Venttiilinvarren kumit menee noista 2.4 litrasista padoista 300tkm+ kilsoilla ja öljy alkaa sitten maistua. Vaimon -96 malliseen 850 10v ja 350tkm ajettuun farkkuun pitäisi vaihtaa ne tässä kun ehtii. Meillä menee tuo maantiellä alle 8litran, sekalaisessa sitten 10. Hyvä ajaa, lämmin, kaikki sähköheebelit toimii, tilava ja ehjät nahkajakkarat. Ajamalla tommosta on tosi vaikea saada rikki. V70 joko mk1 tai mk2 tulee seuraavaksikin varmaan vaimon käyttöön kun lyhyehkö työmatka niin kulutuksellakaan ei paljoa väliä. Käytännössä saman määrän vei bensaa 2.0 megane vaimon käytössä.Kivijärvi kirjoitti:Jeqqu: Volvo vois olla hyvä monessa mielessä. Itsellä oli vm. 1996 viimeisiä tehtyjä 850:siä 2012-2013 vuosina, ajoakin taisi tulla 40tkm vielä tuolloin. Autona todella hyvä, ja vaikka 300tkm (ok, ehkä enemmänkin kun oli saksantuonti) takana, ei ruostekukkaakaan kuin lommotussa konepeitossa. Kaikki sähköherkut toimi, ilmastointi toimi, siis kaikki. Alusta toimi, jarrutkin. Että oma luottamus tuohon tekniikkaan on vakaa kuin vuori. Kenties viimeisimpiä kunnon Volvoja? Se seuraava S/V70 on toki sama auto ja tekniikkakin vissiin aika sama kuin viimeisissä 850:ssä (vaikka ei tätä silloin niin mainostettu). Vaikka auto on aika kompakti nykystandardein, on siinä loistavat tilat viidelle. Takaistuinkin on ihmeen leveä ja siksi sopiva lapsille. Aikuisellekin hyvä istua.
Soppahan noille vaan maistuu. Oma vein 2.4 vaparilla (170hp + autom.) 8.5 litraa alkuunsa, mutta lopussa ei alle 9 litran enää päästy sadalle siististi ajellessakaan. Talvella 10-11 litraa saattoi olla lähempänä totuutta. Toisaalta eipä ole koskaan lämpimämpää autoa ollutkaan. Hyvä ajaa joka säässä. Piti luopua kun öljyä meni jo litra sadalle (siis 150 litraa/öljynvaihtoväli) - saattoi olla kansipahviongelma, männänrengasongelma tai joku muu tai kaikki kerralla. En vain jaksanut enää alkaa laittamaan kuntoon. On noissa joku muukin perussynti, vissiin halkeileva putki ilmanpuhdistimesta imusarjaan, ja sieltä kun hiekat imetään koneeseen alkaa öljykin maistua urakalla. Tiedä sitten onko urbaani legenda. Ja oliko siellä joku sludge-herkkä kohtakin ja jos tukkii, alkaa maistua taas öljy. Ehkäpä mulla oli tuo(kin).
Mutta jos ostin omani siistinä ja moitteettomassa käyttökunnossa kaksin ok renkain 2100 eurolla, oli siinä 1½ vuodeksi hubaa ihan joka eurolla. Sitten vain Ranta-Juipille tai muulle liikkeelle pois kun ei kiinnosta - nehän maksaa 1500-2000 euroa siitä kuitenkin...eli käy käsirahasta ainakin. Omastani sain nimellisesti 1500 pois ja kun uusikin oli ns. Suomen halvin, ei se oikeasti ollut edes huono tarjous. Halpaa ajoa!
Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
Re: Autonvaihtoketju
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Jooh käkkylät voi suoraan unohtaa. Ei muutenkaan vahva luotto vageihin, 3/4 hajonnut itsellä.
Varmaan v70 kallistutaan, varmaan toi mk1 ihan riittävä!? Ainakin kestävän oloisia kun kaikki ajettu 300-400..
Mites vulvan jakopää? Uskaltaako bensaturboa harkita?
