Apple iphone/N900/Windows kännyt/yms kämmykät

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Wile E. Coyote
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"

Re: Apple iphone/N900/Windows kännyt/yms kämmykät

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Juu, tämä on totta ja opin tuon vasta kun omistin useamman kaapelin. Mutta on mulla ihan nokialaisiakin joissa kumpikin puoli tuntuu röpyläiseltä ja epätasaiselta omaan sormeen. Lisäksi on laitteita joiden kohdalla ei tiedä mikä on loogisesti "yläpuoli". Niin kuin vaikka kuulokkeet joissa liitin kyljessä.

Yhtään parempi ei ole WD matkakovalevy jossa joku ihme kaksoisliitin jota a.) 50% tunkee väärinpäin ja b.) jonka jos hukkaa niin kiva :x
Ayrton Senna da Silva forever

Vode

Viesti Kirjoittaja Vode »

Wile E. Coyote kirjoitti: Yhtään parempi ei ole WD matkakovalevy jossa joku ihme kaksoisliitin jota a.) 50% tunkee väärinpäin ja b.) jonka jos hukkaa niin kiva :x
Micro-Usb3. Löytyy ihan kaupasta piuhoja.

Aquatica
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Joo, en mä tykkää usbista, jos joku nyt niin noi haukut ymmärsi...
Onneksi uus standardi on symmetrinen et käy molemmin päin

Wile E. Coyote
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"

^^Joo, ihan varmasti saa mutta onko siinä joku erityinen tarve käyttää taas erilaista liitintä? Ilmeisesti? Paljon matkustavana arvostan kun mahdollisimman moni vekotin pelittää samalla kaapelilla/laturilla. Surfacepro3 on kiva kun on edes ylimääräinen usb liitin laturissa kun siinä surfacessakin on oma special liitin. Siihen piuha ja pärjään yhdellä laturilla reissussa.

Vode

^Micro-usb3 vehkeet toimii myös micro usb-piuhalla. Nopeus vaan on sitten usb2 tasoa.

Wile E. Coyote
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"

Okei! Taas opin uutta. Hyvä tietää jos on tiukka paikka, en olisi arvannut kokeilla.

Tuomas K
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:Ja sit kun sanon, ettei ole mun murhe (eli en joudu kärsimään tuosta outoudesta), otetaan se kuin se olis mulle se suurin murhe :(
Kamalaa peppukipeyttä tuntuu aiheuttavan tuote jota sun ei tarvitse käyttää siihen nähden ettei se ole "sun murhe" :mrgreen:

Shuttle
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tuomas K kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Ja sit kun sanon, ettei ole mun murhe (eli en joudu kärsimään tuosta outoudesta), otetaan se kuin se olis mulle se suurin murhe :(
Kamalaa peppukipeyttä tuntuu aiheuttavan tuote jota sun ei tarvitse käyttää siihen nähden ettei se ole "sun murhe" :mrgreen:
Enemmän peppukipeyttää näyttä aiheuttavan se, että joillekin jokin Applen asia aiheuttaa peppukipeyttä. Sitten tullaankin tänne vouhottamaan sen erinomaisuudesta hyvin argumentatiivisilla "ei tartte käyttää!" -virkkeillä. Jännää miten ekaksi Aqu toteaa "ei oo mun murhe", josta kylmä rinki kipeytyy heti Tuomaksella...

Tuomas K
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V

Shuttle kirjoitti:Sitten tullaankin tänne vouhottamaan sen erinomaisuudesta hyvin argumentatiivisilla "ei tartte käyttää!" -virkkeillä.
En mä mistään erinomaisuudesta vouhota. Se olis hyvin outoa jos kaikki pitäisi samoista asioista. Helvetin tylsää itse asiassa :) Maailmaan mahtuu erilaisia asioita.
Shuttle kirjoitti:Jännää miten ekaksi Aqu toteaa "ei oo mun murhe", josta kylmä rinki kipeytyy heti Tuomaksella...
En minä olekaan sanonut ettei olisi mun murhe :mrgreen:

jalittam
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Tää mun lumia 920 ei vissiin tykkää 4g:stä. Ny ku päivitin liittymän 4g tasoon, ni luuri kuumuu - akku ei kestä kauaa. Käytän edelleen siis 3g tilassa.
Pitäskös harkita laitteiston päivitystä. Kuis esim LG g3 pelittäs? Mahtaako siinä olla mahdollisuutta "etälataukseen", kun löytyy toi nokian fatboy.

