Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Muiden merkkien murheita.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
Puskaradiosta kuultua, en ole ehtinyt itse paikanpäälle vielä katsomaan enkä tiedä mitä tarkalleen käynyt, mutta tutun tutun vm. 2010 911 Carrera S:sästä (3.8 l) pamahti kone ja uusi vaihtokone + työt arviolta kevyet 35 tonnia...
edit: tuleepa ärsyttävästi hymynaama, kun kirjoittaa numeron kahdeksan ja sulun peräkkäin..
edit: tuleepa ärsyttävästi hymynaama, kun kirjoittaa numeron kahdeksan ja sulun peräkkäin..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Mut ei tule jos laittaa 8l)
Halpaa lystiä...
Halpaa lystiä...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Vaikka luulen, että kaikki ovat huomanneet, niin näsäviisastelen silti. Jos laittaa alas ruksin kohtaan "Älä salli hymiöitä" pitäisi niiden jäädä koko viestistä pois ja myös tuon kasisulun toimia: 8)
Tää toki ei oo hyvä, jos muuten pitää saada hymiöitä.
Tää toki ei oo hyvä, jos muuten pitää saada hymiöitä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko tuo 35 te edes paha hinta tuollaiseen miljoonavehkeeseen?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
VAG:lla alkaa kriisitiedottaminen olemaan jo myöhässä:
http://yle.fi/uutiset/maahantuojan_mykk ... ia/8008831
http://yle.fi/uutiset/maahantuojan_mykk ... ia/8008831
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^ on kyllä aika jäätävää uutisointia. Mutta pikkuhiljaa nämä tihkuu esiin. Omalla työpaikallanikin on valtaosa "järkiautoilijoita" ja mielipiteet kiveen hakattuja ts. ei mitään italian ihmeitä tai ranskanpullia, kun ne on aina hajalla. Tosin eilen sitten joku lipsautti, että on täällä meilläkin muutamaan laatuautoon tehty jakoketjuremppaa ja hintoihinsakin tuli. Seuraavaksi vaarit ryhtyivät puntaroimaan sitä, ettei näitä turbovehkeitä passaa ostaa, kun se turbo voi mennä rikki...
Pääsin lohduttamaan heitä neuvomalla, että turbon vaihto sujuu kätsysti samalla, kun jakoketju uusitaan kolmatta kertaa. Eivät tykänneet...
Pääsin lohduttamaan heitä neuvomalla, että turbon vaihto sujuu kätsysti samalla, kun jakoketju uusitaan kolmatta kertaa. Eivät tykänneet...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
VMTD kirjoitti:Onko tuo 35 te edes paha hinta tuollaiseen miljoonavehkeeseen?
70k herra oli siitä käytettynä maksanut, että siihen suhteutettuna melkoinen summa.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
^ oliko mainittu Seat. Ainakin Ruotsissa oli jäänyt pois mustalta listalta
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Mm. v. 2015 myyntitilastoissa VW on ykkösenä (1.), Skoda kolmantena (3.) ja Audikin on kymmenen joukossa (8.). Joku tässä yhtälössä ei mun mielestä täsmää.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Mielestäni mainittiin.quppe kirjoitti:^ oliko mainittu Seat. Ainakin Ruotsissa oli jäänyt pois mustalta listalta
Ylen nettiuutisessa Skodakin mainitaan: http://yle.fi/uutiset/autoliitto_vw-kon ... f=leiki-uu
Re: Muiden merkkien murheita.
Tässä on nyt kaiketi jollain ns. hirttänyt kiinni ja vuotanut nesteet pihalle.
https://www.facebook.com/oljynkulutus
https://www.facebook.com/oljynkulutus
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Muiden merkkien murheita.
^Sama päässyt Ylen uutisiin: http://yle.fi/uutiset/turkulaisen_audi- ... en/8020573
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Re: Muiden merkkien murheita.
