164 ts vaihdelaatikko hajosi!
Valvoja: Moderators
164 ts vaihdelaatikko hajosi!
Öljyt tulee kytkinkopan kohdalta ulos. Onkohan tuolle mitään tehtävissä itse vai pitääkö ostaa suosiolla uusi laatikko?
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
On toki, olen vaihtanut tuon stefan kytkimen vaihdon yhteydessä. Siinä on sellainen metalliputki mihin tuo stefa on työnnetty ja tuo metalliputki on kiinni itse vaihdelaatikossa kolmella M6 pultilla, putken ja lootan väliin kannattaa sitten laittaa tiivisteainetta ettei rupea sieltä vuotamaan. Samalla kannattaa tietty vaihtaa vetoakseleiden tiivisteet. Ehkä kytkinkin, paineasetelma ja painelaakeri niin kun nyt samalla, niin... tuo kampiakselin stefa menisi samalla vaivalla koska se alkaa ennemmin tai myöhemmin vuotamaan
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Uusi laatikko on tulossa, mutta onko tuo kytkinakselin laakeri vaihteiston osa vai pitääkö se vielä erikseen hommata jostain..jiiässä kirjoitti:Kytkinakselin laakeri siinä heti stefan takana ei kauaa kestä ilman öljyä....
kato tarkkaan että sekin on kunnossa, kuulat on kiinni muovikehässä joka lämmetessään hajoo helposti kun öljy ei jäähdytä...
Voihan se olla, että laakeri olisi säilynyt ehjänäkin...
Eli nyt on purettu alffaa siihen asti, että yritettiin ottaa loota irti, mutta ei vaan irtoa. Alapallot on irti ja vasen vetoakseli, mutta alffasta ei lähdekään oikean puoleinen vetoakseli irti. Laatikko ottaa apurunkoon kiinni kun nykii eikä varmaan ole tarkoitus käyttää laikkaa apurunkoon?
Kertokaa ihmeessä miten olette saaneet laatikon pois, etenkin sen oikeanpuoleisen vetoakselin. Tai siis miten se laatikko mahtuu tulemaan ulos??
Kertokaa ihmeessä miten olette saaneet laatikon pois, etenkin sen oikeanpuoleisen vetoakselin. Tai siis miten se laatikko mahtuu tulemaan ulos??