Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Perimätiedon mukaan ohjelmoitu, jotain 180hv pitäs olla.
Tänään ,mitä tutkiskelin niin en löytäny ainakaan teholootaa. Kaasun herkkyys ja savu kyllä siihen viittais. Joskus noissa vaggi tiisseleissä ollu vaikka minkänäköstä boksia niin mutu on.
Alipainevuotoja ei mielestäni ole. Pakoputki ehkä vuotaa, vai kuuluuko näissä turbo äänet aina tosi selvästi? Suhisee reilusti ja ahin vähä vislaakin.
imusarjan takaa putsasin sen anturin, onko se nyt mappi. Vähä oli karstainen. Maffin johdoissa näky jesaria mutta ei se koodeja ainakaan anna siitä. Ja en ole vielä koittanu ajaa ilman maffia.
Aikanaan yhdessä tiisseli mondeossa oli ahtoputki halki, niin se nyki ikävästi ja savusi kauhiana. Tuosta en löytänyt halkeamia.
Ahdot piikkas muistaakseni 2300millibaarissa.
Kolmosella tosi raskaassaa kiihdytyksessä kaksi kertaa menny vikatilaan, josta varmaankin tuo yliahdon vikakoodi tuli.
EDIT: Minkä värinen liitin sulla on railanturissa? Mulla tuommone vaalee, sinertävä. Se johto menee suoraan johtosarjaan.
EDIT2: miten vaikuttaa vaihtokunnossa oleva naftasuodatin?? Auton mukana nimittäin tuli uusi suodatin... En mä nyt niin helpolla voi päästä, enhän?
Tänään ,mitä tutkiskelin niin en löytäny ainakaan teholootaa. Kaasun herkkyys ja savu kyllä siihen viittais. Joskus noissa vaggi tiisseleissä ollu vaikka minkänäköstä boksia niin mutu on.
Alipainevuotoja ei mielestäni ole. Pakoputki ehkä vuotaa, vai kuuluuko näissä turbo äänet aina tosi selvästi? Suhisee reilusti ja ahin vähä vislaakin.
imusarjan takaa putsasin sen anturin, onko se nyt mappi. Vähä oli karstainen. Maffin johdoissa näky jesaria mutta ei se koodeja ainakaan anna siitä. Ja en ole vielä koittanu ajaa ilman maffia.
Aikanaan yhdessä tiisseli mondeossa oli ahtoputki halki, niin se nyki ikävästi ja savusi kauhiana. Tuosta en löytänyt halkeamia.
Ahdot piikkas muistaakseni 2300millibaarissa.
Kolmosella tosi raskaassaa kiihdytyksessä kaksi kertaa menny vikatilaan, josta varmaankin tuo yliahdon vikakoodi tuli.
EDIT: Minkä värinen liitin sulla on railanturissa? Mulla tuommone vaalee, sinertävä. Se johto menee suoraan johtosarjaan.
EDIT2: miten vaikuttaa vaihtokunnossa oleva naftasuodatin?? Auton mukana nimittäin tuli uusi suodatin... En mä nyt niin helpolla voi päästä, enhän?
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alempi ahtoletku halki... Jos kerran ylempi kondiksessa. Softan jäljiltä sorkittu ahtorajat perseelleen ja tööttää koodit tiskiin vasta kun sopivasti ryntäyttää ja ahdot pomppaa.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hitaampi puhallinnopeus ei toimi JTS:ssässä. Ilmeisesti puhaltimen kotelossa ruskea esivastus parilla ruuvilla (?), joku irroittanut siitä johdot ja laittanut siististi nippusiteellä vesiletkun kylkeen.
Tuleeko mieleen mitään tyyppiongelmaa, miksi joku olisi noin tehnyt? Webasto käynnistää flektin?
En vielä kokeillut johtoja kiinni, kun ajattelin kysyä ensin. Joky syy siihen täytyy olla, miksi johdot on jätetty irti.
Termostaatti tuli just vaihdettua, sitten vasta kokeilin MESsillä käskyttää flektejä. Iso nopeus toimii. Oonkin ihmetellyt kun puhaltimet sammuu kokonaan kun auton sammuttaa, pikkunopeus varmaan toimisi tuonkin jälkeen.
Tuleeko mieleen mitään tyyppiongelmaa, miksi joku olisi noin tehnyt? Webasto käynnistää flektin?
En vielä kokeillut johtoja kiinni, kun ajattelin kysyä ensin. Joky syy siihen täytyy olla, miksi johdot on jätetty irti.
Termostaatti tuli just vaihdettua, sitten vasta kokeilin MESsillä käskyttää flektejä. Iso nopeus toimii. Oonkin ihmetellyt kun puhaltimet sammuu kokonaan kun auton sammuttaa, pikkunopeus varmaan toimisi tuonkin jälkeen.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiertokankien laakerit oli hyvät. Runkolaakerit jo vähän kuluneet, mutta ei todellakaan loppu. Eli ei tainnu naputuksen syy selvinnyt....
