156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 16 Heinä 2015, 13:36
- Car(s): Saab 9000 2.3 CS Aero '97
- Paikkakunta: Järvenpää
156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Iltaa kaikille! Kuume on kova ja tunne vahva. Järjen osuus marginaalinen. Tämä on valitettavasti tilanne.
Koskaan en ole Alfaa omistanut ja jotta ei tapahtuisi ihan kauheita pettymyksiä ja itkuraivareita, niin kysynkin teiltä kanssapöristelijät mahdollista tietämystänne seuraavien yksilöiden suhteen. Kiitos kaikista kommenteista etukäteen.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/6789971
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/6853214
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/7441292
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/7111006
Eli farmari mieluiten hakusessa mutta hyvä sedankin voisi kelvata.
Koskaan en ole Alfaa omistanut ja jotta ei tapahtuisi ihan kauheita pettymyksiä ja itkuraivareita, niin kysynkin teiltä kanssapöristelijät mahdollista tietämystänne seuraavien yksilöiden suhteen. Kiitos kaikista kommenteista etukäteen.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/6789971
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/6853214
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/7441292
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/7111006
Eli farmari mieluiten hakusessa mutta hyvä sedankin voisi kelvata.
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Ihan noin mutulla sanoisin että älä ota ennen 2002/6 rakennettua mallia. Boseliftissä on niin paljon extraa (mm 6 turvatyynyä) ja varmasti vähemmän lastentauteja että pieni lisähinta kannattaa. Mulla on juuri Boselift 2002/6 SW 2.5 V6 ja kulkee edelleenkin hyvin ja kääntää päitä vielä tänäänkin (olen tietty pitänyt sen timmikunnossa ja paljon on viritysosaakin).
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Ai mitäs lastentauteja niissä vanhemmissa on?
Miulla on kohta 300.000 km ajettu vm98 ja hyvin kulkee ja pelittää ja en oo tauteja vielä havainnu Tai no... takaoven kahvat saattaa hajota jos niitä riuhtoo talvella apinan raivolla ja toisen takasivuikkunan hissi kanittaa.
Tossa vanhemmassa on esimerkiks vain 1 lambda-anturi kun uudemmissa on 4 kpl vaihdeltaviksi ja korjattavaksi. Ja enemmän turvatyynyjä = enemmän mahdollisia vikaantuvia kohteita.
Miulla on kohta 300.000 km ajettu vm98 ja hyvin kulkee ja pelittää ja en oo tauteja vielä havainnu Tai no... takaoven kahvat saattaa hajota jos niitä riuhtoo talvella apinan raivolla ja toisen takasivuikkunan hissi kanittaa.
Tossa vanhemmassa on esimerkiks vain 1 lambda-anturi kun uudemmissa on 4 kpl vaihdeltaviksi ja korjattavaksi. Ja enemmän turvatyynyjä = enemmän mahdollisia vikaantuvia kohteita.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Eiköhän viimeiset vanhasisustaiset ole ensimmäisiin Boselifteihin verrattuna turvallisempia valintoja, mikäli haluaa ylimääräisiltä ongelmilta välttyä. Olikos se lisäksi niin, että kun pysyy -01 vuotisessa, menee verokin vielä painon mukaan.
Tässäkin kohtaa pätee vanha sääntö, että osta hyvä. Halpa tulee helposti kalliimmaksi.
E: tuossa kun noita ilmokkeita selasin, niin ainakin yhdessä kehutaan, että jakopää juuri tehty. Pätee toki kaikkiin muihinkin, mutta olisi hyvä varmistaa, että jako on tehty oikeasti lukkopaloilla ja ettei yhtään tärytä tyhjäkäynnillä tai varsinkaan käy vajailla pytyillä missään olosuhteissa.
Tässäkin kohtaa pätee vanha sääntö, että osta hyvä. Halpa tulee helposti kalliimmaksi.
