Alfa Romeo 159
Valvoja: Moderators
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Jep! Hyvältä näyttää .
Seuraava jännityksen aihe on uudet moottorit, erityisesti V6. Alfan nykyinen V6 on melko tough act to follow.
Näyttäisi olevan kooltaan lähes identtinen 166:n kanssa, ainoastaan muutaman sentin lyhempi, mutta akselväli, leveys ja korkeus lähes samat.
Seuraava jännityksen aihe on uudet moottorit, erityisesti V6. Alfan nykyinen V6 on melko tough act to follow.
Näyttäisi olevan kooltaan lähes identtinen 166:n kanssa, ainoastaan muutaman sentin lyhempi, mutta akselväli, leveys ja korkeus lähes samat.
Viimeksi muokannut 155156, 22 Helmi 2005, 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hieno on!
Kummasti tuolla kyllä näyttäisi olevan tilaa niille takakahvoille, mutta ei sitten jos kerran näin on päätetty.
Kokonaisuudessaan oiva. Löytyy 156:n perintöä modernisoituna, hieman 166:tta, Breraa jne.. Kahvat itsessään ovat nekin mielenkiintoinen yksityiskohta. Istuvat uuteen terävämpään kylkilinjaan. Edestä ja takaa ei juuri pahaa sanottavaa, eli mielenkiinnolla odotetaan auton ilmestymistä katukuvaan!
Kummasti tuolla kyllä näyttäisi olevan tilaa niille takakahvoille, mutta ei sitten jos kerran näin on päätetty.
Kokonaisuudessaan oiva. Löytyy 156:n perintöä modernisoituna, hieman 166:tta, Breraa jne.. Kahvat itsessään ovat nekin mielenkiintoinen yksityiskohta. Istuvat uuteen terävämpään kylkilinjaan. Edestä ja takaa ei juuri pahaa sanottavaa, eli mielenkiinnolla odotetaan auton ilmestymistä katukuvaan!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
näyttää kyllä kertakaikkisen hyvältä..
keulan ilme on todella häijy lisäksi kylkiprofiili nousee nätisti mentäessä keulasta perää kohti..kaikki piirteet siis kohdallaan..
keulan ilme on todella häijy lisäksi kylkiprofiili nousee nätisti mentäessä keulasta perää kohti..kaikki piirteet siis kohdallaan..
Viimeksi muokannut 90, 22 Helmi 2005, 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taisi taas putkahtaa autoilumaailmaan yksi uusi persoonallisuuden virstanpylväs... Kaunis! 156-malliin kun on silmä niin ihastunut niin tuokaan ei ainakaan haittaa että hieman samaa näköä löytyy. Ja varmasti tämä tulee olemaan yksi niistä harvoista viime vuosien automalleista joita tien päällä tulee oikeasti ihailtua.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Minäkin jään kyllä hieman kaipaamaan niitä "piilotettuja" kahvoja. Bellassakin on hauska kuulla ooppelikansan juttuja: "jaa täskään ei aukee takaovet ku sisäpuolelt" "onks täst olemas neliovinenkin malli" Niin oliko tämä tavallisempi ratkaisu nyt sitten joku markkinointipuolen määräys, ettei suuri yleisö pelästyisi erikoisempaa ideaa? Jos oli niin kiroan kyllä mokomat propellihattuiset taloustieteilijät.Maclane kirjoitti:
Kummasti tuolla kyllä näyttäisi olevan tilaa niille takakahvoille, mutta ei sitten jos kerran näin on päätetty.
Mulla taas kaveri tuossa viime viikonloppuna avas auton etuoven, ja alkoi ihan tosissaan kysymään missä on se kahva jolla saa etupenkin taitettua, että pääsee taakse istumaan. Olin vähän että wtf. Niin, luuli siis 156:tta coupeksi. No, oli sillä kyllä vähän promillejakin. Muutamia muitakin samantapaisia kohtauksia on ollut!J. Saari kirjoitti:Minäkin jään kyllä hieman kaipaamaan niitä "piilotettuja" kahvoja. Bellassakin on hauska kuulla ooppelikansan juttuja: "jaa täskään ei aukee takaovet ku sisäpuolelt" "onks täst olemas neliovinenkin malli" Niin oliko tämä tavallisempi ratkaisu nyt sitten joku markkinointipuolen määräys, ettei suuri yleisö pelästyisi erikoisempaa ideaa? Jos oli niin kiroan kyllä mokomat propellihattuiset taloustieteilijät.Maclane kirjoitti:
Kummasti tuolla kyllä näyttäisi olevan tilaa niille takakahvoille, mutta ei sitten jos kerran näin on päätetty.
