Fiat 500X - koeajettavissa NYT
Valvoja: Moderators
Fiat 500X - koeajettavissa NYT
Lopultakin autoja on tullut maahan mutta ainoastaan ihan muutama kappale vain.
Fiat 500X on hinnoiteltu sopivasti, alkaen 19.991€
http://www.autoalanverkkopalvelu.fi/AVS ... 042015.pdf
Käykää joukolla ihmettelemässä ja kommentteja tänne niin saadaan uutta potkua keskusteluihin pitkästä myös kokonaan uusien mallien rintamalle. Vaikka auto ei ihan aidointa aitoa olekaan niin parempaa odotellessa vaikka 2. tai 3. autoksi.
Auto siis varmasti loppuviikosta Arita Espoossa Niittymaantie 8
Auto on alkuviikosta lehdistön käytössä eli varmasti paikalla Lauantaina 23.5.2015 eteenpäin
Fiat 500X on hinnoiteltu sopivasti, alkaen 19.991€
http://www.autoalanverkkopalvelu.fi/AVS ... 042015.pdf
Käykää joukolla ihmettelemässä ja kommentteja tänne niin saadaan uutta potkua keskusteluihin pitkästä myös kokonaan uusien mallien rintamalle. Vaikka auto ei ihan aidointa aitoa olekaan niin parempaa odotellessa vaikka 2. tai 3. autoksi.
Auto siis varmasti loppuviikosta Arita Espoossa Niittymaantie 8
Auto on alkuviikosta lehdistön käytössä eli varmasti paikalla Lauantaina 23.5.2015 eteenpäin
Viimeksi muokannut jamie, 19 Touko 2015, 14:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Fiat 500X - ensi viikolla 21 nähtävillä
Kyllä kyllä mutta nyt siis lopultakin 500X fyysisesti paikalla ensi viikolla
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Fiat 500X - ensi viikolla 21 nähtävillä
Pitänee koittaa mennä kattomaan.
Re: Fiat 500X - ensi viikolla 21 nähtävillä La 23.5.2015 läh
Täällä Italiassa on muutama näkynyt. Ihan näppäriä ovat... vuokra-autoksi tuli Giulietta vaikka halusinkin 500X:n, harmi ettei löytynyt ihan vielä sellaista listoilta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Fiat 500X - ensi viikolla 21 nähtävillä La 23.5.2015 läh
Olikos tässä avaamassasi ketjussa jotain vikaa:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=29687
No joo, mahtuuhan näitä tänne.
Ihan asiallinen uutuus, jolle toivoisi menestystä.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=29687
No joo, mahtuuhan näitä tänne.
Ihan asiallinen uutuus, jolle toivoisi menestystä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Fiat 500X - NYT KOEAJETTAVISSA
Ja eikun menoksi koeajamaan tämän vuoden kohutuin FCA malli - Fiat 500X
Auto nähtävissä ja koeajettavissa Arita Espoossa Niittymaantie 8
Varaa aika koeajoon Juha 040-1759599 tai Tuukka 040-7624362!
Auto nähtävissä ja koeajettavissa Arita Espoossa Niittymaantie 8
Varaa aika koeajoon Juha 040-1759599 tai Tuukka 040-7624362!
Re: Fiat 500X - koeajettavissa NYT
Kiinnostaisi koeajaa. Olisi kiva kuulla koeajosta jos joku sattuu kokeilemaan. Jos pelkkä merkki & malli ratkaisisi, tämänhetkisestä autovalikoimasta ottaisin Giuliettan jälkeen 500 X:n.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Fiat 500X - koeajettavissa NYT
Kävin tätä keksintöä vilkaisemassa Espoon liikkeessä juuri sulkemisajan kynnyksellä ja ihan positiivinen fiilis jäi sekä autosta että liikkeestä. Näkyi olevan 500X ja Renegade sisällä liikkeessä + toinen pari koeajettavissa. Valitettavasti kaikki taisi olla hinnat -alkaen versoita.