Aika normaalia tuo tfsi öljynkulutus. Ei mitään uutta vag rintamalla. mm täällä paljon juttua.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Volkkari näyttää kovasti yrittävän tehdä Ooppelit. Salamamerkin vehkeitäkin pidettiin kait 80-luvulle asti ihan laatupeleinä mutta sitten ryhdyttiin säästämään.
- Epäkelpokeräilijä -
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Näyttäisi menneen kauan sitten ohitse. Opeleissa poru syntyi, kun öljyä meni neljännes tuon Audin "ilmoitetusta kulutuksesta".
Järkiautoilija
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tarkoitinkin noin yleisen teknisen laadun kannalta. Aatamin vehkeissä kun oli pari muutakin pikku juttua...
Meillä ollut G-Astra kylläkin pelasi yllättävän hyvin. Maahantuojan takuuveijari tosin varmisti ettei tähän talouteen osteta uutta Ooppelia toteamalla takakaariin ilmestyneistä ruostekuplista autoa näkemättä "ne on lähteneet kiveniskemistä" ja leikkimällä sen jälkeen kuurupiiloa.
Meillä ollut G-Astra kylläkin pelasi yllättävän hyvin. Maahantuojan takuuveijari tosin varmisti ettei tähän talouteen osteta uutta Ooppelia toteamalla takakaariin ilmestyneistä ruostekuplista autoa näkemättä "ne on lähteneet kiveniskemistä" ja leikkimällä sen jälkeen kuurupiiloa.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Muiden merkkien murheita.
Nuo volkkareiden murheet saa JTS:n näyttämään priima laitteelta.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Itse taas pidän nykyisten Opeleiden laatua ihan hyvänä. Esimerkiksi C-mallin Vectra on arvostukseensa, eli hintaansa nähden ihan hyvä kehonsiirrin. Siis, jos ei oteta huomioon 2.2 koneiden jakopää ongelmia (noita ongelmia taitaa olla muissakin.. ). Esimerkiksi nuo uudemmat 1.8 hihnakoneet, joissa on hihnan vaihtoväli 150 tkm, on ihan varteenotettavia perheautoja, jos et ole kiinnostunut muusta kuin siirtymisestä paikasta toiseen. Tuollainen tuli hommattua kaverille vuosi sitten ja hyvin on pelannut. Ruostuminenkaan ei tunnu olevan ongelma, kuten 90-luvun Opeleissa.Rasvis kirjoitti:Volkkari näyttää kovasti yrittävän tehdä Ooppelit. Salamamerkin vehkeitäkin pidettiin kait 80-luvulle asti ihan laatupeleinä mutta sitten ryhdyttiin säästämään.
En tiedä uskaltaisinko ostaa / ehdottaa kenellekkään volkkaria enää nykyisin..
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Muiden merkkien murheita.
Minkäslaisia konsteja porukoilla on ollut, kun ajovaloumpioiden säätövarat ei riitä? Onko se vaan prikkaa kehiin ja kiinnityspisteitä modifioimaan ja mitä olette tavanneet duunailla?
Ko auto on Renault Laguna -05, johon vaihdoin just umpiot. Sain juuri ja juuri säädettyä valot (omasta mielestäni) kohdilleen, mutta meikän epätarkalla mittaustekniikalla (valoisana kesänä) se on varmaan hiinä ja hiinä sainko valokuviota tarpeeksi ylös, prikkaa on heitetty väliin ja säätö ruuvattu ylimpään asentoon, joten jos katsurisetä sanoo, että ovat liian alhaalla, niin taas saa purkaa ja keksiä jotain kun ruuvi ei riitä...