Polforea
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Wile E. Coyote kirjoitti:^Juu, tämä on totta ja opin tuon vasta kun omistin useamman kaapelin. Mutta on mulla ihan nokialaisiakin joissa kumpikin puoli tuntuu röpyläiseltä ja epätasaiselta omaan sormeen.
Joo, noitakin on. Pikku-usbeista voi tunnustella myös itse liitintä, Micro-USB:n "yläpuoli" on kapeampi, Mini-USB:ssä puolestaan "alapuoli" (halleluja että näissä linja pitää :D). USB-A on ikävästi tasapaksu, joskin siinä koko liittimen levyinen sisäpuolinen ohjuri on "alapuolella".
Wile E. Coyote kirjoitti:Lisäksi on laitteita joiden kohdalla ei tiedä mikä on loogisesti "yläpuoli". Niin kuin vaikka kuulokkeet joissa liitin kyljessä.
Totta, lisäksi on jotain (onneksi harvoja) laitteita joiden vaan on pakko poiketa standardista, ilmeisesti koska voi. Mutta aika paljon helpottaa, kun oppii mitenpäin nuo liittimet yleensä on. USB A-liitinhän on tunnetusti neliulotteinen - sitä koettaa ensin tökätä eikä se mene, pyöräyttää 180° ympäri eikä vieläkään mene, mutta kun pyöräyttää toiset 180°, niin sitten solahtaakin ihan helposti paikoilleen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

jalittam
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2

Nuiden kökköliittimien takia tykkäänkin langattomasta latauksesta.

willez
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts

Viesti Kirjoittaja willez »

Ei kyllä voi olla totta tuo latausportin sijainti :silly: Aivan järjetön.. Tää normi magic mouse menee ihan peruspattereilla aika tarkkaan 3kk. Eli 4x2 AA-paristoa vuodessa. Mun mielestä ihan kohtuullista ja on yksi tarkimpia langattomia hiiriä mitä olen koskaan käyttänyt. Ja ihan oikeasti, tällä pystyy jopa pelaamaan :-D Käsi/ranne vaatii tosin pienen totuttelun mm. logitech mx518 jälkeen. Tämä applen hiiri on niin siro ja matala,että kättä ei voi "lepuuttaa" hiiren päällä jatkuvasti. Aluksi tuntuu itseasiassa aika p*skalta käyttää. Ranne kipeytyy herkästi.

Nyt 1,5v käyttänyt imacia ja hyvin istuu handuun magic mouse. "Perus-asento" tässä on peukalo - nimetön+pikkurilli, jolla pidetään hiiren reunoista kiinni ja etusormella hallitaan hiiren pääliosaa,jossa tosiaan on ihan perus "mouse1" ja "mouse2" ja eleet siihen päälle. Mouse2 tietysti keskarilla. Vaikea käyttää perushiirtä tän jälkeen (eleet). Tietämättömille mistä puhun.

