Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hitsattu ihan hyvältä näyttäneen 156sen pohjaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Menit sitten koskemaan...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Asensin 147:n menohaluja hilltsemaan vähän lisää jarrua. Siis opetuspoljin kartturin jalkatilaan, jotta pääsee tyttöä opettamaan alfailun eikun autoilun saloihin.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tommoinen pitäisi ensi talvena asentaa. Löytyikö 147:ta valmis kiinnityskohta vaijerille jarrupolkimen tienoilta, vai pitikö porata reikiä?alamajy kirjoitti:Asensin 147:n menohaluja hilltsemaan vähän lisää jarrua. Siis opetuspoljin kartturin jalkatilaan, jotta pääsee tyttöä opettamaan alfailun eikun autoilun saloihin.
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Finaali häämöttää, projekti siirtynyt jo tallista kentälle, viime viikolla katsastettu, koelentolupa toivottavasti pikapuolinJiitee kirjoitti:^^Pik 21 eli Super Sytkykö .... experimental VW 1600-boxerilla lentokaasareilla ja tulpasytytyksellä varustettunako ?
Hieno projekti ! Milloin nousee siivilleen ...noin
jt
- Liitteet
-
- WP_20150613_10_24_15_Pro.jpg
- (104.98 KiB) Tiedosto ladattu 5607 kertaa
-
- WP_20150613_10_28_05_Pro.jpg
- (104.53 KiB) Tiedosto ladattu 5607 kertaa
166 2,5 V6, 166 2,4 JTD 20V
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En löytänyt valmiita kiinnityskohtia joten porasin kylmän viileästi reiän jarrupolkimen kohdille. Taakse tuleva mutteri olikin sitten aika hankalassa paikassa kun oli niin ahtaassa paikassa. Vaimo joutui pitämään mutteria auton alla ja minä kiersin pulttia auton sisällä. Ohjausvaihde on edessä.arv kirjoitti:Tommoinen pitäisi ensi talvena asentaa. Löytyikö 147:ta valmis kiinnityskohta vaijerille jarrupolkimen tienoilta, vai pitikö porata reikiä?alamajy kirjoitti:Asensin 147:n menohaluja hilltsemaan vähän lisää jarrua. Siis opetuspoljin kartturin jalkatilaan, jotta pääsee tyttöä opettamaan alfailun eikun autoilun saloihin.
Nyt 147 on myös muutoskatsastettu eli katsuri hyväksyi virityksen vaikka 'kaukaloa' vähän ihmettelikin.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Okei, kiitos! Nyt on helpompi hankkia mikä tahansa poljin, kun kaikille kuitenkin joutuu askartelemaan kiinnityksiä itse.alamajy kirjoitti:En löytänyt valmiita kiinnityskohtia joten porasin kylmän viileästi reiän jarrupolkimen kohdille. Taakse tuleva mutteri olikin sitten aika hankalassa paikassa kun oli niin ahtaassa paikassa. Vaimo joutui pitämään mutteria auton alla ja minä kiersin pulttia auton sisällä. Ohjausvaihde on edessä.arv kirjoitti:Tommoinen pitäisi ensi talvena asentaa. Löytyikö 147:ta valmis kiinnityskohta vaijerille jarrupolkimen tienoilta, vai pitikö porata reikiä?alamajy kirjoitti:Asensin 147:n menohaluja hilltsemaan vähän lisää jarrua. Siis opetuspoljin kartturin jalkatilaan, jotta pääsee tyttöä opettamaan alfailun eikun autoilun saloihin.
Nyt 147 on myös muutoskatsastettu eli katsuri hyväksyi virityksen vaikka 'kaukaloa' vähän ihmettelikin.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiillotus ja pintaan Kamikaze ISM pinnoite. Alatukivarsiin powerflex puslat. Vielä pitäis vääntää alle Konin iskarit ja Eibach jouset. Jos viikonloppuna ehtis, niin pääsis testaamaan kuinka kivireki tuli.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
JTD:hen etulevyt ja palat, öljyt ja suodatin. Viime öljynvaihdossa jäi suti vaihtamatta kun ensin en meinannut löytää koko murikkaa, ja sitten totesin ettei millään olemassaolevista pääse sitä irroittamaan. Nyt sain sen irti vaan ei meinannut tulla pois. Piti vielä irroittaa putken lämpösuoja jotta mahtui. Hieman ahdas tuo 20V disun konehuone... Nyt voi huomisen työpäivän jälkeen aloittaa loman ja lomareissun ainakin noilta osin liki huoleti . Jossain vielä huoltotäyttö ilmastointiin, niin ei tule niitä helteitä
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Ducatoon kuskinpuolelle uuden ajovaloumpion. Vanha kun päästi kosteutta sisäänsä eikä siinä toiminut korkeudensäätö.
Samalla tuli vaihdettua naftasuodatin joka odotteli hyllyssä kun oli paljon paremmin tilaa umpion ollessa pois tieltä.
