Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli 1.9 crosswagon 2005 vuojelta ja onkelmana että aina ei käynnisty vaikka hyvin starttaa ja ei sivuääniä... Noh parikertaa uudestaan ja vähän ylipitkää hehkua tai siis että siirtopumppu ainaki saa rauhasa pumpata nii lähtee yleensä hyvin käyntiin. Mutta joskus kun lähtee heti nii saattaa sammua melkeempä heti. Vikakoodeja ei ole muita kun egr aina välillä kun ei oo poistanu... Elikkä jos jollai veikkauksia tai kokemuksia nii ilomielin kuulisin
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä selvä, kiitos!Jarsan kirjoitti:Vahvistan ylläolevat lausunnot oikeiksi.
Huomasin vaan, että hikoilee öljyä ja pari tiivistettä näkyy olevan jotka asiaan vaikuttaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäs toi 1.9 kiisselin jakopään vaihtoväli olikaan?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihtoehtoja on aika paljon. Onko moottorin lämpötilalla tai jollain muulla olosuhteella merkitystä, vai tekeekö satunnaisesti olosuhteista riippumatta?Sakkeus kirjoitti:Eli 1.9 crosswagon 2005 vuojelta ja onkelmana että aina ei käynnisty vaikka hyvin starttaa ja ei sivuääniä... Noh parikertaa uudestaan ja vähän ylipitkää hehkua tai siis että siirtopumppu ainaki saa rauhasa pumpata nii lähtee yleensä hyvin käyntiin. Mutta joskus kun lähtee heti nii saattaa sammua melkeempä heti. Vikakoodeja ei ole muita kun egr aina välillä kun ei oo poistanu... Elikkä jos jollai veikkauksia tai kokemuksia nii ilomielin kuulisin
Anturitietoja voisi koittaa tarkkailla, nouseeko esim. rail-paine millaisiin lukemiin epäonnistuneen startin aikana? Ja vastaako jäähdytysnesteen lämpötilatieto todellista?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No niin taas kysellään. 156 jts . Onko palstalaisilla tietoa Kouvolan seudun jakopään rempan tekijöistä ? Tuli 120tkm mittariin ja hihnanvaihtoremontti odottaa. Jos vielä joku osaisi sanoa happitunnistin 2 , onkohan se katalysaattorin jälkeen ? Ilmeiseti niitä kaksi kpl on ?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
JTS:ssä on itseasiassa 3 (vai peräti 4?) happitunnistinta, sikäli kun rakenne ei täysin poikkea Euro3-TS:stä.
Euro3-TS:ssä on 2kpl antureita heti pakosarjan kateissa, sitten 1kpl myöhemmin putkessa.
Jakopäähommaan Kouvolan suunnalta tahi mikä mikäkin lohko on, en osaa mitään älykästä sanoa.
Euro3-TS:ssä on 2kpl antureita heti pakosarjan kateissa, sitten 1kpl myöhemmin putkessa.
Jakopäähommaan Kouvolan suunnalta tahi mikä mikäkin lohko on, en osaa mitään älykästä sanoa.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Oma suositukseni Kouvolan alueelta on tmi Timo Putkonen. Myös Kouvolan AD, Beneten, jäi edellisen hihnanvaihdon aikaan mieleen, että siellä oli ainakin yksi Alfoihin perehtynyt työntekijä joka suurinpiirtein tiesi mihin hommaan oli ryhtymässä.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos vinkistä Putkoselta varattu hihnanvaihto- aika ensiviikolle. Hintakin mielestäni aika inhimillinen 450 € 

