Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuinka tarkkaan nuo ajat pitää osua? Sekuntikellon tarkkuudella vai kunhan on väh. 2 min tai yli esim tuossa virrat päälle kohdas?
Ilmottaako auto mitenkää että toi resetti on tehty vai pitääkö arvailla?
Ilmottaako auto mitenkää että toi resetti on tehty vai pitääkö arvailla?
Noni
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä mulla on sellainen muistikuva, että parempi tehdä sekkarilla kuin pelkällä tuntumalla. Sen näkee testerillä menikö resetti läpi.
Abarth 500 Esseesse
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Miten sen testerillä näkee? Ja voiko koko resetin tehdä esim. Multiecuscanilla?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfa156v6 laittoi töpselin kiinni siihen bussoon jonka ostin sulta. Olisko ohjelma ollut juurikin MES...siinä näkyy jollain rivillä, että "ecu reset passed" tms...jos en nyt ihan väärin muista. Resetti pitää tehdä kuten edellä on todettu, eli ei onnistu ohjelmalla. Resetin jälkeen piti ajella jonkin aikaa vaihtelevasti. Eli ei näy heti.. Paremmin muistavat korjatkoon jos oon väärässä.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko eroja, kun siellä mesissä on Actuatorit yms jossa on myös "reset engine parameters" tms joka on siis ecureset. Toimi ainakin cf2 tessussa, cf3 tessussa ja JTS;ssä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Emmin JTS:ään saatiin Ecu-resetti tehtyä MES:n kanssa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näköjään joissa Ecu-softan versioissa tulee Actuators välilehden jälkeen vielä Adjustments, jota löytyy reset.
ME 3.1:ssä tuota ei ole, mutta ME 7.3.1:ssä ainakin joissakin on. Simulate napilla noita voi katsella.
ME 3.1:ssä tuota ei ole, mutta ME 7.3.1:ssä ainakin joissakin on. Simulate napilla noita voi katsella.
- Liitteet
-
- MESscr1.jpg
- (20.76 KiB) Tiedosto ladattu 2100 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistä voisi johtua -01 156:n sisälämpötilan säätimen huono skaalaus? Lämpötilan kun säätää 18 asteeseen, puhaltaa kylmää, ja siitä seuraavalla naksauksella puhaltaa kuumaa ilmaa? Sisälämpötila-anturin olen irrottanut ja puhdistanut, sillä ei ollut vaikutusta, mitä muita vikapaikkoja voisi seuraavaksi tutkia, ehkä itse säätimessä voisi olla jotain kontaktiongelmaa, tai sitten apparin sivupeilin ulkolämpötila-anturissa? Kylmäainetta on sen verran vähän järjestelmässä, ettei käynnistä enää kompressoria, mutta se tuskin vaikuttaa millään lailla tuohon lämpötilasäätöön?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Tätä ongelmaa on ollut muillakin.
Haku tuotti vähän tuloksia;
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... aa#p436248
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... tai+kuumaa
Muistan tapauksia täältä, joissa syynä ollut lämpötila-anturi (sisäilma), sitten tuo yksi jossa itse paneeli hajalla.
Yksi asia minkä voi kokeilla tehdä, on resetoida ilmastointi; perusajatuksena siis pistetään ilmastointi hakemaan läpille uudet ääriasennot ja se voisi teoriassa toimia. Tai sitten ei.
Akun -napa irti, sopiva aika odottelua (vaikka 5-10min jos varman päälle haluaa ajella, pitäisi riittää ihan parikymmentä sekuntiakin) ja kiinni. Sitten ennen kuin kosketaan mihinkään sähköön, odotellaan notta ilmastointi hakee läppien ääriasennot.
Vika ei vaan kuulosta siltä, että tuossa olis häikkää vaan nimenomaa anturidatassa: kylmintä ilmaa puhalletaan ilman anturidataa, mutta sama koskee kuuminta ilmaa. Eli ääriasennot ohittaa anturien kertoman tilanteesta riippumatta.