159 näyttää loistavalta, parhaannäköinen tekele omassa kokoluokassaan jälleen kerran!
Härrekuud että on kaunis..ihan tulee tippa silmään.
Taitaa olla meikäläisenkin seuraava (tai siis sitä seuraava) auto tuossa, kunhan saisi sen ensimmäisen Alfan hommattua ensin.
Itsekin jäin vähän kaipailemaan niitä piilotettuja kahvoja, mielestäni kaunis yksityiskohta ja olisi sopinut tuohonkin. Toisaalta takaoven kahvat tuovat tuossa tiettyä "jatkuvuutta" muotoihin, ei paha noinkaan.
Taitaa olla meikäläisenkin seuraava (tai siis sitä seuraava) auto tuossa, kunhan saisi sen ensimmäisen Alfan hommattua ensin.
Itsekin jäin vähän kaipailemaan niitä piilotettuja kahvoja, mielestäni kaunis yksityiskohta ja olisi sopinut tuohonkin. Toisaalta takaoven kahvat tuovat tuossa tiettyä "jatkuvuutta" muotoihin, ei paha noinkaan.
Pidän erittäin paljon tästä alfan uudesta agressiivisesta muotoilusta.
Takahvoista piilotettuna on varmaankin luovuttu sen takia, että nyt käydään kunnolla kilpailemaan BMW 3 ja Audi A4 kanssa tästä premium kuninkuudesta. Kun muistetaan vielä juuri tulleet GT ja Brera niin mitä sitä urheilullisuutta enää 159 liikoja laittamaan. Lisätään sen sijaan tyyliä ja laatua. Hienoa, hyvä Alfa! Hinnat kyllä kiinnostaa... Mitäs veikkaatte? Itse ennustan lievää nousua.
EDIT: Keula on muuten tyylikkäin ikinä. Käsi ylös kuka on samaa mieltä
Takahvoista piilotettuna on varmaankin luovuttu sen takia, että nyt käydään kunnolla kilpailemaan BMW 3 ja Audi A4 kanssa tästä premium kuninkuudesta. Kun muistetaan vielä juuri tulleet GT ja Brera niin mitä sitä urheilullisuutta enää 159 liikoja laittamaan. Lisätään sen sijaan tyyliä ja laatua. Hienoa, hyvä Alfa! Hinnat kyllä kiinnostaa... Mitäs veikkaatte? Itse ennustan lievää nousua.
EDIT: Keula on muuten tyylikkäin ikinä. Käsi ylös kuka on samaa mieltä
On kivaa kun on kivaa
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
_o/ todellakin samaa mieltä, josko sitten x vuoden päästä ostais taas Q4:senHamil kirjoitti:Keula on muuten tyylikkäin ikinä. Käsi ylös kuka on samaa mieltä
Kohdistaisin katseeni tuonne mikrotuen suuntaanAlfista kirjoitti:Onko saitti ollut poikki vai tekikö työpaikan mikrotuki vain piruuttaan kiusaa ja sulki pääsyn saittiin
Kuinkakohan paljon näistä päättävissä virkaihmisissä mahtaa olla alfailijoita... Ottakaa luvankyselyreissulle sitten piilokamerat mukaan ainakin.Epezi kirjoitti:saisikohan poliisilta erikoisluvan että ei tarttisi eteen laittaa kilpee
Tosiaan tuo keula on kyllä yksi herkullisimmista muotoilujutuista mitä autoissa kuunaan olen nähnyt, tosin tuo kilpi taatusti hieman heikentää taiteilijan kynänjälkeä. Mutta malliesimerkki mm. niille jotka piirtävät ajovalot sinne puoleenväliin konepeltiä.
http://www.carpages.co.uk/alfa_romeo/al ... =607786421 tuoll on enemmänkin tekstiä kyseisestä autosta.
