Forssasta puheen ollen - eikö netistä tosiaan löydy sitä Kamala luonto -strippiä, jossa ilves ja kärppä ylittävät jonkin rajan ja saapuvat outoon pahan valtakuntaan?
Kyllä oli hieno reissu.Hotelli Herkossa pari yötä oltiin kiva pieni paikka.Ekana aamuna tuli opas hotelli josta ajoimme Päätalo museolle.Pihalla oli Kallen k-mestari aikojen ajopeli eli IC 350.Valokuvia on paljon K. Taivalkoski ajoista ja muuta tavaraa paljon.Museon opas kertoo K. ajoista kuvista sun muusta.Sitten siirryimme katsomaan videota , Joka on tehty oliko se nyt 2011 tehty. Sen avulla yritetään kerätä sponsoreita uuteen Päätalo sarjaan.Sitten jatkettiin kohti Jokijärveä.Oppaamme oli eläkkeellä oli 40v. T-koskella asunut Turkulainen rehtori.Tietoa tuli todella hyvin m.m. Vittuojakin näytettiin pyyteli tosin naisilta nimeä anteeks,mutta turhaan naisillehan se on tuttu värkki.Saijan lomakeskuksessa syötiin.Kallen kotitalohan on museona ja olen ennenkin siellä käynyt.Saksalaisten Kuusamoon rakentaman radan muistotaululla pysähdyttiin ratahan on purettu ja kiskot toimetettu n raataneetN-liittoon.Opas kertoi uutta tietoa minullekin, että radan raataneet oli jaettu 3 luokkaan alimpana Saksalaiset poliittiset y.m. 2 Venäläiset sotavangit 1 Puolasta kaduilta napatut pojat ja miehet.Jalosen kauppassa käytiin vähän oli muuttunut huonompaan suuntaan -98:sta jolloin siellä kävin.Kerran luet Päätaloa niin sieltä saat lisää tietoa.Äläkä käännä 166:sen rattia auton seistessä pysyy tukivarret ehjinä kauemmin.
166:n kaupunkikulutuslukemat näyttäytyvät aivan uudessa valossa nyt, kun on tullu Lantikkaa tankattua pari kertaa. Kolmen litran bussohan on oikea talousihme!
Ja toinen kiva juttu: Tänään vaunu Freelanderin perään ja nokka kohti Helsinkiä. Eipä ole tullut pääkaupunkiseudulla turistina oltua yli kymmeneen vuoteen. Työreissut ym. ohikulkumatkat on aina niin kiireisiä, ettei juuri ehdi vierailusta nauttia. Siis iltapäivällä neljän päivän minilomalle Helsinkiin!
Tässä yhteydessä lienee sopivaa myös anella synninpäästöä: 166 on nyt lopullisesti vapautettu vetojuhdan tehtävistä. N. 3000km sillä tuli vaunua vedettyä. Ehkä se ei ihan pilalle siitä mennyt.
Tuli tänää päästeltyä meneen yhdellä kivalla mutkapätkällä, aina se jaksaa vaan yllättää kuinka hieno auto tuo on ajaa mutkasilla teillä missä hyvä asfaltti. Kunnes tuli Audin perä vastaan.
Käytkö säkin partiossa, koska viinaa ja partiopoikia, kuten eräs naispuoleinen tuttavani aikoinaan perusteli harrastustaan.
Menetin Karakallio-neitsyyteni eilen. Istuin iltaa Karkelossa ja vaikka silmäni lopulta seisoivat kuin punakone Raatteen tiellä, ne myivät mulle tuopposen ja Strohn.
Täällä syntyperäinen karakalliolainen. Ei tosin juuri ole sen syntymän jälkeen tarvinnut siellä vierailla, kerran uteliaisuudesta ajoin ohi.
Mä oon koettanu vältellä sitä, koska kartsin jengi kävi aina täälläpäin hurreja hakkaamassa. Kiran jengi oli se toinen pelättävä, mutta sieltä toi mun muija on kotoisin.
Mökki.
Ja kolme haukea tänään.
No, minä en niistä saanut ylös yhtäkään mut tuo kauniimpi puolisko sai kaik kolme. Jotain vähän vajaa kilosia jokainen. On hyvää, on. Omnom.
h_lauri kirjoitti:Käytkö säkin partiossa, koska viinaa ja partiopoikia, kuten eräs naispuoleinen tuttavani aikoinaan perusteli harrastustaan.
