3,2 JTS V6
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no vanhaa konetta kelpaa esitellä muilekkin vaan tuota uutta ei..
siis kerta kaikkiaan mitäänsanomattoman näköinen..
siis kerta kaikkiaan mitäänsanomattoman näköinen..
Viimeksi muokannut 90, 01 Maalis 2005, 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
'90 kirjoitti:no vanhaa konetta kelpasi esitellä muilekkin vaan tuota uutta ei..
siis kerta kaikkiaan mitäänsanomattoman näköinen..
vituikshan se meni
Viimeksi muokannut Kirkinen, 01 Maalis 2005, 22:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
niin meni, toivotaan että edes jonkinlaiset alfan perinettä kuvainnollistavat äänet ovat tallella..
Viimeksi muokannut 90, 01 Maalis 2005, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Täytyy melkein juoda suruunsa, ja vieläpä talvilomalla ollessa...
Eikö ole enää mitään pyhää tässä maailmassa... Globalisoituminen, kaupallistuminen ja kulujen karsinta ovat kyllä syvältä. Saatans ekonomit ja GM
Eikö ole enää mitään pyhää tässä maailmassa... Globalisoituminen, kaupallistuminen ja kulujen karsinta ovat kyllä syvältä. Saatans ekonomit ja GM
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
TS 16V moottorin yksi tyyppivikahan on "diesel-ääni", jonka aiheuttaa väljähtynyt imunokan-ajoitin (jousi antaa periksi). Itse arvostan Alfa Romeon V6:ssa sen yksinkertaista rakennetta, vaikken itse osaa moottorille mitään tehdäkkään. Ylimääräiset hienoudet = lisää vikaantuvia paikkoja.V6 kirjoitti:..mutta muuten; imu ja pakonokat muuttuvalla ajoituksella,täysalumiini, suoraruisku, ketju jne
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Ja ne käykin varmaan vain kengurubensalla...155156 kirjoitti:"The new 3.2 litre V6 engine is built in Melbourne, Australia, alongside variants for various GM marques, and is supplied to Italy as a complete assembly to be fitted to cars on the production line."
A-pu-va...
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sitten se vasta ruma on, näkyviin tulee todnäk muovista venakoppaa, repullinen suorasytkäpuolia ja italialaiseen tapaan pihan perällä majailevasta traktorivainaasta nyysittyä johtosarjaagYdEbUh kirjoitti:En ole asiaan perehtynyt mutta mites jos ottaa muovinkäppyrät pois koneen päältä?
Höh, siitähän tulisi sitten "tavallinen" moottori!Rolle kirjoitti:Saattaa jopa olla niin että öljynkulutus pysyy normaalilla tasolla eikä niin että joka toinen kone syä litran per tonni ja joka toinen ei mitään
- Epäkelpokeräilijä -
Onkohan tuota käytetty mallina suunnittelussa?
Linkki Holdenin sivuille
Toivotaan,että toimii yhtä hyvin kuin edellinen ja päästäisiin eroon hihnojen katkeamisista.
Linkki Holdenin sivuille
Toivotaan,että toimii yhtä hyvin kuin edellinen ja päästäisiin eroon hihnojen katkeamisista.
Alfa 159 JTD SW Q4 ex. (Alfa 164 Q4 -94-95-96, 90 2.5 V6 QO -86, 75 2.5 V6 -89)
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
'Italian flavour' on yksi asioista mikä tekee Alfa Romeosta Alfa Romeon. Australiassa valmistettu moottori ei tue tätä fiilistä. Jos moottorit edes koottaisiin Italiassa... Vaikea uskoa, että maailmasta löytyy yhtään alfistia, jonka mielestä Australiassa valmistettu Alfa Romeo V6 moottori on hyvä asia.Rolle kirjoitti:Mitä väliä sillä nyt on kuka niitä kasaa, pääasia että lähtökohdat, eli suunnittelu, on kunnossa. Saattaa jopa olla niin että öljynkulutus pysyy normaalilla tasolla eikä niin että joka toinen kone syä litran per tonni ja joka toinen ei mitään
Täytyy kai sitten ylläpitää nykyistä V6-konetta niin kauan, että on jo tarjolla aito Alfa Romeo (tai Alfa Romeo/Maserati) moottori, joka on italialaista tuotantoa .
