Muiden merkkien uutuuksia.
Valvoja: Moderators
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Hmm, tuo rätti päällä kuva tuo välittömästi mieleen XLR:n. Tuo takaosa näyttää just joltain japsihimmeliltä.
Olisin toivonut enemmän Barchetan sulavuutta, ehkä tuo keula ja kokonaismuoto luonnossa on sitten lähempänä alkuperäistä 124 Spideria, elän toivossa
-Tazio
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^^ Eipä kauas MX-5:stä tipahtanut. Yllättävän vähän. Mutta enpä kyllä oikeastaan tiedä mitä odotinkaan. Ei se nyt sentään 500-perheeseen sopivaa söpislookia kuitenkaan olisi saanut kuitenkaan. Mitähän on pellin alla, tuskin 1.5/2.0 SkyActiv-teknologiaa..? Kyllähän 1.4 MultiAir sinne sopii ja 1750TBi olisi jo mannaa. Hinnat alkaen-malliin 875cc TwinAir! Sillä saisi autoveron osuuden minimiin ja myyntitiskille vipinää. Jännää, jännää..
Saapa nähdä saadaanko moista sitten Suomesta koskaan. Pelkään että menee paremmille myyntimarkkinoille, kuten se uusi "Linea/Aegea", mikä se nyt sitten tuleekaan nimeltään olemaan. Jotenkin tässä kaipaisi sellaista ysärimenoa Fiatiltakin, tuolloin oli Coupé ja Barchetta täydentämässä arkisempia markkinoita. Nyt vaan samaa räväkkyyttä mukaan!
Miata/MX-5: "hot lap Laguna Secalla": https://www.youtube.com/watch?v=WQYQWsdvnEQ#t=183
Jospa se Viiattikin kulkisi kuten toi..!?
Saapa nähdä saadaanko moista sitten Suomesta koskaan. Pelkään että menee paremmille myyntimarkkinoille, kuten se uusi "Linea/Aegea", mikä se nyt sitten tuleekaan nimeltään olemaan. Jotenkin tässä kaipaisi sellaista ysärimenoa Fiatiltakin, tuolloin oli Coupé ja Barchetta täydentämässä arkisempia markkinoita. Nyt vaan samaa räväkkyyttä mukaan!
Miata/MX-5: "hot lap Laguna Secalla": https://www.youtube.com/watch?v=WQYQWsdvnEQ#t=183
Jospa se Viiattikin kulkisi kuten toi..!?
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Fiat Tipo tulee taas:http://tekniikanmaailma.fi/autot/fiat-t ... in-uutuus/
Oikeastaan pidän jo nyt autosta, kun sillä on hyvä nimi! Tipo tosin taisi olla rutkasti persoonallisempi kuin tää Rapid-klooni tulee olemaan. Tarjolla koko Eurooppaan, joten tulee vissiin meillekin!
Oikeastaan pidän jo nyt autosta, kun sillä on hyvä nimi! Tipo tosin taisi olla rutkasti persoonallisempi kuin tää Rapid-klooni tulee olemaan. Tarjolla koko Eurooppaan, joten tulee vissiin meillekin!
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Toivottavasti.Kivijärvi kirjoitti:Fiat Tipo tulee taas:http://tekniikanmaailma.fi/autot/fiat-t ... in-uutuus/
Oikeastaan pidän jo nyt autosta, kun sillä on hyvä nimi! Tipo tosin taisi olla rutkasti persoonallisempi kuin tää Rapid-klooni tulee olemaan. Tarjolla koko Eurooppaan, joten tulee vissiin meillekin!
Nykymaahantuojan touhua katsoessa en kyllä pidätä hengitystäni
-Tazio
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Noh, saa niiltä nelikkopandaa. Ja nelikkoviissataaäksääkin. Kai tässä joku Dacian kilpailija vois hyvinkin olla vahvoilla.Tazio kirjoitti:Toivottavasti.Kivijärvi kirjoitti:Fiat Tipo tulee taas:http://tekniikanmaailma.fi/autot/fiat-t ... in-uutuus/
Oikeastaan pidän jo nyt autosta, kun sillä on hyvä nimi! Tipo tosin taisi olla rutkasti persoonallisempi kuin tää Rapid-klooni tulee olemaan. Tarjolla koko Eurooppaan, joten tulee vissiin meillekin!
Nykymaahantuojan touhua katsoessa en kyllä pidätä hengitystäni
-Tazio
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^Eilen viimeksi vilkaisin maahantuojan listan 500X:n suhteen. Hiukan pompsahtaa tuo hinta sen nelikon kohdalla... Tarkistin lähinnä sitä varten, että vaimo ihan yhtäkkiä sanoi hyväksyvänsä sen Bimmerin korvaajaksi! Katsotaan, katsotaan...
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Toyotan uusi F-SR konsepti vaikuttaa aika tuotantovalmiilta autolta. Tollanen pikkucoupe vois olla aika hauska sopivan äreällä moottorilla.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Työn puolesta on tullut ajettua uudella Toyota Aigolla. Näissä tuntuu olevan kaikki herkutkin kiinni. Jopa vakionopeuden säädin.
Mutta eipäs muuten olekaan.
Vaan se toimii samalla tavalla kuten perinteinen vakkari, MUTTA mittaristoon ilmestyy sen hetkinen ajonopeus, kuittaat sen painamalla viikseä alaspäin, jolloin se vakkari menee päälle.
Yllätys onkin suuri kun sitten rentoudut ja nostat kaasun ; auto alkaa hiljentää. Vaistomaisesti siinä sitten painat lisää kaasua ja saat sen tavotenopeuden ja taas sama juttu. Nopeus tippuu.
Meni hetken aikaa tajuta toi, miten tuo oikeasti toimii. Se on siis nopeuden rajoitin periaatteessa. Asennat viikseä ylös tai alaspäin painamalla nopeuden halutuksi ja annat olla. Ajat kaasupäällä, auto ei kulje enempää kuin se, mikä nopeus mittaristossa näkyy eli se asennettu nopeus. Kun edessä liikennetilanne muuttuu ja joudut hiljentämään, nostat jalan kaasulta ja rullaat ja kun voit taas palata haluttuun nopeuteen, painat kaasua ja auto kiihtyy haluttuun nopeuteen jolloin se kiihtyvyys pysähtyy siihen esimerkiksi 87kmh:n kohdalla ja ei kiihdy vaikka seisot konetilassa sen polkimen kanssa.