Wile E. Coyote
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"

^Langaton lataus on pop! Fatboy työpöydällä ja kolme luuria kilpailee kuka pääsee pötkölleen :) Ja autossa teline joka lataa langattomasti. Kirpaisi ostaa, mutta gadget freak tykkää kun voi kuunnella langattomasti musaa ajaessa/navigoida ja puhelin on telineessä latauksessa ja jos tulee puhelu niin no problem sekin toimii samalla headsetillä. Ja jos toinen puhelin soi niin sekin tulee samaan headsettiin. Työtekstarit on usein miten englanniksi niin työluurista cortana osaa lukea ne ja pystyy vastaamaan tekstareihinkin ajaessa puhumalla. Kyllä teknologia on hienoa... silloin kun se toimii :-D Harmi ettei cortana lurjus osaa suomea :(

Shuttle

^Enemmän mua haittaa Microsoftin tyhmä tapa rajoittaa ominaisuuksia jos ei käytä US/GB-lokaalia. Olkoon se WP:ssä, tai Xbox Onessa yms. Cortanaa ei Suomen maa-asetuksilla saa, samoin Onen Kinecti ei ymmärrä enkkua jos on lokaationa Suomi. Sitten taas nousee esiin se uskomaton kikkailu, mikäli haluaa ostaa "väärältä" marketplacelta jotain... Muuten ihan näppäriä ominaisuuksia, mutta ei anneta käyttäjälle vaihtoehtoa käyttää ellet asu oikeassa maassa. Aika vmp-tason touhua.

Monza
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.

Viesti Kirjoittaja Monza »

Monza kirjoitti:5c on satunnaisessa käytössä multisimmin kanssa, joten ei huomioita siitä. Sen sijaan PADeihin on tullut ärsyttävä ominaisuus, tapaan "sulkea" aplikaatiot viiden sormen "puristuksella" (mikä tämän gesturen oikea nimi on?) ja se toimii todella huonosti ysissä.
9.1 asti piti odotella, että tämä feature taas toimii.

PRO
Car(s): 2016 T5

Viesti Kirjoittaja PRO »

Paluu iPhone leiriin ja 6S Plus -jonotuslistalle... Saattaa kestää viikkoja tai jopa kuukausia saada uusi ruusukultainen ässä taskuun...

sanctus
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

WP 10 preview'n yhteysongelmat OS X:n kanssa vaikuttavat sen verran lopullisilta, että lienee pakko hankkia Lumian kylkeen android-härveli. Joku hyvä aihio ilmeisesti kuitenkin, ellei esim. tuleva Nexus 5 -päivitys tarjoa herkkua ihmisen pojalle. Vaimolla on Sampan S5 ja kyseessä on ilmeisesti ihan ok puhelin raudan osalta. Luotettavien lähteiden perusteella esim. CyanogenModin viimeisin versio pyörii siinä ihan eri tavalla kuin esihistoriallisella ajalla 2010/2011. Applen 6:n vaikutti myös ihan pätevältä, mutta kun on jo toi läppäri ja muutama yhtiön osake, niin ehkä täytyy olla dynaaminen markkinasubjekti ja nojata kilpailijoiden tuotteisiin.
Viimeksi muokannut sanctus, 22 Loka 2015, 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuomas K
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V

Tänään osui silmiin otsikko että viimeisin päivitys os x:ään korjaisi ongelmia mikkisoftan kanssa. En kyllä lukenut juttua, mutta ehkä asia on korjautumassa?

sanctus

^Jaa niinkö? No siinä tapauksessa täytyy tarkkailla tilannetta uudestaan.

PRO
Car(s): 2016 T5

Viesti Kirjoittaja PRO »

Olen taas iPhonemies, vaikka siihen ei oikeasti edes varaa olisi. Eli, minun pitää siis palata Syyriaan...

Witsiwitsi. 6S Plus ja kännykkätermi "halko" lienee käypää termistöä. Ohjelmisto ei ole niin hyvä kuin Androidissa, mutta musa- ja kuvausominaisuudet parempia. Lisäksi muiden huushollissa olevien omenoiden seuraksi parempi vaihtoehto...

Cloverleaf
Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Kissa pudotti Lumian pöydältä ja näyttö meni halki. Ei ollut Windows perheessä oikein sopivaa laitetta, niin siirryin Androidiin. Tilalle ostin Sonyn Z3 Compactin. On se hyvä puhelin ja akku kestää vallan mainiosti.