Jaa niin, tuossa kesäloman aikana asentelin Ducatoon peruutuskameran ja 2-din kokoisen navisoittimen jonka ruudulta sitä kameran kuvaa voi sitten ihastella.
Alfaa ei ole nyt ollut tarve pajottaa.
Samalla tuli vaihdettua naftasuodatin joka odotteli hyllyssä kun oli paljon paremmin tilaa umpion ollessa pois tieltä.
Jaa niin, tuossa kesäloman aikana asentelin Ducatoon peruutuskameran ja 2-din kokoisen navisoittimen jonka ruudulta sitä kameran kuvaa voi sitten ihastella.
Alfaa ei ole nyt ollut tarve pajottaa.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Herättelin Lancian pitkästä talviunesta, sekä vähän suunnittelin...
- Liitteet
-
- Kuva0955.jpg
- (152.24 KiB) Tiedosto ladattu 5228 kertaa
-
- P6271358.JPG
- (97.29 KiB) Tiedosto ladattu 5228 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On se siisti, helmoista on tuo musta vaan kulunut pois .
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Joo pitäis palauttaa ne ennalleen. Ei oikein omaan silmäänkään enää istu.Mut onneks se on vain maalia.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesaisin pölyt ja linnun..skat pois, ajoin talliin kuivumaan ja mietin pitäiskö ottaa ajoon? Viimeksi käynyt leimalla 2008.
- Liitteet
-
- P6281360.JPG
- (134.28 KiB) Tiedosto ladattu 5060 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pitäis. Autot tykkää kun niillä ajetaan ja kyllähän tuo ilmeilee vähän siihen malliin, että haluaisi nähdä vaihteeksi muutakuin kuin tallin ja kotipihan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Pitää kyllä jossain määrin paikkansa. Esim. vetareiden stefat on alkaneet vuotaa, todennäköisesti johtuen siitä että auto on seissyt välillä samassa paikassa vuodenkin ilman että vetarien asento muuttuu.
Eli sellaista pientä käyttöönottohuoltoa vaatisi.
Samoin jakohihna+ tasapainohihna pitäisi uusia. Eihän niillä ajettu ole kuin muutama tuhat kilometriä, mutta ovat jo 10v ikäiset.
Eli sellaista pientä käyttöönottohuoltoa vaatisi.
Samoin jakohihna+ tasapainohihna pitäisi uusia. Eihän niillä ajettu ole kuin muutama tuhat kilometriä, mutta ovat jo 10v ikäiset.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eihän se Alfa näin helpolla reissuun päästänyt. Ykkösen suutin alkoi vuotamaan, ja oli näemmä vuotanut tiivisteestäänkin jonkun aikaa. Tuhti musta p***akerros juuressa. Irti ei sit millään, ajamallakin koitin kiinitys löysällä. Sit vähän helpotti kun suuttimen yläpään kasausmutteri halkes ja tuli kertalaakista korjauskelvoton. Purin yläpään ja sain ulosvetäjän suuttimen sisälle kiinni, sit läks. Eikä aikaakaan mennyt kun jotain kuutisen tuntia (21-03, väsyttää) . Saksasta lähti tänään matkaan käytetty suutin. Ei lähdetä vielä reissuun, ootellaan osia ja rassataan reikää puhtaaks...jyrkip kirjoitti:JTD:hen etulevyt ja palat, öljyt ja suodatin. Viime öljynvaihdossa jäi suti vaihtamatta kun ensin en meinannut löytää koko murikkaa, ja sitten totesin ettei millään olemassaolevista pääse sitä irroittamaan. Nyt sain sen irti vaan ei meinannut tulla pois. Piti vielä irroittaa putken lämpösuoja jotta mahtui. Hieman ahdas tuo 20V disun konehuone... Nyt voi huomisen työpäivän jälkeen aloittaa loman ja lomareissun ainakin noilta osin liki huoleti . Jossain vielä huoltotäyttö ilmastointiin, niin ei tule niitä helteitä
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin 132:seen pari vuotta sitten Ahvenistolla korkanneen vetarin stefan. Ajoin ulos, pesin ja kävin koeajolla.
Hienosti toimii! Uutta rengasta vaan alle.
Yhdennäköisyys ekan lähdön Alfettaan lienee ilmeinen?
Hienosti toimii! Uutta rengasta vaan alle.
Yhdennäköisyys ekan lähdön Alfettaan lienee ilmeinen?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ihmeteltiin Xantian flektien toimimattomuutta..Ei selvinnyt, mutta releille sähköä tulee, joten kai siinä on flektit vaan kuolleet.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Puhalsin tai hioin (mikä milloinkin parhaiten sopi tarkoitukseen) Flavian pohjasta ruostepisteet ja pistin Inertat päälle pohjaan ja takapyöräkoteloihin. Tällainen viritelmä oli käytössä:
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG
Ja valkeus tuli:
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG
Pari päivää siinä tuli puuhattua ja pari oikein kunnon mustelmaa hankittua tuolla trailerin rakenteiden seassa könytessä. Alumiinisilikaattia meni 28kg. Vähemmälläkin olisi varmaan voinut selvitä, jos olisi heti ollut samat puhallustaidot käytössä, kuin mitä nyt olisi.