Havaintoja:
Havaintoja:
- - ulkonäkö ihan mukiinmenevä, ei siis mikään enkelten muovaama veistos pyörillä, muttei yetirumakaan, yllättäen tykkäsin jopa sivuprofiilista & pepusta keulaa enemmän
- vaalea väri istuu tähän autoon ja liikkeen esittelymallin (18" tuuman?) vanneksetkin olivat oikein kivat -> joutunee tekemään uhrauksia ulkonäön eteen
- penkit sekä edessä että takana selvästi korkeammat kuin G:ssä, etupenkkien istuinosa todella lyhyt -> tässäkin istutaan kokonaan kankkujen varassa & ylipäätään tuli sellainen lypsyjakkarafiilis (tosin ei pre-fl Giulietankaan penkeistä ei voi ylistyslauluja kirjoittaa)
- tuhdit A-pilarit peittävät näkymiä etuviistoon, toisaalta pienet ikkunat peilien etupuolella eivät ole pelkkää kikkailua, niiden ansiota peilit eivät tee em. katvealueesta megalomaanista
- musta sisustus on melko masentava -> tunnelma kohenee varmasti paljon, jos sisälle ruksii muunlaista värimaailmaa
- hansikaslokeroon mahtuu ohjekirja ja hanskat, ei muuta, mutta kojelaudessa on myös jäähdytetty pullolokero (tosin sinne ei taida mahtua kuin 1x0,5 l puteli)
- takapenkillä pää katossa, jos istuin tikkusuorana (176 cm + siilitukka), ei mitään taksiluokkaa siis, mutta eihän sitä ole Giuliettakaan, jossa vastaavasti oven karmi painaa reunapaikalla istuvan ohimoa (ikkunat kallistettu voimakkaasti sisäänpäin)
- takaluukku auki ja ensimmäinen ajatus oli, että missä se kontti on .... koko tila on yhtä kapea kuin pyöräkoteloiden väli eikä korkeuttakaan hirmuisesti ole - onneksi välipohjan alta löytyy lisätilaa, ilman välipohjaa kontti tuntui selvästi isommalta kuin Giulietassa, miinusta pikkuroinan säilytyslokeroiden puutteesta
- takaluukun on suunnitellut joku vääräkätinen, sulkemiskahva löytyy vain oikeasta reunasta
- neekerimallissa ajovaloina H4, mikä ei ole tätä eikä eilistäkään päivää, ja rahalla saa köyhäilymallin xenonit (25 W ilman pesureita), näiden lisäksi keulalta löytyy "pakolliset" sumuvalot helmasta ja keskimmäisestä mokkulasta vilkku + päiväajovalo -> pakko käydä koeponnistamassa pimeällä, ainakin Giulietan valopatteriin verrattuna tässä otetaan kolme reipasta harppausta taaksepäin
Koeajo vielä suorittamatta, mutta liikkeessa uhkailivat, että auton voisi saada yön yli lainaan. Virallinen ensiesittely on, ainakin tässä liikkeessä, vasta ensi viikonloppuna.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Fiat 500X - koeajettavissa NYT
w-w-WHAT?!? H4, oikeesti?? Mikähän suuri idea tuossa ollut takana.insinörtti kirjoitti: - neekerimallissa ajovaloina H4, mikä ei ole tätä eikä eilistäkään päivää
Ps. Jos pitäisi tehdä itse valinta niin pistäisin mielummin Jeepistä paperit vetämään kuin tuosta 500X:stä. Jeep selkeesti viileemmän näköinen kun tuo 500 part 3 on jo aika vaisu vaikka mainoksessa saivat sen aikaan viagralla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Fiat 500X - koeajettavissa NYT
^
Veemäinen vaihtaa, siksi H4?
Ne kun tunnetusti kestää, kestää, kestää, kestää, kestää, kestää... Verrattuna siis H7:aan.
Mutta onko nyt OIKEASTI H4, eikä jotain noita uusia hifistely-päivävaloroskia (mitä näitä nyt on, H13 yms.?) + sitten ihan oikeat valot ajovaloina?
Tietty, sikäli jos umpiot ja optiikka on oikeasti viimesenpäälle, niin H4 valasee kyllä aivan tarpeeksi. Ei hyvin, mutta niin, että pärjää.
Veemäinen vaihtaa, siksi H4?
Ne kun tunnetusti kestää, kestää, kestää, kestää, kestää, kestää... Verrattuna siis H7:aan.
Mutta onko nyt OIKEASTI H4, eikä jotain noita uusia hifistely-päivävaloroskia (mitä näitä nyt on, H13 yms.?) + sitten ihan oikeat valot ajovaloina?
Tietty, sikäli jos umpiot ja optiikka on oikeasti viimesenpäälle, niin H4 valasee kyllä aivan tarpeeksi. Ei hyvin, mutta niin, että pärjää.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Fiat 500X - koeajettavissa NYT
Joka on sitä mieltä, että H4-polttimolla ei saa aikaiseksi hyviä ajovaloja, ei ole ajanut Dedralla. (Ok, siinä on H3-lisäpitkät apuna, mutta silti. Ne lähivalot ovat myös oikeasti hyvät.)