E: tuossa kun noita ilmokkeita selasin, niin ainakin yhdessä kehutaan, että jakopää juuri tehty. Pätee toki kaikkiin muihinkin, mutta olisi hyvä varmistaa, että jako on tehty oikeasti lukkopaloilla ja ettei yhtään tärytä tyhjäkäynnillä tai varsinkaan käy vajailla pytyillä missään olosuhteissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
^2001 päästöjen mukaan, 2000 painon.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Jotain tuollaista epäilinkin, hyvä että tuli vahvistus. Joku rajapykälä tuohon -01:n päästöihin silti muistaakseni liittyi, oliko sitten joitain yksilöitä ilman päästötietoja ja siksi menneet painon mukaan ja -02 vuotisissa päästötieto jo oli pakollinen. Enivei, 2000 siis turvallinen veroraja.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
^Vielä aivan vuoden 2001 alussa rekisteröidyt menee myös massan mukaan. Raja oli tammikuun 21. tai 24. päivä, loppupuolelta kuuta kummiskin.
mutta juu, pitää tän pointin silti validinaAlfissimo kirjoitti:Enivei, 2000 siis turvallinen veroraja.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
PSS kirjoitti:Ihan noin mutulla sanoisin että älä ota ennen 2002/6 rakennettua mallia. Boseliftissä on niin paljon extraa (mm 6 turvatyynyä) ja varmasti vähemmän lastentauteja että pieni lisähinta kannattaa. Mulla on juuri Boselift 2002/6 SW 2.5 V6 ja kulkee edelleenkin hyvin ja kääntää päitä vielä tänäänkin (olen tietty pitänyt sen timmikunnossa ja paljon on viritysosaakin).
Itse oon juuri päinvastaista mieltä. Tämmöinen analogi-mies tykkää puuratista ja simppelistä sisustasta. Mutta se mistä luulisi kaikkien tykkäävän on vanhempien versioiden simppelimpi moottorinohjaus ym. Esim.vanhemmissa vain yksi lambda-anturi kun uudemmissa on neljä. Vikakoodejakaan ei tule niin monesta paikkaa kuin uudesta. Onko se sit hyvä vai huono on tapauskohtaista. Kuten yllä todettiin vuotuista veroa euro3:ssa on kaksi kertaa enemmän.
E.Desmo yllä näköjään kertoikin tuon lambda-jutun
Abarth 500 Esseesse
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
^ No empä tiedä tuosta lambda jutusta, mulla -99 ja siinä on kaksi lambdaa kummasakin pakosarjassa oma. Käsittääkseni tuo on kumminkin sitä vanhempaa mallia oleva alfa.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Ai? Mulla on ollut vanhoissa (-98&99) vain yksi, just ennen kattia.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Täs jotain tietoo noista lambdoista ja kateista. http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_romeo_cf.shtml
CF2 koneessa (eli vm 98-99) on yksi katti ja yksi lambda. CF3 koneissa (vaihtuu 99->) on 3 kattia ja lambdoja vino pino
CF2 koneessa ECU on tulipellissä ja CF3:ssa imusarjassa kiinni. CF1 on vaijerikaasulla, 2 ja 3 sähköisellä.
Minulla 98 ja siinä on 1 katti ja 1 lambda.
Jos vuosimalleista puhutaan, niin tekniikan puoleen valitsisin vm 98:n jos löytyy hyväpeltinen
CF2 koneessa (eli vm 98-99) on yksi katti ja yksi lambda. CF3 koneissa (vaihtuu 99->) on 3 kattia ja lambdoja vino pino
CF2 koneessa ECU on tulipellissä ja CF3:ssa imusarjassa kiinni. CF1 on vaijerikaasulla, 2 ja 3 sähköisellä.
Minulla 98 ja siinä on 1 katti ja 1 lambda.
Jos vuosimalleista puhutaan, niin tekniikan puoleen valitsisin vm 98:n jos löytyy hyväpeltinen
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Joo tossa on pakosarjoissa kummasakin yhet, ja yksi katti mutta siellä ei ole lambdaa. En sitten tiedä mikä toi mun yksilö sitten on, jokin Luigin oma maanantai versio vissiinm.sa kirjoitti:Ai? Mulla on ollut vanhoissa (-98&99) vain yksi, just ennen kattia.
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
kaikki v6set pitäs olla sähkösellä kaasullaDesmoquattromaschio kirjoitti:CF1 on vaijerikaasulla, 2 ja 3 sähköisellä.
Minulla 98 ja siinä on 1 katti ja 1 lambda.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Oliko tuo toivomus vai toteamus?
Kaikki sataviiskutoset on sähkökaasulla. Kaikki alfan veekutoset ei.
Kaikki sataviiskutoset on sähkökaasulla. Kaikki alfan veekutoset ei.