Ko auto on Renault Laguna -05, johon vaihdoin just umpiot. Sain juuri ja juuri säädettyä valot (omasta mielestäni) kohdilleen, mutta meikän epätarkalla mittaustekniikalla (valoisana kesänä) se on varmaan hiinä ja hiinä sainko valokuviota tarpeeksi ylös, prikkaa on heitetty väliin ja säätö ruuvattu ylimpään asentoon, joten jos katsurisetä sanoo, että ovat liian alhaalla, niin taas saa purkaa ja keksiä jotain kun ruuvi ei riitä...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^^Ooppeli onkin parantanut suoritustaan tuon laadun "dippauksen" jälkeen. Erityisesti korin nopea automaattinen keveneminen oli tunnettu ongelma 90-lukuisissa (Tärjetomia siteeraten, "Ruostereiät painaa vähemmän kuin hiilikuitu"), ja muutamista tekniikoistakin on kuulunut kauhutarinoita (esim. Astran 16v, vissiin eka ecotecci).
Vanha mantrahan menee niin, että vain Opel tekee valmiita autoja. Nimittäin vanha sanonta sanoo, että kaikista autoista tulee vanhoina Ooppeleita; Opel on ainoa joka tekee niitä jo tehtaassa. Volkkari yrittää kyllä sinnikkäästi tuota sanontaa haastaa.
Vanha mantrahan menee niin, että vain Opel tekee valmiita autoja. Nimittäin vanha sanonta sanoo, että kaikista autoista tulee vanhoina Ooppeleita; Opel on ainoa joka tekee niitä jo tehtaassa. Volkkari yrittää kyllä sinnikkäästi tuota sanontaa haastaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos kerran umpion joudut vaihtamaan ja uudessa säätövarat ei riitä niin onkos se keula saanut kipeää? Jos umpion kiinnityspisteet on painuneet kasaan niin ei ihme jos säädöt ei piisaa. Yleisestiottaen jotain on pielessä jos pitää ryhtyä modaamaan että saa valot säädettyä.wekkuli kirjoitti:Minkäslaisia konsteja porukoilla on ollut, kun ajovaloumpioiden säätövarat ei riitä? Onko se vaan prikkaa kehiin ja kiinnityspisteitä modifioimaan ja mitä olette tavanneet duunailla?
Ko auto on Renault Laguna -05, johon vaihdoin just umpiot. Sain juuri ja juuri säädettyä valot (omasta mielestäni) kohdilleen, mutta meikän epätarkalla mittaustekniikalla (valoisana kesänä) se on varmaan hiinä ja hiinä sainko valokuviota tarpeeksi ylös, prikkaa on heitetty väliin ja säätö ruuvattu ylimpään asentoon, joten jos katsurisetä sanoo, että ovat liian alhaalla, niin taas saa purkaa ja keksiä jotain kun ruuvi ei riitä...
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei ole saanut kipeää ja vanhoilla suuntaus oli ok. Nyt lienee kyse vain paskasta tarvikeumpiosta, en minä muuta selitystä keksi. Vai voiko olla niin, että säätömoottori on vähän eri säädössä vanha vs uusi (säätömoottori on siis vanhan umpion, vain uusi umpio).
Umpiot vaihdoin, koska olivat todella sameat ja katsuri jo vuosi sitten kehotti, että vuoden päästä ei mene umpiot enää läpi.
Umpiot vaihdoin, koska olivat todella sameat ja katsuri jo vuosi sitten kehotti, että vuoden päästä ei mene umpiot enää läpi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuossa ei tarvinne opettaa säätöä? Joissakin vehkeissä kun on täytynyt tsterillä käskyttää ylä- ja alarajat säädölle (eli vetää laidasta laitaan).
Ja jos H7:t tuossa, niin katsoithan polttimoiden olevan varmasti oikein päin...? Ne kun monissa saa väärinpäin ja sit heittää ja pahasti ja paljon. Ja ainakin 207 Pösössäni se meni paremmin kiinni väärinpäin, kuin oikein päin Sit näytti joko lattiaan tai kattoon, en muista kumpaan.
Ja jos H7:t tuossa, niin katsoithan polttimoiden olevan varmasti oikein päin...? Ne kun monissa saa väärinpäin ja sit heittää ja pahasti ja paljon. Ja ainakin 207 Pösössäni se meni paremmin kiinni väärinpäin, kuin oikein päin Sit näytti joko lattiaan tai kattoon, en muista kumpaan.