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ei varmasti, minäkin olen vain tällanen velliperse joka ajelee millä sattuu. Kuitenkin yritän löytää jotain positiivista asiasta jolle ei voi mitään. Nyt itkette tästä, ennen itkitte hajoilevista jakohihnoista ja öljynkulutuksista. Koittaisitte nyt päättää että onko se kivaa kun paikat hajoaa ja on sitä italialaista fiilistä vai mitä. Kun kehitystä tapahtuu siitä valitetaan ja heti seuraavaksi ollaankin vaatimassa että asioihin tulisi parannuksia.155156 kirjoitti:Vaikea uskoa, että maailmasta löytyy yhtään alfistia, jonka mielestä Australiassa valmistettu Alfa Romeo V6 moottori on hyvä asia.
Kaksnaamasta ja säälittävää toimintaa, valitettavasti mennyt on mennyt ja nyt on nyt, kunnes joku keksii sen aikakoneen niin täytyy hyväksyä ettei enää olla seiskytluvulla.
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Kyllä tästä asiasta pitää itkeä, tosin myös jakohihnoista ym. Sitäpaitsi kyllä tuo Holdeninkin kone hajoaa ja todnäk. joka toinen kuluttaa öljyä 1L/1000km kuten Ooppelin koneet on aina tehnyt.Rolle kirjoitti: Nyt itkette tästä, ennen itkitte hajoilevista jakohihnoista ja öljynkulutuksista. .
Vai mitä mieltä olette kun firma on tehnyt tän näkösiä autoja:
http://www.cardomain.com/memberpage/476678
Jos tätä olisi tuotu Eurooppaan niin mallinimi olisi todennäköisesti vapaasti käännettynä Ooppel Torakka
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Mitä mieltä ootte, kun firma on tehnyt tän näkösiä autoja: http://www.ratdat.com/history/1973to198 ... 2_arna.jpgGiri kirjoitti: joka toinen kuluttaa öljyä 1L/1000km kuten Ooppelin koneet on aina tehnyt.
Vai mitä mieltä olette kun firma on tehnyt tän näkösiä autoja:
http://www.cardomain.com/memberpage/476678
P.S. Ei ainakaan meikän ooppeli syö öljyä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
ot: Star trekistä, laittakaan vaiheiset tainnutukselle -----zapScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mahtaisiko olla Twin Phaser tms.V6 kirjoitti:mitäs tuossa lukee JTSn jälkeen?
Moottorimaan vaihdosta, taitaa Don Corleone vaihtua Mad Maxiin.
ot off:
Kyllä noita vanhoja v6:ia vielä riittää markkinoilla pitkäksi aikaa, jokainen
joka oikeasti haluaa, varmaan vielä omansa saa kohtuuhinnalla ja sitten
vaan talliin odottamaan arvoa arvaamatonta...
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
heh..näyttää ihan takavetokadetilta johon on pumpattu ilmaa sisälle..Giri kirjoitti: Vai mitä mieltä olette kun firma on tehnyt tän näkösiä autoja:http://www.cardomain.com/memberpage/476678
Jos tätä olisi tuotu Eurooppaan niin mallinimi olisi todennäköisesti vapaasti käännettynä Ooppel Torakka
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no tuota remmiongelmaa ei vanhoissa 12V kutosissa olekkaan joten pitäydynpäs jatkossakin niissä..
ja eikös 24V-koneissakin ollut probleemia lähinnä alkupään 164-supereissa, uudemissa on kestänyt huomattavasti paremmin..
ja tuo öljynkulutushan on alfan moottoreiden kohdalla OMINAISUUS jonka kanssa pitää oppia elämään jos haluaa alfalla ajaa, muussa tapauksessa voi siirtyä Toyotan rattiin..
ja eikös 24V-koneissakin ollut probleemia lähinnä alkupään 164-supereissa, uudemissa on kestänyt huomattavasti paremmin..
ja tuo öljynkulutushan on alfan moottoreiden kohdalla OMINAISUUS jonka kanssa pitää oppia elämään jos haluaa alfalla ajaa, muussa tapauksessa voi siirtyä Toyotan rattiin..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Muutosvastarinta ruuls! Alfa Romeon ostamiseen ja sillä ajamiseen liittyy varmasti keskivertokuljetinta enemmän ei-järkiperäisiä perusteita, onkos se nyt sitten ihme että sen mielikuvien sorkkiminen aiheuttaa närää.Rolle kirjoitti:Nyt itkette tästä, ennen itkitte hajoilevista jakohihnoista ja öljynkulutuksista.