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siellä on neljä anturia. Bank 1 ja 2, molemmissa anturit 1 ja 2. Bank 1 sensor 2 esimerkiksi ykköslohkon jälkimmäinen anturi.peke kirjoitti:No niin taas kysellään. 156 jts . Onko palstalaisilla tietoa Kouvolan seudun jakopään rempan tekijöistä ? Tuli 120tkm mittariin ja hihnanvaihtoremontti odottaa. Jos vielä joku osaisi sanoa happitunnistin 2 , onkohan se katalysaattorin jälkeen ? Ilmeiseti niitä kaksi kpl on ?
Jos herjaa tulee niiltä ykkösantureilta niin vika on yleensä liittimissä eikä itse anturissa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En nyt oikeen ota tolkkua tosta aikaisemmin mainitsemastani 1.9 jtd:n jakopäästä. Selasin brittifoorumitkin läpi, ja sielläkin ihmiset jopa taistelivat siitä mikä on sopiva hihnanvaihtoväli.
Vähän harkinnut tuommoista jossa on vaihdettu hihna ja vesipumppu 2013 kesällä, 50tkm sitten. En ihan heti viitsisi alkaa remmin kanssa jumppaamaan.
Vähän harkinnut tuommoista jossa on vaihdettu hihna ja vesipumppu 2013 kesällä, 50tkm sitten. En ihan heti viitsisi alkaa remmin kanssa jumppaamaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
8v on käsittääkseni täysin samanlainen tehdä, kuin 2.4JTD 10v - eli vähemmän ahdas, eli tehtävissä parkkipaikalla keskinkertaisilla työkaluillakin.
Ei tarvitse erikoistyökaluja - joku 8v omistaja sais tuon varmistaa, mutta näin kuulemma Fiiatin 1.9JTD:n kanssa.
Yhdellä nokalla on vähemmän säädettävää ja vähempi määrä venttiileitä.
Oma 2.4JTD kesti vesipumppu ~100tkm, vähän yli, ennen ku laakeri petti. Ja ikää oli kai 5v myös.
Ei tarvitse erikoistyökaluja - joku 8v omistaja sais tuon varmistaa, mutta näin kuulemma Fiiatin 1.9JTD:n kanssa.
Yhdellä nokalla on vähemmän säädettävää ja vähempi määrä venttiileitä.
Oma 2.4JTD kesti vesipumppu ~100tkm, vähän yli, ennen ku laakeri petti. Ja ikää oli kai 5v myös.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä siis kyseessä 16-tappinen malli, vm.05.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sama kone Saabin keulalla oli 5v/120tkm, mutta silloisen työkaverin autossa se ei ihan sitä kestänyt, kun vesipumppu hirtti kiinni.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitenköhän noiden laatu ja kesto voi vaihdella noin paljon.
Brittifoorumilla ihmiset mainitsee oman hihnan kestoksi kaikkea kahden ja seitsämän vuoden väliltä ja 20-150tkm. Hämärää.
Brittifoorumilla ihmiset mainitsee oman hihnan kestoksi kaikkea kahden ja seitsämän vuoden väliltä ja 20-150tkm. Hämärää.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saabilla on ollut reteesti myös 10v/150tkm hihnanvaihtoväliä ko. mosalle. Saabistien keskuudessa kuitenkin 100tkm on pidetty hyvänä ideana juurikin vesipumpun vuoksi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ite pitäisin sen 100th maksimina. Oma tapaus---> http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=28066Wiltsu kirjoitti:En nyt oikeen ota tolkkua tosta aikaisemmin mainitsemastani 1.9 jtd:n jakopäästä. Selasin brittifoorumitkin läpi, ja sielläkin ihmiset jopa taistelivat siitä mikä on sopiva hihnanvaihtoväli.
Vähän harkinnut tuommoista jossa on vaihdettu hihna ja vesipumppu 2013 kesällä, 50tkm sitten. En ihan heti viitsisi alkaa remmin kanssa jumppaamaan.
Eli remmi olisi kestäny, mutta vesipumppu antautui.
Remminvaihto sinänsä ei ole mitään rakettitiedettä ja onnistuu ilman mitään säätö/ lukkopaloja tai muita erikoistyökaluja, mutta työskentelyväli on ...keleen ahdas
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No niin talvi tulossa ja vaimon 156:sen tehdasilmastointi päätti olla tottelematta ilmanohjaus pyyntöjä käyttöpyörää kääntelemällä. Olisiko kukaan jo korjannut mokomaa vikaa ja jos niin miten ? Autohan on 1.8 sw . Kiitoksia neuvoista jo etukäteen, varsinkin jos niiden avulla eläkeläinenkin osaisi korjata vian.
LasseP
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyseessä lienee yksi alueinen ilmastointi, jossa vaijerivälitteinen ohjaus puhalluksen suuntaukselle. Sieltä on oletettavasti korkannut vaijerin kiinnitys säätöpyörään tai vaijerin kuoren kiinnitys runko-osaan.
Korjaus riippuu hyvin pitkälti siitä mikä sieltä on pettänyt. Eli täytyy purkaa säätöpaneelia sen verran, että pääsee näkemään. Jossain täällä muistelisin nähneeni purkuohjeet tuohon vanhemman malliseen ilmastointipaneeliin, ihan jopa kuvien kera. Olisko ollut teknisessä osiossa?
Korjaus riippuu hyvin pitkälti siitä mikä sieltä on pettänyt. Eli täytyy purkaa säätöpaneelia sen verran, että pääsee näkemään. Jossain täällä muistelisin nähneeni purkuohjeet tuohon vanhemman malliseen ilmastointipaneeliin, ihan jopa kuvien kera. Olisko ollut teknisessä osiossa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kokemuksia vapaavirtaussuodattimista & äänimaailmasta ja mahdollisesti myös tehonlisäyksestä?
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistaakseni jossain täällä oli keskustelua eri vapaavirtaussuodattimista ihan dyno-testien kanssa. Lopputulema taisi olla se, että hyvällä/kalliilla suodattimella teho laski vähiten vakioon verrattuna. 

