Tässä aamupäivällä tehdyn 200km:n moottoritie ajelun havaintoja:
Ulko lämpötilalla ja koneen lämpötilalla ei vaikutusta.
Moottorijarrutuksella tai kiihdytyksellä ei vaikutusta.
Tärinä samanlainen kesä ja talvirenkailla sekä vanteilla.
Moottoritien loivissa kaarteissa tehdyllä ohjauksella ei ainakaan mitään merkittävää vaikutusta.
Tienpinnalla ei vaikutusta.
Mitähän muuta keksisin

No joo, mutta sitten tullaan kaikkein ihmeellisempään asiaan elikkä: tärinää ei ilmene koko ajan, vaan muutamien minuuttien pituisissa pätkissä, sitten saattaa olla minuutteja taas ihan normaali.
Ja nyt voin pitkän ajopätkän ajalla tehdyistä havainnoista sanoa, että ajotavassa ei tapahtunut mitään muutosta, elikkä tärinä vaan tuli ja meni, ilman mitään järkevää selitystä.
Aivan ekana tuli mieleen epätasapainossa olevat jarrulevyt, mutta kun tärinä tuli ja meni ihan omia aikojaan, niin tuo ajatus hävisi siinä, niinkuin kaikki muutkin. Nyt en keksi enään mitään

Onko kellään mitään ideoita? Selittäkää tarkasti kaikki, sillä koko auton ohjaus systeemi on mulle ihan tuntematonta.
Niin joo, ja mainittakoon että auto oli hetki sitten katsastuksessakin, ja sieltä tuli oikeen kehuja että kaikki hyvässä kunnossa.