Scandinavian Sportscar of the year 2015
Valvoja: Moderators
Scandinavian Sportscar of the year 2015
Tämän vuotuisen testin huomasin uudemmasta TM:stä.
Ihmetystä herättää se minkä vuoksi FCA:n autojen pisteet jakaantuvat niin epätasaisesti maiden välillä.
Mitattavat arvot ovat kaikille mutta ilmeisesti ei objektiivisesti arvioitavat seikat pohjautuvat koeajajien fiiliksiin tai muihin henkilökohtaisiin tuntemuksiin.
Mutta on ihme juttu että Suomi antaa 4C Spiderille 12 ja Tanska 21 pistettä eli hulppeat 9 pistettä eroa.
Ja huippuna pohjalla 696 Biposton arvio jossa Suomi antoi 2 pistettä ja Tanska 12 pistettä eli ero 10 pistettä.
Voisiko joku yrittää miten näin suuret erot ovat selitettävissä, tuntuu että ei ihan puhtaasta sattumasta kyse.
Pistetaulukot täällä https://www.dropbox.com/sh/7mwz7rwvy796 ... no0Na?dl=0
Ihmetystä herättää se minkä vuoksi FCA:n autojen pisteet jakaantuvat niin epätasaisesti maiden välillä.
Mitattavat arvot ovat kaikille mutta ilmeisesti ei objektiivisesti arvioitavat seikat pohjautuvat koeajajien fiiliksiin tai muihin henkilökohtaisiin tuntemuksiin.
Mutta on ihme juttu että Suomi antaa 4C Spiderille 12 ja Tanska 21 pistettä eli hulppeat 9 pistettä eroa.
Ja huippuna pohjalla 696 Biposton arvio jossa Suomi antoi 2 pistettä ja Tanska 12 pistettä eli ero 10 pistettä.
Voisiko joku yrittää miten näin suuret erot ovat selitettävissä, tuntuu että ei ihan puhtaasta sattumasta kyse.
Pistetaulukot täällä https://www.dropbox.com/sh/7mwz7rwvy796 ... no0Na?dl=0
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Paljonko olette ostaneet mainoksia tuohon julkaisuun? Jos fiiliserot selittyisi sillä?
VMP
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Ei ainuttakaan Suomessa ja kaikissa omat lehdet - olisiko Tanskan maahantuoja ollut aktiivinen.
Mutta tuskin on koska on yhteinen Nordic organisaatio ja samoilla säännöillä mennään
Mutta tuskin on koska on yhteinen Nordic organisaatio ja samoilla säännöillä mennään
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Uusinta juttua en ole nähnyt, mutta aikaisemmista muistelisin, että muut lehdet perustavat arvionsa enemmän fiilisjuttuihin ja vastaavasti TM sitten mitattavaan dataan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Niinpä - ja mihinköhän ne negatiiviset FCA fiilikset sitten perustuvat ?
Ei kai siellä enää ole sitä vanhaa kaartia joka muistelee "Petojen sukua " aikaa ...
Ei kai siellä enää ole sitä vanhaa kaartia joka muistelee "Petojen sukua " aikaa ...
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Fiilikset on fiiliksiä. Toinen tykkä äidistä, toinen tyttärestä jnejamie kirjoitti:mihinköhän ne negatiiviset FCA fiilikset sitten perustuvat ?
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Sen päivän kun näkisi, ettei Italialaisista autoista puhuttaisi sähkövikaisina ja epäluotettavina b-luokan autoina....
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Mielikuvilla ei ole mitään tekemistä FCA:n kanssa, mutta nykyorganisaatio voi yrittää muuttaa sitä vuosikymmenten aikana juurtunutta käsitystä italialaisista autoista. Todennäköisesti mainos ja kaksi ei siihen vielä riitä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Sain lehden käsiini.
Loppuarvostelun kohdalla sanotaan: TM:n pisteet noudattavat alla olevan arvosanataulukon perusteella muodostunutta järjestystä, kun muiden maiden pisteytys perustuu enemmän tunteeseen. Nuo TM:n pisteyttämät osa-alueet olivat ajettavuus radalla, kierrosaika radalla, ajoasento ja istuimet, ääni sekä kiihtyvyys.
Mm. Abarth, Leon Cupra, X6M, sekä RS3 olivat autoja, jotka näyttivät jakavan mielipiteitä aika voimakkaasti. 911GT3RS oli kaikkien mielestä paras.
Loppuarvostelun kohdalla sanotaan: TM:n pisteet noudattavat alla olevan arvosanataulukon perusteella muodostunutta järjestystä, kun muiden maiden pisteytys perustuu enemmän tunteeseen. Nuo TM:n pisteyttämät osa-alueet olivat ajettavuus radalla, kierrosaika radalla, ajoasento ja istuimet, ääni sekä kiihtyvyys.
Mm. Abarth, Leon Cupra, X6M, sekä RS3 olivat autoja, jotka näyttivät jakavan mielipiteitä aika voimakkaasti. 911GT3RS oli kaikkien mielestä paras.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Ja ajoasentohan TM:ssä arvioidaan sen perusteella, miten istuu saksalaisiin tottuneelle 190cm pitkälle testaajalle..
Olisipa joskus testi, miten autoa pystyy ajamaan 146cm pitkä naisihminen. Vai olikos sellainen joskus? On ollut kyllä naisväkeäkin testeissä, mutta ilmeisesti kukkakeppitoimittajien vaimoja, koska ovat olleet yli 160cm pitkiä.
Olisipa joskus testi, miten autoa pystyy ajamaan 146cm pitkä naisihminen. Vai olikos sellainen joskus? On ollut kyllä naisväkeäkin testeissä, mutta ilmeisesti kukkakeppitoimittajien vaimoja, koska ovat olleet yli 160cm pitkiä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Scandinavian Sportscar of the year 2015
Lukaisin minäkin tuon.
Maakohtaiset erot ovat mitä ovat, lopputulokset kuitenkin mielestäni suht. ok.
Radalla kun testataan on aika paha nostaa korkealle laitteita joiden kierrosajat ovat mitä ovat. Sanon tämän siitä huolimatta, että Biposto ja 4C ovat minusta testissä olleista vehkeistä top-3 listalla.
Hämmästyttävää tuossa muuten oli se, että halpa täysin katukelpoinen sarjatuotantoauto ämpärimuovisisustalla, kottikärryn alustalla, viimevuosisadan manuaaliaskilla ja työntötankopadalla veti viivat selkään suunnilleen käsintehdyille germaaniteknologian rata-ajoon suunnitelluille helmille
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Maakohtaiset erot ovat mitä ovat, lopputulokset kuitenkin mielestäni suht. ok.
Radalla kun testataan on aika paha nostaa korkealle laitteita joiden kierrosajat ovat mitä ovat. Sanon tämän siitä huolimatta, että Biposto ja 4C ovat minusta testissä olleista vehkeistä top-3 listalla.
Hämmästyttävää tuossa muuten oli se, että halpa täysin katukelpoinen sarjatuotantoauto ämpärimuovisisustalla, kottikärryn alustalla, viimevuosisadan manuaaliaskilla ja työntötankopadalla veti viivat selkään suunnilleen käsintehdyille germaaniteknologian rata-ajoon suunnitelluille helmille
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk