Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Taas vähän näprätty, Suomen peli katkaisi puuhastelun ikävästi
Öljytikkuhan ei ole oikeassa asennossa, pitäisi löytää se tukilevy jostain..Re: Mitä teit tänään tallissa?
166:een käsijarrun vaijerit.Nyt pitää luulis katsastajallekin kelpaavan.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo, kaikki 100% stanut voi ostaa uutena kaupasta. Vähänkin erikoisemmat menee mieluummin kiinni orggiksilla (todennäköisesti vanhoilla) - mielellään vähän "terästettynä" vaikka todistettavasti ovatkin kestäneet yli 20 vuotta aiemminkin.-HH- kirjoitti:Mutta valmiinahan niitä saa kaupasta, ja ne kestää ihan oikeesti ulko-olosuhteissa ruostumista vastaan toisin kuin nuo sähkösinkityt...
Esimerkiksi kuvassa poriseva palikka on moottorituen lukitusklipsi. Tiettävästi saatavuus uutena on, no, heikohko...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nyt taisit vähän nykäistä -HH-:n lauseen irti kontekstistaan Polforea. Eikös hän tuuminut pulttien sinkitystä?
Tuli korjattua Q4:sen takanavan pyöränpulttien reiän kierteet. Putsasin samalla muutkin molempien takanapojen pyöränpuolttien kierteet.
Olivat tuossa hajonneen kierteen navassa muutkin kierteet vähän huonoja, lähti kierretapilla metallisoiruja niistäkin. Toiselta puolelta lähti vain vähän likaa.
Tuli korjattua Q4:sen takanavan pyöränpulttien reiän kierteet. Putsasin samalla muutkin molempien takanapojen pyöränpuolttien kierteet.
Olivat tuossa hajonneen kierteen navassa muutkin kierteet vähän huonoja, lähti kierretapilla metallisoiruja niistäkin. Toiselta puolelta lähti vain vähän likaa.
Suoraan vaan suoraa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo ja pultteja siis meinasinkin; niistä osa on yleensä stanukamaa ja korvaavia löytyy kaupasta laadukkaana, mutta osan löytäminen on haastavaa ellei haaveissa vain.
Lähes kaikki muut palikat onkin sitten ihan oma lukunsa, niistä esimerkkinä tuo testissä poriseva palikka, jollaista voi halutessaan etsiä, mutta jos uuden haluaa niin tekemiseksi/teettämiseksi menee. Tuo esimerkkinä siksi, että juuri sillä satuin hommaa kokeilemaan ja siitä otin kuvan.
Lähes kaikki muut palikat onkin sitten ihan oma lukunsa, niistä esimerkkinä tuo testissä poriseva palikka, jollaista voi halutessaan etsiä, mutta jos uuden haluaa niin tekemiseksi/teettämiseksi menee. Tuo esimerkkinä siksi, että juuri sillä satuin hommaa kokeilemaan ja siitä otin kuvan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eli se olinkin siis minä ketä ymmärsi väärin
Tekisi kyllä mieli tota sinkitystä kanssa kokeilla itse, pitääpä googlailla ohjeet. Löytyy autoista ja traktoreista kappeleita, mihin sitä voisi testata.
Tekisi kyllä mieli tota sinkitystä kanssa kokeilla itse, pitääpä googlailla ohjeet. Löytyy autoista ja traktoreista kappeleita, mihin sitä voisi testata.
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viilasin moottorisahan ketjun
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Saattaa mun tekstin joku muukin ymmärtää väärin. Pääasia että joku rohkeaa kysyä tarkennusta/korjausta, ettei ne väärinkäsitykset jää ilmaan.Garmund kirjoitti:Eli se olinkin siis minä ketä ymmärsi väärin
Tuosta tekstistä on varmaan ihan hyvä aloittaa: http://www.timohapponen.net/sinkitys/index.htmlGarmund kirjoitti: Tekisi kyllä mieli tota sinkitystä kanssa kokeilla itse, pitääpä googlailla ohjeet. Löytyy autoista ja traktoreista kappeleita, mihin sitä voisi testata.
