164 ts vaihdelaatikko hajosi!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

164 ts vaihdelaatikko hajosi!

Viesti Kirjoittaja teik »

Öljyt tulee kytkinkopan kohdalta ulos. Onkohan tuolle mitään tehtävissä itse vai pitääkö ostaa suosiolla uusi laatikko?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos ei pitänyt mitään erikoisia ääniä niin mahtaneeko olla muuta vikaa kuin kytkinakselin stefa?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Niin, ja onko öljy vaihdelaatikkoöljyä? Voihan moottorin vauhtipyörän puoleinen stefakin vuotaa.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja teik »

laatikossa oli noin 2dl öljyä eli sitä vuotaa :) Pitäisi olla 1.8l. Onko tuo stefa mahdollista vaihtaa itse?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

On toki, olen vaihtanut tuon stefan kytkimen vaihdon yhteydessä. Siinä on sellainen metalliputki mihin tuo stefa on työnnetty ja tuo metalliputki on kiinni itse vaihdelaatikossa kolmella M6 pultilla, putken ja lootan väliin kannattaa sitten laittaa tiivisteainetta ettei rupea sieltä vuotamaan. Samalla kannattaa tietty vaihtaa vetoakseleiden tiivisteet. Ehkä kytkinkin, paineasetelma ja painelaakeri niin kun nyt samalla, niin... tuo kampiakselin stefa menisi samalla vaivalla koska se alkaa ennemmin tai myöhemmin vuotamaan :?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kytkinakselin laakeri siinä heti stefan takana ei kauaa kestä ilman öljyä....

kato tarkkaan että sekin on kunnossa, kuulat on kiinni muovikehässä joka lämmetessään hajoo helposti kun öljy ei jäähdytä... :wink:

Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja teik »

jiiässä kirjoitti:Kytkinakselin laakeri siinä heti stefan takana ei kauaa kestä ilman öljyä....

kato tarkkaan että sekin on kunnossa, kuulat on kiinni muovikehässä joka lämmetessään hajoo helposti kun öljy ei jäähdytä... :wink:
Uusi laatikko on tulossa, mutta onko tuo kytkinakselin laakeri vaihteiston osa vai pitääkö se vielä erikseen hommata jostain..
Voihan se olla, että laakeri olisi säilynyt ehjänäkin...

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

on vaihteiston osa....Jos meinaa sen vaihtaa niin koko laatikko pitää purkaa...

Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja teik »

Eli nyt on purettu alffaa siihen asti, että yritettiin ottaa loota irti, mutta ei vaan irtoa. Alapallot on irti ja vasen vetoakseli, mutta alffasta ei lähdekään oikean puoleinen vetoakseli irti. Laatikko ottaa apurunkoon kiinni kun nykii eikä varmaan ole tarkoitus käyttää laikkaa apurunkoon?
Kertokaa ihmeessä miten olette saaneet laatikon pois, etenkin sen oikeanpuoleisen vetoakselin. Tai siis miten se laatikko mahtuu tulemaan ulos??

Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

pistin sulle ohjeet meilillä

Vastaa Viestiin