Busso probleema/naputus/käynti
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Noh, jos HC on hieman koholla seuraavassa päästömittauksessa ni voi ajatella, että sinne ne Boschin hilut lens kattiin...
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Mullahan oli kyseisen pytyn pakoventtiilin jousi poikki, kun konetta korjaamolla ihmeteltiin.V6 kirjoitti:tossahan se karmeen kova naputus (mikä on tossa ekan postauksen videossakin) hävis jo aiemmin eli romut tais mennä pakoventtiilin läpi siinä vaihessa, toivotaan että toimii jatkossa ...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Asiakkaan auto, uudet tulpat laitettiin ja baanalle.V6 kirjoitti: epezi (asiakkaan auto?) - ei tietoa mitä tehtiin
Re: Busso probleema/naputus/käynti
jahas, hajoskohan sittenkin jotain, misfire 4 pytyssä 5 kilometrin ajon jälkeen, ei naputusta mcsf tauluun ja koodin lukemisessa näkyy pending tilassa vikakoodi, kävi jonkin aikaa huonosti ja vika hävis. No tiistaina 4 tulppa auki ja sitten ihmetellään lisää.-.. tänään ei vaan jaksa enää.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Onko tuo Busson tulppa jotenkin erikoisen mallinen vai miten näitä samoja juttuja ei muiden automallien kohdalla ole tullut vastaan? Kai samaa kynttilää sentään muissakin automalleissa käytetään?
- Epäkelpokeräilijä -
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Busso probleema/naputus/käynti
^
Kuulemma joissakin bemarin moottoreissa samaa ongelmaa nimenomaan Boschin tulppien kanssa.
Busso tuntuu olevan erityisen herkkä, mut muistelen ongelmia olleen myös twin sparkissa ja jopa JTSssä, mutta ne on harvassa (yksittäistapaus)?
Kuulemma joissakin bemarin moottoreissa samaa ongelmaa nimenomaan Boschin tulppien kanssa.
Busso tuntuu olevan erityisen herkkä, mut muistelen ongelmia olleen myös twin sparkissa ja jopa JTSssä, mutta ne on harvassa (yksittäistapaus)?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Busso erityisen herkkä mille?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Katkeaville Boschin tulpille.
Yritän siis sanoa, että melkein joka kerta tulppa mikä on katkennut bussoon, on ollut Boschia.
Yritän siis sanoa, että melkein joka kerta tulppa mikä on katkennut bussoon, on ollut Boschia.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Ymmärsin. Mutta olisiko ennemmin niin, että jokin tietty Boschin tulppa on herkkä Bussolle eikä toisin päin? No pilkun rakastelu sikseen. Voisko noissa Bussoissa olla palolämpötila tai palotapahtuma jotenkin sellainen, että Boskilaisen käyttämä materiaali/ainevahvuus ei sitä kunnolla kestäisi tai jotain? Onko Boskilla useampia vaihtoehtoja Bussolle ja ovatko hajonneet tulpat keskenään saman mallisia?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Onko itse tulpissa valmistusmaata merkattuna? Mähän toissakesänä ostin tulpat Themaan, sain Boschit, ja ainakin paketissa luki Made in China. Voisi selittää, miksi boschilaiset on alkaneet tiputtamaan sivuelektrodiaan.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Mutta miksi näitä ongelmia ei ole muilla automerkeillä? Tai ei ole ainakaan korviin kantautunut.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Busso probleema/naputus/käynti
on niitä muillakin yhtä lailla kuulemma, näin useammalta korjaamolta kerrottu kun on juteltu näistä sivuelektrodien irtoamisista..Abarth kirjoitti:Mutta miksi näitä ongelmia ei ole muilla automerkeillä? Tai ei ole ainakaan korviin kantautunut.
Laitoin Boschin porukalle tehtaan suuntaan myös kyselyä aiheesta, että mikä on heidän kanta hajoaviin tulppiin. No, kutakuinkin näin: asennusvirhe, tulppa kiristetty liian tiukkaan ja runko muuttanut muotoaan ==> lämpöarvo muuttuu samalla ja tulppa ei toimi oikein ja vaurioituu käytössä.