Varoitus: Happosen sivuilta löytyy kaikkea muutakin jännää vinkkiä. Siinä on helposti illaksi lukemista, kun noita ohjeita alkaa läpi lukemaan: http://www.timohapponen.net/
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Niin, pointti tuossa yleensäkin oli se että kyllä kuumasinkitys niihinkin toimii (joka pätkästyllä lainauksella ei välttämättä aukea). Jos niihin haluaa siis oikean suojauksen jos niitä uittaa esmes suolap*skassa... Eikä tosiaan niitä saa kuin normikierteisenä (tai mistä tietää mitä tilaamalla saa, määrä voi olla vaan vähän isohko ) eikä lukkomuttereina.Polforea kirjoitti:Joo, kaikki 100% stanut voi ostaa uutena kaupasta. Vähänkin erikoisemmat menee mieluummin kiinni orggiksilla (todennäköisesti vanhoilla) - mielellään vähän "terästettynä" vaikka todistettavasti ovatkin kestäneet yli 20 vuotta aiemminkin.-HH- kirjoitti:Mutta valmiinahan niitä saa kaupasta, ja ne kestää ihan oikeesti ulko-olosuhteissa ruostumista vastaan toisin kuin nuo sähkösinkityt...
Esimerkiksi kuvassa poriseva palikka on moottorituen lukitusklipsi. Tiettävästi saatavuus uutena on, no, heikohko...
Kyllähän passivoinnit sekä sinkitykset on todella kannatettavia pintakäsittelymenetelmiä varsinkin noissa pikkusosissa, ja kuumasinkki kun kestää vaativammassakin paikassa. Kyllä noita nykyään itsekin on tullut vähän harrastettua, toki mulla ei oo ollut vielä sitä joutoaikaa niin paljoa että noita prosesseja olisin alkanut itse tekemään. Toki tuossa omat etunsakin olisi.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Passivoinnista kotikonstein vielä..Voi aina puntaroida paljonko siinä säästää, kun kyseiseen hommaan on ihan laitoksiakin jotka tekevät sitä ammatikseen?
Sen mitä itse olen tutustunut laitoksen tuotantolinjaan, jossa noita omia osiani käyttelen, niin en kyllä alkaisi kotioloissa lutraamaan...Aika monen liemen kautta ne ainakin tuolla kiertävät ennenkuin ovat valmiit. Lisäksi onnistuvuus ja laatu on ollut aina hyvä. Poislukien valurautaosat, joiden vastaanottokyvystä ei ole koskaan takuita.(riippuu valun koostumuksesta)
Mutta toki harrastaa saa jokainen kotitallissansa ihan vapaasti, ei siinä mitään.
Sen mitä itse olen tutustunut laitoksen tuotantolinjaan, jossa noita omia osiani käyttelen, niin en kyllä alkaisi kotioloissa lutraamaan...Aika monen liemen kautta ne ainakin tuolla kiertävät ennenkuin ovat valmiit. Lisäksi onnistuvuus ja laatu on ollut aina hyvä. Poislukien valurautaosat, joiden vastaanottokyvystä ei ole koskaan takuita.(riippuu valun koostumuksesta)
Mutta toki harrastaa saa jokainen kotitallissansa ihan vapaasti, ei siinä mitään.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^Joo, rahalla saanee mitä vaan (jopa kuumasinkittyä ne vanhat orggispultit), mutta jos nyt kuitenkin pysytään yhden yksityishenkilön harrastuksessa . Nyt kun osia on irti, voi harjoitella, tutkia ja harrastaa .
Mainittakoon, ettei tuota autoa ole todellakaan aikomus liottaa metriäkään suolavellissä, vaikkei olekaan laitossa tarkoitus oikoa yhtään liikaa sen varjolla. Alustan pultit toki voisi tosiaan ottaa taskuun ja käydä kysymässä saisiko uusia oikeasti kunnollisia kuumasinkittyjä, kun useimmat taitavat olla ihan stanukierteillä. Mutta etenkin niissä osissa, jotka tehtaalta ovat sinkittömiä, kestää todennäköisesti kotikutoinen sähkösinkkikin melko pitkään.