Varsin Nerokas järjestelmä!
Perustelut:
Miksi raskaan kaluston onnettomuudet ovat usein metsään ajoja, eli kaatuu ojaan?
Kuljettajan vireystila, jota ehdottomasti huonontaa vakionopeudensäätiminen käyttö. Ihan tutkittu juttu.
Mutta tämä Toyota Aigon nopeudensäädin pitää kuljettajan vireänä, koska joudut kuitenkin ajamaan kaasupäällä pitääksesi halutun nopeuden, mutta jos liikennetilanne muuttuukin - tarvitsee vaan nostaa kaasua ja kiihdyttää takaisin haluttuun nopeuteen. Esimerkiksi mutkaisella tiellä tuohan on aika mielettömän hieno järjestelmä, koska ei tarvitse joka mutkaan napsauttaa sitä nopeutta pois päältä.
Jokakainen jolla on tavallinen vakkari autossa, tietää tunteen kun auto vaan pitää nopeuden yllä vaikka mutka olisi vähän "turhankin tiukan tuntuinen" ja vetopäällä ajattessa tunne vaan korostuu.
Aygon kanssa ei tule tollasta tilannetta, koska vaistomaisesti nostat kaasun, auto hiljentää ja kun mutka on ohi, voit taas kiihdyttää haluttuun nopeuteen.
Mun mielestä tää pitäs mennä raskaassa kalustossa näin. Kuljettajien vireystila pysyisi varmasti parempana, kun joudut ajamiseen kokoajan kuitenkin keskittymään pitämällä kaasun päällä, vaikket pääsekään kuin halutun nopeuden verran.
Tämä varmaan jakaa mielipiteitä täällä, mutta minä vaihtasin tohon omaan Aurikseen tälläsen vakkarin heti, jos voisin. Ajamisesta tulee helpompaa kun sitä ei tarvitse laittaa pois päältä, takasin päälle kokoajan, vaan kaasun nosto riittää.
En tiedä mitä alan lehdet ja media on tosta kirjottanut, mutta mulle kelpasi hienosti!
Ja mitä Aygoon, tähän uuteen Aygoon tulee muuten ; auto on kasvanut Yariksen mittasuhteisiin joka suhteessa. Kivan ripeä hiljanen tällä kertaa verrattuna edelliseen malliin, jota voisi luonehtia kilpa-automaiseksi peltipurkiksi.
Uusi Aygo on kyllä ihan eri maailmasta. Kiva kevyt helppo auto ajaa, etenkin kaupungissa.
Mutta eipäs muuten olekaan.
Vaan se toimii samalla tavalla kuten perinteinen vakkari, MUTTA mittaristoon ilmestyy sen hetkinen ajonopeus, kuittaat sen painamalla viikseä alaspäin, jolloin se vakkari menee päälle.
Yllätys onkin suuri kun sitten rentoudut ja nostat kaasun ; auto alkaa hiljentää. Vaistomaisesti siinä sitten painat lisää kaasua ja saat sen tavotenopeuden ja taas sama juttu. Nopeus tippuu.
Meni hetken aikaa tajuta toi, miten tuo oikeasti toimii. Se on siis nopeuden rajoitin periaatteessa. Asennat viikseä ylös tai alaspäin painamalla nopeuden halutuksi ja annat olla. Ajat kaasupäällä, auto ei kulje enempää kuin se, mikä nopeus mittaristossa näkyy eli se asennettu nopeus. Kun edessä liikennetilanne muuttuu ja joudut hiljentämään, nostat jalan kaasulta ja rullaat ja kun voit taas palata haluttuun nopeuteen, painat kaasua ja auto kiihtyy haluttuun nopeuteen jolloin se kiihtyvyys pysähtyy siihen esimerkiksi 87kmh:n kohdalla ja ei kiihdy vaikka seisot konetilassa sen polkimen kanssa.
Varsin Nerokas järjestelmä!
Perustelut:
Miksi raskaan kaluston onnettomuudet ovat usein metsään ajoja, eli kaatuu ojaan?
Kuljettajan vireystila, jota ehdottomasti huonontaa vakionopeudensäätiminen käyttö. Ihan tutkittu juttu.
Mutta tämä Toyota Aigon nopeudensäädin pitää kuljettajan vireänä, koska joudut kuitenkin ajamaan kaasupäällä pitääksesi halutun nopeuden, mutta jos liikennetilanne muuttuukin - tarvitsee vaan nostaa kaasua ja kiihdyttää takaisin haluttuun nopeuteen. Esimerkiksi mutkaisella tiellä tuohan on aika mielettömän hieno järjestelmä, koska ei tarvitse joka mutkaan napsauttaa sitä nopeutta pois päältä.
Jokakainen jolla on tavallinen vakkari autossa, tietää tunteen kun auto vaan pitää nopeuden yllä vaikka mutka olisi vähän "turhankin tiukan tuntuinen" ja vetopäällä ajattessa tunne vaan korostuu.
Aygon kanssa ei tule tollasta tilannetta, koska vaistomaisesti nostat kaasun, auto hiljentää ja kun mutka on ohi, voit taas kiihdyttää haluttuun nopeuteen.
Mun mielestä tää pitäs mennä raskaassa kalustossa näin. Kuljettajien vireystila pysyisi varmasti parempana, kun joudut ajamiseen kokoajan kuitenkin keskittymään pitämällä kaasun päällä, vaikket pääsekään kuin halutun nopeuden verran.
Tämä varmaan jakaa mielipiteitä täällä, mutta minä vaihtasin tohon omaan Aurikseen tälläsen vakkarin heti, jos voisin. Ajamisesta tulee helpompaa kun sitä ei tarvitse laittaa pois päältä, takasin päälle kokoajan, vaan kaasun nosto riittää.
