Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja _rico »

Puskaradiosta kuultua, en ole ehtinyt itse paikanpäälle vielä katsomaan enkä tiedä mitä tarkalleen käynyt, mutta tutun tutun vm. 2010 911 Carrera S:sästä (3.8 l) pamahti kone ja uusi vaihtokone + työt arviolta kevyet 35 tonnia... :drinking:

edit: tuleepa ärsyttävästi hymynaama, kun kirjoittaa numeron kahdeksan ja sulun peräkkäin..

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mut ei tule 8) jos laittaa 8l) :D

Halpaa lystiä...

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Vaikka luulen, että kaikki ovat huomanneet, niin näsäviisastelen silti. Jos laittaa alas ruksin kohtaan "Älä salli hymiöitä" pitäisi niiden jäädä koko viestistä pois ja myös tuon kasisulun toimia: 8)

Tää toki ei oo hyvä, jos muuten pitää saada hymiöitä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Onko tuo 35 te edes paha hinta tuollaiseen miljoonavehkeeseen?

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

VAG:lla alkaa kriisitiedottaminen olemaan jo myöhässä:
http://yle.fi/uutiset/maahantuojan_mykk ... ia/8008831
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ on kyllä aika jäätävää uutisointia. Mutta pikkuhiljaa nämä tihkuu esiin. Omalla työpaikallanikin on valtaosa "järkiautoilijoita" ja mielipiteet kiveen hakattuja ts. ei mitään italian ihmeitä tai ranskanpullia, kun ne on aina hajalla. Tosin eilen sitten joku lipsautti, että on täällä meilläkin muutamaan laatuautoon tehty jakoketjuremppaa ja hintoihinsakin tuli. Seuraavaksi vaarit ryhtyivät puntaroimaan sitä, ettei näitä turbovehkeitä passaa ostaa, kun se turbo voi mennä rikki...

Pääsin lohduttamaan heitä neuvomalla, että turbon vaihto sujuu kätsysti samalla, kun jakoketju uusitaan kolmatta kertaa. :evilbat: Eivät tykänneet...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja _rico »

VMTD kirjoitti:Onko tuo 35 te edes paha hinta tuollaiseen miljoonavehkeeseen?

70k herra oli siitä käytettynä maksanut, että siihen suhteutettuna melkoinen summa.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Nyt oli radiouutisissa Trafin kannanotto tsi-koneiden porsimisista. Ihmettelen ettei Skodaa mainittu ollenkaan.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ oliko mainittu Seat. Ainakin Ruotsissa oli jäänyt pois mustalta listalta

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Mm. v. 2015 myyntitilastoissa VW on ykkösenä (1.), Skoda kolmantena (3.) ja Audikin on kymmenen joukossa (8.). Joku tässä yhtälössä ei mun mielestä täsmää.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

quppe kirjoitti:^ oliko mainittu Seat. Ainakin Ruotsissa oli jäänyt pois mustalta listalta
Mielestäni mainittiin.

Ylen nettiuutisessa Skodakin mainitaan: http://yle.fi/uutiset/autoliitto_vw-kon ... f=leiki-uu

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Tässä on nyt kaiketi jollain ns. hirttänyt kiinni ja vuotanut nesteet pihalle.

https://www.facebook.com/oljynkulutus

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Aika normaalia tuo tfsi öljynkulutus. Ei mitään uutta vag rintamalla. mm täällä paljon juttua.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Volkkari näyttää kovasti yrittävän tehdä Ooppelit. Salamamerkin vehkeitäkin pidettiin kait 80-luvulle asti ihan laatupeleinä mutta sitten ryhdyttiin säästämään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Näyttäisi menneen kauan sitten ohitse. Opeleissa poru syntyi, kun öljyä meni neljännes tuon Audin "ilmoitetusta kulutuksesta".
Järkiautoilija

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tarkoitinkin noin yleisen teknisen laadun kannalta. Aatamin vehkeissä kun oli pari muutakin pikku juttua...