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
kaikki 56set ei ole sähkökaasulla, mutta kaikki 156 V6set on, jos otsikko käsittelee 156sia niin käsittääkseni tässä ei puhuta kaikista Alfan v6sista?
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Luulin kans tuossa että kaikki 156 bussot on sähkökaasulla, mutta tuo "CF1, 2, 3" on itelle ihan uus juttu.
"CF1 V6 2.5 or 3.0 litre cars have the engine ecu in the passenger foot well and a throttle cable."
Tuolta (Jaa olikin tuota juuri linkattukin)
Itsellä tietääkseni -99:ssä CF2
E: Noi ylimmät nettiautolinkkien 156:t on ilmeisesti kaikki CF3:ia
"CF1 V6 2.5 or 3.0 litre cars have the engine ecu in the passenger foot well and a throttle cable."
Tuolta (Jaa olikin tuota juuri linkattukin)
Itsellä tietääkseni -99:ssä CF2
E: Noi ylimmät nettiautolinkkien 156:t on ilmeisesti kaikki CF3:ia
Viimeksi muokannut Macela, 07 Syys 2015, 14:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Noni
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Noita CF1-koneita ei ole 156:n pellin alla käytetty, ei neljä- tai kuusisylinterisenä. CF2 TS-koneessa on vaijerikaasu, mutta V6:det on kaikki sähkökaasulla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Aivan, tuo selittääkin taas sitten. Eli palaan tietoon "kaikki 156 V6:t on sähkökaasulla"Alfissimo kirjoitti:Noita CF1-koneita ei ole 156:n pellin alla käytetty, ei neljä- tai kuusisylinterisenä. CF2 TS-koneessa on vaijerikaasu, mutta V6:det on kaikki sähkökaasulla.
Noni
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Selet myös sähköllä!!Alfissimo kirjoitti:Noita CF1-koneita ei ole 156:n pellin alla käytetty, ei neljä- tai kuusisylinterisenä. CF2 TS-koneessa on vaijerikaasu, mutta V6:det on kaikki sähkökaasulla.
156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Huomionarvoista, että CF2 moottorissa (Euro2) ei ole mahdollisuutta moottorinohjainlaitteen kautta tapahtuvaan automaattiseen kaasuläpän avautumaan, eli vakionopeudensäätöön (vaikkakin kyseessä on ME-Motronic, ja sähköinen kaasuläpän ohjaus).
Jos olen oikein käsittänyt, niin sopivan ikäinen 156 sisältää johtosarjavalmiuden, eli mahdollisuuden jälkiasennukseen.
Ihmettelin tätä itse kun jossain kytkiksessä oli speksattu tuohon omaan 2000vm laitokseen inputit moottorinohjainlaitteelle, mutta itse ohjainlaitteelta luettuna inputeissa ei mitään tietoa asiasta
Mä liputan vanhemman puolesta. Vähemmän katalysaattoreita, vähemmän lambdoja -> vähemmän vikaantuvia asioita putkistossa. Sama heteä moottori kuitenkin ja suolaisempi sisusta vanhemmissa.
Tietty naamakohokkeessa on ekstra turvallisuutta ja lisää mm ilmapusseja.
Näitä tosin on jo käsitelty ketjussa.
Jos olen oikein käsittänyt, niin sopivan ikäinen 156 sisältää johtosarjavalmiuden, eli mahdollisuuden jälkiasennukseen.
Ihmettelin tätä itse kun jossain kytkiksessä oli speksattu tuohon omaan 2000vm laitokseen inputit moottorinohjainlaitteelle, mutta itse ohjainlaitteelta luettuna inputeissa ei mitään tietoa asiasta
Mä liputan vanhemman puolesta. Vähemmän katalysaattoreita, vähemmän lambdoja -> vähemmän vikaantuvia asioita putkistossa. Sama heteä moottori kuitenkin ja suolaisempi sisusta vanhemmissa.
Tietty naamakohokkeessa on ekstra turvallisuutta ja lisää mm ilmapusseja.
Näitä tosin on jo käsitelty ketjussa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
156:n kohdalla kuten Alfoilla aina vanhemmiten kannattaa pistää iso painoarvo korin kunnolle. Pari kertaa tehty ruostesuojaus, ei autotallissa haudutettu yksilö (kesäautot poislukien, eturoiskeläpät /helmat asennettu ja tsekkaus, että autoa on nostettu oikeista nostopisteistä. Sw:ssä takaluukun alareuna usein ruosteessa , samoin molemmissa korimalleissa helmojen pystysaumat. Kannattaa tarkistaa konepellin etureuna ajovalojen kohdalta, sillä maali katoaa usein tuosta.Valitse koriltaan paras yksilö.
