Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ eräs maahantuoja olisi kyllä voinut ulosantiaan kehittää näiden asioiden suhteen. Esim. Bravoon vaihtoivat kahdesti jakopään hihnankin (takuutyönä, vesipumppua rassatessaan) tästä mainitsematta. Onneksi sentään saivat suunsa auki sitten, kun olin tilaamassa vaihtoa vuoden ikäiselle remmille...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minä en ole käyttänyt tuota puljua(DA) 4 vuoteen. Ei mitään asiakaspalvelua. Kolme autoa ostin ja nyt en enää.
Viimeksi muokannut aaiitee, 12 Heinä 2015, 15:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Teetin ilmastointihuollon maanantaina G:aan; kaasua oli hävinnyt 4,5 vuodessa 10 grammaa...
Eli ihan huuhaata taitaa olla, että joka toinen vuosi pitää huollattaa, kun ainetta häviää ehjästäkin järjestelmästä aina. Taitaa olla saksalaisautojen ongelmia sellaiset katoamiset...
No, tulihan siinä öljyt vaihdettua, kokonaiset 20 grammaa.
Eli ihan huuhaata taitaa olla, että joka toinen vuosi pitää huollattaa, kun ainetta häviää ehjästäkin järjestelmästä aina. Taitaa olla saksalaisautojen ongelmia sellaiset katoamiset...
No, tulihan siinä öljyt vaihdettua, kokonaiset 20 grammaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Jep. Tuolla näkyvät hinnat kaipaavat päivitystä, mutta uskaltaisin kyllä suositella paikkaa! Oikein hyvä tuli.Finest kirjoitti: Foorumin tarjous palstalla on myös tummennuksista tarjous, tosin vähän vanha ilmoitus.
Edit: VJ onkin tuonne menossa..
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Giulietta 940
^Poikakin kehui Haukkaa. 

-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Täytyy pistää harkintaan, voisi vaihteeksi lasit tummentaakin. Kuinka tummat laitatit?
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
http://www.ebay.co.uk/itm/RED-STITCH-TW ... 1325308989
Löytyisikö joku firma, tai henkilö, joka kohtuuhinnalla päällystäisi ja asentaisi tuollaisen Giuliettaani?
Löytyisikö joku firma, tai henkilö, joka kohtuuhinnalla päällystäisi ja asentaisi tuollaisen Giuliettaani?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ voi olla suht haastava operaatio ellei autossasi ole ratti oikealla puolella
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Minun kokemukseni olivat kylläkin Autokeskuksesta. Siellä Fiatin omistajat olivat ihan paarialuokkaa - ei tarvi ihmetellä, miksi myynti sakkasi. Deltasta sain ihan hyvää palvelua, tosin auto oli silloin ihan uusi.aaiitee kirjoitti:Minä en ole käyttänyt tuota puljua(DA) 4 vuoteen. Ei mitään asiakaspalvelua.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Giulietta 940
Deltan aspa oli Konalassa hyvä. Olarin AKssa huolto oli skeidaa, aspa vähemmän.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Juliettan käsikirjassa tosiaan mainitaan jarrunesteen vaihto 60tkm tai 24kk välein. Voi tietysti olla että sitä ei vaihdeta jos vesipitoisuuus ei ole liian korkea?Jarsan kirjoitti:^Määräaikaishuollossa mitataan jarrunesteen vesipitoisuus, joka on paljon parempi mittari määrittämään vaihtotarpeen kuin pelkkä aika. Aika moni asiakas on tyytyväinen, ettei myydä automaattisesti, kun ei välttämättä ole todellista tarvetta nesteitä vaihdella. Etenkään jos aika ei ole vielä täynnä.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Eipä entisen maahantuojan huollossa haluttu vaihtaa edes ilmansuodatinta(Mito), vaikka se olisi huolto-ohjelman mukaan pitänyt vaihtaa. Tarkastus/vaihto kuului huoltopyyntöön. Pitipä se vaihtaa itse, kun tuli käynnistys ongelmia ja samalla sai puhdistaa kaasuläpänkin. En luottaisi varsinkaan siihen, että ne varmasti hoitaisivat asian, kuten huolto-ohjelmassa lukee. Laskuttaa ne osaa kylläkin.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Konalassa en käynyt, pitkä ja hankala matka.h_lauri kirjoitti:Deltan aspa oli Konalassa hyvä. Olarin AK:ssa huolto oli skeidaa, aspa vähemmän.
