
Mutta mutta, mitä CRC:tä sinne kaasuläppäkoteloon roiskitaan? En ole moisia operaatioita ennen tehnyt ja hieman vituttaisi roiskia sinne vääränlaista kemikaalia, jolla saattaisi olla ikäviä vaikutuksia...
Valvoja: Moderators
Mikähän liitin on mahtanut olla?Saimaannorppa kirjoitti: Kyseessä oli joku koneen kylkeen ruuvatun liittimen löystyminen johtuen ilmeisesti koneen tärinästä. Asentaja siirsi tämän liittimen eri paikkaan, pois tärinästä, sekä putsasi liittimen.
ihan sama millä liemellä putsaat, kunhan töhnä liukenee pois.Kaalipata kirjoitti:
Mutta mutta, mitä CRC:tä sinne kaasuläppäkoteloon roiskitaan? En ole moisia operaatioita ennen tehnyt ja hieman vituttaisi roiskia sinne vääränlaista kemikaalia, jolla saattaisi olla ikäviä vaikutuksia...
Noin se tekee, mullakin tyhjäkäynti seilaa kun rullaa vapaalla, paikalla ollessa asettuu ihan hyvästi, aika merkillistä. Ja ei myöskään ole ollut apua puhdistamisesta ja resetoinnista.JiiPee kirjoitti:Kumma, kun pihalla polkee pedaalia niin tyhjäkäynti asettuu uomiinsa niin nätisti.
Vahva uskomukseni on se, että tuo moottori saa jostain tai joltakin sensorilta virheellistä tietoa ja siksi seilaa kuin merimies. Ampukaa teoria alas, otan kaikki muut vinkit kuin läpän puhdistuksen yms. vakavasti, koska nämä on jo tehty ja moneen kertaan.
Ilmeisesti.savijo-r kirjoitti:
EDIT. tarkoitetaanko tolla potentiometrillä juurikin tuota säätömoottoria?
oletko jo yrittänyt tuon ecu resetinJiiPee kirjoitti: Koska mulla nimenomaan tyhjäkäyntivika tuli tuon ilmin vaihdon yhteydessä niin voiskohan olla niin, että olen saanut jonkinasteisen bulkkituotteen, joka sammuttaa kyllä tuon ruiskun merkkivalon, mutta ei toimisi sitten kuitenkaan kunnolla ? Prkl, jos näin on. Yritän ymmärtää näitä moottorin ohjausjuttuja, mutta joskus on todella vaikeeta.
Kiitos vinkeistä, mutta kyllä se on tehty pariin kertaan jo. Taidanpa kuitenkin yrittää sitä vielä uudelleen. Eihän sitä tiedä vaikka ne aikaisemmat yritykset olisi menneet mönkäänV6 kirjoitti: oletko jo yrittänyt tuon ecu resetin
En, kuukausi on vielä seisonta-aikaa. Just kävin laittamassa talvirassin piuhan nokkaan kun uhkasivat yli kahdenkympin pakkasilla.JiiPee kirjoitti:Rasvanäppi, oletkos ottanut GTV:n jo ajoon ?
Taitaa näissä Do It Yourself -hommissa enemmän tätä kokemusta ja tietoa kertyä kuin hintaa säästyä. Kantapäätäkin alkaa jo kolotellaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:GTV:n "buuttaus" taisi myös mennä pieleen kaasuläpän putsauksen jälkeen, kannattaa kokeilla uudestaan. Kyllä ne oikeat arvot taisivat sitten kuitenkin ajossa pikku hiljaa löytyä.
Itse kun vaihtanut noita niin tarvikelamdan johdot vastanneet värityksellään alkuperäisiä, näin siis ainakin FIATeissa.JiiPee kirjoitti:Taskussani on uusi lambda-anturi. Neljä piuhaa, ei liitintä ... ja ... hmmm... mikähän johto on mikäkin ? Tarvikeosa ei varmasti täsmää johtojen väritykseltään tuohon alkuperäiseen.
Juu, ei vastannut väritykset. Tämänkin opin kantapään kautta - kolottaa !. Testiajossa n. 1 km lambda antoi miinus arvoja. Takasin talliin ja sittenpä löytyi signaali ja signaalimaa oikeisiin paikkoihin. Virheeseen vaikutti mm. korjaus CD:llä olevat ristiriitaiset tiedot (liittimen kuva vs. kytkentäkaavio) ja kaiketi mun "puusilmä". Mä en muuten saanut alkuperäisen lambdanjohtoa irti autosta. Oli senverran pahoissa paikoissa johdon kiinnittimet, että päädyin tekemään liitokset noin 20 cm lambdasta auton alla.Vode kirjoitti:Itse kun vaihtanut noita niin tarvikelamdan johdot vastanneet värityksellään alkuperäisiä, näin siis ainakin FIATeissa.