Eka kokemus Androidista, mutta aika paljon "bugeja" tässä on. Esimerkiksi vakio sähköpostiohjelma ei osaa avata viestin liitteenä olevia pdf-tiedostoja. On kokeiltu asentaa Acrobat readerit uusiksi ja kokeiltu eri pdf-lukijaakin, mutta sähköpostiohjelma vaan sanoo ettei onnistu. Lisäksi noi softien kuvakkeiden päällä olevat ilmoitukset tulleiden viestien määristä toimivat, eivät toimi tai toimivat satunnaisesti. Esim. Whatsapp ja Facebook näyttävät ilmoitusten lukumäärät väärin tai eivät ollenkaan. Softiakaan ei ilmeisesti saa oletuksena asentumaan muistikortille vaan ne pitää siirtää jälkikäteen. Saakohan noita taustalla pyöriviä softia rajoittaa samoin kuin WP:ssä? Roskaposti on Androidiin siirtymisen jälkeen noin kymmenkertaistunut siihen sähköpostiin, jolle tein Google-tilin...

Jakke
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tallinnan reissun kuvat oli kaikki ihan kaamean näköisiä. Arvelin jo, että käsi on "sattuneesta syystä" tärissyt normaalia enemmän, mutta sehän johtuikin juuri ennen matkaa lataamastani päivityksestä puhelimeen. Kiva, kun Sony rikkoo toimivan laitteen. Toivottavasti korjaakin joskus.

http://www.xperiablog.net/2015/10/15/xp ... op-update/
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

insinörtti
Car(s): kaasukattilalaitos

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Jakke kirjoitti: Kiva, kun Sony rikkoo toimivan laitteen.
Mitä uutta auringon alla? Duunipuhelimena joku nuukialainen (E63 tjsp.). Se osasi mykistää soittoäänet, kun kalenterissa oli kokousmerkintä. Toisaalta sen sai myös opetettua vaihtamaan profiilia (soittoäänet takaisin päälle ym.) kun puhe-elin kytkeytyi bluutuutilla autoon tai pöytäluuriin. Kunnes joku päivitys poisti nämä "tarpeettomat" toiminnot käytöstä.

Tuoreempaan Lumiaan päivitys -> yhteispeli Giuliattan HF kanssa rupesi takkuamaan.

Siviivipuhelimena Android -halpisluuri. Akku kesti valmiustilassa lähes viikon. Kunnes ei enää kestänyt - kesto tipahti kertalaakista alle vuorokauteen. Lie puhelin päivittänyt itsensä omin lupinensa ja laskee akun keston nyt vähän eri kaavalla?

Ikinä, koskaan, en ole mitään hyötyjä päivityksistä saanut, mutta jokaisen omistamani luurin käytettävyyttä päivitykset ovat rampauttaneet. Olenkin pyhästi vannonut, etten enää ikinä kännykkääni päivitä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

sanctus

Viimeisin ennuste kertoo, että WP 10 saapuu ladattavaksi 12.11. niille, jotka ovat ladanneet ton insider-appsin.

Vaikka olen periaatteessa suhtautunut kriittisesti tähän Windowsin Nokia-sikailuun, taidan silti ladata tuon päivityksen.

PK
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Kyllä. Hommasin Sony Xperia Z5 Compactin ja taas on oikea puhelin paskan nokia 830 jälkeen. Parasta nokiassa oli videokamera ja sen mikki. Kesällä tuli kuvattua sillä Faith No More ku oli Provinssissa,niin tietokoneella johon liitetty Bosen bluetooth, ni oli kuva ja ääni kohillaan. Ennen keikkaa sattui bändin kitaristi olemaan itekseen syömässä Huviretkessä vai mikä se oli, niin ois pitäny nimmari hakee... sit hakivat sen hotellilta tila-autolla keikkapaikalle. Niin takas asiaan, että Sonyssä 4K - videokuvaus, 23 megapixeliä, kunnon android ja homma pelaa. Eihän tuo vitun nokia ees löytäny tota Bosea...