^Mulla osa tästä harrastuksesta on uuden oppimista ja asioihin tutustumista. Saan kummasti lisää draivia touhuun, kun opin edes perustasolla jotain uutta - vaikka edes sen, kuinka penseätä joku touhu kotioloissa on. Voi olla, että päädyn kiikuttamaan osia laitokselle (ja niin tekisin jos hommasta pitäisi saada tuottoa, koska laadun suhde käytettyyn aikaan olisi varmasti aivan eri tasolla), mutta kauheen tylsää jos ei samalla opi kuin laitoksen sijainnin, hintatason ja puhelinnumeron . Kaikkea pitää kokeilla, paitsi anoppia ja kansantanssia.
Ja jos säästämisestä puhutaan, niin mun olisi kannattanut työntää projektiauto paaliin jo vuosia sitten. Ikinä, koskaan, milloinkaan ei tuon auton markkina-arvo tule nousemaan kattamaan niitä kustannuksia, jotka siitä on aktiivipalveluksensa jälkeen mulle koitunut.
Mainittakoon, ettei tuota autoa ole todellakaan aikomus liottaa metriäkään suolavellissä, vaikkei olekaan laitossa tarkoitus oikoa yhtään liikaa sen varjolla. Alustan pultit toki voisi tosiaan ottaa taskuun ja käydä kysymässä saisiko uusia oikeasti kunnollisia kuumasinkittyjä, kun useimmat taitavat olla ihan stanukierteillä. Mutta etenkin niissä osissa, jotka tehtaalta ovat sinkittömiä, kestää todennäköisesti kotikutoinen sähkösinkkikin melko pitkään.
^Mulla osa tästä harrastuksesta on uuden oppimista ja asioihin tutustumista. Saan kummasti lisää draivia touhuun, kun opin edes perustasolla jotain uutta - vaikka edes sen, kuinka penseätä joku touhu kotioloissa on. Voi olla, että päädyn kiikuttamaan osia laitokselle (ja niin tekisin jos hommasta pitäisi saada tuottoa, koska laadun suhde käytettyyn aikaan olisi varmasti aivan eri tasolla), mutta kauheen tylsää jos ei samalla opi kuin laitoksen sijainnin, hintatason ja puhelinnumeron . Kaikkea pitää kokeilla, paitsi anoppia ja kansantanssia.
Ja jos säästämisestä puhutaan, niin mun olisi kannattanut työntää projektiauto paaliin jo vuosia sitten. Ikinä, koskaan, milloinkaan ei tuon auton markkina-arvo tule nousemaan kattamaan niitä kustannuksia, jotka siitä on aktiivipalveluksensa jälkeen mulle koitunut.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mm.
- Liitteet
-
- _Data_Users_DefApps_AppData_{E019D336-696D-43D5-A99B-B39120DC54C5}_local_PlatformData_Images_PhotoChooser-5f70c097-ff48-48c0-9dfa-9bfc73a1f48f.jpg
- (161.72 KiB) Tiedosto ladattu 3761 kertaa
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Omalla kohdalla kyse ei ole säästämisestä, vaan siitä, että kyseisiä laitoksia ei kotikaupungista löydy, eli pitäisi kerätä kaikki pikkunippelit yhteen läjään ja lähettää jonnekin. Nyt pääsee vähän helpommalla, kun voi purkuvaiheessa pussitetut nippelit pinnoittaa sen mukaan, kuin tarpeen on, eikä miettiä isosta kasasta, että mistähän nämäkin oli. Sitten kun vielä kaikkia osia ei edes ole vielä käsissä, vaan niitä joutuu haalimaan sieltä ja täältä.Pele kirjoitti:Passivoinnista kotikonstein vielä..Voi aina puntaroida paljonko siinä säästää, kun kyseiseen hommaan on ihan laitoksiakin jotka tekevät sitä ammatikseen?
Hidasta ja työlästä hommaahan tämä kotioloissa on. Siksi saattaisinkin toimia toisin, jos olisi palvelu lähempänä ostettavissa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No juu. Tottahan se on tuokin. Onhan se helpompaa kun voi esim. yhden yksittäisen osan tarvittaessa uudelleenpinnoittaa.