En tiedä mitä alan lehdet ja media on tosta kirjottanut, mutta mulle kelpasi hienosti!
Ja mitä Aygoon, tähän uuteen Aygoon tulee muuten ; auto on kasvanut Yariksen mittasuhteisiin joka suhteessa. Kivan ripeä hiljanen tällä kertaa verrattuna edelliseen malliin, jota voisi luonehtia kilpa-automaiseksi peltipurkiksi.
Uusi Aygo on kyllä ihan eri maailmasta. Kiva kevyt helppo auto ajaa, etenkin kaupungissa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Minä kun olen luullut, että nopeusrajoitin on löytynyt todella monesta vakionopeudensäätimestäkin ihan vakiona?
Eikös mm. Alfan vakkareissa ole vaihtoehtona joko vakkari tai kattonopeusraja?
Itsehän en tuosta tykkää, kun "opettaa" ajamaan lappu lattiassa. Tiiliskivi tilalle toimii hyvin...
Mutta ymmärrän kyllä raskaan liikenteen osalta tuon, jos sitä käytetään normaalisti.
Eikös mm. Alfan vakkareissa ole vaihtoehtona joko vakkari tai kattonopeusraja?
Itsehän en tuosta tykkää, kun "opettaa" ajamaan lappu lattiassa. Tiiliskivi tilalle toimii hyvin...
Mutta ymmärrän kyllä raskaan liikenteen osalta tuon, jos sitä käytetään normaalisti.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Tuossa kantsii huomioida se, että 4x4 500X Lounge varustetasolla sisältää about kaiken mitä vaan voi siihen auttaa laittaa poislukien kylkiteippaukset. Ei hirveästi jää enää varustelistasta ruksittavaa tuon kohdalla.lerppu kirjoitti:^Eilen viimeksi vilkaisin maahantuojan listan 500X:n suhteen. Hiukan pompsahtaa tuo hinta sen nelikon kohdalla... Tarkistin lähinnä sitä varten, että vaimo ihan yhtäkkiä sanoi hyväksyvänsä sen Bimmerin korvaajaksi! Katsotaan, katsotaan...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Siis onhan se nopeuden rajoitinkin samalla tosiaan tämä perinteinen vakkari. Mutta ideologialtaan erilainen.Aquatica kirjoitti:Minä kun olen luullut, että nopeusrajoitin on löytynyt todella monesta vakionopeudensäätimestäkin ihan vakiona?
Eikös mm. Alfan vakkareissa ole vaihtoehtona joko vakkari tai kattonopeusraja?
Itsehän en tuosta tykkää, kun "opettaa" ajamaan lappu lattiassa. Tiiliskivi tilalle toimii hyvin...
Mutta ymmärrän kyllä raskaan liikenteen osalta tuon, jos sitä käytetään normaalisti.
Sitä en tiedä miten monessa on nämä kaksi eri toimintoa olemassa.
No joo lappulattiassa, no joo voihan sitä pitää pohjassa. Kulutuksesta en tiedä mitään, syökö se enemmän kuin pintakaasulla ajamisessa. Mutta sehän ei ole se tarkotus sinäänsä ajaa kaasupohjassa.
Toi Aygon rajotin on aika mielenkiintonekin just sen takia, että joudut kokoajan ajamaan sitä autoa. Siihen tämä erinomaisuuden perustelen. Mun mielestä kaikki vakkarit pitäs olla tollasia. Kuljettaja yksinkertasesti pysyy hereillä liikenteessä paremmin. Turhat ojaan ajot ja ulosajot voi aikalailla pienentyä kun havahtuu mutkassa siihen että auto vaan vie ja mutka on liian tiukka, kaasua nostamalla voisi pelastua vielä.
Kuka tietää.
Mutta mun mielestä siis, erityisesti Raskas kalusto etenkin pitkän matkan bussit ja rekat pitäs olla tälläsellä järjestelmällä samantien. Juuri ton takia, että vaikka joudut pitämään jalan kaasulla pitääksesi tasasen nopeuden esim.valtateillä sen 80-90kmh mitä nää nyt rajottimella kulkee (useat taitaa ajaa rajotinta vasten), niin silti joudut autoa ajamaan ja se pitää vireystilan korkeammalla.
No tää on saman toistoa tietenkin mutta siis miksei tätä ole tajuttu oikeasti aiemmin.
En tiedä vakkarin historiasta mitään, mutta viekkaampa että aika moni onnettomuus ois vältetty tällä järjestelmällä sen takia, että kuljettaja joutuu ajamaan ja voi jopa vielä ehtiä tekemään jotain kun tilanne lähes lähtee metsään.
Ois kiva tietää tilastoja miten moni rekan ojaanajo johtui kuljettajan vireystilasta ja kuinka monessa vakkari oli päällä.
Kai noi jostain sais kaivettua jos tarpeeksi etsisi.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Mulla oli Lagunassa tommonen että oli joko vakkari tai sit rajoitin jonka sai valita kytkimestä. En kyllä oppinut yhtään sen rajoittimen ideaa, mun mielestä ajan mielummin sit ilman rajoitinta. Kaasua piti pitää rintapellissä jos halusi ettei se tipahtanut alle vahingossakaan => perse kipee ja reidessä tunnin ajon jälkeen jäätävä suonenveto => syvältä.
Eikös jos vakkarilla ajaa ja nukkuu rattiin niin onkos se sen vakkarin vai kuskin syy? Samalla ideologialla vois estää autojen kulun yli 120km/h kun mahdollistaa lainrikkomisen ja mahdollisesti kuolemaan johtavat vakavat onnettomuudet kun voi ajella surutta hirveitä ylinopeuksia.
