Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
Valvoja: Moderators
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
Näyttäis siltä, että 166 tulee olemaan kohtalaisen säännöllisessä talvikäytössäkin ensi talvena. Tämän takia ajattelin asentaa letkulämmittimen ja ehkäpä sisätilanlämmittimenkin. Siihen liittyen pari kysymystä:
-kätevin reitti tuoda johto vänkärin jalkatilaan konehuoneen puolelta?
-letkulämppäri asennettaneen alavesijohtoon ja suuri osa jäähdytysnesteestä valuu tietenkin pois tässä vaiheessa. Pitääkö näitä bussoja erityisesti ilmata, vai riittääkö perinteiset nesteen lisäilyt paisuntasäiliöön ja letkujen puristelut?
-millaista lämppäriä suosittelette?
-muuta huomioitavaa?
-kätevin reitti tuoda johto vänkärin jalkatilaan konehuoneen puolelta?
-letkulämppäri asennettaneen alavesijohtoon ja suuri osa jäähdytysnesteestä valuu tietenkin pois tässä vaiheessa. Pitääkö näitä bussoja erityisesti ilmata, vai riittääkö perinteiset nesteen lisäilyt paisuntasäiliöön ja letkujen puristelut?
-millaista lämppäriä suosittelette?
-muuta huomioitavaa?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
Jos tuossa on saman kokoinen alavesiletku kuin 2.5 V6 156:ssa niin on yksi Defa lämppäri ylimääräisenä.
Mallia Safe Start 422
http://www.defa.com/file/280f69571374/F ... 20-423.pdf
Alavesiletku lienee ainut, mihin saa tarpeeksi jyrkkään kulmaan asennettua.
Mallia Safe Start 422
http://www.defa.com/file/280f69571374/F ... 20-423.pdf
Alavesiletku lienee ainut, mihin saa tarpeeksi jyrkkään kulmaan asennettua.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
Itse vedin sen kuvan osoittamasta kohdasta.
Laitoin Defan letkulämppärin alavesiletkuun ja hyvin toimi ja lämpesi, suosittelen.
Kone käyntiin ja puristelua sillä lähti ilmat järjestelmästä.
Laitoin Defan letkulämppärin alavesiletkuun ja hyvin toimi ja lämpesi, suosittelen.
Kone käyntiin ja puristelua sillä lähti ilmat järjestelmästä.
- Liitteet
-
- PICT0005_1.jpg
- (124.95 KiB) Tiedosto ladattu 1716 kertaa
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
Pitää mitata letku, luulis olevan samaa luokkaa....Finest kirjoitti:Jos tuossa on saman kokoinen alavesiletku kuin 2.5 V6 156:ssa niin on yksi Defa lämppäri ylimääräisenä.
Mallia Safe Start 422
http://www.defa.com/file/280f69571374/F ... 20-423.pdf
Alavesiletku lienee ainut, mihin saa tarpeeksi jyrkkään kulmaan asennettua.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
Laitoin joskus 3.0 ja 3.2 - moottoreihin Defan öljypohjan säteilylämmittimen. Moni niitä dissaa, mutta kyllä ne ainakin minulla toimivat ihan hyvin. Eihän niillä moottoria lämmitetä vaan öljyt, jotka lähtevät heti nöyrästi kiertämään kun käynnistää.
Asennus ainakin onnistuu vaikka parkkipaikalla. Mutta kyllähän jäähynesteetkin hyvä olisi määräajoin vaihtaa varsinkin alumiinilohkoisissa. Ilmausruuvi on syylärin päädyssä ja joissain vanhemmissa on imusarjan alla olevassa metalliputkessa. Paisarin korkki pois ja lämmöt sisälle täysille, sitten käyttää moottorin kuumaksi. Yleensä tämä on riittänyt kaikissa autoissa. Joitain oon joutunut ajamaan rinteeseen perä ja nokka edellä (VW) kun en hoksannut toista ilmausruuvia lämppärin linjasta.
Asennus ainakin onnistuu vaikka parkkipaikalla. Mutta kyllähän jäähynesteetkin hyvä olisi määräajoin vaihtaa varsinkin alumiinilohkoisissa. Ilmausruuvi on syylärin päädyssä ja joissain vanhemmissa on imusarjan alla olevassa metalliputkessa. Paisarin korkki pois ja lämmöt sisälle täysille, sitten käyttää moottorin kuumaksi. Yleensä tämä on riittänyt kaikissa autoissa. Joitain oon joutunut ajamaan rinteeseen perä ja nokka edellä (VW) kun en hoksannut toista ilmausruuvia lämppärin linjasta.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
Onko enää mitään syytä laittaa sisälle täysiä lämpöjä, kun eihän kennolle menevässä letkussa ole enää mitään hanaa kuten vanhemmissa?
Syylärin ilmausruuvista olen bussosta ilmat saanut pois.
Syylärin ilmausruuvista olen bussosta ilmat saanut pois.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
GTA:han ei defan luettelon mukaan saa letkulämppäriä, mutta 2.5 156:een saa. Hommasin sitten tuollaisen 2.5:een tarkoitetun letkulämmittimen ja kyllähän sen myös GTA:han saa
Tosin lämmittimen runko olisi saanut olla suuremmalle letkulle tarkoitettu, joten uudestaan tutkimaan defan luetteloita. Sieltä löytyikin isommalle letkulle tarkoitettu malli ja paikallinen varaosaliike ystävällisesti tilasi sellaisen tuon pienemmän tilalle. Itse siis suosittelisin tuota hieman isompaa versiota sinne alavesiletkuun, niin ei ole aivan niin pientä kuristinta ahdistamassa virtausta

Tosin lämmittimen runko olisi saanut olla suuremmalle letkulle tarkoitettu, joten uudestaan tutkimaan defan luetteloita. Sieltä löytyikin isommalle letkulle tarkoitettu malli ja paikallinen varaosaliike ystävällisesti tilasi sellaisen tuon pienemmän tilalle. Itse siis suosittelisin tuota hieman isompaa versiota sinne alavesiletkuun, niin ei ole aivan niin pientä kuristinta ahdistamassa virtausta

"No smoke => no power => no hope"
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
Hyvä tietää vastaisuudelle, muistatko mikä oli tuon tyyppinumero? Taisi olla myös tehokkaampi?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
Jäsen Jarodd:ilta ostin 421 version hänen Gta:staan, eli isommilla (36mm) liitosputkilla.Keltsi kirjoitti:GTA:han ei defan luettelon mukaan saa letkulämppäriä, mutta 2.5 156:een saa. Hommasin sitten tuollaisen 2.5:een tarkoitetun letkulämmittimen ja kyllähän sen myös GTA:han saa![]()
Tosin lämmittimen runko olisi saanut olla suuremmalle letkulle tarkoitettu, joten uudestaan tutkimaan defan luetteloita. Sieltä löytyikin isommalle letkulle tarkoitettu malli ja paikallinen varaosaliike ystävällisesti tilasi sellaisen tuon pienemmän tilalle. Itse siis suosittelisin tuota hieman isompaa versiota sinne alavesiletkuun, niin ei ole aivan niin pientä kuristinta ahdistamassa virtausta
Sopii napakasti Gtv tb:hen, letku jotain 35,5mm.
^laittamastani linkistä 421 -loppuinen. Sähkötehossa ei eroa, parempi virtaus?
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 02 Touko 2009, 16:31
- Car(s): Giulia 2.2 AT8 Super ex Renault Talisman, AR 166 2.5V6 03
- Paikkakunta: Espoo
Re: Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
Täällä sisätilan lämmittimen johto kulkee pohjapanssarin päällä. Turhana ei ole ollut koskaan käytössä. Senjälkeen kun irtosi takapååstä alkoi raapia tietä. Letkulämmitin on ok. Tuostakin johtoliitin on irronnut pari kertaa.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
On. Emännällä omien sanojensa mukaan perse jäätyy 166:n nahkapenkissä talvella muuten. Ja jos rouvan perse on jäässä, ei minullakaan ole kivaajmi kirjoitti:Onko enää mitään syytä laittaa sisälle täysiä lämpöjä, kun eihän kennolle menevässä letkussa ole enää mitään hanaa kuten vanhemmissa?

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
Tää oli hyvä...
. Tarkoitti varmaan tuota ilmaustoimenpidettä silmälläpitäen.

ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
Joo tuohon ilmaukseen kommentoisin.
Sinnehän kiertää aina vesi eli ihan sama missä asennossa lämmönsäätö on ilmausta ajatellen.

Sinnehän kiertää aina vesi eli ihan sama missä asennossa lämmönsäätö on ilmausta ajatellen.
Re: Letku- ja sisätilanlämmitin 166:een
Kyllä mulla lämmittä Momon nahkojen läpi kohtuullisesti.Jakke kirjoitti:On. Emännällä omien sanojensa mukaan perse jäätyy 166:n nahkapenkissä talvella muuten. Ja jos rouvan perse on jäässä, ei minullakaan ole kivaajmi kirjoitti:Onko enää mitään syytä laittaa sisälle täysiä lämpöjä, kun eihän kennolle menevässä letkussa ole enää mitään hanaa kuten vanhemmissa?. Penkinlämmittimetkään ei ymmärtääkseni toimi, vaikka kuulemani mukaan noissa Momon sisustalla olevissa ei välttämättä huomaa vaikka ne toimiskin.