Tuo penkkien lyhyt istuinosa on kyllä jotain, mikä viimeistään vie mielenkiinnon. Mikä siinä on, että autoihin pitää panna lypsyjakkaroita?
Tuo penkkien lyhyt istuinosa on kyllä jotain, mikä viimeistään vie mielenkiinnon. Mikä siinä on, että autoihin pitää panna lypsyjakkaroita?
Järkiautoilija
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Fiat 500X - koeajettavissa NYT
Ei siinä taida paljoa vaihtoehtoja olla, perusmallissa on näköjään heijastimet eikä linssivalot (kuten kaikissa promokuvissa) eikä erillisiä kaukovaloja/lisäpitkiä ole.
Vaihdettavuuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, kyllä hooseiskatkin vaihtuu ilman työkaluja, jos niin on haluttu suunnitella.
Edit: jaha, näköjään tämä H13 on kanssa mallia lyhyet/pitkät samasta polttimosta. Seison korjattuna, voi siinä jokin tällainenkin olla. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että kaukovalot lie aika kehnot - samahan pätee myös kaksoisxenoneihin, kun optiikka on suunniteltu lähivalon ehdoilla.
Vaihdettavuuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, kyllä hooseiskatkin vaihtuu ilman työkaluja, jos niin on haluttu suunnitella.
Edit: jaha, näköjään tämä H13 on kanssa mallia lyhyet/pitkät samasta polttimosta. Seison korjattuna, voi siinä jokin tällainenkin olla. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että kaukovalot lie aika kehnot - samahan pätee myös kaksoisxenoneihin, kun optiikka on suunniteltu lähivalon ehdoilla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Fiat 500X - koeajettavissa NYT
^
Voisin epäillä, että joku täälläkin olevista kyllä on eri mieltä noista xenoneista, sikäli kun kaksoisxenoneilla tarkoitetaan käännöksen mukaan bi-xenoneita...
Mutta tosiaan noita ihmekantoja tai nimikkeitä on vaikka mitenkä. Mm. uudessa Fiestassa oli joku vänkä päiväajovalo, ehkä juurikin joku H11 tms. ja sitten tais normiajovaloina olla H7:t - tai jotkut HB-jotakin. Enää muista, outoja lamppuja täynnä kuitenkin.
Toisaalta motonet myi niitä outojakin lamppuja oikein kohtuulliseen hintaan. Ja tuossakin autossa valot on mielestäni oikein toimivat, joten ei ne nyt ihan totaalisen metsään ole pakolla mennyt?
Voisin epäillä, että joku täälläkin olevista kyllä on eri mieltä noista xenoneista, sikäli kun kaksoisxenoneilla tarkoitetaan käännöksen mukaan bi-xenoneita...
Mutta tosiaan noita ihmekantoja tai nimikkeitä on vaikka mitenkä. Mm. uudessa Fiestassa oli joku vänkä päiväajovalo, ehkä juurikin joku H11 tms. ja sitten tais normiajovaloina olla H7:t - tai jotkut HB-jotakin. Enää muista, outoja lamppuja täynnä kuitenkin.
Toisaalta motonet myi niitä outojakin lamppuja oikein kohtuulliseen hintaan. Ja tuossakin autossa valot on mielestäni oikein toimivat, joten ei ne nyt ihan totaalisen metsään ole pakolla mennyt?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Fiat 500X - koeajettavissa NYT
Kaksoisxenon = bi-xenon = lähi- ja kaukovalo samasta valaisimesta. Lie aina linssityyppiä (?) ja kaukovalo tehdään nykäisemällä valokuvion vasenta yläreunaa rajaava läppä sivuun. Optiikka on siis suunniteltu lähivalon ehdoilla ja tuloksena on just tällainen tyypillinen tilanne, missä lähivalon kuvion on kyllä leveä ja kantaa 80-100 m, mutta kaukovaloa riitää vain 130 metriin eli tässä kohtaa tulee turpiin jopa parhailta H4 kaukovaloilta! Pitkälle kantava kaukovalo vaatii, että kaukovalo tulee eri valaisimesta. Kaksoisxenon + H1/H7 apukaukovalo = aika vähän tarvetta saapastella ensi töikseen lisävarustekauppaan.