AK:n toiminnasta jäi outo kuva;samaa vikaa(painelaakeri)"korjattiin 3 kertaa", korjaamossa nostettiin vain kätevästi kädellä kytkinpoljin ylös ja asiakas pääsi ajamaan muutaman kilometrin ja taas tehtiin samoin. Kolmannella kerralla vasta laitettiin kuntoon ja muutamia muitakin asioita onneksi ennen kuin takuu meni umpeen. Vielä AK:n luvatusta vuokra-autostakin joutui tappelemaan, vuokrat olisi mielellään maksatettu minulla. Kiva, kun asiakas joutuu tilaamaan vuokra-auton liikkeestä, eikä autoliike. Asiakas saa selitellä koko ajan, että kuka on oikea maksumies.
Ei ollut mieltä ylentävää hinauttaa Lineaa 3 kertaa korjaamolle samasta asiasta.
Kyllä siinä hinausautojen kuskit tulivat tutuksi!
Naapurit varmaan ihmettelivät jatkuvaa hinausta, mutta kukaan ei kysellyt mitään!
Kyllä Suomessa rosvoja ja rikollisia riittää...
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Hyvä tietysti, jos näin on, mutta epäilyttä joskus, että laskutetaan nesteen vaihto, mutta ei vaihdeta.winorloose kirjoitti:Juliettan käsikirjassa tosiaan mainitaan jarrunesteen vaihto 60tkm tai 24kk välein. Voi tietysti olla että sitä ei vaihdeta jos vesipitoisuuus ei ole liian korkea?Jarsan kirjoitti:^Määräaikaishuollossa mitataan jarrunesteen vesipitoisuus, joka on paljon parempi mittari määrittämään vaihtotarpeen kuin pelkkä aika. Aika moni asiakas on tyytyväinen, ettei myydä automaattisesti, kun ei välttämättä ole todellista tarvetta nesteitä vaihdella. Etenkään jos aika ei ole vielä täynnä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Niin, Tarkastus/vaihto. Eli Tarkastetaan ja vaihdetaan, jos tarvitsee - on päätetty, ettei tarvitse... Laskutetaan siis tarkastushinta (joka on sama kuin vaihtotyölle, mutta ei sisällä osan hintaa) ?GiuliaSuper kirjoitti:Eipä entisen maahantuojan huollossa haluttu vaihtaa edes ilmansuodatinta(Mito), vaikka se olisi huolto-ohjelman mukaan pitänyt vaihtaa. Tarkastus/vaihto kuului huoltopyyntöön. Pitipä se vaihtaa itse, kun tuli käynnistys ongelmia ja samalla sai puhdistaa kaasuläpänkin. En luottaisi varsinkaan siihen, että ne varmasti hoitaisivat asian, kuten huolto-ohjelmassa lukee. Laskuttaa ne osaa kylläkin.

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
aaiitee kirjoitti:Kyllä Suomessa rosvoja ja rikollisia riittää...

Omat kokemukset Deltan Vantaanportin toimipisteesta (lopettanut) hyvät ja sinne putkahtaneesta AK:sta ei niin hyvät (ei ne ainakaan Giuliettaa halunneet minulle myydä). Olarista ei ihmeemmin valittamista. Bravoa tuli juoksutettua Konalan AK:ssa ja siellä sai tietää paikkansa. Giuliettakin kävi siellä parkkipaikkakolhun fiksauksessa ja näin jälkikäteen harmittaa, etten käräyttänyt rosvoja aiheettomasta laskutuksesta - vaihtoivat mm. täysin virheettömän takavalon. Vakuutuksissahan me kaikki näitä vedätyksiä maksamme.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kyllä juurikin näin. Muutaman kuukauden kuluttua huollosta auto ei saa tarpeeksi ilmaa ja sen takia ei starttaa ekalla. Luota nyt noihin huoltoihin. Kuivista lehdistä heräsi epäilys, että kantta ei oltu edes avattu. Ensimmäinen auto johon haluan leimoja huoltokirjaan, koska on sen verran uusi ja vähän ajettu, niin tämä on lopputulos. Onneksi niitä hyviäkin huoltopaikkoja löytyy markkinoilta.Aquatica kirjoitti:Niin, Tarkastus/vaihto. Eli Tarkastetaan ja vaihdetaan, jos tarvitsee - on päätetty, ettei tarvitse... Laskutetaan siis tarkastushinta (joka on sama kuin vaihtotyölle, mutta ei sisällä osan hintaa) ?GiuliaSuper kirjoitti:Eipä entisen maahantuojan huollossa haluttu vaihtaa edes ilmansuodatinta(Mito), vaikka se olisi huolto-ohjelman mukaan pitänyt vaihtaa. Tarkastus/vaihto kuului huoltopyyntöön. Pitipä se vaihtaa itse, kun tuli käynnistys ongelmia ja samalla sai puhdistaa kaasuläpänkin. En luottaisi varsinkaan siihen, että ne varmasti hoitaisivat asian, kuten huolto-ohjelmassa lukee. Laskuttaa ne osaa kylläkin.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
5%aaiitee kirjoitti:Täytyy pistää harkintaan, voisi vaihteeksi lasit tummentaakin. Kuinka tummat laitatit?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Herttoniemen AK. Hyvä asia oli kylläkin, että ennen 3. vuoden täyttymistä sitten korjattiin takuuna viat. Työn vastaanottaja oikein muistutti, että teetä ajoissa, että menee takuuseen!insinörtti kirjoitti:aaiitee kirjoitti:Kyllä Suomessa rosvoja ja rikollisia riittää...mikä toimipiste?