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG
Ja valkeus tuli:
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG
Pari päivää siinä tuli puuhattua ja pari oikein kunnon mustelmaa hankittua tuolla trailerin rakenteiden seassa könytessä. Alumiinisilikaattia meni 28kg. Vähemmälläkin olisi varmaan voinut selvitä, jos olisi heti ollut samat puhallustaidot käytössä, kuin mitä nyt olisi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hieno! Enpä ole nähnyt 132:sta tuollaisilla takavaloilla aikaisemmin. Onko ihan ekan lähdön peli?sämpy kirjoitti:Vaihdoin 132:seen pari vuotta sitten Ahvenistolla korkanneen vetarin stefan. Ajoin ulos, pesin ja kävin koeajolla.
Hienosti toimii! Uutta rengasta vaan alle.
Yhdennäköisyys ekan lähdön Alfettaan lienee ilmeinen?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No kylläpä on fiksun näköinen 132. Kelpaisi myös tänne!
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jep MK1 malli, takavaloista tunnistaa, mutta myös kaikki ikkunat ovat erilaiset. Seuraavassa mallissa takaikkunan alta poistui pellinpätkä ja sivuikkunoiden alareuna laski alemman listan korkeudelle. Tuli varmaan modernimpi, mutta mielestäni tämä "lättähattu" malli on silmälle hauskempi.
Selvittelin 2012 näiden tilannetta. Itä-Suomesta löytyy yksi perusmallin MK1, joka on suht kokonainen mutta seissyt pitkään. Muita en tiedä Suomesta. Puolassa on 2 hyvää ja n. 10 projektitasoista.
Aika kova kato on käynyt. Ja aika kovat haukut tämä sai autolehdissä aikanaan.
Korkean perän allekirjoitan ja paisteella huonosti erottuvat mittarit. Mutta en ajo-ominaisuuksien puutteita, varsinkaan Ahveniston jälkeen. Samoihin lukuihin pääsi kuin SuperMirafiorilla, vaikka mentiin ihan kyljellään. Yleisajossa tosi kiva ja tasapainoinen auto ajaa.
Tässä mallissa on levyt takana, myöhemmissä palattiin rumpuihin. Sisustus on kauttaaltaan vaalean ruskea, tuoden mukavasti valoa verrattuna perusmustaan.
Selvittelin 2012 näiden tilannetta. Itä-Suomesta löytyy yksi perusmallin MK1, joka on suht kokonainen mutta seissyt pitkään. Muita en tiedä Suomesta. Puolassa on 2 hyvää ja n. 10 projektitasoista.
Aika kova kato on käynyt. Ja aika kovat haukut tämä sai autolehdissä aikanaan.
Korkean perän allekirjoitan ja paisteella huonosti erottuvat mittarit. Mutta en ajo-ominaisuuksien puutteita, varsinkaan Ahveniston jälkeen. Samoihin lukuihin pääsi kuin SuperMirafiorilla, vaikka mentiin ihan kyljellään. Yleisajossa tosi kiva ja tasapainoinen auto ajaa.
Tässä mallissa on levyt takana, myöhemmissä palattiin rumpuihin. Sisustus on kauttaaltaan vaalean ruskea, tuoden mukavasti valoa verrattuna perusmustaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
puhdasta italialogiikkaa.sämpy kirjoitti: Tässä mallissa on levyt takana, myöhemmissä palattiin rumpuihin.
Kato on kova näissä vanhemmissa. 90jäkään ei ole britanniassakaan 2011 kuin yksi apila, ei muita. Nykytilanteesta ei tietoa, mutta alkaa olemaan tilanne ettei myydä kannata koska kohta ajellaan ainoilla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitoin pari 15"rengasta vanteilla ja auton alle. Oikasin aurauksen... Oli oikealla SENTTI haritusta ja vasemmalla 2mm aurausta... Ja suuntasin ajovalot oikein ja kävin.auton pohjan.läpi, kuten myös akselistoa ja väljät. Vasen etukoiranluu vaihtoon ja mahdollisesti jotain muuta.
Btw, sitikasta lähti raidetangonpään säätö auki ilman voimaa ja kiroilua, vaikka ainakin kaks milliä ruostetta kierteiden päällä. Helpoin kulmiensäätö koskaan vanhaan autoon, minkä olen tehnyt. Ei löytynyt mätää, öljyä tai muutakaan ikävää
Ei paha 75euron autoksi....