Varmaan v70 kallistutaan, varmaan toi mk1 ihan riittävä!? Ainakin kestävän oloisia kun kaikki ajettu 300-400..
Mites vulvan jakopää? Uskaltaako bensaturboa harkita?
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Autonvaihtoketju
^Itsellä ollut tuommoinen mk1 V70 2.4 10V- koneella ja C70 & 850 2.3 T5-koneilla. En oo ainakaan kuullut että noissa olis paljo jakopäät murheita aiheuttaneet, niinkuin ei itselläkään. Nuo molemmat turbokoneet olivat taipuvaisia jäätymään intercoolerista alle -27 asteen tuntumissa, eli jonkun verran joutuu suojapahvien kanssa talvella asentelemaan. Muuten melko huolettomia laitteita.
Jos nyt olisin Volvoa hankkimassa, ei tuota turbokysymystä tarvitsisi paljon pohtia. KYLLÄ! Varsinkin tuohon 2.4 10V:hen verrattuna 2.3 20V Turbo on aivan eri maailmasta, 2.4 20V:stä ei oo kokemusta vaparina eikä turbona. 2.0 10V:tä en suosittele kenellekään (äidin S70:iin on joku aikanaan erehtynyt moisen motin asentamaan, antaa nuhapumpulle aivan uuden merkityksen).
Jos nyt olisin Volvoa hankkimassa, ei tuota turbokysymystä tarvitsisi paljon pohtia. KYLLÄ! Varsinkin tuohon 2.4 10V:hen verrattuna 2.3 20V Turbo on aivan eri maailmasta, 2.4 20V:stä ei oo kokemusta vaparina eikä turbona. 2.0 10V:tä en suosittele kenellekään (äidin S70:iin on joku aikanaan erehtynyt moisen motin asentamaan, antaa nuhapumpulle aivan uuden merkityksen).
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Meillä on -07 2,5 turbo awd. Oli 135tkm hankittaessa ja nyt 200tkm. Jakohihnalla taisi olla vaihtoväli 10 tai 12 vuotta, mutta "äärioloissa" puolet siitä. Osat ei maksanut paljon mitään ja työnäkin ilmeisesti ihan muuta kuin vaikka tessun tai busson jakopää. Jos nyt oltaisiin ostamassa niin ottaisin ahdetun tälläkin kertaa. Automaatit noissa kai on vähän heikko kohta jos ei ole öljyjä vaihdettu säännöllisesti (ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta olisi syytä tehdä 60tkm välein).
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Autonvaihtoketju
Faijalla on ollut Volvon automaatteja kolme, 2 kasipuolikasta ja nyt 99 V70. Kaikissa nelisensataa tonnia mittarissa eikä mitään pulmaa laatikossa. Koneeltaan nuo lie moponmoottorilla, kai 10V koneilla, ihan hyvin noillakin on paikasta a paikkaan bee päässyt.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Niin ei se mikään selespeed sentään ole, mutta ihan jonkun verran noita on mennyt. Meilläkin 5-lovinen automaatti ja hyvin on toiminut.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Ai niin.. Sillä viispyttyisen murinalla saa anteeksi 2l/100km - ainakin tällaiselta kahjolta. Ja kyllä täytyy sanoa, että moottori yllätti sikälikin, että se veti 6200 kierrokselle antaumuksella ja ilolla. Äänetkin sitä luokkaa, että menofiilis täyttyi 110%. Ei se ehkä kellosta katsoen niin ripeä ollut automaattina. Voi olla jopa että 500 1.3 Multijetillä pysyisi hämmentävästi perässä.
Ja muuten täys ohilyönti aiheeseen: Diesel tykkää saada kenkää. Ainakin välillä. Pirkanmaa - Pohjois-Pohjanmaa - Pirkanmaa ripeästi edettynä aiheuttaa autossa ilahduttavaa kulun herkistymistä! Liekö ecu omaksunut Räikkösen astuneen rattiin, vai mikä on, mutta kaasuunvastaavuus on ihan toista tasoa ja kulutuslukematkin ovat laskeneet litran sataselle.
Ja aiheeseen: Eikös Saab 9-5 olisi aika hyvä valinta? Itseäni lämmittäisi kovasti ajatus 2.3 turbosta BioPower-höystein. E85:llahan maailma pelastuu ja tehot nousee. Harvalla moinen ihme tapahtuu. Autohan itselle vieras, mutta hyvältähän se näyttää edelleen.
Ja muuten täys ohilyönti aiheeseen: Diesel tykkää saada kenkää. Ainakin välillä. Pirkanmaa - Pohjois-Pohjanmaa - Pirkanmaa ripeästi edettynä aiheuttaa autossa ilahduttavaa kulun herkistymistä! Liekö ecu omaksunut Räikkösen astuneen rattiin, vai mikä on, mutta kaasuunvastaavuus on ihan toista tasoa ja kulutuslukematkin ovat laskeneet litran sataselle.
Ja aiheeseen: Eikös Saab 9-5 olisi aika hyvä valinta? Itseäni lämmittäisi kovasti ajatus 2.3 turbosta BioPower-höystein. E85:llahan maailma pelastuu ja tehot nousee. Harvalla moinen ihme tapahtuu. Autohan itselle vieras, mutta hyvältähän se näyttää edelleen.
Re: Autonvaihtoketju
^9-5 turbolle maistuu soppa aika hyvin. Aika kaukana luvatusta on todellinen kulutus.
Tuosta volvo & automaattiaski -comboon sanoisin sen että olen nimenomaan ollut siinä uskossa että volvo on niitä harvoja merkkejä joiden automaattiaskeihin kuuluu se öljyjenvaihto. Sitä tukee se että kun kattoo nettiautoa niin siellä on aika paljon noita jopa yli 600tkm ajettua automaatteja. Kovallakin askilla tuntuu olevan aika kestävä. Meidän kasipätkä on vielä orkkiskytkimellä ja siinä on se liki 350tkm mittarissa.
Tuosta volvo & automaattiaski -comboon sanoisin sen että olen nimenomaan ollut siinä uskossa että volvo on niitä harvoja merkkejä joiden automaattiaskeihin kuuluu se öljyjenvaihto. Sitä tukee se että kun kattoo nettiautoa niin siellä on aika paljon noita jopa yli 600tkm ajettua automaatteja. Kovallakin askilla tuntuu olevan aika kestävä. Meidän kasipätkä on vielä orkkiskytkimellä ja siinä on se liki 350tkm mittarissa.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Autonvaihtoketju
Alkaa elämän realiteetit tulla vastaan ja pakko alkaa uskoa että työttömällä/opiskelijalla ei ole varaa pitää kahta autoa ja moottoripyörää. Nyt mielessä että jos saisi vehkeitä kaupaksi ja talouden taas tasapainoon niin jätäisi itselle vain yhden auton jonka pitäisi täyttää kriteerit "ripaus persoonaa, hauskuutta ja pienet kulut". GTV:ssä ei muuten mitään vikaa ole mutta se ei ole V6..
Käytännöllisyys suurinpiirtein riittää mutta jotain jään kaipaamaan silti... Golffissa on pienet kulut suorituskykyyn nähden ja kivaakin välillä on mutta muuten se ei ole mikään nautinto käyttöautona. Eli jos nuo kaikki saisi kaupaksi niin mitä tilalle? Jos budjetiksi ajoneuvolle löisi noin 15t€ ja mielellään malliston kärkipäästä että ei menettäisi arvoaan ihan täysin.
Itsellä tällä hetkellä mielessä vain Fiat 500 Abarth joka kiinnostaisi. Eikös täällä foorumillakin jollain ole omakohtaista kokemusta kyseisistä laitteista?
PS. Olisiko jollain kovakin hinku todella hyvään mustaan Suomiauto GTV:hen punaisila nahoilla?