Omat kokemukset Deltan Vantaanportin toimipisteesta (lopettanut) hyvät ja sinne putkahtaneesta AK:sta ei niin hyvät (ei ne ainakaan Giuliettaa halunneet minulle myydä). Olarista ei ihmeemmin valittamista. Bravoa tuli juoksutettua Konalan AK:ssa ja siellä sai tietää paikkansa. Giuliettakin kävi siellä parkkipaikkakolhun fiksauksessa ja näin jälkikäteen harmittaa, etten käräyttänyt rosvoja aiheettomasta laskutuksesta - vaihtoivat mm. täysin virheettömän takavalon. Vakuutuksissahan me kaikki näitä vedätyksiä maksamme.
Herttoniemen DA:sta ei voi tosiaan löytää kehuttavaa miltään osin. Parkkipaikalla oli kolhittu Lineaa ja korjautin maalauksen DA:ssa. Autoa esiteltiin maalauksen jälkeen puolipimeässä hallissa. Samasta paikasta taas naarmuuntuneena kävin automaalarilla näytillä ja auringonpaisteessa näkyi karmeata katseltavaa;isolta alueelta paljastui hiomapaperin jäljet. DA:n maalauksen maksoi vakuutusyhtiö, eikä se olisi maksanut enempää minulle(bonus), vaikka olisi maalattu koko naarmutettu alue. Mutta se fuskaus, se fuskaus on niin syvällä mentaliteetissa.
Automaalari totesi, että hänen isänsä oli ostanut jonkun osan DA:sta ja kieltänyt maalaamasta sitä. No, se oli maalattu, isä oli palauttanut osan(irrallinen)!
Näitä riittäisi minulla tapauksia DA:sta(Hertsikka), kirjan melkein voisi kirjoitaa. Usealla ihmisellä on ikäviä kokemuksia tuolta, kunhan jututtaa asiakkaita.
Re: Giulietta 940
Kommenttini jarrunesteen vaihtoon liittyi insinörtin kommenttiin, ei muuhun. Jos autoon on aika vaihtaa jotain huolto-ohjelman mukaan ja/tai ko. työ/osa on myyty asiakkaalle niin tottakai se myös tehdään. Varmaan jokaisesta korjaamosta/huollosta löytyy niitä asentajia tai työnvastaanottajia jotka ei tee mitä kuuluu tehdä, mutta eikai tähän muuta voi sanoa kuin, että ammattiylpeys.aaiitee kirjoitti:Hyvä tietysti, jos näin on, mutta epäilyttä joskus, että laskutetaan nesteen vaihto, mutta ei vaihdeta.winorloose kirjoitti:Juliettan käsikirjassa tosiaan mainitaan jarrunesteen vaihto 60tkm tai 24kk välein. Voi tietysti olla että sitä ei vaihdeta jos vesipitoisuuus ei ole liian korkea?
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Hienon näköinen auto! Punaisen sävy hyvä. Vanteet ovat samat, kuin minulla tulee olemaan(225/40 R17 renkaat)?Vittorio Jano kirjoitti:5%aaiitee kirjoitti:Täytyy pistää harkintaan, voisi vaihteeksi lasit tummentaakin. Kuinka tummat laitatit?
Pankista luvattiin rekisteriote maanantaina. Jos saisi rekisteröityä pikaisesti, niin maanantaina-tiistaina auto olisi alla.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Sain Giuliettan alleni, muuten OK, mutta auton lukituksen kauko-ohjaimessa ei toimi auton ovien avaus!
Lukitus toimii ja takaluukun avaus, mutta ovien avaus ei toimi. Olisiko joku asetus poskellaan?
Onko kellään ollut samanlaista vikaa?
Soitin auton myyjälle ja kerroin asiasta. Hän sanoi etsivänsä jonkun korjaajan. Toivottavasti ei löydy muita vikoja.
No sentään sain G:n talvikumit säilytykseen, siitä se lähtee!
Lukitus toimii ja takaluukun avaus, mutta ovien avaus ei toimi. Olisiko joku asetus poskellaan?
Onko kellään ollut samanlaista vikaa?
