Herää epäilys että sun pitäisi itse lukea ne uusiksiVito kirjoitti:Ja ei,en ala lainailemaan ja selittämään,lue itse omat juttus.

Valvoja: Moderators
Herää epäilys että sun pitäisi itse lukea ne uusiksiVito kirjoitti:Ja ei,en ala lainailemaan ja selittämään,lue itse omat juttus.
Kappas vain. Mies Sinisessä Villapaidassa siis löysi iPhonestaan sen suosikkipankkiiriliikkeensä numeron ja ostaa kuin ostaakin VAG:n. Auto kerrallaan!sämpy kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... luetuimmat
jalittam kirjoitti:Yritän täs orientoitua kurkkaamaan porukoitten c5:n automaagiilmastoinnin tekniikkaan. Hantille puhaltaa vain kuulema kylmää. Liekko lämpöläppä jumis, rikki tahi jottai vastaavaa. Aloittanen hanskalokeron purulla.
Juu,haettu lasipalatsista uutta,nykyään tavara ei enää valmiiksi lantrattua,vaan voi kuulemma laittaa puolet vettä...Alfissimo kirjoitti:^Vähän jälkijunassa. Itse siinä uskossa, että ei oikeasti saa sekoittaa muiden kanssa, mutta vedestä en kyllä sano mitään...
Päästöhuijauksia... http://www.iltalehti.fi/autot/2015101120503854_au.shtml
Koodi: Valitse kaikki
Engine control toothed belt change interval
every 240.000 km/ 10 years
under heavy service conditions every 180.000 km/ 10 years
Jep, noin se tosiaan taitaa olla. Tuo HDI 140k taitaa olla ne vanhemmat 1.9 moottorit. Uusimmissa Suomen maahantuojan suositus 200k, eli on nokkelasti laskettu että Suomessa ei ihan heavyt olosuhteet, ainakaan täällä etelässä. Mutta kuitenkin sen verran raskaat että ei 240k uskalla luvata.Mk3 kirjoitti:TecDoc:Koodi: Valitse kaikki
Engine control toothed belt change interval every 240.000 km/ 10 years under heavy service conditions every 180.000 km/ 10 years
No nyt! Milläs paikkakunnalla tämä? GS II 2.0 T (bensa) olisi Salpalla maksanut 1100. Kujala Korsossa veloitti 600 €. Olen ollut siinä luulossa, että kiisseleihin yleensä kalliimmat kuin bensoihin.jalittam kirjoitti:Meil tuo hdi 140kkm/10v (90hp 2.0 -01). Teetetettynä fixuksella osines jottai 200-300€ joku vuos sitte. Mittariin tulee koht 400kkm.
Todnäk kampuran apulaitehihnan pyörä pettää ennen jakopäätä noissa. Ja tuskin niin tarkka metreist niinku alfalla.
Anteeksi, Autoasi puljuhan tuo oli, Laitilassa.AriFerra kirjoitti:No nyt! Milläs paikkakunnalla tämä? GS II 2.0 T (bensa) olisi Salpalla maksanut 1100. Kujala Korsossa veloitti 600 €. Olen ollut siinä luulossa, että kiisseleihin yleensä kalliimmat kuin bensoihin.jalittam kirjoitti:Meil tuo hdi 140kkm/10v (90hp 2.0 -01). Teetetettynä fixuksella osines jottai 200-300€ joku vuos sitte. Mittariin tulee koht 400kkm.
Todnäk kampuran apulaitehihnan pyörä pettää ennen jakopäätä noissa. Ja tuskin niin tarkka metreist niinku alfalla.
Voihan se tietysti olla, että tuohon vanhempaan kakslitraiseen on ns. erityisen helppo vaihtaa, eli aikaa kuluisi selkeästi vähemmän kuin yleensä muihin?
Kiassamme 7-napainen ja ihan maahantuojan asentama irroitettava koukku uutena , joten en tiedä kytkennästä mitään. Pari valistunutta arvausta on, miten Ceedin saisi taas "tulille" ... katellaan.Aquatica kirjoitti:^
Onkos 13-napanen liitin vai 7napanen? 13:sta ollut... outouksia.