Aquatica
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99

^
Väitän kuitenkin et 830:n kamera on parempi :I

Kun katos kun ne megapipulit ei ole se juttu, jos kenno on keskivertoa ja softa surkeaa. Joo, mulla on Xperia Z itelläni, riittää kamera mulle. Mut ei se millään tavalla HYVÄ ole. :P

Tuomas K
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V

PK kirjoitti:Sonyssä 4K - videokuvaus, 23 megapixeliä
Mihin tuota mekapikkelsiä tarvitaan noin paljon? Turhaan vaan vie kuvat enemmän muistia.

Polforea
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4

Markkinointiin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Shuttle

Tuomas K kirjoitti:
PK kirjoitti:Sonyssä 4K - videokuvaus, 23 megapixeliä
Mihin tuota mekapikkelsiä tarvitaan noin paljon? Turhaan vaan vie kuvat enemmän muistia.
Työpaikan kahvihuoneessa voi vertailla et kenellä eniten pikseleitä. Se 18 megapikselin kamera on niin last season.

Tuomas K
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V

Täytyyköhän mun alkaa kehitellä sitten jotain alemmuuskompleksia kun mun uudessakin järjestelmäkamerassa on vain 16 megapikseliä? :oops:

h_lauri
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Tuomas K kirjoitti:Täytyyköhän mun alkaa kehitellä sitten jotain alemmuuskompleksia kun mun uudessakin järjestelmäkamerassa on vain 16 megapikseliä? :oops:
Kauheata! SPR:n kriisiryhmä vähintään tarvitaan. Mulle sekään ei riitä, omassa romussa on viis megaa. :oops:

Shuttle

Tuomas K kirjoitti:Täytyyköhän mun alkaa kehitellä sitten jotain alemmuuskompleksia kun mun uudessakin järjestelmäkamerassa on vain 16 megapikseliä? :oops:
Ei kai tässä voi vetää kuin yhden johtopäätöksen; kamerakännyllä saa parempia ja laadukkaampia kuvia kuin sun järkkärillä! Olisit vaan ostanut sen puhelimen! :lol:

jalittam

Ja parempilaatuisia keikkavideoita saa dvd/br formaatissa ihan kaupoistakin. Voi keikalla keskittyä siihen keikkaakin.

Garmund
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Itselle tuli tässä selväksi, että ei tarvitse seuraavaksi puhelimeksi miettä microsoftin tai applen tuotteita. Jos niissä kaikissa on etukäteen päätetty jopa, että kun puhelin on latauksessa sen ei tarvitse olla pois päältä. Haluan itse päättää miten ja missä käytän puhelintani.

Äiti hommasi itsellensä ekan älypuhelimen lumia 640. Ihmetelin kun ei puhelin suostu pysymään pois päältä latauksesa. Google kertoo, että lumiat ja iphonet tekevät näin.
Suoraan vaan suoraa

jkk
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed

Viesti Kirjoittaja jkk »

^onks sillä sitten jotain väliä onkse päällä vai ei?

MrDelirium
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)

Viesti Kirjoittaja MrDelirium »

jkk kirjoitti:^onks sillä sitten jotain väliä onkse päällä vai ei?
On aika vapauttava tunne laittaa puhelin pois päältä aina välillä.

Garmund
ja muutama harrastealfa

jkk kirjoitti:^onks sillä sitten jotain väliä onkse päällä vai ei?

Lähinnä oikeastaan periaatekysymys, haluan itse päättää miten käytän puhelintani, enkä että joku on valmiiksi päättänyt yhden ainoan oikean tavan. Ja onhan se nyt ihan älytöntä, ettei pysty itse päättämään edes sitä onko puhelin päällä vai ei...