Tiivisteen paksuudesta saa kuulemma jälkikäteen pääteltyä mikä on kiristetty liian tiukkaan ja mikä on ollut oikeassa momentissa. En nyt muista että mikä oli sen oikean tiukkuuden jäljiltä oleva paksuus ja mitkä oli toleranssit, kuulosti kovin kaukaa haetulta omaan korvaan... Toki momentin merkityksen ymmärrän tuossakin paikassa mutta voiko todella olla niin herkkä laji että tulppa särkyisi väärästä momentista sivuelektrodistaan niin se on vaikea uskoa
Re: Busso probleema/naputus/käynti
paskapuhetta
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Näin niinko fiilispohjalta kuvittelisin että alumiinikannesta menee kierteet ennen kuin tulpan runko vääntyy niin mutkalle että kärkiväli muuttuu ratkaisevasti.
Tai no, jos sen rungon tekee jostain tinapaperista...
Tai no, jos sen rungon tekee jostain tinapaperista...
- Epäkelpokeräilijä -
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Muistelisin että tämmöttistä mullekkin selitettiin...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Tutkaili vähän asiaa ulkomaalaisilla sivustoilla (eri automerkeillä) ja näemmä samaa ongelmaa ilmenee myös muualla kuin alfoissa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Saa tulpan paskaksi, ennenkuin kierteet menee. Mulle naurettin joskus päin naamaa, kun laitoin momenttiavaimella tulpat kiine, sittemmin on naureskelu vähentyny.
Semmosta tullu vähän fundeerattua, että jos on kierteenkorjaus"holkki" laitettu, niin pitäiskö lämpöarvoa pykälällä kylmentää, lämmönsiirtymä on kuitenkin vähän heikentynyt.
Kattelin muuten motonetin hintoja ja possilainen on v6 mottiin peräti euron halavempi kuin ngk, miksi pelleillä? Sitten toisekseen boschin uusimassa kataloogissa suositus on FR5KI332S, olisko tuo paree, Tuskin.
Semmosta tullu vähän fundeerattua, että jos on kierteenkorjaus"holkki" laitettu, niin pitäiskö lämpöarvoa pykälällä kylmentää, lämmönsiirtymä on kuitenkin vähän heikentynyt.
Kattelin muuten motonetin hintoja ja possilainen on v6 mottiin peräti euron halavempi kuin ngk, miksi pelleillä? Sitten toisekseen boschin uusimassa kataloogissa suositus on FR5KI332S, olisko tuo paree, Tuskin.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Empiirisen tutkimuksen tuloksena (katoin hyllystä) Boshit on joko Made in Germany TAI Made in RUSSIA. Olisko siinä jotain osviittaa...
Ite tykkään myydä mielummin joko Densoa jaappanilaisiin tai NGK ta muihin Valeot sitte Ranskalaisiin.. Boshia sitte jos asiakas niin haluaa
edit BOSCH Super FR5DPP222 bussotulpat on Germany,,, tiedä sit onko Itä Vai Länsi...
Ite tykkään myydä mielummin joko Densoa jaappanilaisiin tai NGK ta muihin Valeot sitte Ranskalaisiin.. Boshia sitte jos asiakas niin haluaa
edit BOSCH Super FR5DPP222 bussotulpat on Germany,,, tiedä sit onko Itä Vai Länsi...
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Mistäköhän bosch on repinyt bussontappajien lämpöarvon? Vai pitikö sitä tutkia tuossa käytönaikaisessa tutkimuksessa.
muunnostaulukko
muunnostaulukko
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Busso probleema/naputus/käynti
Eli konversiotaulukon perusteella Bosch tarjoaa liian kylmää tulppaa? Tai siis liian kylmälle tarkotettua?
Sehän selittäis tietysti heti sen, ettei kestä. Mut voiko systemaattisesti tehdä noin kämmiä (muut merkit ml)?
Sehän selittäis tietysti heti sen, ettei kestä. Mut voiko systemaattisesti tehdä noin kämmiä (muut merkit ml)?