Itsellä on toki tuo laitos niin lähellä, ettei tarvitse osia lähetellä.Puolentunnin ajomatkan päässä.
Pyrin myös keräämään mahdollisimman ison läjän osia kerralla vietäväksi, mutta joskus joutuu viemään pieniäkin määriä jos on kiire, ja maksamaan siitä täyden hinnan.
Lancian moottorin ja vaihteiston osia alkaa olla varastossa passivoituna jo ehkä kahteen tai kolmeen autoon.
Yleensä heitän pulttikaupasta haettuja std. pultteja, muttereita ja aluslevyjä myös mukaan kuormaan. Onpahan siten valmiina kun tarvii.
Itsellä on toki tuo laitos niin lähellä, ettei tarvitse osia lähetellä.Puolentunnin ajomatkan päässä.
Pyrin myös keräämään mahdollisimman ison läjän osia kerralla vietäväksi, mutta joskus joutuu viemään pieniäkin määriä jos on kiire, ja maksamaan siitä täyden hinnan.
Lancian moottorin ja vaihteiston osia alkaa olla varastossa passivoituna jo ehkä kahteen tai kolmeen autoon.
Yleensä heitän pulttikaupasta haettuja std. pultteja, muttereita ja aluslevyjä myös mukaan kuormaan. Onpahan siten valmiina kun tarvii.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nokitan Jalittam:n tekemistä kahdella sylinterillä ja nokalla sekä kahdeksalla venttilillä
- Liitteet
-
- nokat lukittuna.jpg
- (132.32 KiB) Tiedosto ladattu 3618 kertaa
"No smoke => no power => no hope"
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Minä onnistuin löytämään paikallisesta pulttikaupasta samoja Agratin pultteja, joita Lancia siihen aikaan käytti. Sinipassivoituja tietenkin, mutta oikaisin hieman, ja poistin rasvat lipeällä, ja sitten suoraan keltakromatointiin. Oikein siistejä tuli.Pele kirjoitti:Yleensä heitän pulttikaupasta haettuja std. pultteja, muttereita ja aluslevyjä myös mukaan kuormaan. Onpahan siten valmiina kun tarvii.
Könytty Flavian takakontin alla ja poistettu massoja kuumailmapuhaltimen ja lastan kanssa. Kun se vaihe on saatu valmiiksi, alkaa tärpätillä läträäminen...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin 75:een öljyt ja seurasin vierestä kun ohjauskulmia säädettiin parempiin arvoihin.
- Liitteet
-
- 20150512_122500.jpg
- (223.19 KiB) Tiedosto ladattu 3528 kertaa
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On siinäkin nätti 75!
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Keltsi: Mut mullapa o sompi kello!
Ja mä sain tehä homman fiudeen kahteen kertaan - Gatesin setissä ollut kiristäjä oli löysähkö. Laitoin vanhan reilu 25k ajetun takas paikalleen. Vanhassa jousen D2,2mm, uudessa 2,0mm. Sormin vääntämällä kiristäjiä huomas kyllä eron. Kun kampuraa kiers väärään suuntaan (vrt mäkeenpysäköinti ilman käkkäriä), ni tolla uudella remmi rupes "pussittamaan" - kiristäjä löysty liki täysin. Ei se hampailta olis hypänny, mut oli sen verran jännän näköiset liikkeet oikeeseenkin suuntaan pyöritellessä, et ei uskaltanu jättää paikalleen. Rekkula lähtee.
Sain sentään oikeanlaisen vetarinkumen eilen. Pitäs seki asentaa...
Ja mä sain tehä homman fiudeen kahteen kertaan - Gatesin setissä ollut kiristäjä oli löysähkö. Laitoin vanhan reilu 25k ajetun takas paikalleen. Vanhassa jousen D2,2mm, uudessa 2,0mm. Sormin vääntämällä kiristäjiä huomas kyllä eron. Kun kampuraa kiers väärään suuntaan (vrt mäkeenpysäköinti ilman käkkäriä), ni tolla uudella remmi rupes "pussittamaan" - kiristäjä löysty liki täysin. Ei se hampailta olis hypänny, mut oli sen verran jännän näköiset liikkeet oikeeseenkin suuntaan pyöritellessä, et ei uskaltanu jättää paikalleen. Rekkula lähtee.