Mut jos pääset ilmastointiin testerillä kiinni (tai on ylipäänsä saatavilla), tsekattavia asioita:
1) ulkolämpötila-anturin ilmoittama lämpötila
*2) ilmastoinnin antureiden ilmoittama lämpötila
*3) ilmastoinnin pyydetty lämpötila / läppien asento/suuntaus
*4) ilmastoinnin antama lämpötila / läppien asento/suuntaus
2,3 ja 4 vaatii todennäköisimmin pääsyä itse ilmastointiin testerillä. Testattu on KKL-kaapelilla ja oikealla dipillä, heikosti pääsi - mutta pääsi kuitenkin. Juur ja juur.
Ja sitten pitikin irrottaa akun napa, että resetoitui läpät takaisin kohdilleen ja niin pois päin.
Saman toki kyllä teki Examiner, siis virallinen testerisofta joidenkin vuosien takaa - kuulemma joillakin ilmastointiversioilla tekee tuota, että vetää systeemin "tilttiin" ja se pitää akkuresetoida O_o
Sieltä kuitenkin omasta autostani sain dataa, jossa oli muun muassa: pyydetty sisälämpötila, sitten oli 2 tai 3 eri anturia jotka antoivat tietoa (keskikonsoli, jalkatila1, jokumuu?) lämpötilasta. Ja jos anturi kertoo jalkatilalle lämpötilan +50astetta ja pyynti on 18,5c paneelista, se puhaltaa jääkylmää k.o alueelle - 2-alueilmastoinnilla toki vain toiselle puolelle. Jne...
Tätä ongelmaa on ollut muillakin.
Haku tuotti vähän tuloksia;
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... aa#p436248
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... tai+kuumaa
Muistan tapauksia täältä, joissa syynä ollut lämpötila-anturi (sisäilma), sitten tuo yksi jossa itse paneeli hajalla.
Yksi asia minkä voi kokeilla tehdä, on resetoida ilmastointi; perusajatuksena siis pistetään ilmastointi hakemaan läpille uudet ääriasennot ja se voisi teoriassa toimia. Tai sitten ei.
Akun -napa irti, sopiva aika odottelua (vaikka 5-10min jos varman päälle haluaa ajella, pitäisi riittää ihan parikymmentä sekuntiakin) ja kiinni. Sitten ennen kuin kosketaan mihinkään sähköön, odotellaan notta ilmastointi hakee läppien ääriasennot.
Vika ei vaan kuulosta siltä, että tuossa olis häikkää vaan nimenomaa anturidatassa: kylmintä ilmaa puhalletaan ilman anturidataa, mutta sama koskee kuuminta ilmaa. Eli ääriasennot ohittaa anturien kertoman tilanteesta riippumatta.
Mut jos pääset ilmastointiin testerillä kiinni (tai on ylipäänsä saatavilla), tsekattavia asioita:
1) ulkolämpötila-anturin ilmoittama lämpötila
*2) ilmastoinnin antureiden ilmoittama lämpötila
*3) ilmastoinnin pyydetty lämpötila / läppien asento/suuntaus
*4) ilmastoinnin antama lämpötila / läppien asento/suuntaus
2,3 ja 4 vaatii todennäköisimmin pääsyä itse ilmastointiin testerillä. Testattu on KKL-kaapelilla ja oikealla dipillä, heikosti pääsi - mutta pääsi kuitenkin. Juur ja juur.
Ja sitten pitikin irrottaa akun napa, että resetoitui läpät takaisin kohdilleen ja niin pois päin.
Saman toki kyllä teki Examiner, siis virallinen testerisofta joidenkin vuosien takaa - kuulemma joillakin ilmastointiversioilla tekee tuota, että vetää systeemin "tilttiin" ja se pitää akkuresetoida O_o
Sieltä kuitenkin omasta autostani sain dataa, jossa oli muun muassa: pyydetty sisälämpötila, sitten oli 2 tai 3 eri anturia jotka antoivat tietoa (keskikonsoli, jalkatila1, jokumuu?) lämpötilasta. Ja jos anturi kertoo jalkatilalle lämpötilan +50astetta ja pyynti on 18,5c paneelista, se puhaltaa jääkylmää k.o alueelle - 2-alueilmastoinnilla toki vain toiselle puolelle. Jne...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vähä kysymystä tosta 156:n takaiskarin irrottamisesta..