Re: Muiden merkkien murheita.
Kerran aiemmin toiseen autooni, Citikkaan olen ne hooseiskat kyllä saanut väärinpäin laitettua, mutta tuossa tapauksessa en usko oikein siihenkään, kun umpiot irti on harvinaisen helppoa nähdä miten päin ne sinne kuuluu laittaa. Vanhasta kun otti mallia joka kohdassa, niin ihan samoin kyllä tuli kasattua kaikki takaisin ja säätömoottorin nupikka napsahti napakasti paikoilleen.
Kallistun kyllä siihen suuntaan, että tarvikeumpiovalmistajan toleranssit on mitä on... Sparetostahan nuo umpiot tilasin, halvinta mitä löytyi, valmistaja TYC. Ja älköön kukaan virnuilko, että olisit ostanut laatua... Rellu on jo yliajalla.
Kallistun kyllä siihen suuntaan, että tarvikeumpiovalmistajan toleranssit on mitä on... Sparetostahan nuo umpiot tilasin, halvinta mitä löytyi, valmistaja TYC. Ja älköön kukaan virnuilko, että olisit ostanut laatua... Rellu on jo yliajalla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Heh, noi on noita. Kai se säätönupikka meni tasan oikeaan koloon? Fiiatissa taisi olla mahdollista saada umpion päästä kisko väärin moottorille, jolloinka säädöt meni _täysin_ päin seiniä. Ja se oli vielä se helpompi vaihtoehto, siis umpio sylissä. Jos kaikki on just niinku samalla tavalla ni jossain on jotain feelua, mut oikeastihan se selviää vasta korkeusmittauksessa? Eiköhän jokasella korjaamolla ole moinen, jopa käsipelillä saa ihan OK-tasoista selkoa.
Voithan kokeilla, meneekö ne lamput sinne kuitenkin vielä toisiperin?
Voithan kokeilla, meneekö ne lamput sinne kuitenkin vielä toisiperin?
Re: Muiden merkkien murheita.
Miksi minä sitä sinne väärinpäin haluaisin kokeilla?
Senkin epäilevät tuomaat. Kävin vielä nappaamassa foton tuosta ja kyllä se saakeli soikoon on siellä ihan oikein, nokka hahlossa tuossa yläreunassa.
No umpion kolmesta kiinnityskohdasta vain yhtä (alinta) on modattu. Jos ei kelpaa, niin ylempiin kahteen vähän isompi reikä, niin säätövaraa ilmestyi kivasti.
Senkin epäilevät tuomaat. Kävin vielä nappaamassa foton tuosta ja kyllä se saakeli soikoon on siellä ihan oikein, nokka hahlossa tuossa yläreunassa.
No umpion kolmesta kiinnityskohdasta vain yhtä (alinta) on modattu. Jos ei kelpaa, niin ylempiin kahteen vähän isompi reikä, niin säätövaraa ilmestyi kivasti.
- Liitteet
-
- Sieppaa.PNG
- (172.91 KiB) Tiedosto ladattu 3342 kertaa
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Muiden merkkien murheita.
Corolla -11 ja takalasin alareunan pistehitsit alkavat ruostumaan. Minusta näyttää että tuo ruoste kuohuu sisältäpäin, joten voiko tuo mennä koritakuun piikkiin? Maalitakuu on 3v ja koritakuu 12v. Mikään ulkoinen tekijä ei ole tuota voinut aiheuttaa koska paikka on suojassa peräkontin kannen alla. Onko muilla kokemuksia millainen tappelu tuossa on odotettavissa?
- Liitteet
-
- nurkka.jpg
- (244.55 KiB) Tiedosto ladattu 3222 kertaa
-
- hitsi.jpg
- (84.08 KiB) Tiedosto ladattu 3222 kertaa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Eräs tuttava joutui aikanaan vastaavasta reklamoimaan ja hommassa ei ollut mitään ongelmaa, kun kupli selkeästi sisältäpäin ja maali oli päällä ehjä. Toisen aiheeseen liittyvän legendan olen kuullut, että ei ole mennyt koritakuun piikkiin, koska omistaja oli itse rapsutellut maalin puhki ruosteen päältä. Kuvaakaan aiheesta ei ollut todisteena, joten maahantuoja pesi kätensä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Muiden merkkien murheita.