Sain sentään oikeanlaisen vetarinkumen eilen. Pitäs seki asentaa...
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On kyllä siistin näköinen peli!Eero kirjoitti:Vaihdoin 75:een öljyt ja seurasin vierestä kun ohjauskulmia säädettiin parempiin arvoihin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Parhaillaan työnalla hanmastangon vaihto. *ttu mitä hommaa. Vanha on jo irti, kahdestaan vesamaan:n kanssa taiteltuna, mutta takaisin pitäisi sitten saada yksikseen, kun tirehtöörille tulikin huomattavasti tärkeämpää yllätysmenoa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Fiksasin Golffin sisustaa myyntikuntoon. Viimeistelyä vailla.. Ratin nahkat piti korjata vinyylimaalilla...
- Liitteet
-
- IMG_2167pienempi.jpg
- (188.93 KiB) Tiedosto ladattu 3284 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lancia Delta HF 4WD Gr A lohkon ultraäänipesu.
Abarthin poijat on silloin panostaneet pikkuseikkoihinkin, ja mm.lohkon sisäpinnat on vinguteltu sileiksi, ja kulmia pyöristelty. Muitakin mielenkiintoisia yksityiskohtia laitoin merkille, verrattuna vakiolohkoon.Pitää vielä punnita paljonko materiaalia on poistettu.
Vahva käsityön leima on nähtävissä...eikä hukkaan mennyt, niinkuin muistamme. Tulosta syntyi.
Abarthin poijat on silloin panostaneet pikkuseikkoihinkin, ja mm.lohkon sisäpinnat on vinguteltu sileiksi, ja kulmia pyöristelty. Muitakin mielenkiintoisia yksityiskohtia laitoin merkille, verrattuna vakiolohkoon.Pitää vielä punnita paljonko materiaalia on poistettu.
Vahva käsityön leima on nähtävissä...eikä hukkaan mennyt, niinkuin muistamme. Tulosta syntyi.
- Liitteet
-
- P5141111.JPG
- (136.75 KiB) Tiedosto ladattu 3224 kertaa
-
- P5141110.JPG
- (140.3 KiB) Tiedosto ladattu 3224 kertaa
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mikä olis ultrapesuun hyvä pesuaine alumiinille?
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jaa-a, enpä tuohon osaa sanoa. Melkein kysyisin vaikkapa tuolta: http://www.finnsonic.com/jalittam kirjoitti:Mikä olis ultrapesuun hyvä pesuaine alumiinille?
Kyseinen firma on toimittanut meidän pesurin, ja toimittaa myös pesuaineet.
Jostain luin että Etra:sta saa myös heidän pesuaineitaan.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllähän se hammastanko sinne vaihtui. Pieniä hienosäätöjä vielä jäi ja kai sitä vapaapäivän voisi jotenkin muutenkin viettää.
Olisihan tuo kai yksinkin, ehkä, onnistunut, mutta osaavat lisäkädet tallissa sekä arvokkaat neuvot puhelimessa eivät koskaan mene hukkaan. On hienoa harrastaa, kun ei tarvi yksin olla ongelmiensa kanssa. Kiitos siis sinne minne se kuuluu: vesamaan ja katiska. Emmimariakin kävi moikkaamassa henkisenä tukena .