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olikohan TDi-magazine joka useampi vuosi sitten testasi paneelimallisia vapaavirtaussuodattimia. Virtauspenkin mukaan virtasivat kyllä enemmän kuin vakiot, mutta dynomittausten mukaan sillä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään.
Avoimet kartiosuodattimet imee kuumaa ilmaa moottoritilasta joten niillä on vaikutusta mihinkään kun tehot laskee.
Koteloiduilla kartiosuodattimilla voi pientä teholisää saadakin, mutta vakiomoottorissa todennäköisesti aika marginaalista.
K&N muistaakseni lupaa noille kiteille että takaavat että teho nousee, määristä eivät kuitenkaan puhu mitään. Siis samassa penkissä ennen ja jälkeen kitin asennuksen jos ei teho nouse niin rahat takaisin.
Mulla oli 75:ssä ostaessa avoin kartio. Onhan se busson ääni kiva, mutta kyllä se mölinä äkkiä rupesi kyllästyttämään ja vaihdoin suodattimen koteloituun.
Joku tuusninkifirma myy 156:een kartiosuodatinsarjoja joissa se suodatin tulee pakosarjan päälle. Oikein optimaalinen sijoitus
Avoimet kartiosuodattimet imee kuumaa ilmaa moottoritilasta joten niillä on vaikutusta mihinkään kun tehot laskee.
Koteloiduilla kartiosuodattimilla voi pientä teholisää saadakin, mutta vakiomoottorissa todennäköisesti aika marginaalista.
K&N muistaakseni lupaa noille kiteille että takaavat että teho nousee, määristä eivät kuitenkaan puhu mitään. Siis samassa penkissä ennen ja jälkeen kitin asennuksen jos ei teho nouse niin rahat takaisin.
Mulla oli 75:ssä ostaessa avoin kartio. Onhan se busson ääni kiva, mutta kyllä se mölinä äkkiä rupesi kyllästyttämään ja vaihdoin suodattimen koteloituun.
Joku tuusninkifirma myy 156:een kartiosuodatinsarjoja joissa se suodatin tulee pakosarjan päälle. Oikein optimaalinen sijoitus

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mietinkin et jos kokeilisi laittaa kartiosuodattimen koteloon, josko sillä ois mitään eroa vakioon. En löydä sitä topikkia vapaavirtaavistasuodattimista dynotestejen kera.. 