Itsellä tällä hetkellä mielessä vain Fiat 500 Abarth joka kiinnostaisi. Eikös täällä foorumillakin jollain ole omakohtaista kokemusta kyseisistä laitteista?
PS. Olisiko jollain kovakin hinku todella hyvään mustaan Suomiauto GTV:hen punaisila nahoilla?

- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Autonvaihtoketju
Smacket kirjoitti:^ GT bussolla?
Taitaa Fiiatti mennä pikkusen pienemmillä kuluilla.

- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Autonvaihtoketju
^Mini Cooper S kenties?
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Juu on kokemusta, omistin tuollaisen 500 Abarthin aiemmin. On kyllä hauska peli. Erityisesti jos on paljon kaupunkipainotteista ajoa, niin lystikäs härveli. 500 Abarth on kuitenkin sen verran pienikokoinen peli, että ei pitkillä matkoilla parhaimmillaan. Vakiona jousitus hieman nyökkivä, se vaatisi hieman panostusta, että saisi paremmaksi.Mandeprkl kirjoitti:...Itsellä tällä hetkellä mielessä vain Fiat 500 Abarth joka kiinnostaisi. Eikös täällä foorumillakin jollain ole omakohtaista kokemusta kyseisistä laitteista?...(
Muita vaihtoehtoja mitä tulee mieleen:
- Clio RS197/200, tuossa ajettavuus ja hauskuuskerroin kohdillaan. Tarjonta Suomessa kuitenkin vähäistä, esim. tällä hetkellä Nettiautossa ei yhtään yksilöä tarjolla.
- Fiesta ST, uusinta mallia kovasti kehuttu, omaa kokemusta ei ole. Tuo uusin malli ei vaan taida vielä alle 20 teur irrota.
- Mini Cooper S, tästä löytyy 15 teurolla valikoimaa Suomestakin. Luotettavuuden suhteen maine ei ihan paras mahdollinen.
- Mito QV, eikös tämä olisi Alfistille passeli peli?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
500 abarth, mites eri alusta siinä vakioon nähden on..? Vakio 500 diesel on minusta maantiellä suhteessa parhaimmillaan. Alustan pompahtelu ei kiusaa kuten kaupungissa ja auto on kokoisekseen hämmästyttävän suuntavakaa. Mieluummin tuolla kävin juuri toista tuhatta kilsaa heittämässä. Kotiin jäi 500l. Itseäni pidemmässä ajossa haittaa vaatimaton istuimen tuki ja jaksamista verottava melu. Takaistuin on kanssa kohtuuturha, sinne mahtuu hyvin alle 150 cm mittaiset lapset parhaiten.
Muita vaihtoehtoja voisivat olla Citroen DS3 tai Seat Ibiza/Vw Polo/Skoda Fabia Rs. Jälkimmäistä sai joskus isolla dieselillä. Edullisesti ripeästi? Tai sitten kaikki yhes koos Veholle ja sieltä alle upouusi Smart Forfour hintaan 14900€. On Stockmann-kampanjassa -4000€ kesäkuun loppuun. Laittoivat oikein kirjeen nimellä tuosta eilen. Se on kyllä hauska ja edullinen käyttää. Taitaa olla fun factor kateissa 71hp koneella?
Muita vaihtoehtoja voisivat olla Citroen DS3 tai Seat Ibiza/Vw Polo/Skoda Fabia Rs. Jälkimmäistä sai joskus isolla dieselillä. Edullisesti ripeästi? Tai sitten kaikki yhes koos Veholle ja sieltä alle upouusi Smart Forfour hintaan 14900€. On Stockmann-kampanjassa -4000€ kesäkuun loppuun. Laittoivat oikein kirjeen nimellä tuosta eilen. Se on kyllä hauska ja edullinen käyttää. Taitaa olla fun factor kateissa 71hp koneella?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Pakko kysästä vielä. Noita V70:iä on aika paljon nelivedolla, pystyykö sellaista harkitsemaan? 

- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Hyvin erilainen.Kivijärvi kirjoitti:500 abarth, mites eri alusta siinä vakioon nähden on..?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Autonvaihtoketju
Kyllä mutta se jakolaatikko ei ole sitten yhtä ikuinen kuin se muu tekniikka / auto. Taitaa aikalailla porsia kaikista 250-300tkm huitteilla eikä ole ihan halpa homma. Moni 4-veto volle jatkaa tuosta sitten elämäänsä etuvetoisena ja yhtä kardaania kevyempänä.jeQQ kirjoitti:Pakko kysästä vielä. Noita V70:iä on aika paljon nelivedolla, pystyykö sellaista harkitsemaan?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Haha, eli halpa fiksi luvassa kun jakolootan nappaa pois!? Voinee ottaa nuokin siis harkintalistalle!
Re: Autonvaihtoketju
jeQQ kirjoitti:Haha, eli halpa fiksi luvassa kun jakolootan nappaa pois!? Voinee ottaa nuokin siis harkintalistalle!
Näillä spekseillä en vieläkään ymmärrä miten se e39 jatke ei kelpaa

VMP
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Vaimo ei halua takavetoa, piste. 

- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Harkinnan jälkeen siis ääni Abarthin ostamiselle. Ilmeisesti paljon hauskempi kuin luulisi?
Bon Appétit: https://www.youtube.com/watch?v=EY6TYmdLrcc
Ei sille mitään voi, että äänet ovat tossa vehkeessä kyllä hauskat! Kysyvät itse minkä äänen tuossa autossa kuulet - itse vastaisin Alfa 4C. Mitäs raati tuumaa?
Bon Appétit: https://www.youtube.com/watch?v=EY6TYmdLrcc
Ei sille mitään voi, että äänet ovat tossa vehkeessä kyllä hauskat! Kysyvät itse minkä äänen tuossa autossa kuulet - itse vastaisin Alfa 4C. Mitäs raati tuumaa?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Mitäs katsuri sanoo seuraavalla leimalla?Vode kirjoitti:Moni 4-veto volle jatkaa tuosta sitten elämäänsä etuvetoisena ja yhtä kardaania kevyempänä.
E34:sta olisi nelivetoversio olemassajeQQ kirjoitti:Vaimo ei halua takavetoa, piste.

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Autonvaihtoketju
Miten olisi Abarth Punto? Mielestäni nätimpi kuin 500 ja hieman isompikin. Varsinkin Saksasta saa melko halvalla tuontina noita.
Re: Autonvaihtoketju
QV pysyy...
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
jeQQ kirjoitti:Nyt pitäisikin sitten saada ne 3 x turvaistuinta vierekkäin, eli autosuunnitelmat uusiksi.
Ajatuksia grand scenic? Bensa vai diesel? Mites joku espace / muut patongit?
Osa trans sporteista kanssa 3 penkkiä keskellä, joten sekin voisi mennä.
Ehkä touran dieselillä?
Muita fiksuja? Isohko takakontti tulee tarpeeseen..
Mites jotain täysin muuta... Hondan FR-V???
Re: Autonvaihtoketju
Mun mielestä FR-Vn 3+3 istuinjärjestely on mainio ja paljon katellut autoa sillä silmällä. Vaan käykö kuskina kuitenkin kyrsimään tuo oman penkkitilan kapeus? Selvinnee vain kokeilemalla. Mutta alkup kysyjän budjettiinhan tuo ei mene, nettiauton halvin hintapyynti on 5900€.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
Mites noi Zafirat? On iso kontti ja kohtuulliset käyttökulut. Valikoimaa myös. Opel-foorumilla parjasivat 1.8 -konetta, mutta syytä en muista.
Mulla oli aikanaan Astra sillä 1.6 16v Ecotec -pannulla ja hyvin toimi. Ihan pirteän oloinenkin pienissä nopeuksissa.
Esim. tässä vois olla yksi, mutta mikäli kansiremppa on tehty jakohihnan katkeamisen takia, niin unohtaisin melkein homman.
Mulla oli aikanaan Astra sillä 1.6 16v Ecotec -pannulla ja hyvin toimi. Ihan pirteän oloinenkin pienissä nopeuksissa.
Esim. tässä vois olla yksi, mutta mikäli kansiremppa on tehty jakohihnan katkeamisen takia, niin unohtaisin melkein homman.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Ai ni se oli ton verran se raja. Mites olis http://www.nettiauto.com/volkswagen/sharan/7176067wekkuli kirjoitti:Mun mielestä FR-Vn 3+3 istuinjärjestely on mainio ja paljon katellut autoa sillä silmällä. Vaan käykö kuskina kuitenkin kyrsimään tuo oman penkkitilan kapeus? Selvinnee vain kokeilemalla. Mutta alkup kysyjän budjettiinhan tuo ei mene, nettiauton halvin hintapyynti on 5900€.
Tosta luulis tinkaavan ton 250€ veke tasarahaan.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Mä olen todennäköisesti nyt v70 päätymässä. 
Tila-autoista suosisin kyllä edelleenkin jenkkejä.
Hakusessa myös ensisijaisesti bensakone! Ensi ma / ti nollaamaan bägivalo, ke katsastus ja toivottavasti samana päivänä alfa vaihtoon.