Sentään tuosta lumiasta saa akun vaihdettua itse. Tosin taitavat ne ei vaihdettavat akut kestää sen mitä puhelin muutenkin.
Suoraan vaan suoraa

Aquatica

^
Kyllä nykyään nuo akut kestää jopa pidempään ko itse puhelin. Jos akku kestää 5v, niin puhelimen kesto tuolle ajalle on oletettavasti alhaisempi.
Sen sijaan.... mikä puhelin nykyään kestää edes 5v? Kyllä Nokian 3110 kesti 12v. Vaikka sillä pelasi lopussa pesäpalloa... Kolme akkua se söi sinä aikana kyllä :D
Pitäisi näitä älyvehkeitä joskus muutenkin vaan boottailla, oma puhelin menee kuukauden tms. jälkeen aika tööttiin ja kaipaa boottia, mut toisaalta se onkin Sony.

Tuomas K
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V

Garmund kirjoitti:Itselle tuli tässä selväksi, että ei tarvitse seuraavaksi puhelimeksi miettä microsoftin tai applen tuotteita. Jos niissä kaikissa on etukäteen päätetty jopa, että kun puhelin on latauksessa sen ei tarvitse olla pois päältä. Haluan itse päättää miten ja missä käytän puhelintani.

Äiti hommasi itsellensä ekan älypuhelimen lumia 640. Ihmetelin kun ei puhelin suostu pysymään pois päältä latauksesa. Google kertoo, että lumiat ja iphonet tekevät näin.
Tästä uteliaana piti kokeilla, laitoin ompun lataukseen ja sammutin. Sammui ja pysyy sammuksissa. Lumialla kokeilin samaa ja laite käynnistää itsensä heti uudelleen.

Albertolli

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Sanoisin, että aika moni puhelin kestää helposti sen 5v, mutta kännyköiden käsittelyssä on monilla vikaa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Vode

Aquatica kirjoitti:^
Kyllä nykyään nuo akut kestää jopa pidempään ko itse puhelin. Jos akku kestää 5v, niin puhelimen kesto tuolle ajalle on oletettavasti alhaisempi.
Sen sijaan.... mikä puhelin nykyään kestää edes 5v? Kyllä Nokian 3110 kesti 12v. Vaikka sillä pelasi lopussa pesäpalloa... Kolme akkua se söi sinä aikana kyllä :D
Pitäisi näitä älyvehkeitä joskus muutenkin vaan boottailla, oma puhelin menee kuukauden tms. jälkeen aika tööttiin ja kaipaa boottia, mut toisaalta se onkin Sony.
Mulla ei ole yhdenkään luurin akku kestänyt yli 2v. Ni-Mh aikana niiden kapasiteetti alkoi hiipua ja Li-Ion aikakaudella taas ne on alkaneet järjestään turvota yhdistettynä siihen että kapasiteetti oli alkanut laskea. Mutta yhteistä on että kaikki on saanut vaihtaa 1,5-2v haarukassa. Samsungin S3:n kanssa yritin kituutta pidemmälle väkisin mutta alkoi hirvittämään kun ladatessa akku kuumeni tulikuumaksi ja takakansi ei meinannut enää pysyä kiinni. Vaihdoin sen sitten 1,5v ikäisenä. Emäntä pääsi S3 minin kanssa melkein kahteen vuoteen mutta käyttääkin puhelinta vähemmän.

Akun kestävyyteen vaikuttaa hyvin paljon käyttötavat eli mm latauskerrat, annetaanko akku latautua aina täyteen ladattaessa ja kuinka tyhjäksi se annetaan purkautua ennenkuin ladataan. Jos käyttää puhelinta vähemmän että akkua tarvitsee ladata harvemmin, oletettavasti käyttöikäkin on pidempi, joskaan Li-Ion akuissa varaustason tippuessa alle ~70% akku alkaa tuhoutua jonka jälkeen sen kapasiteetti ei ole enää koskaan sama kuin ennen sitähetkeä kun varaustaso pääsi tippumaan tuon rajan alle.