Btw, sitikasta lähti raidetangonpään säätö auki ilman voimaa ja kiroilua, vaikka ainakin kaks milliä ruostetta kierteiden päällä. Helpoin kulmiensäätö koskaan vanhaan autoon, minkä olen tehnyt. Ei löytynyt mätää, öljyä tai muutakaan ikävää
Ei paha 75euron autoksi....
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tunkkasin TVR:n takapään ilmaan ja nyppäsin vasemmalta vetarin irti. Ainakin ristikkojumppa tulee tehtyä nyt, kun oli vähän ikävää efektiä nähtävissä autoa tarkistellessa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^yks täti olis tässä taannoin myyny vajaat 400tkm ajetun, leima voimassa ja päivittäisessä käytössä olevan päällepäin ihan asiallisen näkösen lagunan eurolla. Oli autoa vaihtamassa ja autoliikkeissä oli sanottu, että eivät ota vaihossa runsaammin ajettuja relluja. Ei sitä kyllä meidän työporukastakaan kukaan ostanut.
Ja sitten aiheeseen. Vaihdoin porsineen takaiskarin yläpään. Tilalle "ehostettu" ensiasennus. Taas menee hienosti, kunnes se toinen kyb hajoaa. On muuten pikkasen kiva ottaa tolppa pois paikaltaan, kun ei ole mikään ryytynyt.
Ja sitten aiheeseen. Vaihdoin porsineen takaiskarin yläpään. Tilalle "ehostettu" ensiasennus. Taas menee hienosti, kunnes se toinen kyb hajoaa. On muuten pikkasen kiva ottaa tolppa pois paikaltaan, kun ei ole mikään ryytynyt.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Nuo on ihan hauskoja.
Vieläkin naurattaa se, ettei tuolla telttalla ole se päästömittarin säätäjä ollut ihan viimesillään hereillä. On laittanut katalysaattoriautoille tyhjäkäyntilambdamittauksen
Ja sehän se oli ongelma, kaikki muut päästöt meni nätisti. Mut kyl sekin meni, kun ne kaks neulankärjen kokosta koloa putkesta poisti. Tai siis tunkis umpeen.
Nyt on kesärenkaita auto täynnä ja jos huomenna vielä jatkais operaatiota, et ois jarrut kuosissa ja varaajapallero vaihdettu ni sit ois vähän niinku leimakonttorilla näyttöä, josko menis läpi...
Nuo on ihan hauskoja.
Vieläkin naurattaa se, ettei tuolla telttalla ole se päästömittarin säätäjä ollut ihan viimesillään hereillä. On laittanut katalysaattoriautoille tyhjäkäyntilambdamittauksen
Ja sehän se oli ongelma, kaikki muut päästöt meni nätisti. Mut kyl sekin meni, kun ne kaks neulankärjen kokosta koloa putkesta poisti. Tai siis tunkis umpeen.
Nyt on kesärenkaita auto täynnä ja jos huomenna vielä jatkais operaatiota, et ois jarrut kuosissa ja varaajapallero vaihdettu ni sit ois vähän niinku leimakonttorilla näyttöä, josko menis läpi...
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viime viikonloppuna piti hitsata pari paikkaa '04 156:sen helmakoteloon helmojen takaosioon. Katsastuksessa ei maininnut mitään että olisi reikä helmassa mutta massan alla oli pelti jo ihan haperoa, joten reikähän sinne tuli kun vähän rappasin. Samalla kotelonsuoja-aineet, pohjasta otin semmoiset massat pois minkä alta oli vesi ruostuttanut peltiä ja laitoin Ferrexin päälle ja uudet massat. Eiköhän nuo kestä vuosia ennen kuin tarvitsee tehdä kummempia.
Välillä kävi mielessä että mihin kaikkeen sitä onkaan ryhtynyt, viimeksi nuorena miehenä ollut auto jota piti hitsata (Mazda 323 ja e36 BMW)... sitten kun sain homman valmiiksi ja katselin auringon paisteessa pestyä ja vahattua autoa niin muistin taas miksi tätä jaksaa rapata
Moni ihmettelee ja sanoo että parempiakin autoja (luotettavia jne.) olisi saatavilla mutta ne ei ymmärrä että Alfoihin liittyy muutakin kuin paikasta A paikkaan B liikkuminen... erittäin vahvasti tunnepitoinen asia tämä Alfan omistaminen.