Mulla on hyvin samanlainen kokemus. Tosin ehkä kaveri soittaa vielä. lupasi palata asiaan maanantaina. Muutama vuosi sitten....Rasvis kirjoitti: toteamalla takakaariin ilmestyneistä ruostekuplista autoa näkemättä "ne on lähteneet kiveniskemistä" ja leikkimällä sen jälkeen kuurupiiloa.
Re: Muiden merkkien murheita.
Mikähän pösö 309:ssä (-93) vikana. Autossa 1.6 kone 1-pisteruisku.
Yrittelin tuolta pösöfoorumilta tiedustella muttei ainakaan vielä ole tullut vastauksia.
Yrittelin tuolta pösöfoorumilta tiedustella muttei ainakaan vielä ole tullut vastauksia.
309 - Ei ota kierroksia
« : 29.05.2015, 12:43:43 »
Auto: 1993 309 1,6 (yksipisteruisku).
Hei. Mikähän voisi olla vikana pösössä kun ei ota kierroksia yli 4000rpm, ja sinnekin pitää hitaasti kelata kaasupolkimella. Kun kaasun löysää, tyhjäkäynti jonkin aikaa humputtaa ja sitten tasoittuu. Tuo kierrosten rajoitus selvästi liittyy sytytyspuoleen, koska lisää soppaa suihkepullolla annostelemallakaan ei kierrokset nouse. Vaihdettu puolapaketti ja lambda-anturi (lambdasta oli vikakoodi).
Katti ei ole tukossa. Imuilman paineanturi?sta johdon irroittamalla sammuu jos ei ole kaasua painettuna. En sitten tiiä onko se varma keino testata kyseistä anturia.
Kyseessä siis 1-pisteruisku 1.6 kat. En moottorin tyyppiä osaa tähän hätään antaa.
Kirjattu
JOVAIN
Vs: 309 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #1 : eilen kello 16:29:52 »
Voihan se olla että käykin liian rikkaalla. Olisiko kellään mitään ideoita? Autolla ei kauheasti ole arvoa, mutta kun on täysin ruosteeton niin jos helpolla saisi leimakuntoon niin olisi hienoa.
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei nyt välttämättä auta, mutta 206 pösössä oli satunnaista käyntihäiriötä, imuilman ja moottorin lämpötila-anturin vaihtamalla parani. Ei ole kyllä minkäänlaista muistikuvaa oliko 1 vai monipisteruisku..nuo anturit ei montaa euroa maksaneetJOVAIN kirjoitti:Mikähän pösö 309:ssä (-93) vikana. Autossa 1.6 kone 1-pisteruisku.
Yrittelin tuolta pösöfoorumilta tiedustella muttei ainakaan vielä ole tullut vastauksia.
309 - Ei ota kierroksia
« : 29.05.2015, 12:43:43 »
Auto: 1993 309 1,6 (yksipisteruisku).
Hei. Mikähän voisi olla vikana pösössä kun ei ota kierroksia yli 4000rpm, ja sinnekin pitää hitaasti kelata kaasupolkimella. Kun kaasun löysää, tyhjäkäynti jonkin aikaa humputtaa ja sitten tasoittuu. Tuo kierrosten rajoitus selvästi liittyy sytytyspuoleen, koska lisää soppaa suihkepullolla annostelemallakaan ei kierrokset nouse. Vaihdettu puolapaketti ja lambda-anturi (lambdasta oli vikakoodi).
Katti ei ole tukossa. Imuilman paineanturi?sta johdon irroittamalla sammuu jos ei ole kaasua painettuna. En sitten tiiä onko se varma keino testata kyseistä anturia.