Onko jollain jotain vinkkejä miten sen alimman pitkän pultin sais irti sieltä? Oli pakko ottaa rälläkkä käyttöön ja leikata se pultti, että sain sen taaemman tukitangon irti, mutta ei mitään liikettä vaikka pääsi lekalla lätkimään tunniksi siihen pulttiin.. Eikä oikein pysty lämmittelemään kun siinä on se abs-anturi.
Onko tietoa kuinka jumissa se ylempi vähän lyhyempi pultti mahtaa olla?
Onko jollain jotain vinkkejä miten sen alimman pitkän pultin sais irti sieltä? Oli pakko ottaa rälläkkä käyttöön ja leikata se pultti, että sain sen taaemman tukitangon irti, mutta ei mitään liikettä vaikka pääsi lekalla lätkimään tunniksi siihen pulttiin.. Eikä oikein pysty lämmittelemään kun siinä on se abs-anturi.
Onko tietoa kuinka jumissa se ylempi vähän lyhyempi pultti mahtaa olla?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yleensä se alempi on todella tiukassa vrt.ylempi. Paras keino on mulla osoittautunut niin että tehokkaalla pulttipyssyllä pyörittää pulttia ja samalla koputtaa nuijalla sitä ulospäin. Rasvaa joka väliin. Alkaa nopeasti pyörimään hyvin, mutta taas kun koputtaa ulospäin niin alkaa ruoste purra kiinni.. Työläs se on näinkin irroittaa, mutta käsipelissä pääsee helpoimmalla kun suosiolla katkaisee ja laittaa uuden.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se pitkä pultti hirttää kiinni keskeltä, siitä holkista. Jos tilaa on ja holkkia ei halua pelastaa niin rälläköi siitä kanssa...
Itse paukutin joku kolme tuntia per puoli ISOLLA lekalla aikanaan.
Itse paukutin joku kolme tuntia per puoli ISOLLA lekalla aikanaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kertokaahan, että mitä eroa tuolla salespeedin mittaristolla on tavalliseen verrattuna, eli voinko laittaa sellaisen tavallisen tilalle. Entä mitä muuta pitäisi ottaa huomioon, kun mittariston ajattelin vaihtaa mustapohjaisiin (käynnistyksenesto tms.)?
Noita siis tarkoitan: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=30134
Noita siis tarkoitan: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=30134
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Selespeedissä on vaihdenäyttö kierroslukumittarissa. En usko muuta eroa olevan. Kiekkamittarin liitin voi toki olla erilainen?!?
Abarth 500 Esseesse
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jatketaan edelleen busson käyntiongelmien parissa. Kyseessä siis -03 cf3 busso, joka kärsii mystisestä vikavalon välähtelystä ja käyntiongelmista. Oireet on edelleen samat, eli jossain 4000 rpm:n yläpuolella vikavalo syttyy hetkeksi, mutta muistiin ei jää mitään. Tätä ensimmäistä vilkahdusta seuraa toinen, kun painaa kytkimen pohjaan ja kierrokset putoavat tyhjäkäynnin tienoille. MCSF:stä seuraa myös rykimistä seuraavassa kiihdytyksessä, aivan kuin rajoittaja tulisi vastaan. Lisäksi auto saattaa sammua täysin satunnaisesti tyhjäkäynnillä. Kampuran asentotunnistimesta tuskin on kyse, sillä auto kuitenkin käynnistyy heti.
Tähän asti vaivaa on hoidettu uudella ilmillä, tulpilla ja nelospytyn puolalla. Lisäksi konehuoneesta on tarkastettu ja puhdistettu n määrä sulakkeita, liittimiä ja releitä. Imuputkikin näyttää ehjältä. Täällä ja brittifoorumeilla esiintyy joitakin tapauksia, joissa lambdat saattavat oireilla tähän tapaan, mutta eivät anna koodeja.
Laitoin tänään Messin kiinni ja takalambdojen käppyrät eivät mielestäni ole ihan ok. Ensimmäinen kuva on bank2 etulambdasta (molemmat piirtää melko identtistä käyrää) ja toiset taas takalambdoista lämpimällä koneella @ 2000rpm.
Olisikohan seuraava vaihdettava kohde nuo takalambdat?
