Moikka,
aamulla käynnistettäessä valot mittaristossa menivät himmeäksi ja välillä kokonaan pimeäksi (eikä pyörittänyt moottoria). Kaveri tuli apuun ja kokeiltiin antaa apuvirtaa hänen autostansa jolloin kaikki näyttikin palautuvan normaaliksi ja toimivan ok paitsi etta ei lähtenyt käyntiin. Ekana tuli mieleen että tuo käynnistyksen esto mättäisi mutta kun ei tuo "Code" valo mittaristossa palanut. Seuraavaksi tietenkin akkukauppaan mutta olisikohan kenelläkään mitään kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta ja mitä vois itse vielä koklata ennenkuin hinaa auton korjaamoon? (hälytintä autossa ei ole ainoastaan alkuper. k-esto)
-Bernt
1,9 JTD
156 akku kuoli, ei käynnisty apuvirralla?
Valvoja: Moderators
Ja matka jatkuu. Kyyseessä oli tosiaankin ajonestolaite joka esti käynnistymisen. Italkonin ystävällisellä neuvolla ajonestolaite heräs taas akun vaihdon jälkeen henkiin. Eli kun/jos jännite on laskenut liian matalalle saattaa joutua tekemään seuraavan toimenpiteen:
1. Akku irti kytkettynä väh. 4 min.
2. Akku kytketään takas kiinni.
3. Laitetaan virta päälle hetkeksi (itsellä pari min.) eikä kosketa mihinkään (eikä yritetä käynnistää)
4. Virrat pois (olikohan sekin 4 min itsellä ainakin niin)
5. Virta päälle ja käynnistetään
(Voin kuvitella minkälaisen korjaamolaskun tuokin olisi voinut aiheuttaa jos tuon olis johonkin vienyt jossa tuota kikkaa ei olisi tiedetty.)
Hyvää kesän jatkoa vaan kaikille.
-Bernt
1. Akku irti kytkettynä väh. 4 min.
2. Akku kytketään takas kiinni.
3. Laitetaan virta päälle hetkeksi (itsellä pari min.) eikä kosketa mihinkään (eikä yritetä käynnistää)
4. Virrat pois (olikohan sekin 4 min itsellä ainakin niin)
5. Virta päälle ja käynnistetään
(Voin kuvitella minkälaisen korjaamolaskun tuokin olisi voinut aiheuttaa jos tuon olis johonkin vienyt jossa tuota kikkaa ei olisi tiedetty.)
Hyvää kesän jatkoa vaan kaikille.
-Bernt
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Akkuongelmaan liittyen: Tuo kyseinen jännitteen liiallinen laeneminen voi oll asyy myös joitakin 156sia vaivanneisiin ajonestolaiteprobleemiin. Eli jos Systeemi ei lue koodia niin syy voi olla se, että jännite alentunut liikaa esim. startattaessa pitkään tai hälyttimen vuoksi (jos auto pitkään parkissa - luokka viikon - kaksi).
Jos ongelmia kannattanee ainakin tsekata tuo em. ohje läpi eli kohdat 1-5.
Jos ongelmia kannattanee ainakin tsekata tuo em. ohje läpi eli kohdat 1-5.
MP