Huomasin...fiat auton tiedotteessa on muitakin virheitä....akseliväli on oikeasti 10cm ilmoitettua suurempi166 kirjoitti:Minun täytyy palata tähän lempiaiheeseni eli uuden mallin akseliväliin. Mirafiorihan on kiven kovaan väittänyt että se olisi 280,5 cm mutta pressreliisit nyt sanoo 270. How come Signorino Mirafiori?
Fiat croman tiedotteessakin oli 270cm, kun oikea mitta on 283cm
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Siis oletko tosissasi, että nyt julkaistavissa tiedotteissa jotka ainakin vaikuttavat virallisilta on tällaisia poikkeuksia todellisista arvoista. Sehän on aivan järkyttävää! Olin ihan varma että nyt viimeinkin joutusit tunnustamaan olleesi väärässä Oisko tämä sitten sellainen tahallinen juttu jolla saadaan aikaiseksi vielä isompi yllätyseffekti autonäyttelyn yhteydessä? Ei ymmärrä.Mirafiori kirjoitti:Huomasin...fiat auton tiedotteessa on muitakin virheitä....akseliväli on oikeasti 10cm ilmoitettua suurempi166 kirjoitti:Minun täytyy palata tähän lempiaiheeseni eli uuden mallin akseliväliin. Mirafiorihan on kiven kovaan väittänyt että se olisi 280,5 cm mutta pressreliisit nyt sanoo 270. How come Signorino Mirafiori?
Fiat croman tiedotteessakin oli 270cm, kun oikea mitta on 283cm
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Erittäin mielelläni kuulisin perustelut tuollaiselle "virheelle", sen ymmärrän että kusetetaan mahdollisia asiakkaita erinäisillä huhuilla mutta että virallisissa tiedotteissa on uusi asia. Ehkä se vielä joku päivä selviää.
EDIT: Tässä riehumisen keskellä tuli mieleen että mistä eri paikat repivät noita tietoja, ja mikä on se virallinen tiedotuskanava?
EDIT: Tässä riehumisen keskellä tuli mieleen että mistä eri paikat repivät noita tietoja, ja mikä on se virallinen tiedotuskanava?
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
ainakin toistaiseksi kehittäminene pysäytettyCurva Grande kirjoitti:Mitähän mahtaa kuulua 2,8 V6:selle jonka aiempien tietojen mukaan piti kuulua "aloituskokoonpanoon". Ongelmia vai muuten vain uusia aikatauluja ?
2,2 ja 3,2 on tilavuudeltaaan iso ero, mutta tehoina vähemmän
tosin en yllättyisi vaikka tuosta v6 moottorista "löytyisi" lopulta ne 280hv...
itse paikkaisin tehoaukkoa soft turbolla
esim
2,2 Jts 185hv
--2,2TurboJts 220hv---
3,2 v6 260hb
moottorit 159:ään olivat siis
1,8 130hv (ei alkuvaiheessa)
1,9 JTS 160hv
2,2 JTS 185hv
3,2 V6JTS
1,9 JTD Multijet 120 ja 150hv
2,4 JTD Multijet 200hv
Tulossa on myös uusi 3,0JTD Multijet 250hv....se todellinen bemarintappaja.....
niin 3-sarjahan on n.14cm lyhyempänä kevyempi joten tehoja pitää olla jos mielii pitää bemarin takanaan...premium pohjalevy on muutenkin ennennäkemättömän jäykkänä rakenteena varsin painava......puhutaan siis ferrarin tasoisista ominaisuuksista....turvallisuuteenkin varmasti positiivinen juttu
toivottavasti Delta ymmärtää viimein 159:n kohdalla ottaa dieselit valikoimiinsa...
haluaisin muutenkin muutoksia deltan toimintaa....pitäisikö asiaan ottaa kantaa Torinon kautta?
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Tarvittaisiin uusi tai kilpaileva maahantuoja. Deltaa kiinnostaa enemmän korealaisten myynti. Alfaa myydään Deltalla vain erikoistarjous-erissä, jolloin hinnoissa pääsee järjelliseen tasoon. Taitavat ostaa saksan jämäeriä tänne myyntiin...
OT: Huomenna taas kun foorumimme delta-jäsenet heräävät, saamme tähänkin paljon vastakommentteja.
OT: Huomenna taas kun foorumimme delta-jäsenet heräävät, saamme tähänkin paljon vastakommentteja.