Eikös jos vakkarilla ajaa ja nukkuu rattiin niin onkos se sen vakkarin vai kuskin syy? Samalla ideologialla vois estää autojen kulun yli 120km/h kun mahdollistaa lainrikkomisen ja mahdollisesti kuolemaan johtavat vakavat onnettomuudet kun voi ajella surutta hirveitä ylinopeuksia.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Niin joo, voihan siinä jalka kipeytyä tietenkin. Tai lonkan koukistajat tai jotain vastaavaa.Vode kirjoitti:Mulla oli Lagunassa tommonen että oli joko vakkari tai sit rajoitin jonka sai valita kytkimestä. En kyllä oppinut yhtään sen rajoittimen ideaa, mun mielestä ajan mielummin sit ilman rajoitinta. Kaasua piti pitää rintapellissä jos halusi ettei se tipahtanut alle vahingossakaan => perse kipee ja reidessä tunnin ajon jälkeen jäätävä suonenveto => syvältä.
Eikös jos vakkarilla ajaa ja nukkuu rattiin niin onkos se sen vakkarin vai kuskin syy? Samalla ideologialla vois estää autojen kulun yli 120km/h kun mahdollistaa lainrikkomisen ja mahdollisesti kuolemaan johtavat vakavat onnettomuudet kun voi ajella surutta hirveitä ylinopeuksia.
Ei ole kyllä itsellä kipeytynyt, vaikka ajat Kehä 1/kehä 3 päästä päähän 81kmh sen mitä bussi suostuu kulkemaan.
Kuljettajan syyhän se aina on. Mietin vaan, että vakkari helpottaa, mutta samalla ajamiseen keskittyminen vähenee.
Niin kyllä me varmaan tulevaisuudessa nähdään sekin aika, että autot ei kulje yksinkertasesti 130kmh kovempaa, tai jopa sellanenkin on mahdollista, jossa autot kulkee sillosen nopeusrajotuksen mukaisesti eikä yhtään yli.
Varmasti olisi ihan mahdollista toteuttaa jo nyt.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Oikein toimiessaan rajoitin on ihan hyvä. Tiellä, joka on liian hauska (heh) että voisi ajaa vakkarilla, voi rajoittimella estää vauhtia nousemasta määritettyä rajaa ylemmäs. Ohittaminen ainakin joissain autoissa (useimmissa) onnistuu sitten painamalla se pedaali pohjaan asti, jolloin rajoitin ohitetaan.Vode kirjoitti:Mulla oli Lagunassa tommonen että oli joko vakkari tai sit rajoitin jonka sai valita kytkimestä. En kyllä oppinut yhtään sen rajoittimen ideaa, mun mielestä ajan mielummin sit ilman rajoitinta. Kaasua piti pitää rintapellissä jos halusi ettei se tipahtanut alle vahingossakaan => perse kipee ja reidessä tunnin ajon jälkeen jäätävä suonenveto => syvältä.
Ei voi, jos auto lappu lattiassa ohittaa rajoittimenS_A kirjoitti:No joo lappulattiassa, no joo voihan sitä pitää pohjassa. Kulutuksesta en tiedä mitään, syökö se enemmän kuin pintakaasulla ajamisessa.

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
OK minä en näistä nykyautoista tiedä mitään enempää, miten nää toimii.
Hyviä infoja siis nuo.
Hyviä infoja siis nuo.

- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^ Itseä kun tässä tapauksessa kiinostaa vain muotoilu niin väittäisin tuota iha hienoksi pickupiksi 

Noni
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Bimmeriltä tipahtelee sähköistä postia. Uutta X1:stä pitäis heidän mielestään lähteä koeajamaan. Mutta kun en halua... Vähäkin mielenkiinto katosi sillä hetkellä, kun katsoin nykyisen X1:sen spekseillä olevan uuden hinnan. 53 kiloeuroa on pienestä SAV:sta (kuten itse sitä kutsuvat) aivan julkeasti liikaa rahaa. Kolmen vuoden kuluttua liisarit tipahtaa kiertoon ja olen sitten kärkkymässä. Paitsi etten vältsisti ole, moottori poikittain Bimmerissä on jotenkin vaan väärin...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Kyllä tuommoisen Toron voisi ottaa Pandan korvikkeeksi 

Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien uutuuksia.
^
Allpar:lla taisi olla juttua, että ei Juuroppaan moisia tarvita. Täällä on jo Amarok
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Allpar:lla taisi olla juttua, että ei Juuroppaan moisia tarvita. Täällä on jo Amarok

-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
suburban ass vehicle ???lerppu kirjoitti:53 kiloeuroa on pienestä SAV:sta (kuten itse sitä kutsuvat)
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Lukiko kukaan eilisen Hesarin Volkkari skandaalin tarinaa?
Siinä mainittiin Bemarin SCR-järjestelmä merkin diissel autoissa. Olikohan tossa testissä Jenkkilässä ollut X5:nen.
Mietin vaan, että missään en ole nähnyt juttua siitä, että näissä henkilöautoissa olisi toi järjestelmä. Tuli ihan puskista koko juttu ainakin itselleni. SCR-Järjestelmä (jos nyt muistin oikein) on siis suomeksi sanottuna sitä, että pakokaasun joukkoon ruiskutetaan kemiallista ureaa, joka putsaa hiukkaset pois pakokaasusta.
Mutta se tarvitsee oman tankin ja se ei nyt ikuisesti kuitenkaan kestä se yksi tankillinen.
Raskaassa kalustossahan tää on ihan kohta 10 vuotta ollut käytössä, muistan ekat Jokeri liikenteeseen tuleet Volvot, 2006 muistaakseni. Niihin se ensimmäisenä taisi tulla.
Mutta kysymys kuuluu, JOS ja kun näköjään BMW X5:sessa on tällänen järjestelmä, ellei se juttu nyt ihan soopaa ollut ; mitä toi maksaa toi AD Blue neste eli tuo Urean tankkaaminen ja missä se tankataan?
Mitä tosta tulee lisäkuluja omistajalle jne....
Onko kellään tietoa.
Siinä mainittiin Bemarin SCR-järjestelmä merkin diissel autoissa. Olikohan tossa testissä Jenkkilässä ollut X5:nen.