Tila-autoista suosisin kyllä edelleenkin jenkkejä.
Hakusessa myös ensisijaisesti bensakone! Ensi ma / ti nollaamaan bägivalo, ke katsastus ja toivottavasti samana päivänä alfa vaihtoon.

-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
V70 ostaminen on sama kuin myöntää tulleensa vanhaksi ja vastuulliseksi... missä ei tietysti ole mitään vikaajeQQ kirjoitti:Mä olen todennäköisesti nyt v70 päätymässä.
Tila-autoista suosisin kyllä edelleenkin jenkkejä.
Hakusessa myös ensisijaisesti bensakone! Ensi ma / ti nollaamaan bägivalo, ke katsastus ja toivottavasti samana päivänä alfa vaihtoon.

Yksi nuorempi työkaveri tilasi työsuhdeautoksi V70:n, ei perheellinen... Lupasin ostaa hänelle karvahatun ja tohvelit.
Perheen isille V70 mitä parhain kulkine, tilaa ja turvallisuutta.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Autonvaihtoketju
^Minulla V70 oli tasaisen janoinen: ihan sama ajoiko kaupungissa tai maantiellä. Aina vei n. 11,5l/100km. Kompuutteri kertoi 12,5 mutta oma mittaus oli tuo 11,5.
Kyseessä 5-sylinterinen bensa automaatilla. Ajelin sillä pari vuotta. Automaattilaatikko ihan ok muttei Voyagerin tasoa.
Kyseessä 5-sylinterinen bensa automaatilla. Ajelin sillä pari vuotta. Automaattilaatikko ihan ok muttei Voyagerin tasoa.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Mä ajan 1.7:ttä lähtien citigolla! Ocussa turhan kallis autoetu.
Vaimon käyttöön siis tulossa vulva.
Mä varmaan hankin jonkun kesäkikottimen huvin vuoksi.

Mä varmaan hankin jonkun kesäkikottimen huvin vuoksi.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Hieman boxin ulkopuolelta 1-sarjalainen BMW. Pieni takavetoinen (jos GTV oli jo riittävä), josta kutittelulla 200hv. M-sport ehdottomasti niin saa hieman ilmettä puskureihin ja paremmat penkit mm. Diesel (valitettavasti?), kun nuo vaparibensat eivät taida liikahtaa.Mandeprkl kirjoitti:Eli jos nuo kaikki saisi kaupaksi niin mitä tilalle? Jos budjetiksi ajoneuvolle löisi noin 15t€ ja mielellään malliston kärkipäästä että ei menettäisi arvoaan ihan täysin.
http://www.nettiauto.com/bmw/120/7139875
http://www.nettiauto.com/bmw/120/7139875
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Autonvaihtoketju
Diisseliä en tarvitse. Kilometrejä ei niin paljoa välttämättä tule. Katsotaan nyt vielä tuleeko opiskelupaikkaa 300 vai 400km päästä.. 116i olen ajanut eikä se ainakaan herättänyyt mitään fiilistä(ihmekkös tuolla moottorilla ja varustelulla). On se Italian-kärpänen kuitenkin tainnut aika pahasti puraista....Raimo Miettinen kirjoitti:Hieman boxin ulkopuolelta 1-sarjalainen BMW. Pieni takavetoinen (jos GTV oli jo riittävä), josta kutittelulla 200hv. M-sport ehdottomasti niin saa hieman ilmettä puskureihin ja paremmat penkit mm. Diesel (valitettavasti?), kun nuo vaparibensat eivät taida liikahtaa.Mandeprkl kirjoitti:Eli jos nuo kaikki saisi kaupaksi niin mitä tilalle? Jos budjetiksi ajoneuvolle löisi noin 15t€ ja mielellään malliston kärkipäästä että ei menettäisi arvoaan ihan täysin.
http://www.nettiauto.com/bmw/120/7139875
http://www.nettiauto.com/bmw/120/7139875
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Nyt en vain ymmärtänyt jotain...Mandeprkl kirjoitti:Alkaa elämän realiteetit tulla vastaan ja pakko alkaa uskoa että työttömällä/opiskelijalla ei ole varaa pitää kahta autoa ja moottoripyörää.
Jos budjetiksi ajoneuvolle löisi noin 15t€
Re: Autonvaihtoketju
Totta.Mulla on 3 autoa ja mp, joiden yhteisarvo tuskin on 15k€. Liikennekäytöstä pois pitämällä noita vuorotellen ei ylläpitokulut ole ihmeitä.
Ettei nyt vaan olisi se kuuluisa tekosyy vaihdella autoa.