Kyseessä siis 1-pisteruisku 1.6 kat. En moottorin tyyppiä osaa tähän hätään antaa.
Kirjattu
JOVAIN
Vs: 309 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #1 : eilen kello 16:29:52 »
Voihan se olla että käykin liian rikkaalla. Olisiko kellään mitään ideoita? Autolla ei kauheasti ole arvoa, mutta kun on täysin ruosteeton niin jos helpolla saisi leimakuntoon niin olisi hienoa.
Re: Muiden merkkien murheita.
Taitaa olla eri anturit mittarille ja moottorinohjaimelle?
Vaihtelin kahden vierekkäisen anturin johtojen paikkaa kokeeksi, mittari pimeni mutta käynti ei muuttunut.
Olisiko ne eriarvoisilla vastuksilla?
Onko sitten niin, että jos vastus on ääretön niin moottorinohjain tunkee bensaa varalta aivan liikaa?
Mahdollisesti olet oikeilla jäljillä tuon lämpöanturin suhteen. Täytyy irroittaa ja mittailla.
Vaihtelin kahden vierekkäisen anturin johtojen paikkaa kokeeksi, mittari pimeni mutta käynti ei muuttunut.
Olisiko ne eriarvoisilla vastuksilla?
Onko sitten niin, että jos vastus on ääretön niin moottorinohjain tunkee bensaa varalta aivan liikaa?
Mahdollisesti olet oikeilla jäljillä tuon lämpöanturin suhteen. Täytyy irroittaa ja mittailla.
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuossa on punainen ja vihreä anturi vierekkäin, vihreä vähän isompi. Kumpihan noista olisi eculle?
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Itsellä primera (p11) kun ei kiertänyt yli 4k tai 4,5k asian korjasi ilmin putsaaminen elektroniikkaspraylla. Tjaa tuossa siulla siis paine- eikä massa-anturi, no itse veikkaisin sitä, mutta tosiaan tietoni on aika mutuilua...
Suoraan vaan suoraa
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo ei ole ilmiä.
Mittasin sen vihreän lämpöanturin arvon, oli 5 MegaOhmia ja ei juuri muuttunut lämmittämällä.
Voisiko se vika olla tuossa, liian korkea vastus?
Mittasin sen vihreän lämpöanturin arvon, oli 5 MegaOhmia ja ei juuri muuttunut lämmittämällä.
Voisiko se vika olla tuossa, liian korkea vastus?
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Voisi olla, kyllähän siinä pitäisi vastus muuttua lämpötilan funktiona. Esim. tuossa q4:ni pitäisi vastuksen olla noin 0c 9,7k ohmia ja 100c 0,3k ohmia. (Vähä sinnepäin noi arvot, aika surkea kuva huolto-ohje-pdf:äs)
Suoraan vaan suoraa
Re: Muiden merkkien murheita.
Niitä lämpöantureita olikin kolme. Sain ostettua hintaan 15 euroa kaikki.
Ei kallis kokeilu, mutta käynti ei muuttunut miksikään. Olisiko se sitten se imuilman painetunnistin?
Ei kallis kokeilu, mutta käynti ei muuttunut miksikään. Olisiko se sitten se imuilman painetunnistin?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei mene tämä minkään takuun piiriin. Kyseessä on niin selvä maalausvian aiheuttama pintaruoste, että ei mene koritakuuseen. Olisi mennyt aikoinaan maalitakuuseen. Paska auto tuo Toyota tämän ruosteen osalta ja maahantuoja osaa pelata viat pois takuun piiristä.Alfissimo kirjoitti:Eräs tuttava joutui aikanaan vastaavasta reklamoimaan ja hommassa ei ollut mitään ongelmaa, kun kupli selkeästi sisältäpäin ja maali oli päällä ehjä. Toisen aiheeseen liittyvän legendan olen kuullut, että ei ole mennyt koritakuun piikkiin, koska omistaja oli itse rapsutellut maalin puhki ruosteen päältä. Kuvaakaan aiheesta ei ollut todisteena, joten maahantuoja pesi kätensä.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Jännä tulkinta Toyotalta. Ei sen puoleen: Fordissa vetoakselit eivät ole voimansiirron osa, jos takuusta on kyse.
