Tällaisia sitä yrittänyt mietiskellä ja ymmärrystä ei ole yhtä paljon kuin halua

Valvoja: Moderators
No voihan sentään. Mun moka. Jotenkin luulin että se mitta on sisähalkaisija, ehkä se tuntui loogisemmalta... Joku vielä alkaa tekemään noita 45mm putkia 10mm seinämävahvuudellaalfa 156 v6 kirjoitti:Vähän oudolta tuntuu että tuohon olis joku vaihtanu pienemmät putket, 166 3.0 pitäs olla nuo isommat kuitenkin? tuo mittaamasti 45,2 viittaa kyllä isompiin putkiin, tuo kuitenkin on ulkohalkaisija käsittääkseni mistä puhutaan 45mm putkissa??? ainakaan isompia ei ole vastaan tullut missään vehkeessä (ei edes GTA)...
166:sta on tuossa pelkkä koneen mekaaninen osio (pl nokat), kaikki sähköt on ehtaa Q4:sta. mekaniikassa taas ei muuta eroa ole kuin jakopää, öljypumppu ja jäähdytysnesteen kierto syylärille (+termostaatti) vaihteiston päässä.
Tuosta tyhjäkäynnin humppaamisesta, onko kaasuläpän perusasetukseen (tai tyhjäkäynninsäätöruuviin) koskettu? tuohan moisen oireen osaa tehdä.
Auto pelaa hyvin mutta ongelma oli siinä että se tyhjäkäyntimoottori kuumenee tulikuumaksi ja pitää muuntajantyyppistä huminaa. Humppaus alkaa vasta kun ottaa tyhjäkäyntimoottorin töpseliä irti. Kaasuläppään ei ole koskettu.alfa 156 v6 kirjoitti:Tuosta tyhjäkäynnin humppaamisesta, onko kaasuläpän perusasetukseen (tai tyhjäkäynninsäätöruuviin) koskettu? tuohan moisen oireen osaa tehdä.
Niin joo, olis pitäny lukea tuo aiempi teksti tarkemminVehje kirjoitti: Auto pelaa hyvin mutta ongelma oli siinä että se tyhjäkäyntimoottori kuumenee tulikuumaksi ja pitää muuntajantyyppistä huminaa. Humppaus alkaa vasta kun ottaa tyhjäkäyntimoottorin töpseliä irti. Kaasuläppään ei ole koskettu.
Täysin OT, mutta olisko ollut GTA:ssa ilmi vähän väsähtänyt tai muuta kun omat mittailut viittaa vähän toiseen.alfa 156 v6 kirjoitti:Heposet on (tai ainakin oli) pari vuotta sitten tallessa kun 'm.sa':n GTA:n kanssa kokeiltiin ahvenistolle CS4:een mennessä. Ei saanut GTA painavampaa Q4:sta jäämään 200km/h mennessä kiihdytyksessä
![]()
Voihan sekin olla, pirteältä sekin tuntu kuitenkin ajossaTiige kirjoitti:Täysin OT, mutta olisko ollut GTA:ssa ilmi vähän väsähtänyt tai muuta kun omat mittailut viittaa vähän toiseen.alfa 156 v6 kirjoitti:Heposet on (tai ainakin oli) pari vuotta sitten tallessa kun 'm.sa':n GTA:n kanssa kokeiltiin ahvenistolle CS4:een mennessä. Ei saanut GTA painavampaa Q4:sta jäämään 200km/h mennessä kiihdytyksessä
![]()
Nii, mistä näistä tietää. Kimmon laskemat osoittais vaan ettei olis.alfa 156 v6 kirjoitti:Voihan sekin olla, pirteältä sekin tuntu kuitenkin ajossaTiige kirjoitti:Täysin OT, mutta olisko ollut GTA:ssa ilmi vähän väsähtänyt tai muuta kun omat mittailut viittaa vähän toiseen.alfa 156 v6 kirjoitti:Heposet on (tai ainakin oli) pari vuotta sitten tallessa kun 'm.sa':n GTA:n kanssa kokeiltiin ahvenistolle CS4:een mennessä. Ei saanut GTA painavampaa Q4:sta jäämään 200km/h mennessä kiihdytyksessä
![]()
Tai sullon Q4 väsähtäny
Näin on, tai ovivalohan se on. Lampun kuvun ruuvi taisi olla alhaalta päin ruuvattava, joten sinne voi olla ahdasta päästä ruuvimeisselillä.VMTD kirjoitti: Oven alakulmassa olevan heijastimen alla on myös yksi ruuvi, näin muistelisin.
Tuo mun ePeri antaa korvaavan numeroon tuolle.Vehje kirjoitti:Kuka tietäisi mistä löytyisi abs-anturi alfaan? Melkein kaikki kaupat tarkastettu ja joka puolella saa vastaukseksi että valmistus lopetettu. Eli vasen etuanturi kyseessä ja 164 Q4 vm-04. Mallilla ei varmaan ole väliä kun internetin mukaan samaa anturia on muissakin 164:ssa. Alfan osanro: 60601097. Tai kävisikö oikea etuanturi tilalle?
1-4-2-5-3-6Sape kirjoitti:Oisko tietoa 24V koneen sytytysjärjestyksestä?
Thanks!alfa 156 v6 kirjoitti:1-4-2-5-3-6Sape kirjoitti:Oisko tietoa 24V koneen sytytysjärjestyksestä?
Ostin oikean puolen anturin. Ei taida olla muuta eroa kuin liitinkotelo. Ainakin erivärinen.Kuka tietäisi mistä löytyisi abs-anturi alfaan? Melkein kaikki kaupat tarkastettu ja joka puolella saa vastaukseksi että valmistus lopetettu. Eli vasen etuanturi kyseessä ja 164 Q4 vm-04. Mallilla ei varmaan ole väliä kun internetin mukaan samaa anturia on muissakin 164:ssa. Alfan osanro: 60601097. Tai kävisikö oikea etuanturi tilalle?
Alkuperäisellä kellolla ei mulla koskaan näyttänyt yli neljää.JVTL kirjoitti:Paljos 2.0 ts:ssä pitäis olla öljynpaineita.
Mann filtterillä ja uudella kellolla lykkää 3-6,5 bar välille, näyttäsköhän liikaa paineita jo..