Soitin auton myyjälle ja kerroin asiasta. Hän sanoi etsivänsä jonkun korjaajan. Toivottavasti ei löydy muita vikoja.
No sentään sain G:n talvikumit säilytykseen, siitä se lähtee!
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Olisiko kaukosäätimestä se avausnappi rikki? Näyttääkö kuinka käytetyltä tuo kake?
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Aika käytetyltä näyttää tuo kake. Taitaa olla rikki jotain napissa, luulisin. Muut napit kun toimivat, niin viittaa siihen. Olin kyllä huuli pyöreänä, kun nappia painaessa ei mitään tapahtunut. Onneksi oli vielä huoltamon työntekijä vieressä ja voi todistaa, että kauko oli rikki heti auton haettuani.
No, tuskinpa siitä kiistaa tulee!
No, tuskinpa siitä kiistaa tulee!
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Uudessa Auto Bildissä (Suomi) on koeajossa Giulietta QV.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Näköjään kuitenkin hierottiin jonkinlaista kiistaa asiasta. Myyjä kertoi Autokeskuksen sanoneen, että uusi kauko maksaa 375€!aaiitee kirjoitti:Aika käytetyltä näyttää tuo kake. Taitaa olla rikki jotain napissa, luulisin. Muut napit kun toimivat, niin viittaa siihen. Olin kyllä huuli pyöreänä, kun nappia painaessa ei mitään tapahtunut. Onneksi oli vielä huoltamon työntekijä vieressä ja voi todistaa, että kauko oli rikki heti auton haettuani.
No, tuskinpa siitä kiistaa tulee!
Myyjä ehdotti, että maksettaisiin puolet avaimesta molemmat. Kieltäydyin mokomasta ja totesin, että minun antamassani Bravon kaukossa toimivat kaikki napit ja samaa odotan Alfan kaukosta. Sanoin, että vaihdossa antamassani autossa ei ole muutakaan vikaa...
Ihmettelin, että olenko ainoa, joka ei tiennyt kaukon toimimattomuudesta. Myyjä totesi, että eivät hekään tienneet, koska auto oli aina ovet avoinna hallissa. Hieman vaikeaa uskoa, kai edellinen omistaja auton jättäessään oli lukinnut ovet ja jos ei, niin varmasti ovet muutoin on joskus lukittu, edes vahingossa.
Myyjä lupasi palata asiaan. Toivottavasti hoitaa avaimen liikkeen laskuun.
Olen huomannut, että avaimessa napista vapautettava avainosa ei palaudu aivan kokonaan avaimen rungon sisään, jousi on kuoleentunut osittain, ilmeisesti avainta on käytetty johonkin vääntämiseen. Bravon avaimessa ei ollut tuollaista ominaisuutta, siinä avainosa meni siististi rungon sisään.
Lisäksi auto oli jätetty jopa imuroimatta ennen luovutusta minulle, vaikka erityisesti pyysin ennen kauppaa pesemään ja puhdistamaan sisältä, jäi ikävä maku tuostakin. Oman autoni olin käsinpesettänyt muutama päivä ennen ja sisäpuhdistuskin oli tehty auton pesijän toimesta. Jopa pieniä naarmuja olin korjannut ennen oman autoni luovutusta, auto oli siisti jäljiltäni.
Minulla on korjausmaalia ja lakkaa ja unohdin antaa ne autoni mukana, mutta taidan unohtaa edelleen, kun mentaliteetti on autoliikkeessä tuollainen.
Re: Giulietta 940
Mikä mahtanee olla lafkan nimi? AK:sta ei taida olla kyse, kun kerta tuo lafka AK:sta avainta kyseli.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ei ole AK. En nyt tähän hätään viitsi vielä kertoa lafkan nimeä. Katsotaan nyt, miten asiat etenevät. Tuntuu kuitenkin ikävältä, että vaihdossa antamassani autossa on sentaan rst-putkistot, multimediasoitin kaikilla herkuilla, tietokoneoptimoitu moottori, erikoiskytkin, lohkolämmitin(säteily) ja sisätilalämmitin. Kuitenkin saa riidellä parista pikkuasiasta, jotka yhteensäkään eivät maksa paljoa. Tosiaan, kun lohkolämmittimen liitosjohtoa ei edes ole autossa. Ei välitetä yhtään, missä kunnossa luovutettava auto on.
Toisinsanoen, ei valmistauduta kaupantekoon lainkaan, herran tähden. Samanlaista, kuin rahan mättäminen Kreikkaan, ei tutkita yhtään asioita, tai jos tutkitaan, niin ei välitetä.