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja kampiakseli ei ollut poikki..? sitten on se uusi vauhtipyörä ja rikkinäisyyden lisäksi mahdollinen kontakti suojapeltiin tms.. tai kampiakselin hihnapyörä?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kampuran pyörä on kuukauden vanha.meni laturin kanssa samalla... Ja miten voi osua mikään mihinkään, kun.ääni katoaa kierroksilla? Kai sekin, teoriassa... Jatketaan tutkimuksia. Aamulla uudet öljyt koneeseen yms.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä mullakin 156 kolisti tyhjäkäynnillä kun pakoputken suojapelti otti putkeen kiinni.. Hävis kierroksia antaessa.
Tämä oli tosin helppo diagnosoida koska kuului keskeltä autoa
Tämä oli tosin helppo diagnosoida koska kuului keskeltä autoa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei tainnu kuitenkaan samalta kuulostaa kuin tuossa mun videossa?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sämpy kirjoitti:Hitaampi puhallinnopeus ei toimi JTS:ssässä. Ilmeisesti puhaltimen kotelossa ruskea esivastus parilla ruuvilla (?), joku irroittanut siitä johdot ja laittanut siististi nippusiteellä vesiletkun kylkeen.
Tuleeko mieleen mitään tyyppiongelmaa, miksi joku olisi noin tehnyt? Webasto käynnistää flektin?
En vielä kokeillut johtoja kiinni, kun ajattelin kysyä ensin. Joky syy siihen täytyy olla, miksi johdot on jätetty irti.
Termostaatti tuli just vaihdettua, sitten vasta kokeilin MESsillä käskyttää flektejä. Iso nopeus toimii. Oonkin ihmetellyt kun puhaltimet sammuu kokonaan kun auton sammuttaa, pikkunopeus varmaan toimisi tuonkin jälkeen.
Ei tule erikoista tyyppivikaa mieleen. Tuo vastus toki porsii joskus, omassakin aika synkän näköinen, vaikkakin toimii vielä. Aina on sammunu flekti sihen, kun sammuttaa. Sitä kovempaa vauhtia en ole huomannut käytettävän kertaakaan, ainoastaan messillä testaten tuli esille tuo kovempi nopeus. Ei voinut olla huomaamatta, kun kiersi/humisi niin vietävästi.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, en mä mitään videota edes katsonut.Aquatica kirjoitti:
Ei tainnu kuitenkaan samalta kuulostaa kuin tuossa mun videossa?
Just saying
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eihän Aquatican JTD:stä ole revennyt jomman kumman puolen moottorin hydraulityyny kytkineremppaa tehdessä, silloin vetarin malja pääsee hakkaamaan alatukivartta vasten. Periaatteessa kait laturin hihnapyörän kiristinkin voisi päästä osumaan koriin jos kone on vinossa?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sautio, onhan ne moottorintuet huonot. Mutta kun tuo tulee liikkeellä että paikallansa, eli vetarin ei tarvihe liikkua...
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eihän sen tarttekaan kuin heilua koneen mukana..
Tämmöne muuten ei oikeesti ole kallis hankinta, 9,90€
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765035/A ... etoskooppi
Tämmöne muuten ei oikeesti ole kallis hankinta, 9,90€
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765035/A ... etoskooppi
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Tuo on pakollinen talli varuste vikojen paikallistamiseen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuollaisen hommaan sit kun on talli. Mut ei tuo motti hytky niin paljoa. Mut kohta kattoo,mikä ääntää. Pakoputki kiinni ja öljyt koneeseen vaan. Toivottavasti ei ole ilmalukkoa öljypuolella
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^männäntapit käsipelillä varmaan koittivat samalla? Oli juuri tuossa kaverin vääränmerkkisessä (pensa nelonen tosin) kyllä hyvin sama sointi, tyhjäkäynnillä tuollainen ääninäytemäinen ja kierroksia korottamalla häipy. Ääni palasi sitten taasen 2500-3000rpm ja veivinlaakerit paskana. Mites noit kaksoismassat viallisena ääntelee? Siis jos kytkimellä vähän rasitti tyhjäkäynnillä, niin ääni ei muuttunut mihenkään? Tuo pikainen äänitys tulee kyllä pirun selvänoloisesti tuolta laatikon puolelta moottoria.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No enpä kiinnittänyt erityisesti huomiota männäntappeihin.... Sylinterien seinät katsoin sen mitä pystyi, eikä näkynyt mitään. Ja niinhän se tulee laatikon suunnalta, kun ylhäältä kuuntelee. Kunhan kone käy niin nosturilla pitää kattoa ja kuunnella. Kaksoismassa ei kokemuksien mukaan kolise tasaisesti vain tietyllä kierrosalueella lähellä tyhjäkäyntiä...