Meillä ollut G-Astra kylläkin pelasi yllättävän hyvin. Maahantuojan takuuveijari tosin varmisti ettei tähän talouteen osteta uutta Ooppelia toteamalla takakaariin ilmestyneistä ruostekuplista autoa näkemättä "ne on lähteneet kiveniskemistä" ja leikkimällä sen jälkeen kuurupiiloa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Nuo volkkareiden murheet saa JTS:n näyttämään priima laitteelta. :lol:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Rasvis kirjoitti:Volkkari näyttää kovasti yrittävän tehdä Ooppelit. Salamamerkin vehkeitäkin pidettiin kait 80-luvulle asti ihan laatupeleinä mutta sitten ryhdyttiin säästämään.
Itse taas pidän nykyisten Opeleiden laatua ihan hyvänä. Esimerkiksi C-mallin Vectra on arvostukseensa, eli hintaansa nähden ihan hyvä kehonsiirrin. Siis, jos ei oteta huomioon 2.2 koneiden jakopää ongelmia (noita ongelmia taitaa olla muissakin.. :wink: ). Esimerkiksi nuo uudemmat 1.8 hihnakoneet, joissa on hihnan vaihtoväli 150 tkm, on ihan varteenotettavia perheautoja, jos et ole kiinnostunut muusta kuin siirtymisestä paikasta toiseen. Tuollainen tuli hommattua kaverille vuosi sitten ja hyvin on pelannut. Ruostuminenkaan ei tunnu olevan ongelma, kuten 90-luvun Opeleissa.

En tiedä uskaltaisinko ostaa / ehdottaa kenellekkään volkkaria enää nykyisin..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Minkäslaisia konsteja porukoilla on ollut, kun ajovaloumpioiden säätövarat ei riitä? Onko se vaan prikkaa kehiin ja kiinnityspisteitä modifioimaan ja mitä olette tavanneet duunailla?

Ko auto on Renault Laguna -05, johon vaihdoin just umpiot. Sain juuri ja juuri säädettyä valot (omasta mielestäni) kohdilleen, mutta meikän epätarkalla mittaustekniikalla (valoisana kesänä) se on varmaan hiinä ja hiinä sainko valokuviota tarpeeksi ylös, prikkaa on heitetty väliin ja säätö ruuvattu ylimpään asentoon, joten jos katsurisetä sanoo, että ovat liian alhaalla, niin taas saa purkaa ja keksiä jotain kun ruuvi ei riitä...

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Ooppeli onkin parantanut suoritustaan tuon laadun "dippauksen" jälkeen. Erityisesti korin nopea automaattinen keveneminen oli tunnettu ongelma 90-lukuisissa (Tärjetomia siteeraten, "Ruostereiät painaa vähemmän kuin hiilikuitu"), ja muutamista tekniikoistakin on kuulunut kauhutarinoita (esim. Astran 16v, vissiin eka ecotecci).

Vanha mantrahan menee niin, että vain Opel tekee valmiita autoja. Nimittäin vanha sanonta sanoo, että kaikista autoista tulee vanhoina Ooppeleita; Opel on ainoa joka tekee niitä jo tehtaassa. Volkkari yrittää kyllä sinnikkäästi tuota sanontaa haastaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vode »

wekkuli kirjoitti:Minkäslaisia konsteja porukoilla on ollut, kun ajovaloumpioiden säätövarat ei riitä? Onko se vaan prikkaa kehiin ja kiinnityspisteitä modifioimaan ja mitä olette tavanneet duunailla?

Ko auto on Renault Laguna -05, johon vaihdoin just umpiot. Sain juuri ja juuri säädettyä valot (omasta mielestäni) kohdilleen, mutta meikän epätarkalla mittaustekniikalla (valoisana kesänä) se on varmaan hiinä ja hiinä sainko valokuviota tarpeeksi ylös, prikkaa on heitetty väliin ja säätö ruuvattu ylimpään asentoon, joten jos katsurisetä sanoo, että ovat liian alhaalla, niin taas saa purkaa ja keksiä jotain kun ruuvi ei riitä...
Jos kerran umpion joudut vaihtamaan ja uudessa säätövarat ei riitä niin onkos se keula saanut kipeää? Jos umpion kiinnityspisteet on painuneet kasaan niin ei ihme jos säädöt ei piisaa. Yleisestiottaen jotain on pielessä jos pitää ryhtyä modaamaan että saa valot säädettyä.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Ei ole saanut kipeää ja vanhoilla suuntaus oli ok. Nyt lienee kyse vain paskasta tarvikeumpiosta, en minä muuta selitystä keksi. Vai voiko olla niin, että säätömoottori on vähän eri säädössä vanha vs uusi (säätömoottori on siis vanhan umpion, vain uusi umpio).

