QV:lle katsastuksessa hylky :-(
Valvoja: Moderators
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
QV:lle katsastuksessa hylky :-(
Muuten oli kaikki kondiksessa, mm. jarrut ihan priimakunnossa, mutta pakokaasuarvot olivat aivan pilvissä. CO=5, joten jotain on vialla. Ei kai tuo selviä kuin Boschin huollossa. Pelkään pahinta eli sitä että katti on palanut ajaessa saksan läpi QV:hen taitaa ko. hidastin olla melko kallis.
Kenelläkään mitään veikkausta mikä moisen voisi aiheuttaa?
Kenelläkään mitään veikkausta mikä moisen voisi aiheuttaa?
Re: QV:lle katsastuksessa hylky :-(
Taas alfamiestä koetellaan.
Meinaatko ettei kelpaa kuin alkuperäinen?Giri kirjoitti:QV:hen taitaa ko. hidastin olla melko kallis.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: QV:lle katsastuksessa hylky :-(
No kyllä koetellaan. Ei ole koskaan ennen meikäläisen alfat reputtanut pakokaasuista. Näyttää aika uniikilta katilta, mutta ehkä siihen joku muukin ratkaisu löytyy kuin alkuperäisosa.sallimato kirjoitti:Taas alfamiestä koetellaan.
Meinaatko ettei kelpaa kuin alkuperäinen?
Myös muuten toinen takaiskari näytti hiukan vuotavan vaikka etuiskarit oli 83% ja taka 73% eli hyvät lukemat. Pitää vissiin alkaa etsimään jostain noita sähköiskareitakin kun kuitenkin jossain vaiheessa tarvii vaihtaa eikä huvittais maksaa Deltan 4000eur/kierros hintaa.
Mun käsittääkseni katin suhteen on suht sama tilanne, kuin vaimentajankin, kunhan vain arvot alittuu. Ei siitä varmasti aleta marmattamaan, vaikka löisit ooppelin pömpelin sinne. Toisin sanoen, jos nyt semmoisesta olisi mailit täynnä, niin ei kun kisakattia kiinni.
Eivät kyllä ole ilmaisia nuo vapaammin virtaavat mallit tosin... Jos muistan oikein, niin jossakin kaupattiin jopa kiloeuron hintaan. Tulis taas kalliit muutaman konia.
Eivät kyllä ole ilmaisia nuo vapaammin virtaavat mallit tosin... Jos muistan oikein, niin jossakin kaupattiin jopa kiloeuron hintaan. Tulis taas kalliit muutaman konia.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: QV:lle katsastuksessa hylky :-(
Katti oli varmasti kuuma kun menitte mittaamaan? Ei esim. seissyt ensin -20 asteessa sen puoli tuntia?
Ajattelitko pitää 100% orkkiksena vai miksi haluat ne sähköiskarit sinne?
Nim. 95% edessä ja 85% takana kuusnepassa ja aivan loppu
Ajattelitko pitää 100% orkkiksena vai miksi haluat ne sähköiskarit sinne?
Lukemat on hyvät, todellisuus voi olla jotain muuta.Giri kirjoitti:etuiskarit oli 83% ja taka 73% eli hyvät lukemat
Nim. 95% edessä ja 85% takana kuusnepassa ja aivan loppu
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Vanhemmissa 16v 33:ssa taitaa olla ns keraaminen katti. Omastani sellainen oli hajonnut jo edellisen omistajan aikana ja kyseinen henkilö oli laittanut tilalle i.e:n katin joka oli liian pieni. Itse jouduin siis vaihtamaan tilalle kemiran yleiskatin. Hintaa kyseiselle viritykselle taisi tulla jotain 150 euroa. Laipat otin vanhasta katista.