Polforea
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4

Puhelimen kestoikää miettiessä pitää muistaa, että se on eri asia kuin puhelimen käyttöikä. Ympäristöä havainnoiden aika moni tuntuu vaihtavan puhelinta enemmän kyllästymisen vuoksi ja uuden halutessaan kuin siksi että vanha hajoaisi.

Pätee vahvasti myös itseeni, ainoa oma puhelin joka mulla on jossain määrin hajonnut, on Sony Ericssonin C702, jonka akkukontakti tms on sen verran heikko, että puhelin saattaa sammua tärinästä. Työpuhelimista on hajonnut yksi SGS4 Mini, joka alkoi ihmeellisesti sekoilemaan ja hylkimään puheluita, toinen moinen luovutti käytyään uimassa (joka siis ei ole puhelimen syy, vaan käyttäjän eli minun).

Älypuhelin saattaa mennä vaihtoon myös siksi, että valmistaja lopettaa mallin tukemisen eikä julkaise sille enää ohjelmistopäivityksiä. Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu - laitteen käytettävyys ei päivitysten puutteeseen yhtäkkiä romahda tai laite hajoa, mutta jos mahdollisesti löytyviä tietoturva-aukkoja ei enää paikata, kasvaa riski ikäviin asioihin jatkuvasti.
Garmund kirjoitti:Äiti hommasi itsellensä ekan älypuhelimen lumia 640. Ihmetelin kun ei puhelin suostu pysymään pois päältä latauksesa. Google kertoo, että lumiat ja iphonet tekevät näin.
Ja minä kun koetin aiemmin kissojen ja koirien kanssa etsiä droidiluuria, joka osaisi käynnistyä latausvirran ilmestyessä. Tasan ei mene nallekarkit taaskaan.
Tuomas K kirjoitti: Tästä uteliaana piti kokeilla, laitoin ompun lataukseen ja sammutin. Sammui ja pysyy sammuksissa. Lumialla kokeilin samaa ja laite käynnistää itsensä heti uudelleen.
Ihan uteliaisuudesta, mites jos omppu on pois päältä kun sen törppää laturiin, herääkö silloin? Entä onko vaikutusta sillä, onko laite sammutettu (jolloin se on pois päältä, koska käyttäjä haluaa niin) vai akku loppunut (jolloin se on sammunut olosuhteiden pakosta ja käyttäjä voisi halutakin sen olevan päällä)?

Tuomas K
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V

^Kokeilin tuota ja näköjään lähtee päälle jos sammuksissa olevan puhelimen laittaa lataukseen.

h_lauri
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Joo, mun 925 käynnistyy kyllä latausjohdolla, mutta kysyy PIN-koodia. Sehän on sama, kuin olisi pois päältä? Tai ainakaan mulla se ei ole silloin hälytellyt.

Ja ainahan voi laittaa lentotilaan, vastaa suunnilleen sammutusta?

jalittam

No hommasin joku aika sitten lg g4:n. Kaikkinensa pali paremmin toimiva kuin lumia 920. Kameran käyttö lumpussa n×parempi ku siin o oma kameranappi. Itse kamera täs lie hippasen parempi.
Ja nyt mm. kosketusnäytön käyttö/logiikka iha eri svääreissä.
Tykkään enempi ku lumpusta.

1992 alkaen tää on mun 10:s matkapuhelin. Toka "älyluuri". Toistaiseksi paras tähä mennessä.

Polforea
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4

Tuomas K kirjoitti:^Kokeilin tuota ja näköjään lähtee päälle jos sammuksissa olevan puhelimen laittaa lataukseen.
No perskuta, koskahan joku saisi tuon apinoitua (valinnaisena) Android-luuriin. Customilaitteissa voisi tykätä joku muukin kuin minä.

insinörtti
Car(s): kaasukattilalaitos

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Tuomas K kirjoitti:^Kokeilin tuota ja näköjään lähtee päälle jos sammuksissa olevan puhelimen laittaa lataukseen.
Oikeasti vai leikisti?