Totta puhuen, jos kone on ominaisuuksiltaan hieno (onko?) niin mielihyvin huolisin sen nokalle huolimatta siitä, onko se Aresen perintöä vai jotakin muuta suunnittelua. Jos suorituskyvyn ja kulutuksen suhde on parantunut (onko?), herkkyys ennallaan (onko?) ja hihnanvaihtoryöväys menneen ajan murheita niin kyllä minä ainakin voin luopua parista kromiputkesta. Ei se 16-naulainen bokserikaan kaikkine apulaitteineen minusta mitenkään veistoksellinen ollut, mutta luonteeltaan tosi hieno pata.
TouchéAbarth kirjoitti:Mitä mieltä ootte, kun firma on tehnyt tän näkösiä autoja
- Epäkelpokeräilijä -
ette ole ehka ymmartaneet etta alfa uusi v6 ei ole holden, ei siksi etta se sattuu olemaan koottu australiassa. vaihtoehtona oli myos kanada, mutta australian tehdas on ihan uusi
ette ole ehka ymmartaneet etta moottorin lohko on taysin uusi alumiininen, jota gm on tahan saakka ehtinyt kayttamaan vain cadilacissa (3,6)
ette ole ehka ymmartaneet etta kansi ja suurin osa tekniikasta on taysin alfa romeon kehittamaa, aresesta ja torinosta.....ja se tekee sen moottorin luonteen.
ette ole ehka ymmartaneet etta Testore (fiat auton ex TJ) sanoi vuonna 2000 etta uuden oman v6 lohkon kehittaminen olisi edellyttanyt 130.000 kpl volyymia vuodessa ollakseen kannattava
ette ehka ole ymmartaneet etta alfa myy vuodessa vain toistakymmenta tuhatta v6 moottoria vuodessa......
Maserati on joka tapauksessa kehittamassa uutta v6 moottoria.....odotetaan noin vuotta 2009, ok?
Toivottavasti polemiikki paattyy NYT.
ette ole ehka ymmartaneet etta moottorin lohko on taysin uusi alumiininen, jota gm on tahan saakka ehtinyt kayttamaan vain cadilacissa (3,6)
ette ole ehka ymmartaneet etta kansi ja suurin osa tekniikasta on taysin alfa romeon kehittamaa, aresesta ja torinosta.....ja se tekee sen moottorin luonteen.
ette ole ehka ymmartaneet etta Testore (fiat auton ex TJ) sanoi vuonna 2000 etta uuden oman v6 lohkon kehittaminen olisi edellyttanyt 130.000 kpl volyymia vuodessa ollakseen kannattava
ette ehka ole ymmartaneet etta alfa myy vuodessa vain toistakymmenta tuhatta v6 moottoria vuodessa......
Maserati on joka tapauksessa kehittamassa uutta v6 moottoria.....odotetaan noin vuotta 2009, ok?
Toivottavasti polemiikki paattyy NYT.
Kehitetty Italiassa, vaikka kehittäminen ei ollut kannattavaa? Nyt ei jymmarra? Tuotanto on sitten asia erikseen. Vaan jos kannet ym. on Alfaa varten omaa tuotantoa, niin miten se voi kannattaa missään, vai kusetetaanko tässä? Holdenin moottori on kyllä sekin aika hyvä paperilla...
Muutosvastarintaa? On täällä jotkut jo kauan odottaneet muutoksia remmijakopäähän ja muihin "ominaisuuksiin". Muutokset vaan tapahtuu yleensä väärään suuntaan ja liian myöhään, kun asialla on persaukinen autotehdas, joka yrittää tehdä jotain helvetin "premiumia" aivan tavallisen
Fiatin pohjalta.
Jakopään suhteen tuo GM -pohjainen pata on askel takaisin hyvään suuntaan. Jos huhutut teho ja vääntölukemat pitävät paikkansa tällä kertaa, niin ominaisuudet myös siltä osin ovat kunnossa. Ominaiskulutus nyt tuskin voi ainakaan kasvaa vanhasta V6:sta, jos vääntöäkin (ja hyötysuhdetta) tulee lisää.
Globaalikapitalismin nimissä voitaisiin loputkin makaroonien työpaikat siirtää Koreaan. Valmistuskustannukset pienenisi huomattavasti ja laatu ei kun paranee. Fiilis, mitä se on?
Muutosvastarintaa? On täällä jotkut jo kauan odottaneet muutoksia remmijakopäähän ja muihin "ominaisuuksiin". Muutokset vaan tapahtuu yleensä väärään suuntaan ja liian myöhään, kun asialla on persaukinen autotehdas, joka yrittää tehdä jotain helvetin "premiumia" aivan tavallisen
Fiatin pohjalta.