Toisaalta vika voisi sama kun mullakin oli eli CO-potentiometri. Mun autossa potentiometri näytti lukemaa 4,01v kun arvo saisi olla 2,20v-2,80v. Kyseinen potikka sijaitsee ilmamassamittarin yhteydessä ja on säädettävissä pienen korkin alta ilmin etupuolelta. Mittaamista varten joutuu ilmin kannen ottamaan auki, jonka alta paljastuu potikan runko.
Ei muuta kuin fluke käteen ja mittaamaan maata vasten eri jännitteet.
Toisaalta vika voisi sama kun mullakin oli eli CO-potentiometri. Mun autossa potentiometri näytti lukemaa 4,01v kun arvo saisi olla 2,20v-2,80v. Kyseinen potikka sijaitsee ilmamassamittarin yhteydessä ja on säädettävissä pienen korkin alta ilmin etupuolelta. Mittaamista varten joutuu ilmin kannen ottamaan auki, jonka alta paljastuu potikan runko.
Ei muuta kuin fluke käteen ja mittaamaan maata vasten eri jännitteet.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: QV:lle katsastuksessa hylky :-(
Joo, kyllä se kuuma oli, sen verran sitä siinä lämmiteltiin eikä arvot parantuneet ollenkaan. Sitä paitsi arvot eivät saisi olla tuollaiset vaikkei olisi kattia ollenkaan eli kyllä joku anturi antaa väärää infoa ruiskulle. Tarkoitus olisi yrittää pitää tuota mahdollisimman originaalina ja elektroninen alustahan on yksi QV:n ominaispiirteitä. Paremman kyydin tietysti saattaa antaa keltaiset konit, mutta kun on napit keskikonsolissa niin kyllä niiden pitää toimiaRolle kirjoitti:Katti oli varmasti kuuma kun menitte mittaamaan? Ei esim. seissyt ensin -20 asteessa sen puoli tuntia?
Ajattelitko pitää 100% orkkiksena vai miksi haluat ne sähköiskarit sinne?
Oliskohan toi potentiometri samanlainen myös 164 QV:ssä? Voisi mittailla mutta taidan odottaa maanantaihin jolloin saan sen Tampereen Autosähköön testattavaksi. Tuleehan kaikki muukin tsekattua samalla.
Kai yleiskatin saa tuohonkin viritettyä. Pääasia vaan on se ettei se kurista tehoja mopo 164 24V superin tasolle. Pitääkin vähän taas tutkiskella parts cd:tä ja selvitellä mitä eroja QV/Q4 ja normaalin 24V koneiden välillä on. Joku väitti että vaan imuputket ja softa, olikohan Ricambi? Tarkoittaisi että putkisto katteineen olisi sama.
Meillä oli sama ongelma viime kerralla. Lambdat vaihtoon, vaikka näyttäisivät mittausten mukaan toimivan. Oli myöskin korkeat CO-arvot ja molempien tunnistimien vaihto auttoi.
Bilteman malli toimi hienosti. Alkuperäiset pistokkeet eivät sovi, mutta kytkentä täsmää.
LAMBDA SONDIT, NELJÄ KAAPELIA
Ei sovi Volvoihin.
Tuotenro
52951
39,00 €
Bilteman malli toimi hienosti. Alkuperäiset pistokkeet eivät sovi, mutta kytkentä täsmää.
LAMBDA SONDIT, NELJÄ KAAPELIA
Ei sovi Volvoihin.
Tuotenro
52951
39,00 €
Alfa 159 JTD SW Q4 ex. (Alfa 164 Q4 -94-95-96, 90 2.5 V6 QO -86, 75 2.5 V6 -89)
Tuohon meikäläisen nykyiseen vaihdettiin loppusyksystä juuri takaiskarit ja herrat Auto Milanosta onnistuivat hommaamaan Italiasta(?) kyseiset kepit hintaan n. 600 €/kpl. Ja meikäläisen laitehan on myös QV eli sähköalustalla.
Kannattaa varmaan soittaa ja kysyä tuosta.
