Sievissä ollut vaan, omalla rahalla ostettaessa, ongelmana kestävyys. Vuostuhannen kengistä hajosi pohjat jo puol vuotta vanhoina, parhaat kesti pari vuotta. Sittemmin on ompeleet pettäneet ettei ole päässyt edes pohjan paremmuutta testaamaan. Tai on niistä pohjakin pettänyt, tällä kertaa sisäpuolelta.
Siispä olen ostanut Jalaksen kenkiä aina kun mahdollisuus, ne tuntuu kestävän 4-5 vuotta kovempaa käyttöä ja sopii jalkaan vähintään yhtä hyvin.
Kuulun kanssa siihen porukkaan, jolla on enimmäkseen turvakengät jalassa. Tosin kotona ne on Dunlopin uretaanisaappaat.
No, lisää avautumista. Pääsin vihdoin muilta kulkuneuvoilta aloittamaan Alfan jousien vaihdon. Iskarit ja yläpäät oli jokseenkin ruosteessa, eikun puhallukseen ja maalaukseen. Sitten tein sen virheen, että kurkkasin pyöräkoteloon sisälle.
Ei muuta kuin sisälokari pois, iskarin aukkoon vanerista suojatulppa ja painepesurilla ja rotosuuttimella moskat pois.
Taitaa tästäkin jousten vaihdosta tulla kohta sellainen 100 tunnin operaatio, kuten kaikesta muustakin tuntuu tulevan.
Emäntä koitti sanoa, että ruiskuttaa vaan suoja-aineet, mutta enhän minä siihen kyennyt. Tänään kun oli hetki aikaa, niin ruuvarin ja bilteman hiekkapuhalluspistoolin kanssa piti alkaa riehumaan. Ei toki ruosteetonta, mutta moskat päältä pois ja irtonaisempi ruoste myös.
Eli seuraavaksi maalausta muutama kerros ja lopuksi suoja-aineet.
Alkaa vaan katsastuksen näyttöaika loppumaan tällä menolla.. Etupäätä ei ole edes aloitettu.
Tuossa kuvat painepesun jälkeen, järjetön tuo sisäpuolinen vahvike tornin yläpäässä, joka on neljästä nurkasta auki pyöräkoteloon. Oli melkoinen homma taivutella ilmapistooliin jatkoletku ja näperrellä se nurkan aukosta tuonne tukien päälle, että saa edes kurat ja mullat pois ennen suojausta.

Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.