"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^En löytänyt nyt itsekään sitä, mutta olen kyllä lähes satavarma, että sellainen ketju täällä jossain oli.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itsekin muistan moisen keskustelun... Oisko ollut ihan jopa tässä ketjussa tai jossain projektissa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tossa ku olin irrottamassa 156:sen takaovipahvia nii jäin ihmettelemään, et miten toi ikkunaveivi irrotetaan. Siinä pitäis ilmeisesti olla joku lukitussysteemi, mut ei ainakaan auennu vaikka linkkarilla yritin avustaa. Voiks joku hieman opastaa?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onnistuin katkaisemaan polttoainesuodatinta vaihtaessa 2,4 JTD:hen veden erottimen anturipotikan suotimen pohjasta. Kiristin liikaa sitä uuteen suodattimeen ja se tietty katkesi. En löytänyt netin ihmeellisestä maailmasta varaosahaulla tuota osaa. Osaiskos joku neuvoa ?
Löytyiskö joltakulta jopa käytetty purkuosana ?
Löytyiskö joltakulta jopa käytetty purkuosana ?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lasista haluat irti? Lasin päässä on "perhonen", koska noh. Se on oikeastaan perhosen muotonen klipsi. Se menee siis lasin läpi, pitää vaan joko vetää tai työntää sivusuunnassa, jotta lukko"sokka" irtoaa ja sitten vetää tai työntää tappi lasista irti.BMWekenäs kirjoitti:Tossa ku olin irrottamassa 156:sen takaovipahvia nii jäin ihmettelemään, et miten toi ikkunaveivi irrotetaan. Siinä pitäis ilmeisesti olla joku lukitussysteemi, mut ei ainakaan auennu vaikka linkkarilla yritin avustaa. Voiks joku hieman opastaa?
Olikos FAQ-puolella kuvalinen ohje ihan veivin vaihtamiseen; myös projektiketjusta tarpeeksi kaivamala pitäisi löytyä mekaaniselle, että sähköiselle veiville kuvia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Tarkoitti varmaankin ikkunaveivin irroitusta, että saa ovipahvin irti, tai niinhän tuossa kysyttiin.
Veivin ja pahvin välistä täytyy saada "lukitussokka" pois. Onnistuu ohuella talttameisselilla tms. työkalulla. Sokan näkee sieltä välistä, kun hiukan venyttää.
Veivin ja pahvin välistä täytyy saada "lukitussokka" pois. Onnistuu ohuella talttameisselilla tms. työkalulla. Sokan näkee sieltä välistä, kun hiukan venyttää.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katsos kun en osannut lukea. Syytän puhelintani...
Ja noinhan se läks. Ja jos lukkosokka on tarpeeks väsynyt, lähtee muutenkin (tää o varmaan harvinaisempaa).
Ja noinhan se läks. Ja jos lukkosokka on tarpeeks väsynyt, lähtee muutenkin (tää o varmaan harvinaisempaa).
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se sokka sitten putoaa kivasti pihamaalle ja ei löydy enää ikinä. Ai mistä tiedän? 

Tein itse - säästin
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Et oo vaan kattonu kottikärryn renkaasta ?Oleino kirjoitti:Se sokka sitten putoaa kivasti pihamaalle ja ei löydy enää ikinä. Ai mistä tiedän?
Siinä se kuitenkin on pystyssä keväällä...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin kiitoksia, homma jälleen hallussa 