Tähän asti vaivaa on hoidettu uudella ilmillä, tulpilla ja nelospytyn puolalla. Lisäksi konehuoneesta on tarkastettu ja puhdistettu n määrä sulakkeita, liittimiä ja releitä. Imuputkikin näyttää ehjältä. Täällä ja brittifoorumeilla esiintyy joitakin tapauksia, joissa lambdat saattavat oireilla tähän tapaan, mutta eivät anna koodeja.
Laitoin tänään Messin kiinni ja takalambdojen käppyrät eivät mielestäni ole ihan ok. Ensimmäinen kuva on bank2 etulambdasta (molemmat piirtää melko identtistä käyrää) ja toiset taas takalambdoista lämpimällä koneella @ 2000rpm.
Olisikohan seuraava vaihdettava kohde nuo takalambdat?
- Liitteet
-
- Lämmin@2000_etu_2.png
- (107.15 KiB) Tiedosto ladattu 1873 kertaa
-
- Lämmin@2000_taka_1.png
- (75.15 KiB) Tiedosto ladattu 1873 kertaa
-
- Lämmin@2000_taka_2.png
- (96.5 KiB) Tiedosto ladattu 1873 kertaa
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laitetaan näkyville vielä tyhjäkäyntikäppyrätkin noista takalambaadoista:
- Liitteet
-
- Lämmin@tyhjäk_taka1.png
- (81.96 KiB) Tiedosto ladattu 1863 kertaa
-
- Lämmin@tyhjäk_taka2.png
- (71.8 KiB) Tiedosto ladattu 1863 kertaa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sanokaas fiksummat että antaako aihetta huoleen tällainen skenaario. Eilen siirsin autoa viisi metriä että pääsee haravoimaan ja muutama tunti myöhemmin saman viisi metriä takaisinpäin. Tänään kun lähdin liikenteeseen niin käynnistyksen jälkeen moottori kävi todella epätasaisesti ja taisi joku venttiili hetken naputtaakin.
Olikos JTS:ssä hydrauliset vai kovat nostajat? Onko näissä taipumusta liimaventtiileihin, vai mikähän tuota vaivasi? Käynti korjautui kyllä aika pian normaaliksi.
Olikos JTS:ssä hydrauliset vai kovat nostajat? Onko näissä taipumusta liimaventtiileihin, vai mikähän tuota vaivasi? Käynti korjautui kyllä aika pian normaaliksi.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse aloitin suihkimalla irroitusöljyä joka väliin. Sitten vain mahd. pitkällä jatkovarrella vääntämän. Ensimmäistä irroitaessa sain naama punasena äheltää, ennen kuin lähti vaivalloisesti pyörimään. Sitten vain pyörittelin pulttia niin kauan, että 240Nm pulttipyssy jaksoi sitä pyörittää. Vasta sitten kun pyöri kevyesti pulttipyssyllä aloin naputtamaan sitä toisesta päästä ulospäin, samalla pyssyllä pyörittäen. Toisen puolen avasin vasta seuraavana päivänä ja se lähti paljon helpommin irti. En tiedä, olisiko auttanut irroitusöljyssä päivän lilluminen.danitshka kirjoitti:Vähä kysymystä tosta 156:n takaiskarin irrottamisesta..
Onko jollain jotain vinkkejä miten sen alimman pitkän pultin sais irti sieltä? Oli pakko ottaa rälläkkä käyttöön ja leikata se pultti, että sain sen taaemman tukitangon irti, mutta ei mitään liikettä vaikka pääsi lekalla lätkimään tunniksi siihen pulttiin.. Eikä oikein pysty lämmittelemään kun siinä on se abs-anturi.
Onko tietoa kuinka jumissa se ylempi vähän lyhyempi pultti mahtaa olla?
Ylemmät pulti lähtivät ihan helposti irti.
Autona 03 jts 190t Km mittarissa.
Tuoma K:lle: hydrauliset nostimet.
Itsellä kone raksuttaa tyhjäkäynnillä reppaasti. Meinasin seuraavassa remminvaihdossa laittaa ajoituksenmuuntimen korjaussarjan ja putsautta hydr nostimet ultraäänipesulla.