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ai niin siit flektistä oli ainakin vastus hajalla, virrat tulee vastukselle ihan ok, joten uutta hommaamaan. Ehkä Webaston asentaja oli huomannut tuon vialliseksi ja jättänyt johdot irti, kun menee kumminkin vaihtoon. Jota ei sitten koskaan tapahtunut, tuosta asennuksesta on jo vuosikausia..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hmph.
Naputusääni meni paussille
KK-lakrut hyvät, runkolaakereissa kulumaa mutta ehjät.
Uudet öljyt koneessa, ei ääntä enää. Mikä lie oli, halus huomiota? Vanhoilla menty vain joku 7800-7900km (Neste City Pro 5W-40), kuitenkin kaks edellistä vaihtoa meni nätisti 10tkm välillä noprob.
Kiitoksia vaan kaikille vinkeistä. Josko jatkossa joskus (toivottavasti ei) joutuu tutkimaan lisää.
Sen tiedän, että sikäli kun kone joskus syystä tai toisesta pomppaa pois konehuoneesta, siihen pitää ainakin runkolaakerit tehdä "siinä samalla". Jos se ei sieltä pois pomppaa niin eiköhän tuo vielä jonkun 100-150tkm kestä ongelmitta?
Naputusääni meni paussille
KK-lakrut hyvät, runkolaakereissa kulumaa mutta ehjät.
Uudet öljyt koneessa, ei ääntä enää. Mikä lie oli, halus huomiota? Vanhoilla menty vain joku 7800-7900km (Neste City Pro 5W-40), kuitenkin kaks edellistä vaihtoa meni nätisti 10tkm välillä noprob.
Kiitoksia vaan kaikille vinkeistä. Josko jatkossa joskus (toivottavasti ei) joutuu tutkimaan lisää.
Sen tiedän, että sikäli kun kone joskus syystä tai toisesta pomppaa pois konehuoneesta, siihen pitää ainakin runkolaakerit tehdä "siinä samalla". Jos se ei sieltä pois pomppaa niin eiköhän tuo vielä jonkun 100-150tkm kestä ongelmitta?
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
moi. mitkä öljyt laitoit?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samaa kuin aikaisemminkin. Neste City Pro 5W-40. Jos alkaa metelöimään niin pitää varmaan kokeilla jotain muuta, esim. Valvolinen Maxlifea.
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko v6 / ts / jts sisemmissä vetonivelissä eroja, eli käykö esim ts:n nivel v6?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuolla sivulla 110 puolessa välissä, tässä samassa topikissa sivuttiin asiaa
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... el#p472021
Ainakin tuossa V6:ssa oli 108 millinen eikä perus 100 millinen, mutta se taisi olla automaatilla jolla voi olla merkitystä asiaan.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... el#p472021
Ainakin tuossa V6:ssa oli 108 millinen eikä perus 100 millinen, mutta se taisi olla automaatilla jolla voi olla merkitystä asiaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu muistelen että pitäis olla 108mm nivel. Löytyy esim. Audi A4 1.8 T kulkineesta ja muistaakseni samaa niveltä tarjotaan mjotonetin sivuilla 164 Alfaan.sämpy kirjoitti:Tuolla sivulla 110 puolessa välissä, tässä samassa topikissa sivuttiin asiaa
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... el#p472021
Ainakin tuossa V6:ssa oli 108 millinen eikä perus 100 millinen, mutta se taisi olla automaatilla jolla voi olla merkitystä asiaan.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tällaiset vikakoodit löyty, Tulee heti nollauksen jälkeen takaisin kun katkaisee yhteyden ja yhdistää uudelleen.
P0704 - Clutch singal
P1555 - Accelrator/brake coharency
P0235 - Supercharging pressure
Multiecuscan oli ohjelma.
Virrat päällä, ei käynnissä.
Ajamassa en oo käyny vielä enkä välissä.
Ymmärsin että viat ei ole nyt päällä vaan niitä tarkkaillaan?? Ei tuo lontoo taitu ihan sana sanaan. Näitä ei vaan saa kokonaan pois.
P0704 - Clutch singal
P1555 - Accelrator/brake coharency
P0235 - Supercharging pressure
Multiecuscan oli ohjelma.
Virrat päällä, ei käynnissä.
Ajamassa en oo käyny vielä enkä välissä.