Olisihan tuo kai yksinkin, ehkä, onnistunut, mutta osaavat lisäkädet tallissa sekä arvokkaat neuvot puhelimessa eivät koskaan mene hukkaan. On hienoa harrastaa, kun ei tarvi yksin olla ongelmiensa kanssa. Kiitos siis sinne minne se kuuluu: vesamaan ja katiska. Emmimariakin kävi moikkaamassa henkisenä tukena .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tinailin turbo Unon palanutta johtosarjaa.Ilmeisesti alkujaan ollut 1 huono johto mikä lämmennyt niin paljon,että sulattanut viereiset johdot yhdeksi möykyksi.Ihme kyllä autossa oli vain yksi vika;ykkösen suutin ei toimi.Savut jäi vielä ottamatta, mutta mittailujen perusteella pitäisi nyt olla ehjä,n.15 tinatun johdon jälkeen.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Purin 156:sta takaiskarit pois. Olipas yllättävän työläs homma, tosin tein ohjeiden mukaisen työkalun iskarin muttereiden aukaisuun niin siinä meni aikaa. Ja irrotin koiranluut ehjinä. Vaan olisi tuonne voinut laittaa tehtaalla luukut iskaritornien päälle, ensikertalaiselta meni aikaa verhoilujen purkamisen ihmettelyyn.
Vai oliko tässäkin joku "leikattava" kohta josta pääsee? Aika iso sais olla, kun oli isot vaahtomuovikimpaleet iskarin päiden suojana.
Ja ei antanut luonto myöten pistää ruosteisia iskareita ja yläkuppeja takaisin uusilla jousilla, joten nekin piti putsata ja puhaltaa ja nyt eka kerros maalia päällä. Kasaus siirtyy pari päivää ja sitten on vielä etupää. Ja vielä pitää harjata iskaritornit puhtaaksi ja suojata. Oikeastaan pitäisi purkaa sisälokasuojatkin pois "kun on tilaisuus". Pentele...
Niin ja vaihdoin Astroon jarruletkun, mitoitin ja puhdistin Dodgen kardaanin lyhennystä varten ja asensin vesiletkut ja miljoona pikkuosaa. Taas hävis yks päivä jonnekin?
Vai oliko tässäkin joku "leikattava" kohta josta pääsee? Aika iso sais olla, kun oli isot vaahtomuovikimpaleet iskarin päiden suojana.
Ja ei antanut luonto myöten pistää ruosteisia iskareita ja yläkuppeja takaisin uusilla jousilla, joten nekin piti putsata ja puhaltaa ja nyt eka kerros maalia päällä. Kasaus siirtyy pari päivää ja sitten on vielä etupää. Ja vielä pitää harjata iskaritornit puhtaaksi ja suojata. Oikeastaan pitäisi purkaa sisälokasuojatkin pois "kun on tilaisuus". Pentele...
Niin ja vaihdoin Astroon jarruletkun, mitoitin ja puhdistin Dodgen kardaanin lyhennystä varten ja asensin vesiletkut ja miljoona pikkuosaa. Taas hävis yks päivä jonnekin?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Evon maskiin koitin saada värejä ja kiiltoa palautettua.
- Liitteet
-
- P5151106.JPG
- LÄHTÖKOHTA
- (116.81 KiB) Tiedosto ladattu 2885 kertaa
-
- P5151103.JPG
- "EI JA JUU"
- (66.78 KiB) Tiedosto ladattu 2885 kertaa
-
- P5151109.JPG
- VALMIS!
- (146.19 KiB) Tiedosto ladattu 2885 kertaa
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tähän mennessä tällä viikolla laitettu paikoilleen ainakin:
Pakosarjat, apulaitteet, virranjakajan hilppeet sekä sytytysjohdot ja piiput, uudet bensaletkut tukkien väliin, öljyn jäähdyttäjän putket, uusi öljynjäähdytin ja uudet letkut, adapteri ja ilman ohjain öljynjäädyttäjälle.
Pakosarjat, apulaitteet, virranjakajan hilppeet sekä sytytysjohdot ja piiput, uudet bensaletkut tukkien väliin, öljyn jäähdyttäjän putket, uusi öljynjäähdytin ja uudet letkut, adapteri ja ilman ohjain öljynjäädyttäjälle.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ Vaau. Millä tuo on tehty? Kuumailmapuhaltimella vai jollain kemikaaleilla? Vai peräti maalattu?
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Mitä teit tänään tallissa?
RST-kehys ensin vesihiottu 2000:lla, sitten koneellinen kiillotus Autosolilla.Rasvis kirjoitti:^^ Vaau. Millä tuo on tehty? Kuumailmapuhaltimella vai jollain kemikaaleilla? Vai peräti maalattu?