Ettei nyt vaan olisi se kuuluisa tekosyy vaihdella autoa.

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Niinno.
Täällä työtön/opiskelija, eikä varaa edes siihen yhteen autoon....
Täällä työtön/opiskelija, eikä varaa edes siihen yhteen autoon....
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
^sitte taitaa olla aika luopua siitä ja ottaa helkama alle kunnes tilanteet tasottuu! 

-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Autonvaihtoketju
Niinno, halvan (=vanhan) auton kuluja nostaa TIP-indeksi aika helposti, en ala kiistämään etteikö yksi uudempi voisi tulla halvemmaksi.
(TIP=TaitoaIntoaPaikkaa)
Onhan noihin mennyt tänäkin keväänä, kahteen autoon ja moottoripyörään, järjetön määrä tunteja. Normituntihinnalla teetettynä puhuttaisiin helposti 15000€ remonteista.
Nyt ei sitten kannata pois vaihtaakaan. Lisää voi toki hankkia..
(TIP=TaitoaIntoaPaikkaa)
Onhan noihin mennyt tänäkin keväänä, kahteen autoon ja moottoripyörään, järjetön määrä tunteja. Normituntihinnalla teetettynä puhuttaisiin helposti 15000€ remonteista.
Nyt ei sitten kannata pois vaihtaakaan. Lisää voi toki hankkia..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Autonvaihtoketju
wekkuli kirjoitti:392 Fifth Gear - Rear End Crash Test
Wanha, mutta aina muistuttamisen arvoinen juttu.



Syy miksen halua ikinä istua taaimmaisena oikeastaan missään tuollaisessa multi purpose vehiclessä.
Re: Autonvaihtoketju
Jees, ite kun et vielä oikein välttämättä mitenkään voi estää sitä, että toinen ajaa perään. Tuo Zafira on kyllä perämuotoilultaan 7-paikkaisten tila-autojen kohdalla poikkeuksellisenkin pysty, eli takaraivo aivan ikkunassa kiinni, eikä alempana mitään ulkonemaa tai tavaratilaa törmäysvyöhykkeenä. Isoissa tila-autoissa sitä tavaratilaa on edes jonkin verran ja niistä isoimmissa (Grand Voyager ja Trans Sport) onkin väliä jo todella reilusti. Renault Grand Scenicissäkin on pieni peräulkonema alempana.
Ja on tuo toisaalta niinkin, että normiauton peräänajossa se iskun vastaanottava vyöhyke on alempana, ei pään korkeudella. Eli worst case scenario toteutuu vain sellaisen raskaan ajoneuvon, jolla on tasainen ja pysty keula, peräänajossa. Ja siinä voi sitten olla samalla viivalla myös pienimpien pikkuautojen takapenkkiläiset. Siltikin meillä C8ssa auto täytetään edestä alkaen ja taakse vasta kun muut penkit ovat täynnä.
Ja on tuo toisaalta niinkin, että normiauton peräänajossa se iskun vastaanottava vyöhyke on alempana, ei pään korkeudella. Eli worst case scenario toteutuu vain sellaisen raskaan ajoneuvon, jolla on tasainen ja pysty keula, peräänajossa. Ja siinä voi sitten olla samalla viivalla myös pienimpien pikkuautojen takapenkkiläiset. Siltikin meillä C8ssa auto täytetään edestä alkaen ja taakse vasta kun muut penkit ovat täynnä.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Autonvaihtoketju
Juuri "päivitettiin" perheen toinen auto paremmin tarvetta vastaavaksi. VW Passat '97 vaihtui Chrysler Grand Voyageriin '01. Rahalle tuli vastinetta ihan mukavasti tuossa Grandissa. Kaksi autoa ja mp liikenteessä, kaikissa onneksi 75% liikennebonus ja kaskotkin 70% bonuksin. Muut kulkineet on liikennepoistossa.wekkuli kirjoitti:Totta.Mulla on 3 autoa ja mp, joiden yhteisarvo tuskin on 15k€. Liikennekäytöstä pois pitämällä noita vuorotellen ei ylläpitokulut ole ihmeitä.
Ettei nyt vaan olisi se kuuluisa tekosyy vaihdella autoa.
MiTo on ollut miellyttävä tuttavuus, vielä kun tehoja saisi paremmin käyttöön eli n ja d välimuoto olisi hyvä käytännössä.
Vaihtamaan lisärehon takia en kuitenkaan ala