Järkiautoilija
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Itsellä taas päinvastainen tapaus Toyotalta. Avensis oli v. 2006 n. 5 vuotta vanha, kun havaitsin sisätakalokasuojassa kurakaaressa kolme pistehitsia, joissa ruosteen alku. Eikun Maakunnan Autolle reklamoimaan, ja auto parin viikon päästä kunnostettuna ja sisälokasuojat massattuna takaisin. Noin homma tulee hoitaakin. VAGgilaiset ovat tehtaalta lähtiessä parhaiten ruostesuojattuja oman kokemuksen mukaan.matti_vuorio kirjoitti:Ei mene tämä minkään takuun piiriin. Kyseessä on niin selvä maalausvian aiheuttama pintaruoste, että ei mene koritakuuseen. Olisi mennyt aikoinaan maalitakuuseen. Paska auto tuo Toyota tämän ruosteen osalta ja maahantuoja osaa pelata viat pois takuun piiristä.Alfissimo kirjoitti:Eräs tuttava joutui aikanaan vastaavasta reklamoimaan ja hommassa ei ollut mitään ongelmaa, kun kupli selkeästi sisältäpäin ja maali oli päällä ehjä. Toisen aiheeseen liittyvän legendan olen kuullut, että ei ole mennyt koritakuun piikkiin, koska omistaja oli itse rapsutellut maalin puhki ruosteen päältä. Kuvaakaan aiheesta ei ollut todisteena, joten maahantuoja pesi kätensä.
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Muiden merkkien murheita.
Omistajaa voi varmaan lohdutella, että noissa Rapideissa varaosahinnoittelu on jotakuinkin samalla tasolla Octavian tai Superbin kanssa..?
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Olikos paikalla Nissan-tietäjiä? Tai Renault-guruja, koska sylttytehdas taitaa nyt olla Ranskassa. Potilas on Nissan X-trail 2.0 dci. Muistaakseni vuodelta 2010 ja ajettu 140 000 km. Ihmetystä herättää apulaitehihnan vaihtotarve. Huolto-ohjelma ei sano yhtään siitä mitään ja korjaamoiden vastaus on ollut "se vaihdetaan sitten kun se katkeaa". Kiristimessä pitäisi ymmärtääkseni olla merkit oikeasta kireydestä, mutta mutta... se kertoo vain hihnasta, ei rullista. Nettiin vuotaneen Nissanin koulutusmateriaalin mukaan hihna kiristimineen ja rullineen pitäisi vaihtaa 100 000 km kohdalla. Eipä ole vaihdettu. Ei kellään olisi oikeaa sisäpiiritietoa homman nimestä?
Suosittelin vahvasti tuon vaihtamista, koska sen ei nyt justiinsa tarvitsisi laueta kun tuolla on tarkoitus ajaa koko lailla yhtä soittoa Wieniin.
Suosittelin vahvasti tuon vaihtamista, koska sen ei nyt justiinsa tarvitsisi laueta kun tuolla on tarkoitus ajaa koko lailla yhtä soittoa Wieniin.
Järkiautoilija
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei varmaan lämmitä, kun ei faktaa ole, mutta aikanaan kun myös Renault Lagunaa pidin yhtenä autoehdokkaana (ostin 3008:n), niin erinäisiä tietoja jäljitellessä jäin siihen ymmärrykseen, että samassa tahdissa jakopäähilujen kanssa ja jos ketjukone, niin 120tkm välein suositus.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Kummallista suhtautumista maksavaan asiakkaaseen ettei ennakoivaa huoltoa haluta tehdä.Isola kirjoitti:korjaamoiden vastaus on ollut "se vaihdetaan sitten kun se katkeaa".
Re: Muiden merkkien murheita.