Kannattaa varmaan soittaa ja kysyä tuosta.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Ai säkin oot päättänyt pitää QV:n QV:nä vaikka yhden sähköiskarin hinnalla saisi koko kierroksen koneja. Hyvä juttu. Tuo 600/kpl vaikuttaa paljon inhimillisemmältä kuin 1000. Ebayssa myytiin uusia Q4:n iskareita ricambi originali paketissa, mutta ne taitavat olla erilaisia kuin QV:ssä, ainakin koodi on eri CD:ltä katsottuna. Onko sulla tiedossa mikä noiden sun asennuttamien iskareiden koodi on ja onko ne Bogen tekemiä? Milanon kuitista varmaan selviää. Katselin bogen sivuilta ja sielläkään ei olut listattuna QV:n iskareita, Q4:n kylläkin. Jos noita löytäisi jostain ebaystä halvalla niin vois ostaa satsin vaikka varastoon. Tuskin ne ainakaan halpenee tai saatavuus parane tulevaisuudessa.
On topicci taitanut vähän jo vaihtua katista iskareihin...
Mullakin on tarkoitus palauttaa oma QV sähköalustalle kunhan pääsen auton kimppuun. 600€ /kpl on kyllä sekin vielä aika suolaista, kun kyseessä on kuitenkin ihan selkeä kulutusosa, mutta mutta... Pitää vielä miettiä asiaa.
Kovasti kyllä kiinnostaa ko. osien hinta esim. suoraan Italiasta ostettuna - mistähän näitä voisi löytyä (Jos vaikka keksisi ensi kesänä hyvän syyn käydä pistäytymässä) ??
Mullakin on tarkoitus palauttaa oma QV sähköalustalle kunhan pääsen auton kimppuun. 600€ /kpl on kyllä sekin vielä aika suolaista, kun kyseessä on kuitenkin ihan selkeä kulutusosa, mutta mutta... Pitää vielä miettiä asiaa.
Kovasti kyllä kiinnostaa ko. osien hinta esim. suoraan Italiasta ostettuna - mistähän näitä voisi löytyä (Jos vaikka keksisi ensi kesänä hyvän syyn käydä pistäytymässä) ??
164 3.0 V6 QV -90
En oikeastaan osaa asiaan sanoa mitään tuon enempää. Auton edellinen omistaja (eli isäni) vaihdatti iskarit taakse ja Milanon kundit olivat jostain kuulemma löytäneet tuohon hintaan. Ei mitään hajua kenen tekeleitä, sorry.
Voin yrittää kaivaa orkkisnumeron jos kuitti vaan löytyy. Kyllä mutsi sen varmaan on tallettanu johonkin.
Voin yrittää kaivaa orkkisnumeron jos kuitti vaan löytyy. Kyllä mutsi sen varmaan on tallettanu johonkin.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Tuohon CO arvoon vilä vähän. Itsellä oli parivuotta sitten tässä Voortissa CO arvo 2.5 ja katsastuksessa tuli hylsy. Tietokoneen virhekoodien lähin testeri löytyy tampereelta, joten eipä viitsi lähteä 1000km ajamaan moisen asian takia. Eli perehdyin vikakoodien saloihin hieman ja purin koodit itse yleismittarilla testerin pistokkeesta. Virhekoodien perusteella lambdat antoi väärää tietoa. Labdojen vaihtamisella pakokaasut tipahtivatkin sallittuihin rajoihin. Tapahtumasta viisastuneena hommasin sitten testerin itselle, niin ei tarvitse enää kikkailla omien kytkentöjen kanssa. En nimittäin jatkossakaan aio lähteä näyttämään autoa Tampereelle kun vikakoodeja pitää lukea.
Eli yhteenvetona, epäilisin ensimmäisenä happiantureiden toimimattomuutta.
PS. Kiva tietää ettei T-bird ole ainut, johon on tehtaalla asennettu eksoottista palikkaa ja varaosat maksaa nelinkertaisen hinnan normaaliin nähden.