Mekaniikkaahan saa rahalla, mutta kyllähän pari toimintatonnia per vuosi on ainakin aluksi hyvä varata.
jt
Mekaniikkaahan saa rahalla, mutta kyllähän pari toimintatonnia per vuosi on ainakin aluksi hyvä varata.
jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Öhm.Alfissimo kirjoitti:Noita CF1-koneita ei ole 156:n pellin alla käytetty, ei neljä- tai kuusisylinterisenä. CF2 TS-koneessa on vaijerikaasu, mutta V6:det on kaikki sähkökaasulla.
Täällä oli CF2 2.0TS ja siinä oli kyllä sähkönen kaasu......
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 16 Heinä 2015, 13:36
- Car(s): Saab 9000 2.3 CS Aero '97
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
No vahinko on nyt tapahtunut, tuo lähti mukaan: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/7111006
Pari muuta hyvää ehdokasta jäi jopa koeajoringin ulkopuolelle, esim. tällä foorumillakin myynnissä olleet sedanit 2kpl. Nimimerkit ozone ja vrahikai. Syy tähän oli loppujen lopuksi se porrasperäisyys. Varmasti hienoja pirssejä olis noi sedanitkin olleet. No mutta, aloittelen tälle autolle oman ropaussäikeen myöhemmin. Vaikka Alfaa mulla ei ole koskaan ollut, niin harrasteautoja kylläkin useampi. Lähinnä etumoottori-Porscheja (2 x 944 8V, 1 x 944 16V ja vieläkin on toi alkuperäinen ja aika harvinainen ahdettu 924).
Päädyin tähän Alfaan, koska sillä oli ennen minua ollut 3 omistajaa ja tämä viimeisin rakkaussuhde kesti 8 vuotta. Ruostesuojattu 2004 ja 2006 ja sittemmin viimeisimmän omistajankin toimesta hieman. En isoja ruosteita ole autosta vielä löytänyt, jotain pientä kyllä. Huollettu ihan mallikkaasti, kahdet avaimet ja huoltokirja / kuitteja & tämä edellinen omistaja on siis autoharrastaja. Tuoreehko jakopääremppa Carpojilla tässä Järvenpäässä. Tekevät paljon Alfoja ja Fiatteja.
Viat:
-Kosteutta moottorissa vähän, etenkin niiden kirkkaiden imuputkien alla. Joku tiiviste falskaa vai olisiko puutteellinen huohotus syynä?
-Vavahtaa / tärähtää etupäästä kun ajaa tiellä johonkin poikittaissaumaan. Iskarit ihan loppu edestä?
Edellinen käyttöauto oli V6 Audi ja kyllä tämä Alfan V6 tuntuu / kuulostaa paremmalta
Pari muuta hyvää ehdokasta jäi jopa koeajoringin ulkopuolelle, esim. tällä foorumillakin myynnissä olleet sedanit 2kpl. Nimimerkit ozone ja vrahikai. Syy tähän oli loppujen lopuksi se porrasperäisyys. Varmasti hienoja pirssejä olis noi sedanitkin olleet. No mutta, aloittelen tälle autolle oman ropaussäikeen myöhemmin. Vaikka Alfaa mulla ei ole koskaan ollut, niin harrasteautoja kylläkin useampi. Lähinnä etumoottori-Porscheja (2 x 944 8V, 1 x 944 16V ja vieläkin on toi alkuperäinen ja aika harvinainen ahdettu 924).
Päädyin tähän Alfaan, koska sillä oli ennen minua ollut 3 omistajaa ja tämä viimeisin rakkaussuhde kesti 8 vuotta. Ruostesuojattu 2004 ja 2006 ja sittemmin viimeisimmän omistajankin toimesta hieman. En isoja ruosteita ole autosta vielä löytänyt, jotain pientä kyllä. Huollettu ihan mallikkaasti, kahdet avaimet ja huoltokirja / kuitteja & tämä edellinen omistaja on siis autoharrastaja. Tuoreehko jakopääremppa Carpojilla tässä Järvenpäässä. Tekevät paljon Alfoja ja Fiatteja.