Ymmärsin että viat ei ole nyt päällä vaan niitä tarkkaillaan?? Ei tuo lontoo taitu ihan sana sanaan. Näitä ei vaan saa kokonaan pois.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin v6 automaattiin tuo audi a4 1.8 t 108mm nivel käy.Stiletto kirjoitti:Juu muistelen että pitäis olla 108mm nivel. Löytyy esim. Audi A4 1.8 T kulkineesta ja muistaakseni samaa niveltä tarjotaan mjotonetin sivuilla 164 Alfaan.sämpy kirjoitti:Tuolla sivulla 110 puolessa välissä, tässä samassa topikissa sivuttiin asiaa
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... el#p472021
Ainakin tuossa V6:ssa oli 108 millinen eikä perus 100 millinen, mutta se taisi olla automaatilla jolla voi olla merkitystä asiaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aquatica kirjoitti:Veikkauksia äänilähteeksi? Alakertaa epäilty;
https://youtu.be/EqmihyepuHk
Alkoi eilisen yön ja tämän päivän aikana. Auto siis parkissa sen välin...
Tuon männänrengasjumin kannalla olen edelleen, tuttu ääni oli videossasi.äölkjhgf kirjoitti: Sellaisessa on tullut esiin että männänrenkaat on tahmaantunut ja painuneet uraansa. Mäntä pääsee heilumaan koska yläpäästään kapeampi.
Tapaus on ilmeisen harvinainen, kyseinen yksilö korjaantui crc-56 liuotuksella.
Tuollainen korjaantuu liuottamalla, eli tapauksessasi uusilla öljyillä.
Turhaan purettiin yksi moottori äänen takia, koska männänrenkaat vapautui crc-56 suihkauksella heti kun mäntä oli kädessä.
Hydrauliset venttiilinostajat toinen mikä voi ääntää moottorin seisomisen jälkeen, sekin korjaantuu yleensä ajamalla / öljynvaihdolla.
Jos sieltä jotakin on oikeasti rikki / hajoamassa niin ääni uusiutunee.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tätä nyt on ennenkin kysytty ja löytyy haulla.nani kirjoitti:Tällaiset vikakoodit löyty, Tulee heti nollauksen jälkeen takaisin kun katkaisee yhteyden ja yhdistää uudelleen.
P0704 - Clutch singal
P1555 - Accelrator/brake coharency
P0235 - Supercharging pressure
Multiecuscan oli ohjelma.
Virrat päällä, ei käynnissä.
Ajamassa en oo käyny vielä enkä välissä.
Ymmärsin että viat ei ole nyt päällä vaan niitä tarkkaillaan?? Ei tuo lontoo taitu ihan sana sanaan. Näitä ei vaan saa kokonaan pois.
Mutta veikkaa, että rekisteröi se ohjelma ja kokeile uudestaan.
Löytyy ohjelman ohjeistostakin asiasta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Finest kirjoitti:Tätä nyt on ennenkin kysytty ja löytyy haulla.nani kirjoitti:Tällaiset vikakoodit löyty, Tulee heti nollauksen jälkeen takaisin kun katkaisee yhteyden ja yhdistää uudelleen.
P0704 - Clutch singal
P1555 - Accelrator/brake coharency
P0235 - Supercharging pressure
Multiecuscan oli ohjelma.
Virrat päällä, ei käynnissä.
Ajamassa en oo käyny vielä enkä välissä.
Ymmärsin että viat ei ole nyt päällä vaan niitä tarkkaillaan?? Ei tuo lontoo taitu ihan sana sanaan. Näitä ei vaan saa kokonaan pois.
Mutta veikkaa, että rekisteröi se ohjelma ja kokeile uudestaan.
Löytyy ohjelman ohjeistostakin asiasta.
Kiitos! Olin vähän hätänen Rekisteröidään ja testataan.
-nimim. Laina-autolla töihin
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jarrua kun painaa niin mittaristossa syttyy keltainen valo..
Ostaessa oli yksi jarruvalonpoltin palanut. Tänään kumminkin leimalle lähtiessä vaihoin kummallekin puolelle uudet polttimot ja jarruvalot toimii nyt, myös lisäjarruvalo. Mutta valo syttyy edelleen jarrua poljettaessa.
Miksi? Vai onko tällä joku muu käyttötarkoitus kun ilmaista palanut polttimo? ( oletin että sitä herjaa )
Vetokoukku löytyy että sen sähköissäki voi olla häikkää.
ja 6/98 vuosimalli.
Kiitos ja anteeksi.
Ostaessa oli yksi jarruvalonpoltin palanut. Tänään kumminkin leimalle lähtiessä vaihoin kummallekin puolelle uudet polttimot ja jarruvalot toimii nyt, myös lisäjarruvalo. Mutta valo syttyy edelleen jarrua poljettaessa.
Miksi? Vai onko tällä joku muu käyttötarkoitus kun ilmaista palanut polttimo? ( oletin että sitä herjaa )
Vetokoukku löytyy että sen sähköissäki voi olla häikkää.
ja 6/98 vuosimalli.