Umpiot vaihdoin, koska olivat todella sameat ja katsuri jo vuosi sitten kehotti, että vuoden päästä ei mene umpiot enää läpi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuossa ei tarvinne opettaa säätöä? Joissakin vehkeissä kun on täytynyt tsterillä käskyttää ylä- ja alarajat säädölle (eli vetää laidasta laitaan).

Ja jos H7:t tuossa, niin katsoithan polttimoiden olevan varmasti oikein päin...? Ne kun monissa saa väärinpäin ja sit heittää ja pahasti ja paljon. Ja ainakin 207 Pösössäni se meni paremmin kiinni väärinpäin, kuin oikein päin :roll: Sit näytti joko lattiaan tai kattoon, en muista kumpaan.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Kerran aiemmin toiseen autooni, Citikkaan olen ne hooseiskat kyllä saanut väärinpäin laitettua, mutta tuossa tapauksessa en usko oikein siihenkään, kun umpiot irti on harvinaisen helppoa nähdä miten päin ne sinne kuuluu laittaa. Vanhasta kun otti mallia joka kohdassa, niin ihan samoin kyllä tuli kasattua kaikki takaisin ja säätömoottorin nupikka napsahti napakasti paikoilleen.

Kallistun kyllä siihen suuntaan, että tarvikeumpiovalmistajan toleranssit on mitä on... Sparetostahan nuo umpiot tilasin, halvinta mitä löytyi, valmistaja TYC. Ja älköön kukaan virnuilko, että olisit ostanut laatua... Rellu on jo yliajalla.
8)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Heh, noi on noita. Kai se säätönupikka meni tasan oikeaan koloon? Fiiatissa taisi olla mahdollista saada umpion päästä kisko väärin moottorille, jolloinka säädöt meni _täysin_ päin seiniä. Ja se oli vielä se helpompi vaihtoehto, siis umpio sylissä. Jos kaikki on just niinku samalla tavalla ni jossain on jotain feelua, mut oikeastihan se selviää vasta korkeusmittauksessa? Eiköhän jokasella korjaamolla ole moinen, jopa käsipelillä saa ihan OK-tasoista selkoa.

Voithan kokeilla, meneekö ne lamput sinne kuitenkin vielä toisiperin? ;)

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Miksi minä sitä sinne väärinpäin haluaisin kokeilla?
:-D
Senkin epäilevät tuomaat. Kävin vielä nappaamassa foton tuosta ja kyllä se saakeli soikoon on siellä ihan oikein, nokka hahlossa tuossa yläreunassa.
8)

No umpion kolmesta kiinnityskohdasta vain yhtä (alinta) on modattu. Jos ei kelpaa, niin ylempiin kahteen vähän isompi reikä, niin säätövaraa ilmestyi kivasti.
Liitteet
Sieppaa.PNG
(172.91 KiB) Tiedosto ladattu 3342 kertaa

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Corolla -11 ja takalasin alareunan pistehitsit alkavat ruostumaan. Minusta näyttää että tuo ruoste kuohuu sisältäpäin, joten voiko tuo mennä koritakuun piikkiin? Maalitakuu on 3v ja koritakuu 12v. Mikään ulkoinen tekijä ei ole tuota voinut aiheuttaa koska paikka on suojassa peräkontin kannen alla. Onko muilla kokemuksia millainen tappelu tuossa on odotettavissa?
Liitteet
nurkka.jpg
(244.55 KiB) Tiedosto ladattu 3222 kertaa
hitsi.jpg
(84.08 KiB) Tiedosto ladattu 3222 kertaa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eräs tuttava joutui aikanaan vastaavasta reklamoimaan ja hommassa ei ollut mitään ongelmaa, kun kupli selkeästi sisältäpäin ja maali oli päällä ehjä. Toisen aiheeseen liittyvän legendan olen kuullut, että ei ole mennyt koritakuun piikkiin, koska omistaja oli itse rapsutellut maalin puhki ruosteen päältä. Kuvaakaan aiheesta ei ollut todisteena, joten maahantuoja pesi kätensä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Rasvis kirjoitti: toteamalla takakaariin ilmestyneistä ruostekuplista autoa näkemättä "ne on lähteneet kiveniskemistä" ja leikkimällä sen jälkeen kuurupiiloa.
Mulla on hyvin samanlainen kokemus. Tosin ehkä kaveri soittaa vielä. lupasi palata asiaan maanantaina. Muutama vuosi sitten....