Välillä kävi mielessä että mihin kaikkeen sitä onkaan ryhtynyt, viimeksi nuorena miehenä ollut auto jota piti hitsata (Mazda 323 ja e36 BMW)... sitten kun sain homman valmiiksi ja katselin auringon paisteessa pestyä ja vahattua autoa niin muistin taas miksi tätä jaksaa rapata
Moni ihmettelee ja sanoo että parempiakin autoja (luotettavia jne.) olisi saatavilla mutta ne ei ymmärrä että Alfoihin liittyy muutakin kuin paikasta A paikkaan B liikkuminen... erittäin vahvasti tunnepitoinen asia tämä Alfan omistaminen.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ma-ke välillä:
Gtv: uusi kuivain ja teettenynä ilmastoinnin typpitestaus ja täyttö sekä nelipyöräsuuntaus
Golf: Eteen uuden levyt ja palat, molemmat raidetangon ulommat päät sekä tuulilasin vaihdatus
Gtv: uusi kuivain ja teettenynä ilmastoinnin typpitestaus ja täyttö sekä nelipyöräsuuntaus
Golf: Eteen uuden levyt ja palat, molemmat raidetangon ulommat päät sekä tuulilasin vaihdatus
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 14:26
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 -08
Ex 147 1.6 TS -01
Ex 156 1.8 TS -00
Ex 147 V1600 -01 - Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin 156seen vaihdelaatikon, nyt löytyy kolmosvaihdekin . Oli näköjään ollut laatikko aiemminkin irti, kun oli kytkinkoppaa paikattu (vaikutti kuitenkin silti vuotavan) ja kytkimeen uusittu asetelma ja työsylinteri. Paikoitellen oli pultit niin kovasti jumissa, että vaihtoon kului melko paljon oletettua enemmän aikaa, varsinkin kun lisäksi piti putsailla paikkoja öljystä ja vetarin rasvasta ja muutenkin tuli vähän näpräiltyä kaiken näköistä . Tarkempaa juttua tulossa rojekti topikkiinkin.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En tallissa vaan harrastetilassa/hitsaamossa: Grillasin kun ei tämä Suomen kesä ala sitten koskaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Isossa tallissa. Ehjäsin sitruunan kiristimen apulaitteille. Tosin ensin rikoin sen. Se räjähti, kun 3/8" räikällä nitkuttelin... Lähti jo jumitus irtoamaan ennen kuin hajosi.
Sitten otin koko roskan irti autosta ja vein ruuvipenkkiin, sitten iiiisoilla putkitongeilla väkisin väännellen taas liikkuvien kirjoihin. Paljon meni kaikenlaisia kemikaaleja, mutta aivan sama ku toimii... Lopuksi se vaan väännettiin löysälle ja lukkosokka paikallensa, takasin kiinni autoon uudella (lyhyemmällä) hihnalla, sokka pois ja käyntiin. Nyt on hyvä
Sitten otin koko roskan irti autosta ja vein ruuvipenkkiin, sitten iiiisoilla putkitongeilla väkisin väännellen taas liikkuvien kirjoihin. Paljon meni kaikenlaisia kemikaaleja, mutta aivan sama ku toimii... Lopuksi se vaan väännettiin löysälle ja lukkosokka paikallensa, takasin kiinni autoon uudella (lyhyemmällä) hihnalla, sokka pois ja käyntiin. Nyt on hyvä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Koitin jatkaa hieman tuota Lancian valopatteri-projektia..
Sparcon valoteline ei selvästikään ole tarkoitettu siviiliautoon. Istuu sellaisenaan niin huonosti ettei millään voi käyttää. Konepelti kahnaa kiinni ja muutenkin on niin tiukka maskin ympärille että maski vääntyisi käytön myötä pilalle.Leikkasin reilusti sitten vaan pois, ja tein nuo päädyt 2mm. alumiinista.
No, kilpureissahan tuollaiset sopivuusongelmat ei haittaa niin paljoa..
Kyllä tää tästä pikkuhiljaa...
Sparcon valoteline ei selvästikään ole tarkoitettu siviiliautoon. Istuu sellaisenaan niin huonosti ettei millään voi käyttää. Konepelti kahnaa kiinni ja muutenkin on niin tiukka maskin ympärille että maski vääntyisi käytön myötä pilalle.Leikkasin reilusti sitten vaan pois, ja tein nuo päädyt 2mm. alumiinista.
No, kilpureissahan tuollaiset sopivuusongelmat ei haittaa niin paljoa..
Kyllä tää tästä pikkuhiljaa...
- Liitteet
-
- Kuva0985.jpg
- (62.69 KiB) Tiedosto ladattu 3827 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Melkein kolmen vuoden seisoskelun jälkeen 155:sen keskuslukitus ei toiminutkaan. Ensin luulin että kauko-ohjaimen paristo kaput, mutta kun sulki kuskinoven ja pomppasi samantien auki niin ei tuntunut loogiselta. Muut ovet olivat mykkiä kunnes avaimella koitin hantinovesta, niin etuovet meni lukkoon ja takaovet ei. Nyt oli meikäläinen sen verran pihalla, että päätin turvautua viisaampien apuun. Kaksi autosähkäriä ja yksi ins. kun vakuutteli, että ongelmalla ei ole mitään tekemistä kauko-ohjauksen kanssa purin joka ovesta verhoilun.
Koska noita varaosa-autoja on kertynyt purin sieltä takaoven lukon ja ennen asennusta löin johdon kiinni. Välittömästi kun kauko-ohjauksella kiinnikäsky lukko suorastaan kolahti kädessä, paikalleen asennus ja vielä tarkistus nyt toimi molemmat kuskinpuoleiset ovet.