Kiitos ja anteeksi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Palanut polttimo-valo syttyy kun polttimo, jonka pitäisi toimia, ei toimi.
Se seuraa seuraavia polttimia:
- Parkkipolttimot (kaikki)
- Rekisterikilvenvalot
- Jarruvalot
- Vilkut
Mahdollisesti sumuvaloja tarkkaillaan myös. Mutta oletko huomannut, että jokin toinen lamppu sammuu samalla kun jarrua painaa? Takaluukun läpiviennissä voi olla johto nirhautunut ja jarrua painaessa esim. kilven valot tai parkki/parkit saattaa pimentyä.
Ja jos kaikki palaa niinkuin asiaan kuuluu, on vikana mahdollisesti vääränkokoiset polttimot. 156 on aika herkkä polttimon tehosta, eteen voit laittaa 6W-polttimon sijalle 4W:t ja ne kestää suht hyvin, mutta ainakin omaani vilkun piti olla just oikea, eikä sinne päin. Muuten valitti.
Se seuraa seuraavia polttimia:
- Parkkipolttimot (kaikki)
- Rekisterikilvenvalot
- Jarruvalot
- Vilkut
Mahdollisesti sumuvaloja tarkkaillaan myös. Mutta oletko huomannut, että jokin toinen lamppu sammuu samalla kun jarrua painaa? Takaluukun läpiviennissä voi olla johto nirhautunut ja jarrua painaessa esim. kilven valot tai parkki/parkit saattaa pimentyä.
Ja jos kaikki palaa niinkuin asiaan kuuluu, on vikana mahdollisesti vääränkokoiset polttimot. 156 on aika herkkä polttimon tehosta, eteen voit laittaa 6W-polttimon sijalle 4W:t ja ne kestää suht hyvin, mutta ainakin omaani vilkun piti olla just oikea, eikä sinne päin. Muuten valitti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaa nämä on noinkin herkkiä.Aquatica kirjoitti:,
Kaikki valot palaa oikein, paitsi löpö- ja lämpömittarista on polttimot palanu.
21/5w polttimot laitoin tuonne jarru/takaparkkeihin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taustavalot ei haittaa, mutta nyt kun mainitsit niin taitaa mm. sekä palaneesta polttoaineen merkkivalosta notta lämpömittarin varoitusvalostakin polttaa tuota. Tosin sitähän ei pitäisi vain jarrua painaessa tapahtua.
Jos silti nillittää kun kaikki palaa oikein, niin väittäisin olevan jonkin asteinen maavika?
Jos silti nillittää kun kaikki palaa oikein, niin väittäisin olevan jonkin asteinen maavika?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Varoitusvalot toimii kyllä.
Voihan se olla joo maa vikaa. Huomenna JOS kelit sallii niin aukiaa joka ikinen liitin, sulake, maatto ja rele tuosta vehkeestä. Kannattaako suihkuttaa jotain kontakti-ainetta tms? Ecu boksinkin takaata aika hapettunut näky olevan tämä yksilö.
Voihan se olla joo maa vikaa. Huomenna JOS kelit sallii niin aukiaa joka ikinen liitin, sulake, maatto ja rele tuosta vehkeestä. Kannattaako suihkuttaa jotain kontakti-ainetta tms? Ecu boksinkin takaata aika hapettunut näky olevan tämä yksilö.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puhdistat kontaktipinnat sillä tai vastaavalla (huom: jarrukliineri voipi syövytellä muovia ym.).
Ja annat pintojen kuivua kunnolla, ennen kuin kytkee mitään takaisin.
Itse maapisteisiin suosittelen hiomista, uutta mutteria ja perään sitten esimerkiksi jotain ruostetta estävää tavaraa; jotkut kuulemma käyttää ihan tervasprayta, toiset laittavat akun navoille tarkoitettua töhnää ja kolmas ei pakosti mitään. Olenpa ihan sinkkimaaliakin kuullut käytettävän. Sitä en osaa sanoa, että mikä on noista paras, mutta ainakin akun napoihin tuo napojen puhtaanapitoaine toimii hyvin (eli puhdistat navat ja kytket ne, sitten sprayta perään siihen pintaan) - sitä itse käytellyt toisinaan.
Mutta tosiaan se takaluukun johtosarja aiheuttaa harmaita hiuksia joko nyt tai tulevaisuudessa. Läpiviennin kohdalla todella, todella usein rispaantunut ja lyö läpi tai maihin, eli se kannattaa ehdottomasti tarkistaa - ja varautua laittamaan uutta johtoa sinne just niin paljon kun siellä nytkin sitä johtoa on.
Ja annat pintojen kuivua kunnolla, ennen kuin kytkee mitään takaisin.