Punaiset rivat uudelleen maalattu. Mikään muu konsti ei tehoa noihin.
Musta muovirunko kuumailmapuhaltimella ensin kuumaksi, sitten ohut suihkaisu mattamustaa päälle.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vihtoistaviimein fiude liki läjässä.
- Liitteet
-
- _Data_Users_DefApps_AppData_{E019D336-696D-43D5-A99B-B39120DC54C5}_local_PlatformData_Images_PhotoChooser-7d056f9b-647f-4964-b10c-f32eca552b94.jpg
- (307.22 KiB) Tiedosto ladattu 2780 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Siistissä kunnossa näyttää pannuhuone olevan. Hmm..venakoppaan vois kyllä antaa vähän Autosolia ja rättiä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Levyt ja palaat eteen ja taakse. No tallin edessä mutta kuitenkin. Etujarrut oli helpoimpat mitä on koskaan tullut vastaan. Tuuria varmaan.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hinkkasin, hioin, kiillotin, maalasin.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Neljävuot sitten töhäytin ton hiekalla, ku ei ollu sillo käsillä lasia. Sit vedin narulaikalla ja jollain myllytysaineella pintaa tasavärisemmäks. Oli silloin alkujaan aika hapokkaan näköne.
Tos kuvas kans näyttää tummemmalta. Toi pintahan on silee vain logon pinnalla. Jottai suojaa pitäs keksiä ennen toista yritystä, ettei se näyttäis aika-ajoin homeiselta, niit valkosia pilkkuja...
Siistijasiisti... Digikuva valehtelee enempi ku tuhat sanaa.
Tos kuvas kans näyttää tummemmalta. Toi pintahan on silee vain logon pinnalla. Jottai suojaa pitäs keksiä ennen toista yritystä, ettei se näyttäis aika-ajoin homeiselta, niit valkosia pilkkuja...
Siistijasiisti... Digikuva valehtelee enempi ku tuhat sanaa.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Iskarit ja jouset vaihtuivat tänään ulkosalla kun ei kerran edes satanut. Saas nähdä mihin korkeuteen asettuu kurkkupurkki.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lybran etuvaloon vaihdoin korkeudensäätömoottorin ja Flavian pohjasta ensimmäinen bitumien pesukierros (tärpättirätillä hangaten.) Toista ei tänään vielä tule, kun on kädet niin kipeänä, että pakko pitää välipäivä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kampiakselin asentoanturin pidikkeen ylempi korvake irtosi .
Taas piti askarrella, kun ei noita tähän hätään mistään löydä. Välys jäi reiluun 0,9mm, korjaamokäsikirja antaa 0,5-1,5mm, pitäisi olla sopiva.
Taas piti askarrella, kun ei noita tähän hätään mistään löydä. Välys jäi reiluun 0,9mm, korjaamokäsikirja antaa 0,5-1,5mm, pitäisi olla sopiva.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Siistin näköinen ratkaisu. Tukevuushan noissa on erityisen tärkeää, kun pienikin värähtely alkaa vaikuttaa toimivuuteen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Käsin tuntui hyvinkin tukevalta.
Pieni "patti" yhdellä sivulla puristaa isomman osan lohkoa vasten ja hahlo estää pitkittäisliikkeen.
Uusi on etsinnässä ja vaihdetaan jos/kun alkaa kiukuttelemaan
Pieni "patti" yhdellä sivulla puristaa isomman osan lohkoa vasten ja hahlo estää pitkittäisliikkeen.
Uusi on etsinnässä ja vaihdetaan jos/kun alkaa kiukuttelemaan
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Leikkasin ja liimasin unobtaniumia.