Saman rumban suoritin hanttarinpuolella ja nyt toimii kauko-ohjauksella sekä avaimella. Tämä stoory lähinnä niille kenellä keskuslukituongelmia.
Koska noita varaosa-autoja on kertynyt purin sieltä takaoven lukon ja ennen asennusta löin johdon kiinni. Välittömästi kun kauko-ohjauksella kiinnikäsky lukko suorastaan kolahti kädessä, paikalleen asennus ja vielä tarkistus nyt toimi molemmat kuskinpuoleiset ovet.
Saman rumban suoritin hanttarinpuolella ja nyt toimii kauko-ohjauksella sekä avaimella. Tämä stoory lähinnä niille kenellä keskuslukituongelmia.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jatkoin aiemmin kesken jäänyttä hommaa.
Oli tarkoitus laittaa uudella apulaitehihnalla kasaan ja olin ostanut Motonetistä molemmat tarjolla olevat hihnavaihtoehdot, kun pituudesta ei ollut varmuutta. No eihän niistä kumpikaan ollut lähellekään sopiva. Noh, onpa nyt ainakin mitta vanhasta hihnasta.
Toisen puolen levy irtosi ilman taistelua ja vaihto oli melko suoraviivaista. Samalla huomasin, että tämän puolen käsijarru otti heikosti, joten säätelin sen kuntoon.
Yritin päästä helpomman kautta vaihtamatta mäntää ja tiivisteitä ja löin jarrut vain kasaan. Koeajolla takajarru kuitenkin jumittui aika kovasti ja jarru piti taas purkaa. Mäntä painui uusilla paloilla niin paljon sisään, että siinä asennossa ei sitten toiminutkaan. Vaihdoin uuden männän ja tiivisteet ja tutkin sylinterin syöpymiltä. Mitään syöpymää ei näkynyt tai tuntunut, mutta näillä eväin lähti kuitenkin toimimaan.
Myös etummainen lambda tuli vaihdettua, kun valitti esilämmityksen häiriötä. Oli vähän hankalan oloisessa paikassa, mutta pienellä työkalumodauksella sain pylpyrän vaihdettua. Ihmeellistä kyllä, vanha ei ollut edes mitenkään jumissa vaan lähti ihan kohtuu nätisti.
Nollasin koodin ja vein auton leimalle.
Ajoin auton keulan pienille rampeille ja tilaa tuli sen verran kivasti, että mahduin pyörän ja koneen väliin vaihtamaan stefan. Hihnapyörä lähti nyt nätisti Bilsusta hankkimallani kolmileukavetimellä ja ei muuta kun stefa irti ja uusi tilalle. Pala kakkua oikeilla työkaluilla ja mikä parasta, niin tilaa oli hyvin touhuta!Abarth kirjoitti: No sitten piti kampuran stefa vaihtaa, jota en ollut aiemmin tehnytkään. Yhden suojamuovin poiston jälkeen kampuran hihnapyörä näkyikin kivasti ja homma vaikutti simppeliltä.
Moniurahihna pois, kampuran hihnapyörän ruuvi pois ja sitten piti saada hihnapyörä pois. Pienellä naputtelulla pyörä ei irronnut ja kovaa en uskaltanut, kun näytti melko hauraalta värkiltä. Korjausopas neuvoo vetämään ulosvetimellä, mutta eihän mulla ollut tarpeeksi isoa vedintä käytössä. Eikä ollut naapurillakaan. No himmelit takas kasaan ja ulosvedin ostoslistalle. Iltahan oli jo sen verran pitkällä, että kaupat olivat jo toki menneet kiinni.
Oli tarkoitus laittaa uudella apulaitehihnalla kasaan ja olin ostanut Motonetistä molemmat tarjolla olevat hihnavaihtoehdot, kun pituudesta ei ollut varmuutta. No eihän niistä kumpikaan ollut lähellekään sopiva. Noh, onpa nyt ainakin mitta vanhasta hihnasta.
Jarrumännät näyttivätkin olevan keramiset ja murtuivat varmaankin kun vanhoja ruostuneita paloja ja satulaa irroitettiin voimalla.Abarth kirjoitti: Sitten takajarrujen vaihtoon. Periaatteessa helppo homma, mutta kun noissa on levyjen sisällä käsijarrukengät ja levy on ruostunut käsijarrukenkien vierestä kehältä niin, että levy ei mahdu tulemaan pois. Niin ja jarrupalat ja jarrusylinterin mäntä murenivat satulan ja palojen irroituksessa. Myös pölytiivistekumi oli huonossa hapessa. Noin kävi edellisenkin Voyan kanssa. Jos olisin sen muistanut niin olisin ostanut uudet männät ja tiivisteet valmiiksi.