Ja onko öhm... Pakkivalo vaiko sumarikytkintä pistorasiassa? Se kytkin on yli 90% todennäköisyydellä ongelmatapaus, jos liittyy jollakin tavalla peräkäppänään.
"Muutamia" outoja juttuja tuli siitä korjattua. Eli siis kytkin putsaten ja kovaa ajoa.
Ja pistorasian pohja oli sitten toinen tyypillinen vikapaikka - joko itse pohjassa vikaa (Kovil...) tai vaihtoehtoisesti piiloon taittuva rasia ja poikki hanganneet johdot.
Hyvä DIY-tarkitusvinkki Aqu, kiitoksia paljon. Taidetaan pitää vain fillaritelinettä Kian koukun nokassa, kun Alfassakin löytyy koukku kärryä varten.Aquatica kirjoitti:^^
Ryöstöillä valitettavasti jotkut mekaanikot tekee.
Jpäässä noita korjattiin aika monta ja käsittääkseni reklamaatio lähti aina sinne, missä kustu (kuten asiaan kuuluukin). Jos ohjeet yksioikosesti sanoo, että *EI OTETA RYÖSTÖÄ* niin sitä ei myöskään oteta.
^
Jos mahdollista, tarkastuta jossakin nuo kytkennät. Tietysti itsekin sen voisi tehdä, farmarissa vasemmalla C-pilarin alueella mennee oranssi johto, jos on akulta vedetty.
Kian logiikka käy järkeen (joskin olisi kiva saada tieturin ruudulle joku järkevä ilmoitus asiasta). Lie suoraan ryöstetty valolta ihan käyttösähkö, jos sulake pääsee palamaan - tai vaihtoehtoisesti jossain muualla ko. sulakkeen takana on ihan oikea (ehkä hetkittäinen) oikosulku ja se sulake nasahtaa pian uudestaan.Jiitee kirjoitti:No joo, aika selvä tapaus tämä kuitenkin oli. Jarruvaloilta maahantuoja ottanut (ohjaus ?)virran, sillä jarruvalojen 15 A sulake oli kaput. Skenaario automaatti-Ceedissä seuraava : jarruvalo ei toimi - tällöin ESP on pois päältä - samoin vaihteisto saa CAN-väylältä suojauskehoitteen ( ilmeisesti joko N ,D sekä 1-2-3 tai sitten R ja P vaihtoehtoisesti toimivat. Eli ideana on estää vikatilassa väärät suunnanvaihdot.
Nää (mekaanikot, jotka ryöstää) on niitä tapauksia, joissa mekaanikon pitäisi keskittyä mekaniikkaan ja jättää elektronien viskominen sähkäreiden huoleksi. Rosvoliittimen itsensä hyvyydestä (kosteussuojaus, mekaaninen suojaus, mekaaninen vahinko) voi jo yksistään käydä pitkiä keskusteluita, mutta kun päästään asiaan sähköjen erittelyn ja suojausten järkevyydestä ja toteutuksesta, päästään jo ihan uudelle tasolle.Aquatica kirjoitti: Ryöstöillä valitettavasti jotkut mekaanikot tekee.
Kaiketi nuo ryöstöt menee ihan tekijän laskuunm mutta onhan siitä tietysti asiakkaalle harmia.Polforea kirjoitti:
Nää (mekaanikot, jotka ryöstää) on niitä tapauksia, joissa mekaanikon pitäisi keskittyä mekaniikkaan ja jättää elektronien viskominen sähkäreiden huoleksi. Rosvoliittimen itsensä hyvyydestä (kosteussuojaus, mekaaninen suojaus, mekaaninen vahinko) voi jo yksistään käydä pitkiä keskusteluita, mutta kun päästään asiaan sähköjen erittelyn ja suojausten järkevyydestä ja toteutuksesta, päästään jo ihan uudelle tasolle.
Toki, kyllähän nekin aikansa toimii ja sitten voi tehdä taas uusiksi asiakkaan (uuteen) laskuun...