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Autonvaihtoketju
Toivottavasti IsoLancia ei ole kauhea rahareikä.. tutulla oli pari vuotta, kusi vedet jostain edestä maton alle, kaikki sähköt oli muhineet kosteassa, ei toiminut ikinä kunnolla..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Toimii punaisena - poikkeuksellista Meselle! Viimeisen A:n malliperhe toimii, mieluiten ehkä ottaisin ampumisjarrun! GLA myös mahdollinen, menivät pikkuX'ää kasvattamaan liiaksi toiseen generaatioon... Mutta siis - hieno Mese!Arcar kirjoitti:Giulietta MA170 vaihtui... nyt CLA 250BE A.
QV pysyy...
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Kele... Sorentosta tehty laskelma ja menee 31€/kk rajan yli... Kele. Vielä saamatta viimeinen "ei" tuomio, mutta siitä sisuuntuneena kävin katsomassa ja koeajamassa kihlatun kanssa uuden Superbin. Hemmetti on muuten auto muuttunut hiljaisemmaksi sitten sen ajan kun itsellä oli 2008 Superb. Takapenkki on vähän muodoton, istuin osa ei niin mukava kuin Sorentossa ja vaikka kontti on valtava niin silmämääräisesti pienempi kuin Sorentossa. Laitettiin nyt kuitenkin laskelma vetämään Superb Combi Style 190 TDI 4x4 Dsg:stä muutamalla lisäherkulla. Listahinta on halvempi kuin Kiassa. Lisäksi Kiassa edelleen leasing yhtiöt ei arvosta niin paljoa kuin saksalaisia. Ensi viikolla olisi tilausta sisään Skodasta jos tahdon ajoissa ja Kian kanssa ei ole kiire, maahantuojalle kertynyt varastoa ja uusi laivalasti on matkalla. Tiedä sitten jos löytyisi joku esittelyauto jostain....JuhaP kirjoitti:Sorentoa käytiin koeajamassa ja hyväksyntä vaan vahvistui. Valinta on siis nyt naulattu ja voin leasing yhtiöön ilmoitella että sellainen kiitos.
1. Kia Sorento (leasing maksu nyt 31€/kk yli rajan - working on it)
2. Skoda Superb Combi 190 TDI 4x4 dsg (laskennassa)
3. BMW 320d GT Sport (laskettu tarjous joka mahtuu rajaan)
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Autonvaihtoketju
^Se on tua noi GT niin ruma auto et ihan meinaa juke tulla. 

Re: Autonvaihtoketju
Noista Bemarin GT malleista tulee aina mieleen tämä:


- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
No ei ton listan superb tai sorento kyllä saa pisteitä imo
itse pidän tuosta gt bemusta vaikka takaosa on vähän möhkäle.
Tosin, kukin tykkää mistä tykkää.

Tosin, kukin tykkää mistä tykkää.