Minulla on 3 Android -vekotinta (joista vain 1 on puhelin), eikä niistä yksikään käynnisty oikeasti, siis niin, että sillä pystyisi mitään tekemään, kun sammutettuun laitteeseen kytkee laturin. Yksi vain rupeaa lataamaan (ei muita elonmerkkejä, kuin akun tilaa ilmaiseva ledi), 2 buuttaa eli näytöllä pyörii ensin valmistajan logot ja sen jälkeen esitetään akun lataustilaa ... mutta mitään niillä ei pysty tekemään. Käyttis ilmeisesti ohjaa akun latausta, muttei tee yhtään sen enempää, ellei laitetta komenna virtakytkimestä oikeasti päälle (minkä jälkeen puhelin kyselee pin-koodin).

Duunipuhelimena olevan lumiapaskan tilannetta en muista. Enkä halua siihen juuri nyt koskeakaan, ettei tule vahingossa heitettyä vehjettä seinään. Paskin vehje ikinä. Syyt:

1) kalenterissa on vain kk-näkymä, josta ei saa mitään tolkkua, sekä sellainen näkymä, jossa on tulevien tapahtumien kellonajat. Tyyliin kokous klo 9:00, kokous klo 13, kokous klo 15. On tässä kellonajat listaavassa näkymässä päivämäärätkin, mutta kärpäsen kakan kokoisella tekstillä. Viikkonäkymää ei ole. Edes (pelkästään) yhden päivän tietoja ei saa esiin. Kun kk-näkymästä tökkää vaikka 4.12. niin tulee tuo lista ja nopealla vilkaisulla tulkiten kuvittelee, että on kolme kokousta tälle päivälle ... vaikka klo 13 & 15 voikin olla vasta seuraavalla viikolla.

2) Duunissa oli pakko päivittää Office uudempaan versioon. Kuten joka ainoassa päivityksessä tähänkin asti, viimeisten 15 vuoden ajan, käytettävyys muuttui taas heikommaksi. Tähän tai samoihin aikoihin tapahtuneen palvelimien siirron ansiosta puhelimen ja ulkonäön kalenterien synkronointi takkuili & tuli kaikenlaista kivaa häröilyä. Esim. alkavasta kokouksesta tuli varoitus joko vuorokautta tai 15 min etukäteen (vaikka olen tavannut pitää 1 h varoitusaikaa oletuksena).

Plus se perinteinen eli nokiapaskan kaleteriin kun tekee tien päällä merkintää ja sormi hipaisee väärään kohtaan, niin kalenterimerkintä meneekin mikkisoftan tilille -> ei synkronoidu minnekään -> tulee tehtyä tuplabuukkauksia. Lisäksi ao. asetus muuttuu oletukseksi -> myös muut kalenterimerkinnät menevät väärälle tilille tästä eteenpäin.

Viimeisten 2 viikon aikana on hupia riittänyt, kiitos vaan Mikkisofta!
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Garmund
ja muutama harrastealfa

^Tuon takia itsellä on nykyään Jolla ja edellinen puhelin oli N900. Onhan näissäkin kyllä omat ongelmansa. Mutta, jos joku ominaisuus oli aivan paska, tai puuttui, niin joku teki oman. Ja esim tätä Jollaa ei tarvitse ns. Rootata saadakseen kaikki ominaisuudet käyttöön, sitä kun voi valikosta nappia painamalla ottaa tuon kehitysmoodin käyttöön, mikä muissa vaatii takuun poistavan roottauksen.

Miinuksena sitten, ei toimi suoraan paketista niin hyvin, kuin noi "vain yksi ainoa vaihtoehto toimintoihin" -puhelimet.
Suoraan vaan suoraa

jkk
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed

Viesti Kirjoittaja jkk »

Eikös esim iphoneakin saa laajennettua kiveenhakatuilta ominaisuuksiltaan tekemällä ns. "jail break" hommelin?

Vastaa Viestiin