Jakopään suhteen tuo GM -pohjainen pata on askel takaisin hyvään suuntaan. Jos huhutut teho ja vääntölukemat pitävät paikkansa tällä kertaa, niin ominaisuudet myös siltä osin ovat kunnossa. Ominaiskulutus nyt tuskin voi ainakaan kasvaa vanhasta V6:sta, jos vääntöäkin (ja hyötysuhdetta) tulee lisää.
Globaalikapitalismin nimissä voitaisiin loputkin makaroonien työpaikat siirtää Koreaan. Valmistuskustannukset pienenisi huomattavasti ja laatu ei kun paranee. Fiilis, mitä se on?
Ota asioista selvaa ennen kuin alat kirjoittamaan....alfan uusi v6 kayttaa gm pohjaista uutta moottorilohkoa...
usko jo etta mitaan nykyista holdenin moottoria ei voi siihen verrata.
aivan tavallisen Fiatin pohjalta? Brerassa ei ole mitaan muuta yhteista fiatien kanssa kuin dieselmoottorit ja kuten hyvin tiedat ne ovat markkinoiden parhaita...Onko audin tilanne jotenkin parempi? Mihin tekniikkaan A3 ja TT perustuvat? Golfiin tietenkin
loppuosaa teksista en suostu kommentoimaan...se osoittaa kulttuurisi tason.
usko jo etta mitaan nykyista holdenin moottoria ei voi siihen verrata.
aivan tavallisen Fiatin pohjalta? Brerassa ei ole mitaan muuta yhteista fiatien kanssa kuin dieselmoottorit ja kuten hyvin tiedat ne ovat markkinoiden parhaita...Onko audin tilanne jotenkin parempi? Mihin tekniikkaan A3 ja TT perustuvat? Golfiin tietenkin
loppuosaa teksista en suostu kommentoimaan...se osoittaa kulttuurisi tason.
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Olen asunut tuossa Holdenin upeassa kotimaassa 5½ vuotta ja voin sanoa että siellä ei kukaan arvosta Holdeneita paitsi Yobbot, Abot ja sutenöörit. Tuo Mirafiorin teksti hiukan kyllä lohdutti jos kerran edes kansi on Alfan suunnittelema. Kun hankin aikanaan sen 159:n niin ehkei sittenkään tarvitse hitsauttaa konepelliä kiinni.Jarno kirjoitti:Holdenin moottori on kyllä sekin aika hyvä paperilla...
Harkitsin tämmöisen kengurupuskurillisen version tuomista muuttoautona sekä toinen tietty osiksi, mutta aattelin että jälleenmyyntiarvo saattaa olla huono kun ratin takia posti on ainoa potentiaalinen asiakas.
http://members.tripod.com/~big_tom/justinshx.html
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Niin, näen tässä yhtäläisyyksiä ARNA katasrooffiin käytetään Datsunin/Nissanin koppaa ja ujutetaan Alfan boxer tekniikka siihen. Se että Italialaiset ovat suunnitellet kannet ei paljon lohduta kun moottori on joku GM:n tekele joka valmistetaan Australiassa, olisivat yhtä hyvin voineet perustaa tehtaan vaikka Uraliin tai Siperiaan. Fakta on että Alfan V6 moottoria ei enään ole
Ainoat oikeat Alfat olivat takavetoiset ja tuolla V6 pannulla . Juuri tuo V6:nen oli se joka tässä merkissä pysytti kun takaveto häipyi historiaan, entäs nyt?
Se kun usein tuodaan jakohihnat esiin voisin tarkentaa sen että useimmiten vaurioissa kyse on ollut ala-arvoiset kiristinpyörät hammas- ja tasapainoitusakseleissa (Made in Canada). Toki Alfan uusi oman maan V6 tuote ketjulla olisi ollut kymppisuoritus.
Voisihan sitä vaikka siirtyä ajamaan esim. Ooppelia kun Globaalisaatio kuitenkin ennen pitkää tappaa kaiken monimuotoisuuden autoista, se on ihan sama millä ajaa tulevaisuudessa. Pitänee toivoa että ihmiset alkavat tiedostamaan minne kehitys menee ja rupeavat vaatimaan "alkuperäisyyttä".
Taisi sittenkin olla Alfan loppu kun Fiat osti puljun
Ainoat oikeat Alfat olivat takavetoiset ja tuolla V6 pannulla . Juuri tuo V6:nen oli se joka tässä merkissä pysytti kun takaveto häipyi historiaan, entäs nyt?
Se kun usein tuodaan jakohihnat esiin voisin tarkentaa sen että useimmiten vaurioissa kyse on ollut ala-arvoiset kiristinpyörät hammas- ja tasapainoitusakseleissa (Made in Canada). Toki Alfan uusi oman maan V6 tuote ketjulla olisi ollut kymppisuoritus.
