
Ps. Pitääkö mun nyt ostaa se korolla vai datsuni kun on tullut hankkineeksi muksuja?

Pele kirjoitti:Koirien tuominen alueelle on kielletty...
Ongelmaan sisältyy paljon syvällisempi pointti kuin Bella Italia ja muut autotapahtumat. Kyse ei ole siitä, että onko se vain auto vai erikoinen/harvinainen auto. Kyse on siitä, että se on jonkun toisen auto. Ja riippumatta siitä, onko kyseessä auto, moottoripyörä, lastenvaunut, polkupyörä tai vaikka roskakori, niin pienestä pitäen voisi pyrkiä opettamaan ettei toisen omaisuutta vanhingoiteta eikä siihen kosketa kysymättä. Ja ymmärtääkö ne vanhemmat, jotka sitä eivät opeta, asiaa välttämättä itsekään sen paremmin?savijo-r kirjoitti:Siellä kulkee ihan riittävästi corollakansaa joka antaa mukuloidensa taputella hiekkaisin käsin autoja.
Samoilla linjoilla. Jotenkin ihmeellisesti se toisen oma, ja oma on toisille harmaa vyöhyke. Epäilen että nämä samat perheet käyvät automarketeissa hakkaamassa toisten autot lommoille ja poistuvat paikalta ilma tunnontuskia(?). Ongelma ei ole lapset noin yleensä, tai koirat (IMHO) vaan juuri ne muutamat vanhemmat. Yhtenä vuonna omassa oli jäljet kun oli kävelty koko kyljen mitta auton rinnalla ja vedetty sormia maalipintaa pitkin.Polforea kirjoitti:Alkuperäinen(?) avautuminen mukuloistahan koski oikeasti nimenomaan niitä vanhempia (lihavointi allekirjoittaneen suoritus):
Ongelmaan sisältyy paljon syvällisempi pointti kuin Bella Italia ja muut autotapahtumat. Kyse ei ole siitä, että onko se vain auto vai erikoinen/harvinainen auto. Kyse on siitä, että se on jonkun toisen auto. Ja riippumatta siitä, onko kyseessä auto, moottoripyörä, lastenvaunut, polkupyörä tai vaikka roskakori, niin pienestä pitäen voisi pyrkiä opettamaan ettei toisen omaisuutta vanhingoiteta eikä siihen kosketa kysymättä. Ja ymmärtääkö ne vanhemmat, jotka sitä eivät opeta, asiaa välttämättä itsekään sen paremmin?savijo-r kirjoitti:Siellä kulkee ihan riittävästi corollakansaa joka antaa mukuloidensa taputella hiekkaisin käsin autoja.
Jos Bellasta (tai mistä tahansa muusta tapahtumasta) pitäisi häätää lapsiperheitä, niin häädön varsinaisena kohteena pitäisi minusta olla ne tietyt vanhemmat, ei kaikki lapset ylipäätään. Sitä vaan on pirun vaikea vielä portilla katsoa.
Sitä paitsi jos tälläiset tapahtumat olisivat K-18, niin mistä kasvaisi kipinä uusille autoharrastajille?
Komppaan Taziota.Tazio kirjoitti:Nyt ennen kuin se mopo uudistamisen kanssa lähtee käsistä kannattaa itse kunkin pohtia kuinka paljon omaa aikaa ja vaivaa on valmis ilman korvausta tuohon käyttämään
Hyviä juttuja esille on tullut, mutta ymmärtääkseni Bella Italia ei ole business vaan parin pitkänlinjan harrastajan pyyteettömän työn tulos.
Noita on vuosien varrella jäänyt väliin, mutta pääsääntöisesti olen raahannut itseni paikalle ensimmäisestä alkaen
Minusta Bella on hyvä. Se, että näen samoja ihmisiä ja autoja ei ole paha juttu. Seuraavan kerran todennäköisesti näen taas puolen tusinan verran juuri Bellassa tavattuja ihmisiä Britit Kohtaavat tapaamassa parin viikon päästä. Sekin on hyvä juttu!