Mietin vaan, että missään en ole nähnyt juttua siitä, että näissä henkilöautoissa olisi toi järjestelmä. Tuli ihan puskista koko juttu ainakin itselleni. SCR-Järjestelmä (jos nyt muistin oikein) on siis suomeksi sanottuna sitä, että pakokaasun joukkoon ruiskutetaan kemiallista ureaa, joka putsaa hiukkaset pois pakokaasusta.
Mutta se tarvitsee oman tankin ja se ei nyt ikuisesti kuitenkaan kestä se yksi tankillinen.
Raskaassa kalustossahan tää on ihan kohta 10 vuotta ollut käytössä, muistan ekat Jokeri liikenteeseen tuleet Volvot, 2006 muistaakseni. Niihin se ensimmäisenä taisi tulla.
Mutta kysymys kuuluu, JOS ja kun näköjään BMW X5:sessa on tällänen järjestelmä, ellei se juttu nyt ihan soopaa ollut ; mitä toi maksaa toi AD Blue neste eli tuo Urean tankkaaminen ja missä se tankataan?
Mitä tosta tulee lisäkuluja omistajalle jne....
Onko kellään tietoa.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
https://www.neste.fi/artikkeli.aspx?pat ... ;2772;6842
Tuon mukaan, ainakin kuorma-autoissa 4-5% dieselin kulutuksesta urean kulutus.
Hintaa en kyl muista noille 10L kannuille, tai suoraan asemalta tankattavalle kamalle.
Tuon mukaan, ainakin kuorma-autoissa 4-5% dieselin kulutuksesta urean kulutus.
Hintaa en kyl muista noille 10L kannuille, tai suoraan asemalta tankattavalle kamalle.
Suoraan vaan suoraa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Juuri BMW:stä en tiedä mutta appiukolla on citroen C4 jossa myös urearuiskutus, säiliö tankataan huoltojen yhteydessä. säiliö on jemmattu siinä käyttäjältä piiloon puskurin alle muistaakseni. Joku aika sitten ajotietokone pyysi lisää ureaa (mittarissa n.140tkm) ja oli hänen muistaakseen eka kerta kun huoltojen välissä asiasta ilmoitti.
Eli ei tuota ainetta ihan hirveästi kulune.
Eli ei tuota ainetta ihan hirveästi kulune.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Kaipa tuota saa vaikka Walmartista. Esim. VW:ssä säiliö taitaa olla peräkontissa, täyttöpullo lukitaan säiliöön ja sitten täyttöpullon mekanismi X vapautetaan ja tankki täyttyy.
Edit:
https://youtu.be/r5rXEWIeGCU?t=11s
Edit:
https://youtu.be/r5rXEWIeGCU?t=11s
Viimeksi muokannut mattijus, 26 Loka 2015, 11:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VMP
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
No nyt kutittaa! http://www.2016carmodels.com/2016-chevy-el-camino-ss/
Deuchebag vehicle of all time - it's back and worse than ever!
Haluan.
Deuchebag vehicle of all time - it's back and worse than ever!
Haluan.

- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Kummasti rupesi täälläkin niskaa kuumottamaanlerppu kirjoitti:No nyt kutittaa! http://www.2016carmodels.com/2016-chevy-el-camino-ss/
Deuchebag vehicle of all time - it's back and worse than ever!
Haluan.

-Tazio
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^^ Ihan parhautta! Kyllä tuolla ajelisi!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Mersulla, Bemarilla, Sitikalla ja taitaapi Rellullakin olla kuluttajavehkeissä tuota jo käytössä. Muista en tiedä, mutta aika usein kaikki dieselit, missä sana "Blue" on jossain muodossa antaa osviittaa siitä - tietenkään se ei tarkoita, että kaikissa niissä olisi.S_A kirjoitti:Lukiko kukaan eilisen Hesarin Volkkari skandaalin tarinaa?
Siinä mainittiin Bemarin SCR-järjestelmä merkin diissel autoissa. Olikohan tossa testissä Jenkkilässä ollut X5:nen.
Mietin vaan, että missään en ole nähnyt juttua siitä, että näissä henkilöautoissa olisi toi järjestelmä. Tuli ihan puskista koko juttu ainakin itselleni. SCR-Järjestelmä (jos nyt muistin oikein) on siis suomeksi sanottuna sitä, että pakokaasun joukkoon ruiskutetaan kemiallista ureaa, joka putsaa hiukkaset pois pakokaasusta.
Mutta se tarvitsee oman tankin ja se ei nyt ikuisesti kuitenkaan kestä se yksi tankillinen.
Raskaassa kalustossahan tää on ihan kohta 10 vuotta ollut käytössä, muistan ekat Jokeri liikenteeseen tuleet Volvot, 2006 muistaakseni. Niihin se ensimmäisenä taisi tulla.
Mutta kysymys kuuluu, JOS ja kun näköjään BMW X5:sessa on tällänen järjestelmä, ellei se juttu nyt ihan soopaa ollut ; mitä toi maksaa toi AD Blue neste eli tuo Urean tankkaaminen ja missä se tankataan?
Mitä tosta tulee lisäkuluja omistajalle jne....
Onko kellään tietoa.
Käys vaikka lähi-Nesteeltä katsomassa, Neste ainakin jokin aika sitten oikein mainosti, että jo tämän vuoden loppuun mennessä suurimmalta osaa asemia saa Ad Blue:ta pöntöissä ostettua "kilpailukykyiseen hintaan"...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
OK kiitoksia näistä tiedoista. Vähän yllätti, mutten toisaalta lue näitä uusien autojen koeajoja sun muita kamalan tiiviisti. Mutta näköjään ; ne valmistajat jotka tämän AD Bluen ovat ottaneet ratkaisuksi ongelmiin - on kannattanut.
Volkkari ei ottanut, ja se johti sitten mihin johti...
Volkkari ei ottanut, ja se johti sitten mihin johti...
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Muut käyttää ureaa, volkkari ajatteli kusetuksen ajavan saman asian.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Asiaa Mazdalta: http://www.motortrend.com/auto_shows/to ... irst-look/
Tuntuu siltä, että uudet tuotteet ovat kiinnostavampia kuin Mazdat aikoihin!