Nyt onnistuin löytämään tällaisen lähteen, jonka mukaan H13 olisi valoteholtaan yhtä onneton kuin H4:
http://www.danielsternlighting.com/tech ... types.html
Eli hoo4 lähivalo 1000 lumenia. Samantehoinen H7 antaa n. 1600 lumenia - kolikon kääntöpuolena on sitten lyhyempi käyttöikä. Eli H7 antaa kyllä selvästi paremman lähtökohdan kunnon lähivalojen suunnitteluun, mutta optiikallahan tämäkin voidaan pilata ja tehdä kapea ja/tai vain hikisesti 60 metriin yltävä lähivalo.
Hyvät kaukovalot saa halogeeneillakin rakennettua, kunhan käytössä on nelivalosysteemi eli H7+H1 tjsp. Antaahan tällainen käyttöön yhtä paljon lumeneita kuin (kaksois)xenon. Mutku äksässä ei ole erillistä kaukovaloa, vaan halogeenipoltin on H4/H13. Ja se xenonikin on budjettimallia eli 25 W, jotta on voitu tinkiä pesuritkin pois (normaalisti 35 W).
Nyt onnistuin löytämään tällaisen lähteen, jonka mukaan H13 olisi valoteholtaan yhtä onneton kuin H4:
http://www.danielsternlighting.com/tech ... types.html
Eli hoo4 lähivalo 1000 lumenia. Samantehoinen H7 antaa n. 1600 lumenia - kolikon kääntöpuolena on sitten lyhyempi käyttöikä. Eli H7 antaa kyllä selvästi paremman lähtökohdan kunnon lähivalojen suunnitteluun, mutta optiikallahan tämäkin voidaan pilata ja tehdä kapea ja/tai vain hikisesti 60 metriin yltävä lähivalo.
Hyvät kaukovalot saa halogeeneillakin rakennettua, kunhan käytössä on nelivalosysteemi eli H7+H1 tjsp. Antaahan tällainen käyttöön yhtä paljon lumeneita kuin (kaksois)xenon. Mutku äksässä ei ole erillistä kaukovaloa, vaan halogeenipoltin on H4/H13. Ja se xenonikin on budjettimallia eli 25 W, jotta on voitu tinkiä pesuritkin pois (normaalisti 35 W).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Fiat 500X - koeajettavissa NYT
Kiusaksenne vielä parit räpsyt puheenaiheista.
- Liitteet
-
- DSC01776_DXO.jpg
- Xenonvalojen "projektorin" seuraksi olisi hyvin mahtunut päiväajovalokin saman kuupan alle, mutta tässä ei -> päiväajovalo on alemmassa mokkulassa vilkun kera, joten näin saatiin syötyä myös lisäkaukovalon sijoituspaikka.
- (125.21 KiB) Tiedosto ladattu 2330 kertaa
-
- DSC01774_DXO.jpg
- Toimii.
- (99.06 KiB) Tiedosto ladattu 2330 kertaa
-
- DSC01772_DXO.jpg
- Tälläkin jokin käyttötarkoitus lie?
- (69.87 KiB) Tiedosto ladattu 2330 kertaa
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Fiat 500X - koeajettavissa NYT
Ja vielä lisää...
- Liitteet
-
- DSC01780_DXO.jpg
- Renegade sisältä.
- (100.51 KiB) Tiedosto ladattu 2328 kertaa
-
- DSC01777_DXO.jpg
- 500x:n kajuutta. Hanskalokero + "baarikaappi" ihan Stilon tyyliin eli baarikappi on 500-tekstillä varustetun luukun alla.
- (93.97 KiB) Tiedosto ladattu 2328 kertaa
-
- DSC01782_DXO.jpg
- Renegage ulkoa&ulkona (koeajoauto, liikkeessä sisällä valkoinen yksilö)
- (129.22 KiB) Tiedosto ladattu 2328 kertaa
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Fiat 500X - koeajettavissa NYT
Taitaa olla avaimettoman käytön yhteydessä ovien lukitus-/avausnappi. Ainakin porukoiden korealaisessa on noin.insinörtti kirjoitti:Kahvakuva: Tällä lie jokin tarkoitus?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Fiat 500X - koeajettavissa NYT
Kumit upotettu silikonikylpyyn?!?!? Huh huh.
No mutta, kuvan vanne on kyllä mielestäni varsin sopivan näköinen kyseiseen kulkineeseen.
No mutta, kuvan vanne on kyllä mielestäni varsin sopivan näköinen kyseiseen kulkineeseen.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Fiat 500X - koeajettavissa NYT
Hienoja kummatkin. Rene näyttää tuossa liian matalalta. Itse haluisin sen korkeammalla ja isommilla renkailla. Sillä näyttää olevan kuitenkin asennetta.