Toisinsanoen, ei valmistauduta kaupantekoon lainkaan, herran tähden. Samanlaista, kuin rahan mättäminen Kreikkaan, ei tutkita yhtään asioita, tai jos tutkitaan, niin ei välitetä.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Täytyykin ostaa AB kaupasta. Kiitos vinkistä!winorloose kirjoitti:Uudessa Auto Bildissä (Suomi) on koeajossa Giulietta QV.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Normaali käytäntö monessa paikassa.aaiitee kirjoitti:Ei ole AK. En nyt tähän hätään viitsi vielä kertoa lafkan nimeä. Katsotaan nyt, miten asiat etenevät. Tuntuu kuitenkin ikävältä, että vaihdossa antamassani autossa on sentaan rst-putkistot, multimediasoitin kaikilla herkuilla, tietokoneoptimoitu moottori, erikoiskytkin, lohkolämmitin(säteily) ja sisätilalämmitin. Kuitenkin saa riidellä parista pikkuasiasta, jotka yhteensäkään eivät maksa paljoa. Tosiaan, kun lohkolämmittimen liitosjohtoa ei edes ole autossa. Ei välitetä yhtään, missä kunnossa luovutettava auto on.
Toisinsanoen, ei valmistauduta kaupantekoon lainkaan, herran tähden. Samanlaista, kuin rahan mättäminen Kreikkaan, ei tutkita yhtään asioita, tai jos tutkitaan, niin ei välitetä.
Mutta avaimen kuori ei tosiaan noin paljoa maksa, se on se siru ja koodaus.
Eikä saa unohtaa, että vaihdossa menevä on aina arvotonta romua ja pihalle lähtee aina huippulaatua, vaikka siinä jotain vikoja olis.
"Huomioitu hinnassa" on aika yleistä. Toisaalta firmoilla katteet niin maissa, ettei tosikaan.
Sillä ei siis ole väliä, jos vaihdossa menee ehjä auto - tilalle tulee se, mitä tulee. Se on nykyään vähän niin, että koko tavara pitää tarkastaa viimesen päälle, ennen ku ees harkitsee ostoa. Ja sitten pitää löytää joka ikinen puute ennen papereiden tekoa, sitten saa kauppakirjaan että "myyjä pistää kuntoon".
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tuollaisen myyjän kun löytäisikin! Eipä ole näkynyt, ei kuulunut. Huulenheittäjiä ja pa-kanpuhujia kyllä on näkynytAquatica kirjoitti:sitten saa kauppakirjaan että "myyjä pistää kuntoon".aaiitee kirjoitti:Ei ole AK. En nyt tähän hätään viitsi vielä kertoa lafkan nimeä. Katsotaan nyt, miten asiat etenevät. Tuntuu kuitenkin ikävältä, että vaihdossa antamassani autossa on sentaan rst-putkistot, multimediasoitin kaikilla herkuilla, tietokoneoptimoitu moottori, erikoiskytkin, lohkolämmitin(säteily) ja sisätilalämmitin. Kuitenkin saa riidellä parista pikkuasiasta, jotka yhteensäkään eivät maksa paljoa. Tosiaan, kun lohkolämmittimen liitosjohtoa ei edes ole autossa. Ei välitetä yhtään, missä kunnossa luovutettava auto on.
Toisinsanoen, ei valmistauduta kaupantekoon lainkaan, herran tähden. Samanlaista, kuin rahan mättäminen Kreikkaan, ei tutkita yhtään asioita, tai jos tutkitaan, niin ei välitetä.

-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
N:o 8? Ei löytynyt mitään. Oliko varmasti AB?winorloose kirjoitti:Uudessa Auto Bildissä (Suomi) on koeajossa Giulietta QV.
e: MOOTTORI-lehti. Siellä on.
Viimeksi muokannut aaiitee, 14 Heinä 2015, 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tänään kävin vähän asioimassa Alfalla ja täytyy sanoa, että alusta on hyvä autossa. On ilo ajaa tuolla autolla. Eniten häiritsee ajomelu, mikä on paljon kovempi, kuin Bravossa oli. Poppivehkeet ovat aika hyvät, mutta äänessä kiinnitti huomiota ässien terävä sihahtelu. En muista oliko se joku puheosuus, kun tuohon kiinnitin huomiota, koska taas myöhemmin tänään tuota ilmiötä en kuullut musiikin yhteydessä.
Kuinka moni on vaihtanut kaiutinelementit ja tuliko hyvä parannus ääneen? Kuvittelisin, että elementtien vaihto saattaisi riittää. Nimenomaan etummaisten elementtien.