Tuntuu siltä, että uudet tuotteet ovat kiinnostavampia kuin Mazdat aikoihin!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Totta tosiaan. Wankkurihan on se Mazdan oma urheiluautoteknologia. Toivottavasti kehittynyt metallurgia pidentää näiden kivojen sporttien ison huollon huoltoväliäkin jopa 150 tkm:n. Wheeler Dealerseissahän oli muistaakseni yksi jakso vanhemman Räksän entisoinnistä.Kivijärvi kirjoitti:Asiaa Mazdalta: http://www.motortrend.com/auto_shows/to ... irst-look/
Tuntuu siltä, että uudet tuotteet ovat kiinnostavampia kuin Mazdat aikoihin!
Mutta silti ottaisin mielummin käytetyn MX-5 ....

JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1446088139906.html
Muutama pohdinta.
Joo kummastakin on kokemusta, toisesta vähän enemmän.
En vaan voi käsittää sinäänsä tätä, että Hybridin suosio laski tuon 1,2T moottorin myötä. Olihan se nopeampi ainakin tuntui siltä, ja voimaa oli terävämmin tarjolla ihan ilman mitään sporttimoodeja automaatilla ajaessa. Mutta silti ei toi Hybridi jää ollenkaan käytännön ajossa, etenkin jos Power moodin laittaa päälle. Se oikeasti kulkee ja hyvin.
Itse ajan eco moodilla ja ei ole kertaakaan edes raskaammalla kuormalla tullut tilannetta, että ei olisi mukaan liittymistä ripeästi päässyt.
Lähinnä tässä haluan kuitenkin pohtia sitä, että ilmeisesti ihmisistä puolet ei vieläkään tätä auton kulutusta kamalasti pohdi. Vaikka tarjolla olisi varmasti "osaamattomallekin" kuljettajalle taloudellisempi hybrid, valitaan voiman takia ilmeisesti sitten kuitenkin perus bensa turbo.
Itse mietin näiden kahden välillä reilu kolme kuukautta sitten kumpaan päädyn. Mutta lopulta en liiemmin aikaa tuhlannut kun laskin mikä on hinta ero 1,2T ja hybridin välillä. Päivääkään en ole hybridin valintaa katunut.
Tuo auto on suunniteltu niin metkasti, että se haastaa asiasta kiinnostuneen kuljettajan ajamaan taloudellisesti. Kulutusnäyttöjä on moneen lähtöön, on hetkellistä, on kokonaiskulutusta, on matkakohtaista kulutusta kilometreineen ja aikoineen tarjolla, ne saa valita ihan itse mitä haluaa näytössä katsoa. Ja näiden lukemien tuijottaminen kyllä sitoo ajamaan taloudellisesti joka tuo samalla mukaan ennakoinnin ja on samalla huomattavasti turvallisempaa.
Vielä hauska piirre on se, että oli mikä tahansa näistä näytöistä valittuna ajon aikana, auton sammuttaessa silmiin tulee matkakohtainen kulutus kilometreineen, litroineen ja aikoineen.
Nykyään sitä tietoa odottaa vesi kielellä, vaikka sen voisi kaivaa myös valikoista pysyväksi näytöksi.
Suosin itse digitaalista nopeusmittari- näyttöä....
Tämäkin myös sitoo ennakoivaan ajoon, EV valo. Meinaa siinä haastaa itsensä joka päivä, miten pitkälle pystyt ajamaan taajamissa pelkällä sähköllä, rajotusten mukaan ajaessa. Siinä missä 1,2T kuluttaisi varmasti sellasen 5-6 litraa, nätisti ajamalla 30km lenkillä Nurmijärveltä Palojoenkautta Seutulaan ja siitä Aviapoliksen kautta Jumboon maalaisteitä ajellen 40-70kmh rajotuksilla ; pääsee osaava kuljettaja hybridillä vähänkin miettien mitä tekee noin 4 litralla tai jopa alle sen. Ilman, että olet teiden tukko tai joudut matelemaan joka paikan.
Honkanummelta Malmin hautausmaalle tuskin on 1,2T koneella asiaa 3,8 litran matkakohtaiseen kulutukseen vaikka ajaisit miten nätisti.
Tai ajamalla Riihimäeltä Kolmostietä Myyrmäkeen 4,7 litran matkakohtaisella kulutuksella rajotusten mukaan ajaen eli mittarinopeutta 110-115kmh koko matkan moottoritietä.
Tai 2½-3 viikon tankkausväliä.
Vaikka kuinka olen V12 fanaatikko ja rakastan moottoriurheilua ja autossa pitää olla manuaalilaatikko - on hybridi tätä päivää. Tuon auton kanssa oppii ajamaan uudella tavalla, jos vähänkin kiinnostaa ajaminen, se sitoo ajamaan taloudellisesti. Ja sitä kautta ajaminen rauhottuu ja huomaa ennakoivansa enemmän.
Tietenkin jos asiasta ei mitään välitä, ei tälläseen kannata energiaa ja voimiaan tuhlata.....
En siksi oikeen voi vielä ainakaan ymmärtää, että ostajat haluavat tuon 1,2T koneen, koska oikeasti hybrid ei häviä käytännön ajossa yhtään. Kulutuksessa voitat joka tapauksessa ja paljon.
Muutama pohdinta.
Joo kummastakin on kokemusta, toisesta vähän enemmän.
En vaan voi käsittää sinäänsä tätä, että Hybridin suosio laski tuon 1,2T moottorin myötä. Olihan se nopeampi ainakin tuntui siltä, ja voimaa oli terävämmin tarjolla ihan ilman mitään sporttimoodeja automaatilla ajaessa. Mutta silti ei toi Hybridi jää ollenkaan käytännön ajossa, etenkin jos Power moodin laittaa päälle. Se oikeasti kulkee ja hyvin.
Itse ajan eco moodilla ja ei ole kertaakaan edes raskaammalla kuormalla tullut tilannetta, että ei olisi mukaan liittymistä ripeästi päässyt.