Voisihan sitä vaikka siirtyä ajamaan esim. Ooppelia kun Globaalisaatio kuitenkin ennen pitkää tappaa kaiken monimuotoisuuden autoista, se on ihan sama millä ajaa tulevaisuudessa. Pitänee toivoa että ihmiset alkavat tiedostamaan minne kehitys menee ja rupeavat vaatimaan "alkuperäisyyttä".
Taisi sittenkin olla Alfan loppu kun Fiat osti puljun
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mutta olihan sulla myös 155 16v, Fiat-lohkoinen etuveto? Ei kai sekään ihan ooppelilta maistunut?Ricambi kirjoitti:Juuri tuo V6:nen oli se joka tässä merkissä pysytti kun takaveto häipyi historiaan, entäs nyt?
Vähän sama vika mulla. Noita kun on muutaman purkanut ja kasannut niin eivätpä ne niin hämmästyttäviltä laitteilta ole tuntuneet. Ihmisen tekemiä koneita kaikki tyynni, vähän erilaisilla nyansseilla kuin muilla valmistajilla.Jarno kirjoitti:Jotkut, minä ainakin nuorempana, luulin, että Alfan moottoreissa on jotain erikoista.
Minä ainakin odotan että pääsen testaamaan uudella kuutosella varustettua Alfaa ennen kuin sanon mitään kovin jyrkkää. Ei se nykyinen kutonenkaan niin ainutlaatuisen erinomainen taida olla etteikö siitäkin voisi pistää paremmaksi, esmes Bemari alkaa menemään litratehoissa liian selvästi ohi.
- Epäkelpokeräilijä -
Totta tosiaan. Jos haluaa tietynlaisen, täysitalialaisen rotu-alfan niin sitten pitää hankkia juuri sellainen. Jos siis ausseissa valmistetun moottorin perusteella fiilis on menetetty ja alfa ei sitten enää ole kunnollinen alfa. Ja varsinkin jos edes tieto siitä, että kansi tosiaan on areselaista alkuperää, ei helpota oloa.Rolle kirjoitti: Kaksnaamasta ja säälittävää toimintaa, valitettavasti mennyt on mennyt ja nyt on nyt, kunnes joku keksii sen aikakoneen niin täytyy hyväksyä ettei enää olla seiskytluvulla.
Hiiohoi, ennen olivat autot rautaa... Olen kyllä itsekin jonkinlainen puristi tiettyjen asioiden suhteen, ja ymmärrän itse asiassa hyvin tämän harmistuksen; itseäkin harmittaa kovasti. Mutta kun merkille ilmeisesti on välttämätöntä turvautua yhteistyöhön niin minkäs teet! Itse kuitenkin näen asian niin, että ne vanhemmat laitteet ovat enemmänkin se puhtaan fiiliksen lähde ja antaumuksellisen harrastuksen kohde marginaalimerkkiä harrastavalle innokkaalle pienelle porukalle. On tietysti maku/koulukuntakysymys mikä sitten on "vanhempi" alfa.. Mutta uudemmalta peliltä sen sijaan saanee minusta odottaa kestävyyttä ja helppoa käyttöä jos se tarkoittaa merkin hengissäpysymistä. Tehdas ilmeisesti toivoo, että ooppelikansa (anteeksi nimitys) rupeaa hullun tavalla ostelemaan Alfoja? Niitä Alfoja tuskin suuri yleisö (ooppelikansakin?) ostaa enää pelkän fiiliksen perusteella, vaan yhä enemmän siellä ostajien syvissä riveissä kaivataan kaikenpuolista helppoutta, iisiä ylläpitoa niinkuin kaikilta muiltakin autoilta. Sillä kaikki alfalla ajavat eivät ole yhtä innoissaan alfastaan kuin se jo mainittu pieni innokas harrastajaporukka, eivätkä ole ilmeisesti valmiita näkemään vaivaa alfailun eteen. Ja Alfa Romeon kokoinen tehdas tuskin kykenee elämään sillä ilolla, että se ruokkisi pelkästään pienen harrastajaporukan tarpeita? Niin mahtavaa kuin se toki olisikin.
Eli jos alfan perinteisen selvät vahvuudet ovat edelleen tallella, niin minusta parempi sitten pieneltä osin australialainen alfa kuin ei alfaa ensinkään. Varsinkin kun suunnilleen kaikki muut autot ovat jo vuosia vaikuttaneet täysin laimeilta.