Kuinka moni on vaihtanut kaiutinelementit ja tuliko hyvä parannus ääneen? Kuvittelisin, että elementtien vaihto saattaisi riittää. Nimenomaan etummaisten elementtien.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Giulietta 940
Sihahtelua saanee pois ekvalisaattorilla. Ainakin mulla. Soittimen jokin oletusvalinta korostaa jotain taajuutta
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kiitoksia vinkistä, täytyypä tutkia asiaa, hienoa, jos saisi parannettua tuota äänenlaatua!h_lauri kirjoitti:Sihahtelua saanee pois ekvalisaattorilla. Ainakin mulla. Soittimen jokin oletusvalinta korostaa jotain taajuutta
Re: Giulietta 940
"Ajamisesta tykkäävälle tämä saattaa herättää omistamisen halun", AB nro 9 (ilm. 10.7.) s 40-43aaiitee kirjoitti:N:o 8? Ei löytynyt mitään. Oliko varmasti AB?winorloose kirjoitti:Uudessa Auto Bildissä (Suomi) on koeajossa Giulietta QV.
e: MOOTTORI-lehti. Siellä on.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Siis Autobild nro 9 on ilmestynyt ja siellä on juttua Giuliettasta. No johan on!
Cittarista ostin hyllyssä olevan nron. Se oli nro 8. Samassa paketissa oli nro7 myös. Siellä siis myydään vain vanhoja lehtiä ja muoviin pakattuna tietysti, ettei pääse selaamaan ja toteamaan sisältöä.
Autoliitosta minä saan Moottori-lehden ja siinä tosiaan sattuu myöskin olemaan juttua tuosta Giuliettasta. Sattumalta.
Kyllähän tuon ymmärtää tietysti, että kun 2 lehteä myydään kerralla, niin muovissahan ne. Mutta että uutta numeroa ei ole saatavana, niin sitä en voi hyväksyä. Prkl.
Haluavatko myydä vanhat lehdet ensin loppuun tällä konstilla? Eipä hyvä heilu.
e: asiakashan ei voi tietää milloin lehti on ilmestynyt, kun lehdessä ei kerrota sitä. Ei välttämättä silti, vaikka olisikin, jos on irtonumeron ostaja, kuten allekirjoittanut. Silti uusi numero pitää olla saatavana, se on selvä. Antaisivat vaikka sitten samalla 2 vanhaa numeroa mukaan!!
Cittarista ostin hyllyssä olevan nron. Se oli nro 8. Samassa paketissa oli nro7 myös. Siellä siis myydään vain vanhoja lehtiä ja muoviin pakattuna tietysti, ettei pääse selaamaan ja toteamaan sisältöä.
Autoliitosta minä saan Moottori-lehden ja siinä tosiaan sattuu myöskin olemaan juttua tuosta Giuliettasta. Sattumalta.
Kyllähän tuon ymmärtää tietysti, että kun 2 lehteä myydään kerralla, niin muovissahan ne. Mutta että uutta numeroa ei ole saatavana, niin sitä en voi hyväksyä. Prkl.
Haluavatko myydä vanhat lehdet ensin loppuun tällä konstilla? Eipä hyvä heilu.
e: asiakashan ei voi tietää milloin lehti on ilmestynyt, kun lehdessä ei kerrota sitä. Ei välttämättä silti, vaikka olisikin, jos on irtonumeron ostaja, kuten allekirjoittanut. Silti uusi numero pitää olla saatavana, se on selvä. Antaisivat vaikka sitten samalla 2 vanhaa numeroa mukaan!!
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kävin Cittarissa ja vaihdoin AB:n tuoreempaan numeroon, joka oli jo tullut myymälään.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ei mitään.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Olisivatko nämä sopivat? Hinta olisi aika OK.aaiitee kirjoitti:Mistä saisi edullisesti Giuliettaan alumiiniset kynnyslistat? Onkos joku hankkinut?
http://www.ebay.com.au/itm/410635-4-EDE ... 6016.l4276
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
No, tuollaiset tilasin. Saas nähdä millaiset ovat luonnossa. Kai ne rosteria sitten ovat, toivottavasti.aaiitee kirjoitti:Olisivatko nämä sopivat? Hinta olisi aika OK.aaiitee kirjoitti:Mistä saisi edullisesti Giuliettaan alumiiniset kynnyslistat? Onkos joku hankkinut?
http://www.ebay.com.au/itm/410635-4-EDE ... 6016.l4276
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tosiaankin, on oikeanpuoleisen ohjauksen autoon. Kumma, ettei ole vasenpuoleiseen.insinörtti kirjoitti:^ voi olla suht haastava operaatio ellei autossasi ole ratti oikealla puolella
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Moi!
Nyt tuli Giuliettaan TomTom. Paritus puhelimeen ei vain tunnu onnistuvan millään. Täytyy huomenna pojan kanssa räplätä ja yrittää poistaa pulimesta edellinen paritus multimedialaitteeseen ensin ja yrittää sitten uudelleen.