Itse maapisteisiin suosittelen hiomista, uutta mutteria ja perään sitten esimerkiksi jotain ruostetta estävää tavaraa; jotkut kuulemma käyttää ihan tervasprayta, toiset laittavat akun navoille tarkoitettua töhnää ja kolmas ei pakosti mitään. Olenpa ihan sinkkimaaliakin kuullut käytettävän. Sitä en osaa sanoa, että mikä on noista paras, mutta ainakin akun napoihin tuo napojen puhtaanapitoaine toimii hyvin (eli puhdistat navat ja kytket ne, sitten sprayta perään siihen pintaan) - sitä itse käytellyt toisinaan.
Mutta tosiaan se takaluukun johtosarja aiheuttaa harmaita hiuksia joko nyt tai tulevaisuudessa. Läpiviennin kohdalla todella, todella usein rispaantunut ja lyö läpi tai maihin, eli se kannattaa ehdottomasti tarkistaa - ja varautua laittamaan uutta johtoa sinne just niin paljon kun siellä nytkin sitä johtoa on.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
aivan kitos! Lähinnä tuo nykiminen nyt pitäs saaha korjattua mutta siinähän nuo ohessa menee kaikki muukin pieni.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Dodiih. Ehkä siis naputuksen lähde löytyi. Eli ajettiin vika pihalle.
Eli siis laatikkoöljyt ulkona.
Pitkin pohjaa.
Vittu.
Viikko sitten vaihdettu kytkin, VP ym. hilut, nyt ilmeisesti sitten kytkinakselin stefa sano tööt.
Ostetaan-osiolla on huutelu traikku+kuski+yms. vuokrasta, joten kuulolla ollaa.
Eli siis laatikkoöljyt ulkona.
Pitkin pohjaa.
Vittu.
Viikko sitten vaihdettu kytkin, VP ym. hilut, nyt ilmeisesti sitten kytkinakselin stefa sano tööt.
Ostetaan-osiolla on huutelu traikku+kuski+yms. vuokrasta, joten kuulolla ollaa.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sulla on kyllä aivan paskaa tuuria.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitänyt kysyä kylmästöinnin kompuran kytkentäosan ilmavälin säätömahdollisuudesta, kun on pitänyt melko kovaa naksunaa toimiessaan, välys ainakin millin.
Mutta kyssäri muuttu vähän akateemisemmaksi, kun tänään hajos kompurasta kai laakerit. Kunnon metakka alkoi kuulumaan Helsingin reissulla ja nyt kompuran päällä vois paistaa kananmunia. Toisin kuin ylläoleva, pääsin sentään kotipihaan.
Vieläköhän tuosta saisi kalua, jos on ulommat eli hihnapyörän laakerit menny, pystyykö noita ees laittamaan vai pitääkö suosiolla hankkia uusi kompura ja mistä? Tehdaskylmästöinti, 2003 JTS..
Ei tartte tuolla sunnuntaina Turkuun..
ps. Niin ja saiskos Tyyskältä kuljetusapua, jos auto Kuortissa? Omaa traikkuahan Jarilla ei tosin ollut, mutta..
Itellä kuorma-auto katsastamatta, ens viikolla meen ehkä Scudolla Kuorttiin ja kärryn saisin vuokrattua, mutta mitenkään laillinen teko se ei olisi, vetopaino taisi olla alle 1000kg ja kärry tyhjänä 440kg. Tuon parempaa vetoautoa mulla ei ole.
Mutta kyssäri muuttu vähän akateemisemmaksi, kun tänään hajos kompurasta kai laakerit. Kunnon metakka alkoi kuulumaan Helsingin reissulla ja nyt kompuran päällä vois paistaa kananmunia. Toisin kuin ylläoleva, pääsin sentään kotipihaan.
Vieläköhän tuosta saisi kalua, jos on ulommat eli hihnapyörän laakerit menny, pystyykö noita ees laittamaan vai pitääkö suosiolla hankkia uusi kompura ja mistä? Tehdaskylmästöinti, 2003 JTS..
Ei tartte tuolla sunnuntaina Turkuun..
ps. Niin ja saiskos Tyyskältä kuljetusapua, jos auto Kuortissa? Omaa traikkuahan Jarilla ei tosin ollut, mutta..
Itellä kuorma-auto katsastamatta, ens viikolla meen ehkä Scudolla Kuorttiin ja kärryn saisin vuokrattua, mutta mitenkään laillinen teko se ei olisi, vetopaino taisi olla alle 1000kg ja kärry tyhjänä 440kg. Tuon parempaa vetoautoa mulla ei ole.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sämpy, tyyskälle tarkoitus päivällä soittaa, jos ei muuten niin väliaikaisen sijoituksen merkeissä tiedustella sopivuutta. Se on selvää, ettei autoa voi ei-oman mökin.pihaan jättää kun täällä on niitä muitakin käyttäjiä...