Enpä ollu kyllä ihan noin tota aatellu ja aika huonolta näytti tarjonta: pari pariskuntaa, ja ainoa varteenotettava vaihtoehto on vanhoillis lestadiolainen ja juu mun lapsiluku on täys! Aika kuivaa sakkia noin muutenkin, olin ainoo jolla sauna juomaa mukana, muutenkin taisin onnistua tekemään lähtemättömän vaikutuksen kun nää erätaidot ei ihan oo loppuunsa hiotut
Otin tänään gtv6:sen ajoon pitkästä aikaa ja lähdin suunnistamaan n.35km. päähän.25 km. meni hyvin , sitten kone sammu,mutta lähti heti käymään.Takas tullessa motarilla kerran sammu sen jälkeen 54 ylämäessä alko panemaan hanttiin eli ei käynyt kaikilla painoin vaan kaasua ja hanttarin puolella poksahti kunnolla ja veto palasi eikä n.20km. pätkinyt enään.Ilmeisesti poksissa kosteutta. Ihme ettei kolvaukset irronneet tai muuta hajonnut.Suunistuskin meni hyvin eikä etsintäpartioita tarvinnut no hirmukärpäsiä tuli kotiin asti.
Systerihän aikanaan suoritti sitä/sen. En muista oliko joku tietty taso vai mitenkä tuossa homma toimii. Mut sai hienon lippusen muistaakseni Arabiaksi, että osaa homman
Se on kyllä hyvä kodinturva, mut autappa armias jos vahingossa aiheutat jollekin mustan silmän ja se tietää sun harrastavan taistelulajia, joka on kehitetty nimenomaa mahdollisimman tehokkaaseen ja nopeaan vastustajan kukistamiseen (tappamiseen) :p
Juu, on maailma muuttunut sitten kasaripäivien, jolloin tuli nuoria tyttöjä katsottua "sillä silmällä"
Kamppailulajeja ja bemareita harrastavia tyttöjä ei ainakaan minulla ollut tuttavissa yhtään.
Nyt pohojammalla kohtaa tien päällä kohta useammin bemarinaiskuskin kuin sen perinteisen BMW-lippalakkipojan... ja parin parikymppisen poijan havainnon mukaan likat on ihan yhä häjyjä (häjympiä )kuin poijaatkin. Taitaa olla yhteiskuntakin muuttunut valitettavasti turvattomammaksi kuin silloin omassa nuoruudessa, joten kamppailulajien osaamista voi olla hyötyä. Joo, ja en ole harrastanut painiakaan...
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Heh.. ohi meni sekin. Juuret tosin Etelä-Savossa, ja siellä pelattiin maalla ... yllätys yllätys
lentopalloa..... mites se menikään pesäpallo, lentopallo, paini..
jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Saksanihmeen pumppujumpan aiheuttamaa vitutusta laimentaa huomattavasti keli, joka tällä hetkellä on suorastaan avoautoystävällinen. Nimim. töistä kotiin katto auki
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
GreenThing kirjoitti:Harjus tarttui perhoon tuosta oman tontin rajana toimivasta joesta. Kiinteistön arvo nousi kohisten omalla asteikollani.
Oho, nyt mä oon kade. Mihin otti, pinturiin?
Pintaperhoillehan noi harjukset perinteisesti on persoja.
Tenkara-ongella vispasin.
Pitäis sitoa perinteisiä Kebari-perhoja, ne kun soveltuu paremmin tuohon kalastustyyliin.
Meinasin juuri kehua, etten ole koskaan tehnyt työhakemusta, mutta hainhan vartijaksi puolustusvoimille muistaakseni -92. Eipä tullut valituksi, mutta ilmoittivat kuitenkin.
147 meni kaupaksi alle 10 tuntia sen jälkeen, kun olin laittanut ilmoituksen nettiautoon. Kysyntä oli yllättäen todella kovaa, puhelin soi koko päivän. Jos olis ollut myytävää, niin toisellekin olis ollut ostaja.
No mutta... Meni Alfoja arvostavalle ostajalle, joten se lienee hyvä juttu. Sitäpaitsi nyt pitää ajatella ihan käytännön kannalta tää homma: Autolle ei tällä hetkellä olis ollut säilytystilaa, mutta setelinipulle saattaa joku vapaa piironginlaatikon kulma vielä löytyä.
Kyllä se on ihan hyvä jos siitä itselle ja yrityksen pyörittämiseen potkua saa. Varsinkin kun osaa jo valmiiksi poimia seasta ne itselle hyödylliset ja tärkeät asiat muun "turhan" jäädessä hieman taustalle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.