Sitten ilouutinen; automyyjä kertoi, että saan liikkeen laskuun uuden kauko-ohjaimen Autokeskuksesta, he ohjelmoivat sen autooni sopivaksi. Kannatti olla tiukkana!
Nyt tuli Giuliettaan TomTom. Paritus puhelimeen ei vain tunnu onnistuvan millään. Täytyy huomenna pojan kanssa räplätä ja yrittää poistaa pulimesta edellinen paritus multimedialaitteeseen ensin ja yrittää sitten uudelleen.
Sitten ilouutinen; automyyjä kertoi, että saan liikkeen laskuun uuden kauko-ohjaimen Autokeskuksesta, he ohjelmoivat sen autooni sopivaksi. Kannatti olla tiukkana!
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Ööh... pitääkö navigaattori parittaa puhe-elimen kanssa ja miksi?aaiitee kirjoitti:Nyt tuli Giuliettaan TomTom. Paritus puhelimeen ei vain tunnu onnistuvan millään.
Jos pitää, niin sitten voi olla paskempi case kyseessä. Itse hommasin taannoin TomTomin navin juuri BT handsfree -ominaisuuden vuoksi, kun silloisessa autossani ei moista ollut. Vaan paskan möivät... TomTom tukee vain jotain Rotomolaa yms. valtamerkkejä - yksikään Nokia malli ei ollut tuettujen listalla. 3-4 erilaista nuukialaista tuli tämän kanssa testattua. Osa ei toiminut lainkaan, osa epäluotettavasti (BT yhteys katkeili itsekseen, puheluita pystyi soittamaan, mutta saapuvaan ei voinut vastata yms.). Kun vielä navigoinninkin kanssa oli ongelmia, niin eipä hirveästi kiinnostanut ostaa TomTomin n. 500 € hintaista puoli-integroitua navia Giuliettaan.
Sittemmin tilanne on muuttunut, kun navin HF:lle ei enää tarvetta (auton oma toimii OK) ja navigaattorin bugittelukin on vähentynyt kartta+ohjelmistopäivitysten myötä. Mutta olisihan imukupeista ja roikkuvista johdoista kiva päästä eroon = melkein innostuin itsekin tuon tilaamaan. Onneksi en kuitenkaan?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Joo ei sitä puhelinta pariteta navigaattoriin. Auton B&M paritetaan puhelimeen sekä navigaattoriin.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Mitenkäs tuo sitten tehdään? Navin näytössä kun on tuo B&M valikossa ja pyydetään parittamaan ja paritus ei onnistu millään. Siitähän tässä on kyse.
Olen ymmärtänyt, että navin kautta saa tallennetut puhelinnumerot navin näyttöön ja soitettua niihin. Ainakin kaverilla oli vuosia sitten tuollainen navigaattori.
Puhelin minulla on One Plus One. Bravon multimedialaitteessa oli myöskin paritusongelmia, joutui usean kerran hakemaan sitä, mutta onnistui se viimein.
Olen ymmärtänyt, että navin kautta saa tallennetut puhelinnumerot navin näyttöön ja soitettua niihin. Ainakin kaverilla oli vuosia sitten tuollainen navigaattori.
Puhelin minulla on One Plus One. Bravon multimedialaitteessa oli myöskin paritusongelmia, joutui usean kerran hakemaan sitä, mutta onnistui se viimein.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Juuh, näinhän se toimii (lue: pitäisi toimia), kun on käytössä navigaattori, joka kykenee toimimaan myös puhe-elimen hands free -laitteena. Kuten Go 750, joka minulla on. Tämä puoli-integroitu navi taitaa olla aika läheistä sukua Go 750:lle, joten senkin BT voi olla yhtä "laadukkaasti" toteutettu?aaiitee kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että navin kautta saa tallennetut puhelinnumerot navin näyttöön ja soitettua niihin.
Mutta auton Blue&Me hoitaa saman homman, joten onko enää tarvetta / ylipäätään mahdollista saada navigaattorin kautta hoidettua numeronvalintaa ym? Juu, en todellakaan tiedä, siksi kyselen.
Ja ei kai vaan tässä nyt ole mikään ihan perusjuttu vialla? Kuten se, ettei BT vehkeet osaa kytkeytyä kuin yhteen kaveriin kerrallaan? Eli jos kytket puhelimen navigaattoriin, niin se ei enää pysty kytketymään autoon? Tai auto ei kykene juttelemaan navin kanssa, kun BT on varattuna puhelimelle...?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Mun mielestä sillä navigaattorilla ei voi soittaa, jos järjestelmä on jo paritettu B&M järjestelmään. Mikäli käyttää laitetta jossain toisessa autossa, niin sitten voi parittaa puhelimen ja navigaattorin keskenään. Tällöin sen TomTom:in omissa valikoissa oleva puhelin toimii. Vastaavasti TomTomin B&M valikossa ei ole mitään toimintoja käytettävissä.