Jos Jamiella - ja muilla - on oikeasti intoa tehdä yhteisen hyväksi työtä nostan hattuani, piste. Halutessaan järjestäjäkaksikon yhteystiedot kyllä löytyvät
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Mietin itse ihan samaa. Sitten vyötin itseni, käynnistin autoni, ajoin paikalle ja availin suutani sopivissa keskustelutauoissa. En tosin tiedä pääsinkö sisä- vai ulkorenkaaseen vaiko vain vannenauhaan.GreenThing kirjoitti:Pääsispä sisäpiiriin.
Itse asiassa vieläkin potuttaa, että Late jäi näkemättä. Olisin huomauttanut epäonnistuneesta pakoputken kiillotuksesta. Alapuolella oli selvästi matta kohtah_lauri kirjoitti:Mietin itse ihan samaa. Sitten vyötin itseni, käynnistin autoni, ajoin paikalle ja availin suutani sopivissa keskustelutauoissa. En tosin tiedä pääsinkö sisä- vai ulkorenkaaseen vaiko vain vannenauhaan.GreenThing kirjoitti:Pääsispä sisäpiiriin.
Ja sit semmone futiskenttäliidulla rajattu alue sisäpiirille. Vain pussihousut jalassa rajan yli.Aquatica kirjoitti:Tapahtumassa ei ole mitään vikaa, mutta eihän se tarkoita sen olevan vailla puutteita. Ei niitä markkinoiksi tarvitsisi vääntää,mutta ulos se ruokakoju /tms. niin olis jo selkeä parannus...
No, ravintoloista tuon näkyvän rajan nappasin. Jottei mene ihan ooteeksi, niin piknikkinähän toi olis ihan jees - ja semmonenhan se meille olikin. Vähän kuin silliaamiaiset kaivarissa. Viime vuonnako siellä oli jossain kohdassa telttakatos ja sen alla pöytiä ja tuoleja. Sateen sattuessa kiva ylläri, en tosin muista, että olisi satanut, mutta kivempi istua kuin nurtsilla.Tazio kirjoitti:^
Ei se noin mene. Oikean sisäpiirin raja on selkeä mutta näkymätön.
Rahvas kyllä aistii olevansa väärässä paikassa jos ko. alueelle eksyy.
Näkyvät rajat, VIP-passit ja muut eivät asiaan kuulu
![]()
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Pitää paikkansa. Ensimmäistä kertaa tuolla käydessäni jätin (italialaisen) kehonsiirtimen näyttelyalueen ulkopuolelle, kun kuvittelin, ettei tuonne passaa mennä kuin viimeisen päälle puunatun näyttelyesieen kanssa.Tazio kirjoitti:Rahvas kyllä aistii olevansa väärässä paikassa jos ko. alueelle eksyy.
No hyvänen mummo sentään. Jokainenhan Bellassa on ekaa kertaa elämässään ollut. Mullakin oli mukana kaveri, joka ei taatusti tiedä autoista enää mitään, koska ne eivät häntä kiinnosta. Teininä jaksoi rassata Dusteria. Otin mukaan vissiin Suvirantaan ja kotiin tullessa meni muutama kymmenminuuttinen ihmetellessään, kuinka helposti pääsi rinkiin sisään. Siellähän on kans pari rinkiä, jotka välillä sekoittuvat keskenään.insinörtti kirjoitti:Pitää paikkansa. Ensimmäistä kertaa tuolla käydessäni jätin (italialaisen) kehonsiirtimen näyttelyalueen ulkopuolelle, kun kuvittelin, ettei tuonne passaa mennä kuin viimeisen päälle puunatun näyttelyesieen kanssa.Tazio kirjoitti:Rahvas kyllä aistii olevansa väärässä paikassa jos ko. alueelle eksyy.
Muutamalla käynnillä on juoni hieman selvinnyt, mutta nimenomaan tästä vuodesta jäi vaikutelma, että kyseessä on puhtaasti sisäpiirin juttu. Tapahtuman sisältöhän oli "autoja nurmikolle parkeerattuna" plus jengiä siellä & täällä haastelemassa keskenään. Veikkaan, että aika paha tuolla on ensikertalaisen ja merkkiin & merkkikerhoihin syvällisesti vihkiytymättömän mitään irti saada. Esim. itselleni tuli ihan puun takaa se Alfan maasturi. En edes tiennyt, että sellaisia on valmistettu. Mutta joo, mitäpä sitä auton tekniikasta & historiasta mitään esille laittamaan, kun kaikkihan ovat seuranneet projektin edistymistä netissä...