No levy irtosi vasta kun olin leikannut sen rälläkällä osiin. Uusi levy meni nätisti paikalleen, mutta uudet (tarvike)palat olivat sen verran paksut, etteivät ne mahtuneet, ennen kuin otin kulutuspinnasta pois pari milliä per pala. Näin piti tehdä muistaakseni myös edellisen Voyan takajarrujen kanssa.
Toisen takajarrun sain laitettua, mutta toinen jäi vielä tekemättä, kun alkoi kello olemaan niin paljon. Jarrumännästä lähti tosiaan pieni pala, mutta se toimii kyllä vielä. Uudet männät kuitenkin laitettava tilaukseen ja jatkettava remonttia sitten.
Toisen puolen levy irtosi ilman taistelua ja vaihto oli melko suoraviivaista. Samalla huomasin, että tämän puolen käsijarru otti heikosti, joten säätelin sen kuntoon.
Yritin päästä helpomman kautta vaihtamatta mäntää ja tiivisteitä ja löin jarrut vain kasaan. Koeajolla takajarru kuitenkin jumittui aika kovasti ja jarru piti taas purkaa. Mäntä painui uusilla paloilla niin paljon sisään, että siinä asennossa ei sitten toiminutkaan. Vaihdoin uuden männän ja tiivisteet ja tutkin sylinterin syöpymiltä. Mitään syöpymää ei näkynyt tai tuntunut, mutta näillä eväin lähti kuitenkin toimimaan.
Myös etummainen lambda tuli vaihdettua, kun valitti esilämmityksen häiriötä. Oli vähän hankalan oloisessa paikassa, mutta pienellä työkalumodauksella sain pylpyrän vaihdettua. Ihmeellistä kyllä, vanha ei ollut edes mitenkään jumissa vaan lähti ihan kohtuu nätisti.
Nollasin koodin ja vein auton leimalle.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pientä edistystä. (sovitus nro. 101 varmaankin)
Kohta pääsee kittaamaan ja maalaaman.
Kohta pääsee kittaamaan ja maalaaman.
- Liitteet
-
- Lamp pod 001.jpg
- (244.59 KiB) Tiedosto ladattu 3694 kertaa
-
- Lamp pod 004.jpg
- (264.91 KiB) Tiedosto ladattu 3694 kertaa
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pitäskös Pele pistää bänniin tästä keskustelusta, ettei muille tule alemmuuskomplekseja omista touhuista?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ihailin vesamaan:n seinäkoristetta, sovittelin helmoja ja moukaroin takapyöränkaaria.
Helmojen sovitteluun aiheuttaa pientä päänvaivaa, ettei takapäässä pellin muoto ole alareunastaan enää tehtaan jäljiltä, vaan made by itse , joten pitää vähän tuumata, kuinka onnistuisi vähiten rumasti.
Takakaarista piti pokkaus moukaroida sisään, kun 225/45-17 gummit raapi kiinni syvällä käydessään. Oikea koko, Alfan oma vanne, mutta ilmeisesti ei 156:n alkuperäinen ja pienemmällä ET:llä. Lisäksi takana renkaan(GY F1) profiili jyrkempi, joten on siksikin melko ulkona suhteessa vanteeseen. Edessä pyöreämpiolkaiset kumit (Conti SC3) ja voisivat takana sopiakin olemaan, mutta mielessäni laskin, että pyöreäolkainen rengas on eturenkaana rauhallisempi, kun akseleiden sekarengastukseen tuli päädyttyä (säästin ).
Helmojen sovitteluun aiheuttaa pientä päänvaivaa, ettei takapäässä pellin muoto ole alareunastaan enää tehtaan jäljiltä, vaan made by itse , joten pitää vähän tuumata, kuinka onnistuisi vähiten rumasti.
Takakaarista piti pokkaus moukaroida sisään, kun 225/45-17 gummit raapi kiinni syvällä käydessään. Oikea koko, Alfan oma vanne, mutta ilmeisesti ei 156:n alkuperäinen ja pienemmällä ET:llä. Lisäksi takana renkaan(GY F1) profiili jyrkempi, joten on siksikin melko ulkona suhteessa vanteeseen. Edessä pyöreämpiolkaiset kumit (Conti SC3) ja voisivat takana sopiakin olemaan, mutta mielessäni laskin, että pyöreäolkainen rengas on eturenkaana rauhallisempi, kun akseleiden sekarengastukseen tuli päädyttyä (säästin ).
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laittelin kakkosautoon katin paikalleen, niin saa päästöarvot paremmin kohdalleen katsastukseen. Samalla tuli muutenkin alle kuikuiltua, kun takapää muuttui jossain vaiheessa reissua levottomaksi ja pehmeäksi. Tuommoista löytyi, eipä ihme Kiitos kovasti valtiolle teiden erinomaisesta kunnossapidosta.
- Liitteet
-
- Leda_mutkalla.jpg
- (184.02 KiB) Tiedosto ladattu 3466 kertaa
-
- Leda_vapaana.jpg
- (191.83 KiB) Tiedosto ladattu 3466 kertaa
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Iskarin varsi poikki?
Voisko olla materiaalivika vai miten tuollaisen poikki saa? Ei ihan pikkutöyssystä luulisi menevän.
Voisko olla materiaalivika vai miten tuollaisen poikki saa? Ei ihan pikkutöyssystä luulisi menevän.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ehdottomasti! Kun eivät suurimmaksi osaksi ole edes Alfa Romeo- hommia.jalittam kirjoitti:Pitäskös Pele pistää bänniin tästä keskustelusta, ettei muille tule alemmuuskomplekseja omista touhuista?
Vitsi vitsi...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ihan tuossa omassa parkkiruudussa & talon nurkalla naapureiden ihmetykseksi putsasin helmapelleistä talven ruvet pois ja samalla kun aloitin, niin maalasin muovihelmatkin auton väriseksi. Vielä kun ne menisi itsestään paikoilleen, mutta vahva tavoite on, että ovat lauantaina Bellan pihalla paikallaan. Ei aiheuta silti stressiä, vaikkeivät olisikaan .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdettiin paremman puoliskon kanssa koiranluu tuohon väliaikaiskulkineeseen.
5min hommassa kesti 5h ja jotain. 2kpl kävin lukkopihtejäkin ostamassa, totesin et ne on aivan kuraa.
Ei ihme, että oli poistotuotteina Hong Kongissa...
Loppuviimeks lainasin "hieman" järeämmät putkitongit (btw, samat, joilla tuo saman auton apulaitehihnan kiristin herätettiin eloon). Nekin piti kuvan mukaisesti ripustaa paikallensa ja 2ton tunkilla nostaa ihan kunnolla piukeeks, ennenku lopetti pultti pyörimisensä ja mutteri aukes loppuun saakka.
Joo, oli siin kuuskolo pultin pääs. Se vaan pyörähti 1.75jenkaa ennen ku mutteri alkais irtoomaan pultin päältä... Ja jämähti. Tiukasti.
5min hommassa kesti 5h ja jotain. 2kpl kävin lukkopihtejäkin ostamassa, totesin et ne on aivan kuraa.
Ei ihme, että oli poistotuotteina Hong Kongissa...
Loppuviimeks lainasin "hieman" järeämmät putkitongit (btw, samat, joilla tuo saman auton apulaitehihnan kiristin herätettiin eloon). Nekin piti kuvan mukaisesti ripustaa paikallensa ja 2ton tunkilla nostaa ihan kunnolla piukeeks, ennenku lopetti pultti pyörimisensä ja mutteri aukes loppuun saakka.
Joo, oli siin kuuskolo pultin pääs. Se vaan pyörähti 1.75jenkaa ennen ku mutteri alkais irtoomaan pultin päältä... Ja jämähti. Tiukasti.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tommosis parkkisrojekteis jos ei rälläkkää voi käyttää, ni ns. nyrkkirautasaha o kova sana silpomaan mutuja.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tai mutterin halkaisija, jos vaan mahtuu kohteeseen.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Noita töyssyjä nyt täältä itäiseltä laidalta löytyy, etelästä ja varsinkin pohjoisemmasta. Vaikka kuinka koittaa varoa ja pujotella, niin silti aina joskus sattuu kohdalle. Leda on kuulema valmistajana mennyt konkkaan, syytä en tiedä. Voisikohan tämä olla yksi niistä?Abarth kirjoitti:Iskarin varsi poikki?
Voisko olla materiaalivika vai miten tuollaisen poikki saa? Ei ihan pikkutöyssystä luulisi menevän.
Eilen illasta irrottelin tuon pöydälle; oli siististi yläkiinnityskohdan alapuolelta poikki. Tänään isäpappa hitsasi osat takaisin toisiinsa kiinni ja sen jälkeen jumppasin palikat takaisin paikalleen. Pienellä varauksella suhtaudun rakennelman kestävyyteen, mutta jos tuolla nyt takaisin Kymenlaaksoon pääsis... Eikun uusia tilailemaan.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Helmat kiinni.Alfissimo kirjoitti:vahva tavoite on, että ovat lauantaina Bellan pihalla paikallaan. Ei aiheuta silti stressiä, vaikkeivät olisikaan .
Mielenkiintoinen saada paikalleen, kun ihan kaikkia alkup. kiinnikeitä ei pystynyt muoveista käyttämään ja pelkääjän puolen muovi oli hieman ottanut osumaa. Kuskin puolella helma pyrki vähän väkisin kampeamaan itseään alaspäin, mutta se oli helppo sitoa paikallaan jesseteipillä, ettei valu. Pelkääjän puolella muovi sitten jostain syystä kampesi ylöspäin ja sitä liikettä olikin hieman hankalampi pysäyttää. Noh, sinnepäin on tarpeeksi hyvä ja nyt ne on kiinni. Ei niitä yhtäaikaa näe kuitenkaan .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.