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin niin no se ei nyt pahemmin haittaa, mut enemmän kiinnostaa tietää että pitääkö uus mittari koodata -98 vuosimallin 156:ssa ettei ajonesto mene päälle? Olisi kiva tietää ennen hommaan ryhtymistä. Tietääkö kukaan (haulla en löytäny vastausta)?m.sa kirjoitti:Selespeedissä on vaihdenäyttö kierroslukumittarissa. En usko muuta eroa olevan. Kiekkamittarin liitin voi toki olla erilainen?!?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos joku Lambda-guru paikalla, jos saisi noista parin aikaisemman viestin käppyröistä jotain irti...



-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
BMWekenäs kirjoitti:Niin niin no se ei nyt pahemmin haittaa, mut enemmän kiinnostaa tietää että pitääkö uus mittari koodata -98 vuosimallin 156:ssa ettei ajonesto mene päälle? Olisi kiva tietää ennen hommaan ryhtymistä. Tietääkö kukaan (haulla en löytäny vastausta)?m.sa kirjoitti:Selespeedissä on vaihdenäyttö kierroslukumittarissa. En usko muuta eroa olevan. Kiekkamittarin liitin voi toki olla erilainen?!?
Ei ajonestolaite tiedä tai välitä mikä mittaristo autossa on kiinni.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No en kyllä mikään guru oo, mut eikös se niin oo et etummaisten jännitteen kuuluu vaihdella 0,0-1 ja takimmaisten pysytellä melko liki 0,4**? Joku oikee guru voi korjata jos oon väärässä.EdotL kirjoitti:Onkos joku Lambda-guru paikalla, jos saisi noista parin aikaisemman viestin käppyröistä jotain irti...![]()
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaukana gurusta ollaan täälläkin.EmmiMaria kirjoitti:No en kyllä mikään guru oo, mut eikös se niin oo et etummaisten jännitteen kuuluu vaihdella 0,0-1 ja takimmaisten pysytellä melko liki 0,4**? Joku oikee guru voi korjata jos oon väärässä.EdotL kirjoitti:Onkos joku Lambda-guru paikalla, jos saisi noista parin aikaisemman viestin käppyröistä jotain irti...![]()

-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 16 Syys 2015, 09:12
- Car(s): BMW R1100RS // ex 156 2.5 V6 STW
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko etuvalojen polttimoiden suojakuvut jotenkin mahdollista ryssiä kiinni niin että aukaisemiseen on sitten pakko käyttää väkivaltaa? Parkkivalo kärähti ja koitin kääntää sitä suojakantta auki niin ei suostu liikkumaan lainkaan..
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voip olla aika tiukassa. Jos löytyy remmimallinen öljynsuodatinavain niin kokeile sillä. Isot siirtoleukapihdit toimivat myös mutta äkkiä murjoo sen luukun ikävän näköiseksi.
Abarth 500 Esseesse
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Jos sen kerran saa auki ja siihen tiivistekumiin laittaa hieman rasvaa/öljyä se todennäköisesti tekee ensi kerrasta paljon vaivattomamman. Itse en ole kertaakaan jaksanut vaivautua. 

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei siihen kumiin ihan mitä tahansa rasvaa kannattane laittaa. Mulla ne oli joskus jumalattoman tiukassa, laitoin silikonivaseliinia muutama vuosi sitten ja sen jälkeen ei ole jumitellut.
Juuttuneen kannen avaamiseen käytin ruuvimeisseliä ja pitkää räikän jatkovartta. Jatkovarsi pystyyn johonkin tukien, ruuvimeisseli siinä kannessa olleeseen uraan ja siinä olevaa pystyripaa vasten. Sitten siihen räikän jatkovarteen tukien sain sen kammettua auki.