Myös uusi maahantuoja oli näköjään päättänyt missata tämänkin mahdollisuuden markkinointiin. Takavuosina sentään tuolla pääsin ensimmäistä kertaa kuulemaan TwinAirin pörinää Fiat 500 pellin alla (mikä paketti muuten sai viisaria värähtämään), mutta tämähän on sellaista Corollakansaa kosiskelevaa kaupallisuutta, mikä ei tapahtumaan sovi.
Olin itse elätellyt ajatusta siitä, miten tilaisuudessa voisi vähän yrittää italian ihmeiden arvostusta nostaa ja ehkä saada jonkun "aidalla keikkuvan" retkahtamaan muun kuin arjen harmaan luottomerkin valintaan. Olen selkeästi ollut väärässä ja pahoittelen aiheuttamaani häiriötä.
Eihän tällaisessa ajattelutavassa mitään vikaa ole ja moni, minäkin, on varmasti asiassa samaa mieltä, mutta keinot idean eteenpäin viemiseksi pitää harkita tarkkaan. Esimerkkisi ei vielä ole itse mainitsemaani markkinameininkiä, mutta liian pitkälle vietynä siitä on hyvin lyhyt matka hallitsemattomaan kaaokseen, josta ei ole etua kenellekään.insinörtti kirjoitti:Olin itse elätellyt ajatusta siitä, miten tilaisuudessa voisi vähän yrittää italian ihmeiden arvostusta nostaa ja ehkä saada jonkun "aidalla keikkuvan" retkahtamaan muun kuin arjen harmaan luottomerkin valintaan. Olen selkeästi ollut väärässä ja pahoittelen aiheuttamaani häiriötä.
Pahoittelen jos sarkasmiksi tarkoitettu huuli tuntui todelta!insinörtti kirjoitti:Pitää paikkansa. Ensimmäistä kertaa tuolla käydessäni jätin (italialaisen) kehonsiirtimen näyttelyalueen ulkopuolelle, kun kuvittelin, ettei tuonne passaa mennä kuin viimeisen päälle puunatun näyttelyesieen kanssa.Tazio kirjoitti:Rahvas kyllä aistii olevansa väärässä paikassa jos ko. alueelle eksyy.
Muutamalla käynnillä on juoni hieman selvinnyt, mutta nimenomaan tästä vuodesta jäi vaikutelma, että kyseessä on puhtaasti sisäpiirin juttu. Tapahtuman sisältöhän oli "autoja nurmikolle parkeerattuna" plus jengiä siellä & täällä haastelemassa keskenään. Veikkaan, että aika paha tuolla on ensikertalaisen ja merkkiin & merkkikerhoihin syvällisesti vihkiytymättömän mitään irti saada. Esim. itselleni tuli ihan puun takaa se Alfan maasturi. En edes tiennyt, että sellaisia on valmistettu. Mutta joo, mitäpä sitä auton tekniikasta & historiasta mitään esille laittamaan, kun kaikkihan ovat seuranneet projektin edistymistä netissä...
Myös uusi maahantuoja oli näköjään päättänyt missata tämänkin mahdollisuuden markkinointiin. Takavuosina sentään tuolla pääsin ensimmäistä kertaa kuulemaan TwinAirin pörinää Fiat 500 pellin alla (mikä paketti muuten sai viisaria värähtämään), mutta tämähän on sellaista Corollakansaa kosiskelevaa kaupallisuutta, mikä ei tapahtumaan sovi.
Olin itse elätellyt ajatusta siitä, miten tilaisuudessa voisi vähän yrittää italian ihmeiden arvostusta nostaa ja ehkä saada jonkun "aidalla keikkuvan" retkahtamaan muun kuin arjen harmaan luottomerkin valintaan. Olen selkeästi ollut väärässä ja pahoittelen aiheuttamaani häiriötä.
En minäkään, vaimo teki. Mä hain kyl neljä pilsneriä liiteristä.VMTD kirjoitti:Pitäskö olla elävää jazz-musiikkia niinkuin Kakskerrassa vai jotain Italialaista? Taitas vaan kustannukset karata jos sinne jonkun Ramazotin tilaisi.