Eli yhteenvetona, epäilisin ensimmäisenä happiantureiden toimimattomuutta.
PS. Kiva tietää ettei T-bird ole ainut, johon on tehtaalla asennettu eksoottista palikkaa ja varaosat maksaa nelinkertaisen hinnan normaaliin nähden.
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Lambda toimii eikä Boschin mies löytänyt muutakaan anturivikaa. Lambda antaa 0.8-0.9 eli rikkaalla käy. ECU:sta antaa lambdan arvoksi kuitenkin 0.1v eli luulee tosi laihaksi ja sen takia sitten ruiskuttaa kunnolla bensaa. Epäilivät ECU:n olevan viallinen.
Mitäs nyt tehdään? Taisi selvitä miksi auto oli myynnissä
Mitäs nyt tehdään? Taisi selvitä miksi auto oli myynnissä
Meilläkin oli Q4 Boschin huollossa Tattarisuolla viime kesänä ihmeteltävänä. Pari päivää mittailivat, eivät kyllä paljon veloittaneetkaan, kun ei kuntoon tullut. Kyseisessä yksilössä oli pientä pakosarjavuotoa, mitä epäilivät. Olivat mittailleet lambdoja ja todenneet ehjiksi, ne olivat kuitenkin ongelman syy. Pakosarjan tiivistys ei vaikuttanut mihinkään muuhun kuin ääneen.
Lambdan vaihto on kuitenkin halvin ja yksinkertaisin toimenpide testata. Bilteman lambdan sopivuuden voi todeta Boshin sivuilta vertaamalla, mihin muihin autoihin Alfassa käytetty lambda sopii.
Onhan mitattu, että kaikki anturit on kytketty oikeisiin liittimiin? Mikä motronicin versio siinä muuten on? Meillä oli 3.7.1, mutta se on ainoastaan Q4:siin.
Ei niitä älybokseja taida paljonkaan hajota ja jos hajoaa, ei auto varmaan lähde enää käyntiin. Teholastua tuskin on kukaan laittanut, kun ei se vapareissa paljon vaikuta.
Ilmoittele kun vika löytyy, arvailua tämä on siihen saakka.
Lambdan vaihto on kuitenkin halvin ja yksinkertaisin toimenpide testata. Bilteman lambdan sopivuuden voi todeta Boshin sivuilta vertaamalla, mihin muihin autoihin Alfassa käytetty lambda sopii.
Onhan mitattu, että kaikki anturit on kytketty oikeisiin liittimiin? Mikä motronicin versio siinä muuten on? Meillä oli 3.7.1, mutta se on ainoastaan Q4:siin.
Ei niitä älybokseja taida paljonkaan hajota ja jos hajoaa, ei auto varmaan lähde enää käyntiin. Teholastua tuskin on kukaan laittanut, kun ei se vapareissa paljon vaikuta.
Ilmoittele kun vika löytyy, arvailua tämä on siihen saakka.
Alfa 159 JTD SW Q4 ex. (Alfa 164 Q4 -94-95-96, 90 2.5 V6 QO -86, 75 2.5 V6 -89)
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Joo, en aivan luota noihin Boschin huollon diagnooseihin joten varmaan pitää tsekata kaikki mahdollinen. motonetissä näyttäisi 164 3.0 lambda 4:llä piuhalla maksavan jotain 60 egeä eli n. tunnin Boschin mittailun hinta. Sopiskohan se QV:hen jos vaan vaihtais sen varmuuden vuoksi. Tässä mallissahan on vaan yksi lambda ja Motronic 1.7.