pari vuotta sitten kun ostin oman käytettynä veholta niin oli samaa vikaa. Kaupanteon yhteydessä sovittiin että se laitetaan kuntoon ja kun vein sen deltaan Tampereelle niin tiskillä kysyttiin että kuka maksaa , niin että putsataanko vanha tyhjäkäynninmoottori vai laitetaanko uus. No VEHO makso jotenka uutta koneeseen. Eli kyllä ne niitä purkaa Deltassakin.JiiPee kirjoitti:Eipä auttanut putsplankkaus. Käy ja kukkuu niin kuin ennenkin. Mikä ihme tässä mystiikassa voi mättää ? En oikein vieläkään usko, että kyseessä voisi olla tuo läpän moottori. Luettuani alfa156 sivustolta vastaavat kommervenkit niin sitä en oikein uskalla purkaa. Jarrutehostimelle menevä alipaineletkukin näyttää ihan ehjältä, joten Apuva!
Kiitos kuvista. Epäilenpä, että mainitsemasi piuhat liittimineen kuuluvat lambda-antureihin tai vastaaviin. Mun autossa ei niitä ole kuin yksi, mutta koska sulla on jo 2002 mallinen niin siinäpä niitä saattaa olla oikein reppukaupalla. En tiedä, tämä on vain olettamukseni.Saimaannorppa kirjoitti:No niin, sain aikaiseksi käydä kuvaamassa aiemmin ketjussa mainitsemani liittimen. Niitä itse asiassa on kaksi, molemmista menee piuhat pakoputkiin, siellä näkyy olevan juotkut anturit.
Näin JTS myllyssä siis.
Onko tosi kans? Jos noin on niin selittäisi sen, miksi GTV pitää tyhjäkäyntikierroksia liikkeellä ollessaan suuremmalla. Toisaalta mietityttää, miksei rundeja sitten nostettaisi suoraan aivolaatikolta tulevan tyhjäkäynninsäätösignaalin avulla vaan ihan omalla narullaan.teuhka kirjoitti:Minulla on sellainen kuva, että tuohon joutokäyntisäätimeen tulee yhde mm. nopeusmittarista eli säätää auton ollessa liiikkeellä hieman korkeammat kierrokset kuin pysäytyksissä ollessa, jossa tilassa ei kenelläkään ole ongelmia.
Siellä sen täytyy olla, koska sen tulee olla jollain lailla välityksissä tuohon akseliin. Perustelut tulevat tässä (suomennos korjausCD:n tiedostoista):teuhka kirjoitti:Sen sijaan UUDESSA KUVASSA albumissani näkyy kansi, jonka alla on mahdollista olla kyseinen "hiilipotikka". Se näkyy saumatun melko tiiviisti eli auennee kuitenkin ja kaipa sen saa takaisin ja tiiviiksi jollain konstilla.
Tohon Scuderia Rasvanäpin kysymykseen;Onko tosi kans? Jos noin on niin selittäisi sen, miksi GTV pitää tyhjäkäyntikierroksia liikkeellä ollessaan suuremmalla. Toisaalta mietityttää, miksei rundeja sitten nostettaisi suoraan aivolaatikolta tulevan tyhjäkäynninsäätösignaalin avulla vaan ihan omalla narullaan.
Enpä saanut sitä kantta auki!Jos sulla, teuhka, kerran on se varaosa, niin sitähän sun kannattaisi katsoa. Jos saat ne potikat esiin, niin kannattaa kysellä elektroniikka alan liikkeistä (esim bebek, partco jne..) onko niitä tai vastaavia, jotka arvoiltaan ja kooltaan mahtuvat sinne koppaan, saatavilla. Jos ei, niin ei kannata yrittää korjata. Jos on, niin sitten voipi yrittää riskillä. Oma villi arvaukseni on, että niitä ei saa mistään.
Melkein piruillessani soittaisin kuluttajaneuvojalle ja kysyisin, pitääkö sinun maksaa virheellisestä diagnoosista ja ehjän osan vaihtamisesta tuon virheellisen diagnoosin perusteella.maru kirjoitti:Menin Konalan Deltaan valittamaan tyhjäkäynnin seilausta 500-1500 välillä.
Asentaja sanoi että kaasuläppäsäädin on varmaankin rikki.
Vaihtoivat kääsuläppäsäätimen ja tekivät jonkun resetin ecuun.
Hain auton pois , alkoi nykimäään 3000 rpm. kohdalla, soitin ja kysyin että mikä nyt. Tyhjäkäynnin seilaaminen ei ollut korjaantunut ja sen lisäksi ilmi rikki.
Soitin perään ja sanoivat että hae jostakin tarvikeilmi ja vaihda itse.
Deltaan meni 400 euroa ja bocshin ilmiin 400 euroa.
Niin en tiedä vielä onko korjaantunut