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin, samallahan tuotakin laittelisi kun olen sinne keikkakorjaushommiin menossa.. jos olisi toinen aski taikka stefa, mikäli aski säästyi. Vois saada Jarin halliin laittoon kenties.
Tai voisihan sen ensin aukaista ja toisella keikalla osien/askin hankinnan jälkeen laittaa nippuun. Tuonne ei kotoa ole onneksi kuin reilu tunnin ajomatka.
Toki tämä on mukamas liiketoimintaa, että ihan talkoilla ei tehdä mutta kohtuudella.
Niin, ajattelin kysellä uutta tai kunnostettua kompuraa tuolta jäähdytinpalvelu Vuorisen kautta, jos ei tule kellekään mieleen fiksumpaa kanavaa. Täytyy toki numerolla kattoa Ebaystäkin. Niin joo ja jos Virosta..
Kukaan koskaan huoltanut tuollaisen "vetopäätä"? Pahoin pelkään että alkoi luistamaan tms ja sitten käräytti laakerin. Ilmastointi ei tuntunut Hesan reissun aikana toimivan lainkaan. Tää kun on eka oma auto jossa moinen "lisää hajoavia osia" laite on. Asiakkaitten autoihin on jotain lauhdutinkennoja ja sellaisia toki vaihdeltu.
Tai voisihan sen ensin aukaista ja toisella keikalla osien/askin hankinnan jälkeen laittaa nippuun. Tuonne ei kotoa ole onneksi kuin reilu tunnin ajomatka.
Toki tämä on mukamas liiketoimintaa, että ihan talkoilla ei tehdä mutta kohtuudella.
Niin, ajattelin kysellä uutta tai kunnostettua kompuraa tuolta jäähdytinpalvelu Vuorisen kautta, jos ei tule kellekään mieleen fiksumpaa kanavaa. Täytyy toki numerolla kattoa Ebaystäkin. Niin joo ja jos Virosta..
Kukaan koskaan huoltanut tuollaisen "vetopäätä"? Pahoin pelkään että alkoi luistamaan tms ja sitten käräytti laakerin. Ilmastointi ei tuntunut Hesan reissun aikana toimivan lainkaan. Tää kun on eka oma auto jossa moinen "lisää hajoavia osia" laite on. Asiakkaitten autoihin on jotain lauhdutinkennoja ja sellaisia toki vaihdeltu.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä tuon laakerin saa vaihdettua, ei ole paha homma.sämpy kirjoitti: Vieläköhän tuosta saisi kalua, jos on ulommat eli hihnapyörän laakerit menny, pystyykö noita ees laittamaan vai pitääkö suosiolla hankkia uusi kompura ja mistä? Tehdaskylmästöinti, 2003 JTS..
Ei tartte tuolla sunnuntaina Turkuun..
ps. Niin ja saiskos Tyyskältä kuljetusapua, jos auto Kuortissa? Omaa traikkuahan Jarilla ei tosin ollut, mutta..
Itellä kuorma-auto katsastamatta, ens viikolla meen ehkä Scudolla Kuorttiin ja kärryn saisin vuokrattua, mutta mitenkään laillinen teko se ei olisi, vetopaino taisi olla alle 1000kg ja kärry tyhjänä 440kg. Tuon parempaa vetoautoa mulla ei ole.
Ilmastoimattoman TS:n moniurahihna paikalleen ja ajamalla kotio? näin on itse tullut toimittua.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voe elämän kevät. Tarkoitus oli laittaa alle talvella hankityt vanteet joille tuli jo tyrkättyä uudet kumit. No eihän ne sit ookkaan näköjään samanlaiset vanhemmissa vuosimalleissa josta noi vanteet on. Eli pultit liian pitkät ja satulaan jää pari milliä. Lisäksi hiton rumat kun on niin sisällä.( muuten olisin lyhentäny pultit). Eli täytyy vissiin hommata spacerit,,,15mm ainakin taitaa olla tarve...joka kulmaan.. Olisko kellään myytävänä? 5x98 jaolla. Vai muita hyviä ideoita?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkä merkkiset vanteet?
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyl ne käsittääkseni ihan orkkisalfat on. Semmoset 16" teledialit/pepperpotsi alut,mikskä niitä nyt milloinkin sanotaan. Ollu vanhemmassa alla mutta tosiaan syvyys on 04 ainakin ihan eriluokkaa alunperin. Mul on nykyiset kesä ja talvialut kans orkkikset. Talvivanteissa on kyl toiset pultit,,en muista oliko ne lyhyemmät.JaRoDD kirjoitti:Minkä merkkiset vanteet?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taitaa kaikki 156:t olla samalla offsetilla, joten jos ne ei istu oikein niin ne ei liene 156:n vanteet. Harvassa taitaa kyllä olla Alfat joissa olisi isompi offset kuin 156:ssa.