Tympäännyin odottelemaan helmikuun alussa tilaamaani uutta sivuvilkkua, joten ostin Saksasta käytetyn. Myyjä vain unohti kertoa, että "Gebrauchtteil, Verschmutzungen und/oder leichte Kratzer durch Ausbau können möglich sein. Teil hat bis zu seinem Ausbau ordnungsgemäß funktioniert." tarkoittaa suomeksi kaikkien kiinnityskynsien olevan musottu jäljettömiin ja niihin kuuluvan teräsjousen jääneen samalle matkalle. Leikkelin sitten vanhasta vilkusta ehjät kynnet irti ja liimasin tuohon, jossa on sentään lasi tallessa. Juu ei, sen lasin siirtäminen ehjään kantaosaan ei olisi ollut helpompi vaihtoehto. Se kävi toki ensin mielessä.
Tympäännyin odottelemaan helmikuun alussa tilaamaani uutta sivuvilkkua, joten ostin Saksasta käytetyn. Myyjä vain unohti kertoa, että "Gebrauchtteil, Verschmutzungen und/oder leichte Kratzer durch Ausbau können möglich sein. Teil hat bis zu seinem Ausbau ordnungsgemäß funktioniert." tarkoittaa suomeksi kaikkien kiinnityskynsien olevan musottu jäljettömiin ja niihin kuuluvan teräsjousen jääneen samalle matkalle. Leikkelin sitten vanhasta vilkusta ehjät kynnet irti ja liimasin tuohon, jossa on sentään lasi tallessa. Juu ei, sen lasin siirtäminen ehjään kantaosaan ei olisi ollut helpompi vaihtoehto. Se kävi toki ensin mielessä.
Järkiautoilija
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Evon kasvojenkohotus sai jatkoa. Vuorossa etupuskuri; Perusteellinen pesu, vahaus, sekä mustat osat uudelleen mustiksi.
Alkaa ilme kirkastua.
Projektikuvat päivitetty: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA+ ... VOLUZIONE/
Alkaa ilme kirkastua.
Projektikuvat päivitetty: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA+ ... VOLUZIONE/
- Liitteet
-
- Lancia Delta Evoluzione 060.jpg
- (132.49 KiB) Tiedosto ladattu 2435 kertaa
-
- Lancia Delta Evoluzione 063.jpg
- (105.66 KiB) Tiedosto ladattu 2435 kertaa
-
- Lancia Delta Evoluzione 071.jpg
- (123.18 KiB) Tiedosto ladattu 2435 kertaa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin käsijarruvaijerit ja totesin, että TRW:n narut on liian pitkät. Kannakkeet paikallaan ja vaijerit roikkuvat 5cm tien pinnasta. Täytyy kehittää jotain.
Samalla askartelin uuden tankin kannakepannan hyödyntäen vanhasta koriin kiinni tulevat päät. Keskiosa oli, hmmm, sanoisinko mätä . Ei se toinenkaan hyvältä näyttänyt, mutta jääköön toiseen kertaan.
Samalla askartelin uuden tankin kannakepannan hyödyntäen vanhasta koriin kiinni tulevat päät. Keskiosa oli, hmmm, sanoisinko mätä . Ei se toinenkaan hyvältä näyttänyt, mutta jääköön toiseen kertaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mistä oot saanu?Isola kirjoitti:Leikkasin ja liimasin unobtaniumia.
.
Mulla on ollut hakusessa pitkän aikaa.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Totesin huskun proflexistä olevan bensapumpun rikki. No ei toi nurtsi nyt niin pitkä vielä ollutkaan. Ehkä ens viikonloppuna sitten, jahka muistais käydä tilaan/ostamassa pumpun. Yks rengaskin taas tyhi, sisärengas samaan kauppaan.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ Italo-Autohaus Kadiltahan sitä saa aina ajoittain. Pitää varmaan hakea vara-ajokiksi vaikka joku 156, johon saa osia vaikka maitokaupasta.
Järkiautoilija
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Itseasiassa eilen illalla, manasin poltergeistia ulos pyyhkijän moottorista. Totaalisesti ei onnistunut, mutta eipähän sentään suoraan ala pyyhkijät enää viuhtomaan kun vain virta-avaimesta kääntää. Alkaa vaan keinovalikoima loppumaan, mitä tuolle pitäisi seuraavaksi koettaa. Varmaan rele ja sitten viiksiin käsiksi...
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
156 tessu sai uuden öljypropun ja isommat kierteet.