Viat:
-Kosteutta moottorissa vähän, etenkin niiden kirkkaiden imuputkien alla. Joku tiiviste falskaa vai olisiko puutteellinen huohotus syynä?
-Vavahtaa / tärähtää etupäästä kun ajaa tiellä johonkin poikittaissaumaan. Iskarit ihan loppu edestä?
Edellinen käyttöauto oli V6 Audi ja kyllä tämä Alfan V6 tuntuu / kuulostaa paremmalta
Viimeksi muokannut GhostZigga, 07 Syys 2015, 22:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
^vaaleat lederit on aina hyvä valinta
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 16 Heinä 2015, 13:36
- Car(s): Saab 9000 2.3 CS Aero '97
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Ehjät on penkit mutta vaativat kyllä aika perusteellisen hieronnan jollain sopivilla aineilla. Palstalainen "Moritz" jo vinkkasi jotain tuotteita hinkkaamista varten
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Puleerausketju varmasti auttaa nahkapenkkien suhteen, uskon mä
Onnea myös hankinnasta! Tuota Carpoikien jpään pistettä voin kyllä itsekin hyvällä omallatunnolla suositella, ainakin niin kauan ku Mårdin Karilla on jotain tekemistä niiden kans.
Mutta minkähän pyörijän se on tuonne vaihtanut? Ei tossa virranjakajaakaan ole...
Ja jos ihan tarkkoja ollaan, vaihteistoöljyjen pitäisi olla Tutelat (Selenia Petronasin tuotemerkki) ja sitä rataa. Mutta hyvältä tuo näyttää
Onnea myös hankinnasta! Tuota Carpoikien jpään pistettä voin kyllä itsekin hyvällä omallatunnolla suositella, ainakin niin kauan ku Mårdin Karilla on jotain tekemistä niiden kans.
Mutta minkähän pyörijän se on tuonne vaihtanut? Ei tossa virranjakajaakaan ole...
Ja jos ihan tarkkoja ollaan, vaihteistoöljyjen pitäisi olla Tutelat (Selenia Petronasin tuotemerkki) ja sitä rataa. Mutta hyvältä tuo näyttää
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 16 Heinä 2015, 13:36
- Car(s): Saab 9000 2.3 CS Aero '97
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Hmm, jaa-a.Aquatica kirjoitti:Mutta minkähän pyörijän se on tuonne vaihtanut? Ei tossa virranjakajaakaan ole...
No vaihteistoöljyistä löytyi kyllä Carpoikien leimaAquatica kirjoitti:Ja jos ihan tarkkoja ollaan, vaihteistoöljyjen pitäisi olla Tutelat (Selenia Petronasin tuotemerkki) ja sitä rataa. Mutta hyvältä tuo näyttää
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Ohjain- tai kiristimen rulla?GhostZigga kirjoitti:Hmm, jaa-a.Aquatica kirjoitti:Mutta minkähän pyörijän se on tuonne vaihtanut? Ei tossa virranjakajaakaan ole...
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
harmi, keväällä jo kattelin sitä samaa autoa! Onnea matkaan!
- onkos muuten mielipidettä siitä miten V6 sopii/toimii automaattilaatikon kanssa?
Tykkäsin manuaalilaatikosta vanhassa 2.4 JTD -autossa, mutta V6n luonne kai eri. Useimmilla myytävillä näkyy olevan manuaali, ihan muutamalla automaatti...
R
- onkos muuten mielipidettä siitä miten V6 sopii/toimii automaattilaatikon kanssa?
Tykkäsin manuaalilaatikosta vanhassa 2.4 JTD -autossa, mutta V6n luonne kai eri. Useimmilla myytävillä näkyy olevan manuaali, ihan muutamalla automaatti...
R
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Se vois tietysti olla, loogisesti ainakin noi jakopään yhteydessä vaihtuis.Finest kirjoitti:Ohjain- tai kiristimen rulla?GhostZigga kirjoitti:Hmm, jaa-a.Aquatica kirjoitti:Mutta minkähän pyörijän se on tuonne vaihtanut? Ei tossa virranjakajaakaan ole...