156:n offset taitaa olla yli 40 mm, sitä 15 mm levikepalaa kun kaipailit niin jos noin paljon tarvitsisi että päästäisi "normaaliin" pitäisi niiden vanteiden offsetin olla yli 50 mitä se tuskin on, eli onko tässä joku tuninkilookki haussa että renkaat on lokarien tasalla?
156:n offset taitaa olla yli 40 mm, sitä 15 mm levikepalaa kun kaipailit niin jos noin paljon tarvitsisi että päästäisi "normaaliin" pitäisi niiden vanteiden offsetin olla yli 50 mitä se tuskin on, eli onko tässä joku tuninkilookki haussa että renkaat on lokarien tasalla?
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eiii tuuninkia haeta. On mul nytkin melkein lokarin tasalla vanteet vaikka ne ihan originaalit tietääkseni on. En tiedä mistä nämä käytetyt pepperit alunperin on mutta 156 alfas ne alla on ollu. Täytyy illal käydä mittailemassa tarkemmin et mikä mättää.. Silmämääräsesti ne on tosiaan sen 1,5cm " matalammat" keskireikä sama ja pulttijako ok.
EDIT: ja tarkempi tutkiskelu suoritettu.. Nämä uudet (käytetyt) onki 6.5 tuumaa leveät ja ilmeisesti ET on 41.5 Alfan leimat ja speedline näky lukevan. Ne nykyiset talvivanteet on 7 tuumaset ja ET 35 niihin vertasin. Kesävanteet on alla ja en alkanu repimään pois,, ET on munmielestä vielä vähemmän koska talvipultit on lyhyemmät kun nyt kesärinkuloissa. Osaisko joku viisaampi tulkita et mikäs spacerikoko olis ns. Tontilla näillä 6.5 tuumaa leveillä vanteilla? 15 vai 20 mm,,häh.
Ps. Ostin ne kännykkäkuvan perusteella tyyliin " tääl olis hangessa jotain alfan aluvannetta, tarviitko? Eihän ne kallit olleet enkä asiaa miettiny sen paremmin,,mut ihan ok näköset kun veti mustaks foliateckillä.
EDIT: ja tarkempi tutkiskelu suoritettu.. Nämä uudet (käytetyt) onki 6.5 tuumaa leveät ja ilmeisesti ET on 41.5 Alfan leimat ja speedline näky lukevan. Ne nykyiset talvivanteet on 7 tuumaset ja ET 35 niihin vertasin. Kesävanteet on alla ja en alkanu repimään pois,, ET on munmielestä vielä vähemmän koska talvipultit on lyhyemmät kun nyt kesärinkuloissa. Osaisko joku viisaampi tulkita et mikäs spacerikoko olis ns. Tontilla näillä 6.5 tuumaa leveillä vanteilla? 15 vai 20 mm,,häh.
Ps. Ostin ne kännykkäkuvan perusteella tyyliin " tääl olis hangessa jotain alfan aluvannetta, tarviitko? Eihän ne kallit olleet enkä asiaa miettiny sen paremmin,,mut ihan ok näköset kun veti mustaks foliateckillä.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Heh, olin siis oikeassa eli tuninkilookki on hakusessaStiletto kirjoitti:tarkempi tutkiskelu suoritettu.. Nämä uudet (käytetyt) onki 6.5 tuumaa leveät ja ilmeisesti ET on 41.5 Alfan leimat ja speedline näky lukevan. Ne nykyiset talvivanteet on 7 tuumaset ja ET 35 niihin vertasin
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kellään kuvia/kuvaa 156:n pohjasta? Mahdollisimman "kaukaa/suoraan" otettua?
Googlaaminen tuotti aika heikosti tulosta, ei oo keritty ottaa kuvaa kun on jo ruostunu pois?
Muistaakseni jollain oli jossai projektitopicis aika hyvä kuva, mutta en löytäny. Jatkan täs 156:n 3D -mallinnusta ja vähä alustaa yms yritän tehdä.
Googlaaminen tuotti aika heikosti tulosta, ei oo keritty ottaa kuvaa kun on jo ruostunu pois?
Muistaakseni jollain oli jossai projektitopicis aika hyvä kuva, mutta en löytäny. Jatkan täs 156:n 3D -mallinnusta ja vähä alustaa yms yritän tehdä.
Noni
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihtelin jouston laippatiivisteet, kun vähän vuotivat jatkuvan irrottelun takia. Siinä sitten myös tarkistin laturin vaihdon myötä auki ollet pulttiloiset ja huomasin vetarin/laatikon stefan suojakumin porsineen. Nyppäsin pois, kun mielestäni tuollainen rikkinäinen ei oikein hyvä tuolla ole.
Kuuluuko olla tuollaista uraa tuolle kumille? Siis hieman kulunut jo? Näytti ainakin paremminkin kuluneelta.