Aikanaan Autokeskuksessa asioineena ei ihmetytä yhtään muu kuin se että miksi ne Datsunit käy niin hyvin kaupaksi vuodesta toiseen tuolla palvelutasollaTuomas K kirjoitti:Kummallista suhtautumista maksavaan asiakkaaseen ettei ennakoivaa huoltoa haluta tehdä.Isola kirjoitti:korjaamoiden vastaus on ollut "se vaihdetaan sitten kun se katkeaa".
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Muiden merkkien murheita.
^Kasvainmainos sen kertoo: Ne haluaa ajamisen tuntuvan siltä, että roikutaan rekissä jalat tukevasti ilmassa. Ei silloin huomiota mihinkään muuhunkaan kiinnitä.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Korjaamoilla on eronsa, mutta ihmetyttäähän tuo asenne. Hommaan tuo oman lisämausteensa se, että tuon omistajalta on jo yhdellä Saksan läpiajolla jäänyt samainen hihna moottoritien varteen, tosin eri kulkineesta. Sitä kokemusta ei kuulemma välittäisi uusia. Silläpä tuon vaihto niin kovasti miellyttäisi, mutta tuli puheeksi vähän liian myöhään. Pelkkää hihnaa löytyy kyllä hyllystä, mutta ilmeisesti kiristintä ja ohjuria joutuisi odottelemaan. Tuossahan vesipumppukin pyörii apulaitehihnan välityksellä, joten mieluusti senkin vaihtaisi samalla kertaa.
Surkuhupaisaa on, että auton huoltovihkossa ja käsikirjassa ei kummassakaan ole huolto-ohjelmaa. Vihkossa on vain paikat leimoille "valohoitoa annettu" ja rasti ruutuun, jos moottoriöljy satuttiin sillä kertaa vaihtamaan.
Surkuhupaisaa on, että auton huoltovihkossa ja käsikirjassa ei kummassakaan ole huolto-ohjelmaa. Vihkossa on vain paikat leimoille "valohoitoa annettu" ja rasti ruutuun, jos moottoriöljy satuttiin sillä kertaa vaihtamaan.
Järkiautoilija
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko ilmastointien huoltamisen asiantuntijoita?
Perheen kuljettimena toimiva Saab 9-5 on ollut aina herkkä tuoksahtamaan kesäisin käynnistyksen yhteydessä.
Vaimo epäilee nyt herkistyneensä homeille, joten tämä haluttaisiin saada kuntoon..
Eli käynnistyksen yhteydessä pöllähtää homeen hajua, joka kestää noin minuutin verran. 90% ihmisistä ei välittäisi tästä todennäköisesti mitään.
Autolle on toistaiseksi tehty:
- ilmastoinnin täyttö ja suodattimen vaihto
- kanavien vaahtopuuhdistus
..ja kun nämä eivät tuoneet toivottua tulosta, niin laukaisin vielä Sonaxin savukranaatin auton sisällä.
Auttoi, mutta edelleen pöllähtää homeen hajua käynnistyksen yhteydessä.
Alfa ei muuten ole haiskahtanut koskaan..
Perheen kuljettimena toimiva Saab 9-5 on ollut aina herkkä tuoksahtamaan kesäisin käynnistyksen yhteydessä.
Vaimo epäilee nyt herkistyneensä homeille, joten tämä haluttaisiin saada kuntoon..
Eli käynnistyksen yhteydessä pöllähtää homeen hajua, joka kestää noin minuutin verran. 90% ihmisistä ei välittäisi tästä todennäköisesti mitään.
Autolle on toistaiseksi tehty:
- ilmastoinnin täyttö ja suodattimen vaihto
- kanavien vaahtopuuhdistus
..ja kun nämä eivät tuoneet toivottua tulosta, niin laukaisin vielä Sonaxin savukranaatin auton sisällä.
Auttoi, mutta edelleen pöllähtää homeen hajua käynnistyksen yhteydessä.
Alfa ei muuten ole haiskahtanut koskaan..
Senza cuore saremmo solo macchine