-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Johan tässä on ilman isompia murheita jo hyvä tovi menty, mutta nyt vaikuttaa siltä, että ilmi tulee tiensä päähän.
Pari päivää sitten 60-100kmh kiihdytyksessä tapahtui odottamaton nykäys ja moottorin vikavalo syttyi sekunniksi. Mitään koodeja ei kuitenkaan jäänyt muistiin. Tänään taas ripeässä risteyksen ylityksessä esiintyi kesken kiihdytyksen pari rajua nykäystä, niinkuin rajoitin tulisi vastaan. Ei tälläkään kertaa koodeja muistissa.
Ensimmäisen insidenssin jälkeen tyhjäkäynti pyöri hetken jossain 400 rpm:n paikkeilla, mutta tänään tuota ilmiötä ei tullut. Tyhjäkäynnissä on viimeaikoina muuten esiintynyt täysin satunnaista karkeutta joka tulee ja menee miten tahtoo. Pienellä kaasulla menossa ei huomaa mitään mystistä.
Mitäs raati sanoo? Lähdenkö ilmikauppaan?
Pari päivää sitten 60-100kmh kiihdytyksessä tapahtui odottamaton nykäys ja moottorin vikavalo syttyi sekunniksi. Mitään koodeja ei kuitenkaan jäänyt muistiin. Tänään taas ripeässä risteyksen ylityksessä esiintyi kesken kiihdytyksen pari rajua nykäystä, niinkuin rajoitin tulisi vastaan. Ei tälläkään kertaa koodeja muistissa.
Ensimmäisen insidenssin jälkeen tyhjäkäynti pyöri hetken jossain 400 rpm:n paikkeilla, mutta tänään tuota ilmiötä ei tullut. Tyhjäkäynnissä on viimeaikoina muuten esiintynyt täysin satunnaista karkeutta joka tulee ja menee miten tahtoo. Pienellä kaasulla menossa ei huomaa mitään mystistä.
Mitäs raati sanoo? Lähdenkö ilmikauppaan?
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on simotan kaksoiskartiosuodin siellä orkkiskotelon sisällä. Snorkkeli on otettu pois. Äänet on kivat mutta tehonnoususta tai laskusta ei havaintoaAthrez kirjoitti:Mietinkin et jos kokeilisi laittaa kartiosuodattimen koteloon, josko sillä ois mitään eroa vakioon. En löydä sitä topikkia vapaavirtaavistasuodattimista dynotestejen kera..

Toisaalta mul on myös sellanen obd liittimessä oleva "teholastu" kanssa kiinni ja täytyy sanoa että jotain se tekee koska ne imuäänet on erillaiset riippuen onko lastu kiinni vai ei. Ilman lastuboksia imuäänet on vaimeammat, lastulla vois kuvailla melkeinpä karjunnaksi. Hieno efekti sinänsä..

Onko muuten asiantuntijoita linjalla senverran että osaisi selittää sen imuputkessa olevan "sivukammion" funktion mulle. Oliko niin että sillä on jotain tekemistä alaväännön kanssa? Eli jos laittaa sellasen komian kiiltävän suoranputken massamittarille niin alavääntö kärsii...? Miksi?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Obd liittimessä teholastu? Elikkäs 

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jotain tämmöstä:JaRoDD kirjoitti:Obd liittimessä teholastu? Elikkäs
http://www.ebay.co.uk/itm/Plug-and-Driv ... 48834a1ccf
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
+35% hp ja +25% nmTuomas K kirjoitti:Jotain tämmöstä:JaRoDD kirjoitti:Obd liittimessä teholastu? Elikkäs
http://www.ebay.co.uk/itm/Plug-and-Driv ... 48834a1ccf

-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No kaikkee sitä näkee ku vanhaks elää.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Päälle 300 pollea GTA:han alle kympillä.
Kokeile ihmeessä..
Kokeile ihmeessä..
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eiku tällänen joku tais olla..Puolanpojilta.150e Ja jos tuote on Pro Racing niminen niin pakkohan sen on toimia.Tuomas K kirjoitti:Jotain tämmöstä:JaRoDD kirjoitti:Obd liittimessä teholastu? Elikkäs
http://www.ebay.co.uk/itm/Plug-and-Driv ... 48834a1ccf