JOVAIN
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Marras 2013, 18:28

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JOVAIN »

Mikähän pösö 309:ssä (-93) vikana. Autossa 1.6 kone 1-pisteruisku.
Yrittelin tuolta pösöfoorumilta tiedustella muttei ainakaan vielä ole tullut vastauksia.
309 - Ei ota kierroksia
« : 29.05.2015, 12:43:43 »
Auto: 1993 309 1,6 (yksipisteruisku).

Hei. Mikähän voisi olla vikana pösössä kun ei ota kierroksia yli 4000rpm, ja sinnekin pitää hitaasti kelata kaasupolkimella. Kun kaasun löysää, tyhjäkäynti jonkin aikaa humputtaa ja sitten tasoittuu. Tuo kierrosten rajoitus selvästi liittyy sytytyspuoleen, koska lisää soppaa suihkepullolla annostelemallakaan ei kierrokset nouse. Vaihdettu puolapaketti ja lambda-anturi (lambdasta oli vikakoodi).

Katti ei ole tukossa. Imuilman paineanturi?sta johdon irroittamalla sammuu jos ei ole kaasua painettuna. En sitten tiiä onko se varma keino testata kyseistä anturia.

Kyseessä siis 1-pisteruisku 1.6 kat. En moottorin tyyppiä osaa tähän hätään antaa.
Kirjattu
JOVAIN



Vs: 309 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #1 : eilen kello 16:29:52 »
Voihan se olla että käykin liian rikkaalla. Olisiko kellään mitään ideoita? Autolla ei kauheasti ole arvoa, mutta kun on täysin ruosteeton niin jos helpolla saisi leimakuntoon niin olisi hienoa.

Avatar
jargon
Viestit: 404
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jargon »

JOVAIN kirjoitti:Mikähän pösö 309:ssä (-93) vikana. Autossa 1.6 kone 1-pisteruisku.
Yrittelin tuolta pösöfoorumilta tiedustella muttei ainakaan vielä ole tullut vastauksia.
309 - Ei ota kierroksia
« : 29.05.2015, 12:43:43 »
Auto: 1993 309 1,6 (yksipisteruisku).

Hei. Mikähän voisi olla vikana pösössä kun ei ota kierroksia yli 4000rpm, ja sinnekin pitää hitaasti kelata kaasupolkimella. Kun kaasun löysää, tyhjäkäynti jonkin aikaa humputtaa ja sitten tasoittuu. Tuo kierrosten rajoitus selvästi liittyy sytytyspuoleen, koska lisää soppaa suihkepullolla annostelemallakaan ei kierrokset nouse. Vaihdettu puolapaketti ja lambda-anturi (lambdasta oli vikakoodi).

Katti ei ole tukossa. Imuilman paineanturi?sta johdon irroittamalla sammuu jos ei ole kaasua painettuna. En sitten tiiä onko se varma keino testata kyseistä anturia.

Kyseessä siis 1-pisteruisku 1.6 kat. En moottorin tyyppiä osaa tähän hätään antaa.
Kirjattu
JOVAIN



Vs: 309 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #1 : eilen kello 16:29:52 »
Voihan se olla että käykin liian rikkaalla. Olisiko kellään mitään ideoita? Autolla ei kauheasti ole arvoa, mutta kun on täysin ruosteeton niin jos helpolla saisi leimakuntoon niin olisi hienoa.
Ei nyt välttämättä auta, mutta 206 pösössä oli satunnaista käyntihäiriötä, imuilman ja moottorin lämpötila-anturin vaihtamalla parani. Ei ole kyllä minkäänlaista muistikuvaa oliko 1 vai monipisteruisku..nuo anturit ei montaa euroa maksaneet

JOVAIN
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Marras 2013, 18:28

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JOVAIN »

Taitaa olla eri anturit mittarille ja moottorinohjaimelle?

Vaihtelin kahden vierekkäisen anturin johtojen paikkaa kokeeksi, mittari pimeni mutta käynti ei muuttunut.
Olisiko ne eriarvoisilla vastuksilla?
Onko sitten niin, että jos vastus on ääretön niin moottorinohjain tunkee bensaa varalta aivan liikaa?

Mahdollisesti olet oikeilla jäljillä tuon lämpöanturin suhteen. Täytyy irroittaa ja mittailla.