Alkuaikoina kait oli enempisitä pic-nic meininkiä kyseisessä tapahtumassa, mutta en minä ainakaan viitsi omia eväitä sinne värkätä.
Sitten se oli joku muu, joka alueelle yrittijamie kirjoitti:Ja mitä tulee Renegadeen niin totta pysäköin vähän kauemmaksi mutta perusteita siihen saa hakemalla hakea. Se sentään on Made in Italy laite ja täysin FCA:n omistama brändi. En kyllä osta sellaisenaan tätä perustetta Renegaden dissaamiselle ja vastaavia tilanteita tulee varmaan jatkossa eteen enemmänkin.
Jamie,jamie kirjoitti:Kiitos kaikille kommenteista, lisää vaan peliin.
Voin niitä koota yhteen ja välittää järjestäjälle hyvässä hengessä jos sattuisi kiinnostamaan.
Ja todellakin maahantuojalle tarjottiin Huhtikuussa osallistumista mutta pakka oli niin levällään että ei ollut ideaa lähetä mukaan sijoittamaan aikaa ja rahaa kun ollut täyttä varmuutta edes kalustotilanteesta.
Ja mitä tulee ruokiin niin makuja on monia mutta kyllä nykymuotoinen ruokailu saisi ottaa askeleen eteenpäin jos vertaa SUA:n tapahtumiin niin aika kaukana ollaan. Eikä kyse ole mistään Fine Dinigista vaan ihan omalla rahalla ostettavasta ruuasta. Ei siellä kahvilan puolen tarjoilussa ollut Italiaa eikö mitään kovin ihmeellistä, niitä samoja saa jokaiselta ABC:ltä halutessaan.
Ja mitä tulee ennen - jälkeen tapahtumaa oleviin tilaisuuksiin niin on ihme jos ei saisi majoitusjuttua tms. paketoitua siihen, prätkäpuolella se ihan standardi juttu tapahtumissa.
En tiedä pitäisikö tuota pitäisikö tuota ajopuolen juttuja kehittää koska Bella Italiassa ne on niin vaikeita toteuttaa. Ja kun kaikki kuitenkin Espoossa ajettavissa niin saattaa olla monimutkaista järjestää niitä päiväksi johonkin Ahvenistolle tai Premier Parkkiin tai Vanajanlinnaan. Jälkimmäiseen tosin saisi mahtavan Italia paketin jos sellaista rupeaisi joku järjestelmään.
Ducati kerholla samana päivänä Desmo X.O tapahtuma Jyväskylässä ja sehän juttu että pitää saman henkisiä tapahtumia samoina päivinä, yhteistyötä järjestävien tahojen kesken kannattaisi kehittää jotta samanaikaisuuksilta vältyttäisiin.
Ja mitä tulee Renegadeen niin totta pysäköin vähän kauemmaksi mutta perusteita siihen saa hakemalla hakea. Se sentään on Made in Italy laite ja täysin FCA:n omistama brändi. Jos olisin tullut Scrablerilla joka valmistetaan Thaimaassa, brändin omistaa Saksalaiset ja tankissa lukee Ducati - niin sillä olisi voinut tulla alueelle. En kyllä osta sellaisenaan tätä perustetta Renegaden dissaamiselle ja vastaavia tilanteita tulee varmaan jatkossa eteen enemmänkin.
Ja ihan mielenkiinnosta Renegade on myynyt paremmin kuin 500X vaikka se on vastaavana 2000 € kalliimpi. Suomessa ei ole jostain syystä 500X oikein lähtenyt lentoon vaikka testimenetyksiäkin on tullut. Putkessa on muuten kohta tulossa työnimillä 500XL ja Renegade Large isommat mallit, josko se sitten auttaisi tuohon myynnin problematiikkaan.
Kauhea ootee alkaa olla näkyvissä.Desmoquattromaschio kirjoitti:Enemmän VAGit on italialaisii kuin Jeeppi. Oliha Aatu ja Benito hyvii kamuja ja aseveljiä jo yli 90 vuotta sitten.
h_lauri kirjoitti:Ostanko Seatin ja koetan päästä sisään, Fiathan pelasi sielläkin?