http://www.ebay.co.uk/itm/Performance-C ... 33aabdafc6
Mut mikä sen imuilmaröörin lisäkammion salaisuus on?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kammio on helmholz-resonaattori. Vaimentaa imuääniä, mutta on siitä joten iloa virtauksenkin kannalta kun useampi kokeilija on raportoinut poiston heikentävän vääntöä.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla oli kakstahtisessa IZH pyörässä jälkiasenteinen purkki imukaulassa.Tuomas K kirjoitti:Kammio on helmholz-resonaattori. Vaimentaa imuääniä, mutta on siitä joten iloa virtauksenkin kannalta kun useampi kokeilija on raportoinut poiston heikentävän vääntöä.
Siinä sen todella huomas kuinka paremmin kone jakso vetää purkin kera vs. purkki tulpattuna
Nykyisinhän käytetään läppäpyttyjä ajamaan samaa asiaa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu,koitin joskus "suoralla putkella" ja hävis alaväännöt täysin. Noi resonaattorikotelot parantaa ilman kulkua putkea pitkin. Ilma kiertää "mokkuloissa" siten, että tietyillä kierrosalueilla saadaan jopa pieni paine imuputkeen. Näin luin jostain artikkelista/insinöörin lopputyöstä tai vastaavasta. Siksi hämmästelen kun mm.autodelta myy kolmellasadalla suoraa putkea joka lisää tehoa...
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllähän se tuntuu persdynossa kun lompakko ohenee 

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kauppa se on mikä kannattaawillez kirjoitti:Siksi hämmästelen kun mm.autodelta myy kolmellasadalla suoraa putkea joka lisää tehoa...

Vanha viisaushan eri versioinaan kertoo että viritys on onnistunut jos teho ei laske yli 20 %.
Kyllähän jotkut on pitäneet tessussa jonkunlaisena virityksenä muuttaa tulpanjohtojen järjestystä ja persdyno todistaa virityksen onnistuneeksi. Jokuhan sitä foorumilla kokeili, persdyno tosiaan kertoi voimaa tulleen lisää, mutta oikea dyno kertoi että vääntö heikkeni koko kierrosalueella, mutta alakierroksilla eniten joten syntynyt "tehopiikki" kertoi persdynolle tehon kasvaneen. Näin "viritykseksi" kelpaa vähän mikä vaan.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edellisen viestini oireiden perusteella laitoin Motonetistä uuden anturin tilaukseen. Otin eilen anturin käteen ja puhdistelin sitä ilmille tarkoitetulla aineella, mutta yläkierrosten puhti on edelleen poissa. Diagnoosi taisi mennä kuitenkin putkeen, sillä tänään joutui lämpimällä koneella vähän sahailemaan, ennenkuin busso heräsi tulille. Muistiin jäi vikakoodi P0110 - Air temperature sensor, mikä ilmeisesti viittaa ilmiin.
Tällaisessa cf3 v6:ssa on muuten F00C2G2004 nron anturi.
Tällaisessa cf3 v6:ssa on muuten F00C2G2004 nron anturi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millasia vastuksia ootte laittanu siihen apukuskin penkin istuintunnistinjohtoon, jotta se toimii kun ei ole kytkettynä penkkiin? Tunnistin on siis rikki penkissä, ja ajattelin ohittaa sen kokonaan, koska bägivalo sytty...
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jostain foorumilta se vastuksen koko löytyy, itse en muista.BMWekenäs kirjoitti:Millasia vastuksia ootte laittanu siihen apukuskin penkin istuintunnistinjohtoon, jotta se toimii kun ei ole kytkettynä penkkiin? Tunnistin on siis rikki penkissä, ja ajattelin ohittaa sen kokonaan, koska bägivalo sytty...
Mutta kävit kaikki liittimet läpi ja ei auttanut, vai antaako se vikakoodia risasta tunnistimesta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eiku vaihdoin penkit, niin sen jälkeen sytty eli pakko olla tuo apukuskin penkin tunnistin rikki.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-