JOVAIN
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Marras 2013, 18:28

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JOVAIN »

Tuossa on punainen ja vihreä anturi vierekkäin, vihreä vähän isompi. Kumpihan noista olisi eculle?

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Itsellä primera (p11) kun ei kiertänyt yli 4k tai 4,5k asian korjasi ilmin putsaaminen elektroniikkaspraylla. Tjaa tuossa siulla siis paine- eikä massa-anturi, no itse veikkaisin sitä, mutta tosiaan tietoni on aika mutuilua...
Suoraan vaan suoraa

JOVAIN
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Marras 2013, 18:28

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JOVAIN »

Joo ei ole ilmiä.
Mittasin sen vihreän lämpöanturin arvon, oli 5 MegaOhmia ja ei juuri muuttunut lämmittämällä.
Voisiko se vika olla tuossa, liian korkea vastus?

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Voisi olla, kyllähän siinä pitäisi vastus muuttua lämpötilan funktiona. Esim. tuossa q4:ni pitäisi vastuksen olla noin 0c 9,7k ohmia ja 100c 0,3k ohmia. (Vähä sinnepäin noi arvot, aika surkea kuva huolto-ohje-pdf:äs)
Suoraan vaan suoraa

JOVAIN
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Marras 2013, 18:28

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JOVAIN »

Niitä lämpöantureita olikin kolme. Sain ostettua hintaan 15 euroa kaikki.
Ei kallis kokeilu, mutta käynti ei muuttunut miksikään. Olisiko se sitten se imuilman painetunnistin?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Alfissimo kirjoitti:Eräs tuttava joutui aikanaan vastaavasta reklamoimaan ja hommassa ei ollut mitään ongelmaa, kun kupli selkeästi sisältäpäin ja maali oli päällä ehjä. Toisen aiheeseen liittyvän legendan olen kuullut, että ei ole mennyt koritakuun piikkiin, koska omistaja oli itse rapsutellut maalin puhki ruosteen päältä. Kuvaakaan aiheesta ei ollut todisteena, joten maahantuoja pesi kätensä.
Ei mene tämä minkään takuun piiriin. Kyseessä on niin selvä maalausvian aiheuttama pintaruoste, että ei mene koritakuuseen. Olisi mennyt aikoinaan maalitakuuseen. Paska auto tuo Toyota tämän ruosteen osalta ja maahantuoja osaa pelata viat pois takuun piiristä.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Jännä tulkinta Toyotalta. Ei sen puoleen: Fordissa vetoakselit eivät ole voimansiirron osa, jos takuusta on kyse.
Järkiautoilija

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

matti_vuorio kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Eräs tuttava joutui aikanaan vastaavasta reklamoimaan ja hommassa ei ollut mitään ongelmaa, kun kupli selkeästi sisältäpäin ja maali oli päällä ehjä. Toisen aiheeseen liittyvän legendan olen kuullut, että ei ole mennyt koritakuun piikkiin, koska omistaja oli itse rapsutellut maalin puhki ruosteen päältä. Kuvaakaan aiheesta ei ollut todisteena, joten maahantuoja pesi kätensä.
Ei mene tämä minkään takuun piiriin. Kyseessä on niin selvä maalausvian aiheuttama pintaruoste, että ei mene koritakuuseen. Olisi mennyt aikoinaan maalitakuuseen. Paska auto tuo Toyota tämän ruosteen osalta ja maahantuoja osaa pelata viat pois takuun piiristä.
Itsellä taas päinvastainen tapaus Toyotalta. Avensis oli v. 2006 n. 5 vuotta vanha, kun havaitsin sisätakalokasuojassa kurakaaressa kolme pistehitsia, joissa ruosteen alku. Eikun Maakunnan Autolle reklamoimaan, ja auto parin viikon päästä kunnostettuna ja sisälokasuojat massattuna takaisin. Noin homma tulee hoitaakin. VAGgilaiset ovat tehtaalta lähtiessä parhaiten ruostesuojattuja oman kokemuksen mukaan.

Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Omistajaa voi varmaan lohdutella, että noissa Rapideissa varaosahinnoittelu on jotakuinkin samalla tasolla Octavian tai Superbin kanssa..?
Kuva

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Olikos paikalla Nissan-tietäjiä? Tai Renault-guruja, koska sylttytehdas taitaa nyt olla Ranskassa. Potilas on Nissan X-trail 2.0 dci. Muistaakseni vuodelta 2010 ja ajettu 140 000 km. Ihmetystä herättää apulaitehihnan vaihtotarve. Huolto-ohjelma ei sano yhtään siitä mitään ja korjaamoiden vastaus on ollut "se vaihdetaan sitten kun se katkeaa". Kiristimessä pitäisi ymmärtääkseni olla merkit oikeasta kireydestä, mutta mutta... se kertoo vain hihnasta, ei rullista. Nettiin vuotaneen Nissanin koulutusmateriaalin mukaan hihna kiristimineen ja rullineen pitäisi vaihtaa 100 000 km kohdalla. Eipä ole vaihdettu. Ei kellään olisi oikeaa sisäpiiritietoa homman nimestä?

Suosittelin vahvasti tuon vaihtamista, koska sen ei nyt justiinsa tarvitsisi laueta kun tuolla on tarkoitus ajaa koko lailla yhtä soittoa Wieniin.
Järkiautoilija

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei varmaan lämmitä, kun ei faktaa ole, mutta aikanaan kun myös Renault Lagunaa pidin yhtenä autoehdokkaana (ostin 3008:n), niin erinäisiä tietoja jäljitellessä jäin siihen ymmärrykseen, että samassa tahdissa jakopäähilujen kanssa ja jos ketjukone, niin 120tkm välein suositus.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Isola kirjoitti:korjaamoiden vastaus on ollut "se vaihdetaan sitten kun se katkeaa".
Kummallista suhtautumista maksavaan asiakkaaseen ettei ennakoivaa huoltoa haluta tehdä.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vode »

Tuomas K kirjoitti:
Isola kirjoitti:korjaamoiden vastaus on ollut "se vaihdetaan sitten kun se katkeaa".
Kummallista suhtautumista maksavaan asiakkaaseen ettei ennakoivaa huoltoa haluta tehdä.
Aikanaan Autokeskuksessa asioineena ei ihmetytä yhtään muu kuin se että miksi ne Datsunit käy niin hyvin kaupaksi vuodesta toiseen tuolla palvelutasolla :silly:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Kasvainmainos sen kertoo: Ne haluaa ajamisen tuntuvan siltä, että roikutaan rekissä jalat tukevasti ilmassa. Ei silloin huomiota mihinkään muuhunkaan kiinnitä.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Korjaamoilla on eronsa, mutta ihmetyttäähän tuo asenne. Hommaan tuo oman lisämausteensa se, että tuon omistajalta on jo yhdellä Saksan läpiajolla jäänyt samainen hihna moottoritien varteen, tosin eri kulkineesta. Sitä kokemusta ei kuulemma välittäisi uusia. Silläpä tuon vaihto niin kovasti miellyttäisi, mutta tuli puheeksi vähän liian myöhään. Pelkkää hihnaa löytyy kyllä hyllystä, mutta ilmeisesti kiristintä ja ohjuria joutuisi odottelemaan. Tuossahan vesipumppukin pyörii apulaitehihnan välityksellä, joten mieluusti senkin vaihtaisi samalla kertaa.

Surkuhupaisaa on, että auton huoltovihkossa ja käsikirjassa ei kummassakaan ole huolto-ohjelmaa. Vihkossa on vain paikat leimoille "valohoitoa annettu" ja rasti ruutuun, jos moottoriöljy satuttiin sillä kertaa vaihtamaan.
Järkiautoilija

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Onko ilmastointien huoltamisen asiantuntijoita?

Perheen kuljettimena toimiva Saab 9-5 on ollut aina herkkä tuoksahtamaan kesäisin käynnistyksen yhteydessä.
Vaimo epäilee nyt herkistyneensä homeille, joten tämä haluttaisiin saada kuntoon..

Eli käynnistyksen yhteydessä pöllähtää homeen hajua, joka kestää noin minuutin verran. 90% ihmisistä ei välittäisi tästä todennäköisesti mitään.

Autolle on toistaiseksi tehty:
- ilmastoinnin täyttö ja suodattimen vaihto
- kanavien vaahtopuuhdistus

..ja kun nämä eivät tuoneet toivottua tulosta, niin laukaisin vielä Sonaxin savukranaatin auton sisällä.
Auttoi, mutta edelleen pöllähtää homeen hajua käynnistyksen yhteydessä.

Alfa ei muuten ole haiskahtanut koskaan..
Senza cuore saremmo solo macchine

Vastaa Viestiin