Lähinnä tässä haluan kuitenkin pohtia sitä, että ilmeisesti ihmisistä puolet ei vieläkään tätä auton kulutusta kamalasti pohdi. Vaikka tarjolla olisi varmasti "osaamattomallekin" kuljettajalle taloudellisempi hybrid, valitaan voiman takia ilmeisesti sitten kuitenkin perus bensa turbo.
Itse mietin näiden kahden välillä reilu kolme kuukautta sitten kumpaan päädyn. Mutta lopulta en liiemmin aikaa tuhlannut kun laskin mikä on hinta ero 1,2T ja hybridin välillä. Päivääkään en ole hybridin valintaa katunut.
Tuo auto on suunniteltu niin metkasti, että se haastaa asiasta kiinnostuneen kuljettajan ajamaan taloudellisesti. Kulutusnäyttöjä on moneen lähtöön, on hetkellistä, on kokonaiskulutusta, on matkakohtaista kulutusta kilometreineen ja aikoineen tarjolla, ne saa valita ihan itse mitä haluaa näytössä katsoa. Ja näiden lukemien tuijottaminen kyllä sitoo ajamaan taloudellisesti joka tuo samalla mukaan ennakoinnin ja on samalla huomattavasti turvallisempaa.
Vielä hauska piirre on se, että oli mikä tahansa näistä näytöistä valittuna ajon aikana, auton sammuttaessa silmiin tulee matkakohtainen kulutus kilometreineen, litroineen ja aikoineen.
Nykyään sitä tietoa odottaa vesi kielellä, vaikka sen voisi kaivaa myös valikoista pysyväksi näytöksi.
Suosin itse digitaalista nopeusmittari- näyttöä....
Tämäkin myös sitoo ennakoivaan ajoon, EV valo. Meinaa siinä haastaa itsensä joka päivä, miten pitkälle pystyt ajamaan taajamissa pelkällä sähköllä, rajotusten mukaan ajaessa. Siinä missä 1,2T kuluttaisi varmasti sellasen 5-6 litraa, nätisti ajamalla 30km lenkillä Nurmijärveltä Palojoenkautta Seutulaan ja siitä Aviapoliksen kautta Jumboon maalaisteitä ajellen 40-70kmh rajotuksilla ; pääsee osaava kuljettaja hybridillä vähänkin miettien mitä tekee noin 4 litralla tai jopa alle sen. Ilman, että olet teiden tukko tai joudut matelemaan joka paikan.
Honkanummelta Malmin hautausmaalle tuskin on 1,2T koneella asiaa 3,8 litran matkakohtaiseen kulutukseen vaikka ajaisit miten nätisti.
Tai ajamalla Riihimäeltä Kolmostietä Myyrmäkeen 4,7 litran matkakohtaisella kulutuksella rajotusten mukaan ajaen eli mittarinopeutta 110-115kmh koko matkan moottoritietä.
Tai 2½-3 viikon tankkausväliä.
Vaikka kuinka olen V12 fanaatikko ja rakastan moottoriurheilua ja autossa pitää olla manuaalilaatikko - on hybridi tätä päivää. Tuon auton kanssa oppii ajamaan uudella tavalla, jos vähänkin kiinnostaa ajaminen, se sitoo ajamaan taloudellisesti. Ja sitä kautta ajaminen rauhottuu ja huomaa ennakoivansa enemmän.
Tietenkin jos asiasta ei mitään välitä, ei tälläseen kannata energiaa ja voimiaan tuhlata.....
En siksi oikeen voi vielä ainakaan ymmärtää, että ostajat haluavat tuon 1,2T koneen, koska oikeasti hybrid ei häviä käytännön ajossa yhtään. Kulutuksessa voitat joka tapauksessa ja paljon.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^ Ehkä osa Toyotan ( wanhoillisista ) ostajista vieroksuu edelleen hybriditeknologiaa ja automaattivaihteistoja... pelätään aika turhaan vikoja vrt. manulaatikkoon. Meillä mm. tomaatti Mitsussa jo 300 tkm ja yhä rulaa ok. Enemmän miettisin pikkumoottorin ja turbon kestävyyttä minäkin.
JT
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
No joo onhan toi aika erilaista tekniikkaa. Toyotan automaatti on yksi parhaita mitä tiedän. Hybridissä se on ylivoimaisesti paras mitä olen ikinä ajanut. Onhan se outoa kun auto hurahtaa käyntiin itsekseen ja sammuu taas kun akkuja on ladattu, jos ajossa niitä ei ehditä lataamaan, mutta toisaalta.
Saksassahan ajoivat satkun Priuksella, eikä vikoja. EI mitään. Joten itse ajattelen tämän vähän niin päin, että 1,2T kone on arempi käsite kun Priuksestakin tutulla moottorilla oleva 1,8 hybrid Auris.
Saksassahan ajoivat satkun Priuksella, eikä vikoja. EI mitään. Joten itse ajattelen tämän vähän niin päin, että 1,2T kone on arempi käsite kun Priuksestakin tutulla moottorilla oleva 1,8 hybrid Auris.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
No joo onhan toi aika erilaista tekniikkaa. Toyotan automaatti on yksi parhaita mitä tiedän. Hybridissä se on ylivoimaisesti paras mitä olen ikinä ajanut. Onhan se outoa kun auto hurahtaa käyntiin itsekseen ja sammuu taas kun akkuja on ladattu, jos ajossa niitä ei ehditä lataamaan, mutta toisaalta.
Saksassahan ajoivat satkun Priuksella, eikä vikoja. EI mitään. Joten itse ajattelen tämän vähän niin päin, että 1,2T kone on arempi käsite kun Priuksestakin tutulla moottorilla oleva 1,8 hybrid Auris.
Saksassahan ajoivat satkun Priuksella, eikä vikoja. EI mitään. Joten itse ajattelen tämän vähän niin päin, että 1,2T kone on arempi käsite kun Priuksestakin tutulla moottorilla oleva 1,8 hybrid Auris.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Perehdyin eilen vähän sattumalta tämän Autoverkkokauppa.comin sivuihin ja sieltä tietenkin vaan tähän Lotus osioon jostain syystä. Hämmästyin suunnattomasti siitä, että Evoraan saa manuaali laatikon. Edelleen. Vaikka nykytrendi on mitä on, tuplatriplakytkimia ja läppiä ja kaikenmaailman sekotuksia, mutta EI.