Sain muuten entisen omistajan kiinni ja auto on läpäissyt katsastuksen 8.2.2005 ja abgas-kohdassa lukee ok eli jotain on tapahtunut sen jälkeen. Ricambin mielestä tyhjäkäynti on omituisen karkea joten pitää tsekata myös jako. Tulpatkin voisi vaihtaa kun ne tulee kuitenkin vaihtoon 10tkmn päästä kun ovat jo 90tkm vanhat. Kyllähän näitä juttuja riittää mitä tsekata/vaihtaa.. mutta jos sulla oli Boschin mukaan lambdat ok ja silti auttoi kun vaihtoi ne niin taidanpa laittaa sen ensimmäisten joukkoon vaihto järjestyksessä.
Sain muuten entisen omistajan kiinni ja auto on läpäissyt katsastuksen 8.2.2005 ja abgas-kohdassa lukee ok eli jotain on tapahtunut sen jälkeen. Ricambin mielestä tyhjäkäynti on omituisen karkea joten pitää tsekata myös jako. Tulpatkin voisi vaihtaa kun ne tulee kuitenkin vaihtoon 10tkmn päästä kun ovat jo 90tkm vanhat. Kyllähän näitä juttuja riittää mitä tsekata/vaihtaa.. mutta jos sulla oli Boschin mukaan lambdat ok ja silti auttoi kun vaihtoi ne niin taidanpa laittaa sen ensimmäisten joukkoon vaihto järjestyksessä.
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
QV tuli kuntoon! Vika oli Motronic-ohjainyksikössä. Heti kun vaihtoi sen niin pakokaasuarvot olivat loistavat eli kattikin lienee kunnossa ja kaikki muukin. Kyllä Ebay vaan on hyvä kauppa!
Ikävä vaan että yli kuukausi on vierähtänyt eli pitää aloittaa tuontiautokatsastus uusiksi, mutta pääasia että tuli kuntoon. Ei siis tarvii myydä autoa osina pois
Ikävä vaan että yli kuukausi on vierähtänyt eli pitää aloittaa tuontiautokatsastus uusiksi, mutta pääasia että tuli kuntoon. Ei siis tarvii myydä autoa osina pois
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
En ole itsekään moisesta kuullut. Yleensähän ECU failureen kuuluu käyntihäiriöitä. Toisaalta cardiskikin sanoo troubleshootingissa viimeisenä vaihtoehtona että CO:n hallintapiiri ECU:ssa voi olla viallinen ja ainoana fixinä boxin vaihto. Varmaan yksi helpoimmista korjauksista vaihtaa se, ainakin huomattavasti helpompi kuin 156:n ajovalopolttimon vaihto
Selailin vanhoja ketjuja ja tämä osui silmään.
Kun etsin Quuppaan pakoputkea, niin kohdalle osui nettisivu nimeltään alfa-service.de joka myy QV:hen alkuperäisiä sähköiskareita "kohtuullisella" hinnalla.
Tilasin itse pakoputken pätkän sieltä ja olin varsin tyytyväinen kyseisen putiikin toimintaan.
Kun etsin Quuppaan pakoputkea, niin kohdalle osui nettisivu nimeltään alfa-service.de joka myy QV:hen alkuperäisiä sähköiskareita "kohtuullisella" hinnalla.
Tilasin itse pakoputken pätkän sieltä ja olin varsin tyytyväinen kyseisen putiikin toimintaan.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Jep, itsekin olen katsellut, halpojahan nuo ovat kuin makkara 548,84 euroa per iskari, eihän se oo kuin vajaat 2.200 euroa kierros.Nelli kirjoitti:Selailin vanhoja ketjuja ja tämä osui silmään.
Kun etsin Quuppaan pakoputkea, niin kohdalle osui nettisivu nimeltään alfa-service.de joka myy QV:hen alkuperäisiä sähköiskareita "kohtuullisella" hinnalla.
Täksi kesäksi mulle taitaa tulla normaalit iskarit ympäri, kun sähkösäätöisen jousituksen johtosarjassa on jotain häikkää - mutta onhan noi myöhemmin pakko ostaa kuitenkin...
164 3.0 V6 QV -90