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 16 Heinä 2015, 13:36
- Car(s): Saab 9000 2.3 CS Aero '97
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Kiitokset onnitteluista. On siinä paljon autoa hintaan nähden
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Ei ole kokemusta kuin manuaalista, mutta 6-vaihteinen manuaali vs. 4-vaihteinen automaatti ja kääk. Manuaalina istuu loistavasti käteen, jonkinlainen alavääntö on, mutta kyllähän tuo kone rakastaa kierroksia.andr kirjoitti: - onkos muuten mielipidettä siitä miten V6 sopii/toimii automaattilaatikon kanssa?
Tykkäsin manuaalilaatikosta vanhassa 2.4 JTD -autossa, mutta V6n luonne kai eri. Useimmilla myytävillä näkyy olevan manuaali, ihan muutamalla automaatti...
R
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Samaa mieltä. Busson luonteeseen sopiva ajotyyli on retrosport ja siihen ajatusmaailmaan ei kyllä tomaatit kuulu. Ne on kädettömii jenkkejä varten
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 V6 hakusessa, tietoa näistä yksilöistä?
Onnittelut täältäkin hankinnasta, vaikkei valinta omaani osunutkaan.
Etupään alustaongelmien selvittelyt ovatkin varsin perinteinen tapa tutustua 156:n omistamisen iloihin. Ei välttämättä ole ihan se ongelmattomin osa-alue. Kannattaa jos ei nyt, niin jollain aikavälillä varautua vaihtamaan kaikki tukivarret (4kpl) hyvälaatuisiin uusiin (TRW tai Ricambi). Ovat tosiaan kulutustavaraa ja vaikuttavat aika dramaattisesti ajettavuuteen. Samalla kun tukivarret vaihtuvat, niin kannattaa toki uusia myös koiranluut. Tyyppivikoihin kuuluvat myös löysät kallistuksenvakaajan runkopuslat, joita ei virallisesti saa erillisinä ostettua. Tehtaan/merkkikorjaamon neuvona on kylmästi vaihtaa koko vakaaja uuteen (200eur). Palstalta toki löytyy useampiakin kertomuksia puslien vaihdosta kotikonstein tarvikemalleihin. Farmarissa lisäjännitteen toki tuovat vielä takapään nivomatit, jos sellaiset sattuu olemaan paikallaan. Ovat melko arvokkaat uusia. Jää monilta tekemättä, kun samaan hintaan saa jo säädettävän alustasarjan molemmille akseleille.
Nahkapenkeille niinkin arvokas aine kuin perinteinen "kissasaippua" on oikeasti yksi parhaista puhdistusaineista. Tuota käytetään jopa ihan museoissa konservointitarkoituksiin yms. Isolla pensselillä vaahdotetaan pintaan ja pyyhitään kostealla mikrokuituliinalla pois. Kuivumisen jälkeen sopivaa hoitoainetta pintaan, niin hyvä tulee.
Etupään alustaongelmien selvittelyt ovatkin varsin perinteinen tapa tutustua 156:n omistamisen iloihin. Ei välttämättä ole ihan se ongelmattomin osa-alue. Kannattaa jos ei nyt, niin jollain aikavälillä varautua vaihtamaan kaikki tukivarret (4kpl) hyvälaatuisiin uusiin (TRW tai Ricambi). Ovat tosiaan kulutustavaraa ja vaikuttavat aika dramaattisesti ajettavuuteen. Samalla kun tukivarret vaihtuvat, niin kannattaa toki uusia myös koiranluut. Tyyppivikoihin kuuluvat myös löysät kallistuksenvakaajan runkopuslat, joita ei virallisesti saa erillisinä ostettua. Tehtaan/merkkikorjaamon neuvona on kylmästi vaihtaa koko vakaaja uuteen (200eur). Palstalta toki löytyy useampiakin kertomuksia puslien vaihdosta kotikonstein tarvikemalleihin. Farmarissa lisäjännitteen toki tuovat vielä takapään nivomatit, jos sellaiset sattuu olemaan paikallaan. Ovat melko arvokkaat uusia. Jää monilta tekemättä, kun samaan hintaan saa jo säädettävän alustasarjan molemmille akseleille.
Nahkapenkeille niinkin arvokas aine kuin perinteinen "kissasaippua" on oikeasti yksi parhaista puhdistusaineista. Tuota käytetään jopa ihan museoissa konservointitarkoituksiin yms. Isolla pensselillä vaahdotetaan pintaan ja pyyhitään kostealla mikrokuituliinalla pois. Kuivumisen jälkeen sopivaa hoitoainetta pintaan, niin hyvä tulee.