B&M ja navigaattori keskustelee sitten jo rajatummin keskenään. Soittajan numero ei näy navigaattorissa, koska en ole synkronoinut osoitekirjaa. Saapuva tai lähtevä puhelu kuitenkin näkyy navigaattorin näytöllä "Yksitynen numero" -tyyppisesti. Soittaminen tapahtuu joko autosta tai puhelimesta.
Parittamiseen taisi olla joku ohje mukana, eli autosta paritus päälle ja sitten navigaattorilla haetaan Bluetooth laitteet. Auton oma B&M voi olla myös paritettu täyteen, joten kannattaa poistaa sieltä edellisen omistajan puhelimet.
B&M ja navigaattori keskustelee sitten jo rajatummin keskenään. Soittajan numero ei näy navigaattorissa, koska en ole synkronoinut osoitekirjaa. Saapuva tai lähtevä puhelu kuitenkin näkyy navigaattorin näytöllä "Yksitynen numero" -tyyppisesti. Soittaminen tapahtuu joko autosta tai puhelimesta.
Parittamiseen taisi olla joku ohje mukana, eli autosta paritus päälle ja sitten navigaattorilla haetaan Bluetooth laitteet. Auton oma B&M voi olla myös paritettu täyteen, joten kannattaa poistaa sieltä edellisen omistajan puhelimet.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tuntuupa sekavalta. En ole tutustunut koko B&M:hin. Täytyypä tutkia auton käsikirjaa ja perehtyä siihen.
Kuvittelin, että homma toimisi, kuten kaverini auton navi aikanaan. Kaikki oli niin yksinkertaista ja pelitti heti. TomTom sekin muistaakseni oli. Olin vieressä, kun hän otti laitteen käyttöön.
Miksi ihmeessä kaiken täytyy olla niin sekavaa?
Luulisi noiden laitteiden olevan jo kehittyneempiä.
No, katsotaan huomenna, jos tulisi jotain tolkkua...
Kuvittelin, että homma toimisi, kuten kaverini auton navi aikanaan. Kaikki oli niin yksinkertaista ja pelitti heti. TomTom sekin muistaakseni oli. Olin vieressä, kun hän otti laitteen käyttöön.
Miksi ihmeessä kaiken täytyy olla niin sekavaa?
Luulisi noiden laitteiden olevan jo kehittyneempiä.
No, katsotaan huomenna, jos tulisi jotain tolkkua...
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Kyllä se siitä. Jos en nyt ihan väärin muista, niin tämä puoli-integroitu navi on aikalailla sama vekotin kuin Go 750 (ero pelkästään softassa?) = se osaa toimia puhelimen HF laitteena, mutta vekottimen saa kytkeytymään myös autoon niin että ajo-opasteet näkyy myös ajotietokoneen näytöllä yms. Tätä Go 750 ei tietenkään tee, kun mitään Blue&Me softstukea ei ole.
Sattuneesta syystä vekottimessa on siis mahdollisuus parittamiseen puhelimen kanssa, mutta kuten Matti kertoi, tätä toimintoa ei pidä käyttää Giuliettassa - auto osaa hoitaa HF puhelut ihan itsekseen (ja paljon paremmin/luotettavammin kuin Go 750). Parittelu auton kanssa pitää tosiaan käynnistää autosta ensimmäisenä + pitää varmistaa, ettei lähistöllä ole ylimääräisiä vekottimia (toista puhelinta tms.) sinne väliin sörkkimässä.
Kaverisi autossa navi on varmaan toiminut täysin itsenäisesti, mitenkään autoon kytkeytymättä. Siis kuten Go 750 - tosin sillä erolla, ettei 750 toimi
Sattuneesta syystä vekottimessa on siis mahdollisuus parittamiseen puhelimen kanssa, mutta kuten Matti kertoi, tätä toimintoa ei pidä käyttää Giuliettassa - auto osaa hoitaa HF puhelut ihan itsekseen (ja paljon paremmin/luotettavammin kuin Go 750). Parittelu auton kanssa pitää tosiaan käynnistää autosta ensimmäisenä + pitää varmistaa, ettei lähistöllä ole ylimääräisiä vekottimia (toista puhelinta tms.) sinne väliin sörkkimässä.
Kaverisi autossa navi on varmaan toiminut täysin itsenäisesti, mitenkään autoon kytkeytymättä. Siis kuten Go 750 - tosin sillä erolla, ettei 750 toimi

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.