Lotus on vielä perinteisen kannattaja, vaikkakin näihinkin jopa Exigen Club Raceriin saa sen automaattihärpättimen ; silti rakentevat vieläkin manuaalille näitä autoja.
Jostain luin, että "se on vaan niin vaikeaa toteutaa manuaali, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen" tarkottaen näitä ajo-ohjelmia, mitä uusissa autoissa on. Mutta näemmä Lotus luottaa persoonallisuuteen edelleen.!
Loistavaa.
Ei olisi kyllä kovin kauaa mietittävänä, että mitä sitä ottaisi jos saisi valita.
400nen Evora vaikkapa ja vierelle Club Racer Exige.......
Lotus on vielä perinteisen kannattaja, vaikkakin näihinkin jopa Exigen Club Raceriin saa sen automaattihärpättimen ; silti rakentevat vieläkin manuaalille näitä autoja.
Jostain luin, että "se on vaan niin vaikeaa toteutaa manuaali, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen" tarkottaen näitä ajo-ohjelmia, mitä uusissa autoissa on. Mutta näemmä Lotus luottaa persoonallisuuteen edelleen.!
Loistavaa.
Ei olisi kyllä kovin kauaa mietittävänä, että mitä sitä ottaisi jos saisi valita.
400nen Evora vaikkapa ja vierelle Club Racer Exige.......
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^ TM:n uutisissa oli samat kuvat ja jäin pohtimaan mitä ratin suunnittelijan päässä on liikkunut kun tuollaisen teki..
Muutenhan auto on toki ihan jees, jos tykkää muhkummasta.
Tuore Volt on editty sikäläisissä autolehdissä toteamaan kaikilta osin paremmaksi, mm. ulkonäkönsä suhteen. Itse olen vähän ihmetellyt puolestani minne hukattiin se luonne, omaperäisyys ja karisma, joka edellistä sukupolvea koski erottaen sen kaikista muista kulkineista. Voisi olla mikä vaan Corolla. Sisustassa taas on paljon Cadillac-piirteitä, enkä tiedä onko se hyvä asia kumpaakaan merkkiä ajatellen. Tarkemmin: http://www.motortrend.com/news/2016-che ... st-review/ .

Tuore Volt on editty sikäläisissä autolehdissä toteamaan kaikilta osin paremmaksi, mm. ulkonäkönsä suhteen. Itse olen vähän ihmetellyt puolestani minne hukattiin se luonne, omaperäisyys ja karisma, joka edellistä sukupolvea koski erottaen sen kaikista muista kulkineista. Voisi olla mikä vaan Corolla. Sisustassa taas on paljon Cadillac-piirteitä, enkä tiedä onko se hyvä asia kumpaakaan merkkiä ajatellen. Tarkemmin: http://www.motortrend.com/news/2016-che ... st-review/ .
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^
Mielessä on suunnittelijalla ollut se, että isomahainen jenkki yltää nappeihin....
Mielessä on suunnittelijalla ollut se, että isomahainen jenkki yltää nappeihin....
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Ilman interiöörikuvia en ois huomannu koko autoa.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Todella hieno tuo Caddy! Kelpais kyllä!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Maailman standardissa asiaankuuluvasti kromivanteet! *DROOL* 

- Jefromow
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
- Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50
Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Etuylitys on järkyttävä, ei lämmitä edes tällaista entistä 159-kuskia. Sisältä kyllä ihan sievä. Saan aika bemarimaisia viboja tuosta vaihteenvalitsimesta.
Ja tuon näköisen pirssin pitäisi olla lähtökohtaisesti neliveto; ei jatkoon.
Ja tuon näköisen pirssin pitäisi olla lähtökohtaisesti neliveto; ei jatkoon.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien uutuuksia.
Tuosta XT5:sta on Standard of the World forumilla paljonkin taitettu peistä.
Keulamaski ja kromivanteet ehdottamia plussia, vähän geneerinen muoto ja ahtaan näköinen etupenkki miinuksia. Jos minulta siis kysytään. On tuo kyllä selvästi SRX:ää paremman näköinen.
Nyky CUV:ien kärkeä methinks, piste.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Keulamaski ja kromivanteet ehdottamia plussia, vähän geneerinen muoto ja ahtaan näköinen etupenkki miinuksia. Jos minulta siis kysytään. On tuo kyllä selvästi SRX:ää paremman näköinen.
Nyky CUV:ien kärkeä methinks, piste.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
NAM! (https://www.youtube.com/watch?v=_ZbELb_YFOo) . Pitäis alkaa saranoita rasvaamaan, jos todella sitten tuollaista pukkaa pian kauppoihin!
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Hitto, laitetaas tämä tänne. Varmaan täällä on saman henkistä porukkaa.
Ja onhan nämä uusia kuitenkin!
SUA järjesti kivan tilaisuuden maanantaille ; ohjelmassa oli vähän ääniä ja vähän autoja.
Harmittaa vaan kuvien rakeisuus, mutta minkäs teet. Jalusta olisi ollut poikaa, mutta...ei sitä aina ehdi.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... ++JA++SUA/
Ja jos joku haluaa masentaa itsensä vilkaistuaan pankkitilin saldoa:
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/LOTUS/201 ... lub+Racer/
Olen Totaallisen. Myyty. Tahtoo. HETI.

Ja onhan nämä uusia kuitenkin!
SUA järjesti kivan tilaisuuden maanantaille ; ohjelmassa oli vähän ääniä ja vähän autoja.
Harmittaa vaan kuvien rakeisuus, mutta minkäs teet. Jalusta olisi ollut poikaa, mutta...ei sitä aina ehdi.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... ++JA++SUA/
Ja jos joku haluaa masentaa itsensä vilkaistuaan pankkitilin saldoa:
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/LOTUS/201 ... lub+Racer/
Olen Totaallisen. Myyty. Tahtoo. HETI.