Juuttuneen kannen avaamiseen käytin ruuvimeisseliä ja pitkää räikän jatkovartta. Jatkovarsi pystyyn johonkin tukien, ruuvimeisseli siinä kannessa olleeseen uraan ja siinä olevaa pystyripaa vasten. Sitten siihen räikän jatkovarteen tukien sain sen kammettua auki.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 04 Heinä 2014, 13:11
- Car(s): Lancia Dedra 1.6 i.e vm93
Alfaromeo 156 2.0 ts vm 99
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tyhmä kysymys onko Pissapojanmoottorille sulake? minulla nyt hommannimi oli se et säiliö tyhjä kaadoin nestettä ei tuu lasille mitään pumppu ei hurise.. no hakkasin pumppua ei mitää vaikutusta.. suoraan 12v + ja - niin pelaa.. eli jotain vikaa ilmeisesti virrantulossa koska sitä ei tule..
tuleeko se 12v suoraan viikseltä liittimeltä vai meneekö pyyhkiän moottorin kautta?
Pyyhkiät taas pelaa normaalisti joten epäilen että tulloo suoraan viikseltä jolloin johto irti tai poikki.. kyllä ahdistaa ku leima on tästä kiinni..
sulake taulusta kuva mikä sulake on pissapojan jos sellanen on=) tietää vähä tutkailla
katoin kaikki sulakkeet ja ne oli ehjät...
autossa ei tunnu releitä olevan missään;D magneetti marellin pöntössä joka on pyyhkiän moottorinvieressä oli piirikortilla kaks relettä josta toinen pelas ja toinen ei voiko näistä toinen olla pyyhkimen moottorille joka toimii ja toinen pissapojan joka (ei toimi) tietääkö joku... kaikki juotokset juotettu uudestaan ei vaikutusta...
tuleeko se 12v suoraan viikseltä liittimeltä vai meneekö pyyhkiän moottorin kautta?
Pyyhkiät taas pelaa normaalisti joten epäilen että tulloo suoraan viikseltä jolloin johto irti tai poikki.. kyllä ahdistaa ku leima on tästä kiinni..
sulake taulusta kuva mikä sulake on pissapojan jos sellanen on=) tietää vähä tutkailla
katoin kaikki sulakkeet ja ne oli ehjät...
autossa ei tunnu releitä olevan missään;D magneetti marellin pöntössä joka on pyyhkiän moottorinvieressä oli piirikortilla kaks relettä josta toinen pelas ja toinen ei voiko näistä toinen olla pyyhkimen moottorille joka toimii ja toinen pissapojan joka (ei toimi) tietääkö joku... kaikki juotokset juotettu uudestaan ei vaikutusta...
Viimeksi muokannut PasiS, 11 Marras 2015, 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osaako kukaan sanoa miksi Lambda-anturi kuolee n. minuutin jälkeen?
Auto 156V6 1999.
Auto 156V6 1999.
- Liitteet
-
- Lambdakuolee1.jpg
- (95.5 KiB) Tiedosto ladattu 1374 kertaa
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käsijarruvaijerien jälkeen pakittaessa kuuluu vikinää vähäisesti ja kun autolla on sellaisen 5-10km ajellut niin taajamanopeuksilla käännöksissä pitää vikinää. Ikkunoita avaamalla sai paikallistettua, että ääni tulee oikean takarenkaan luota. Jarruttaessa tuo ääni lakkaa siksi aikaa kun jarru poljin on painettuna. Onkohan tuossa lisää käsijarruvaijeriin liittyvää korjattavaa vai levyjarruissa jotain mitä voisi ehkä itse katsoa tarkemmin?
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo ei varmaankaan ole minuutin kuluttua kylmästä startista koska anturi on heti pelissä mukana, eli minuutin kuluttua mistä? Dataloggauksen alusta?alamajy kirjoitti:Osaako kukaan sanoa miksi Lambda-anturi kuolee n. minuutin jälkeen?
Auto 156V6 1999.

Ja toi on varmaan se ainoa lambda joka on ennen kattia? Vai onks ysiysissä jo 3 lambdaa?
Ja ei se välttämättä kuole vaan seos menee hirmuisen rikkaalle. Millaiseksi käynti muuttuu kun lambda mittaa nollaa volttia?
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siltähän tuo äkkisältään kuulostais että oikea takajarru jää laahaamaan osittain päälle. Jarrut tutkintaan että vaijeri palauttaa normaalisti ja on oikein säädetty ja että levyt, palat ja satuloiden liu´ut ovat ok.molsky kirjoitti:Käsijarruvaijerien jälkeen pakittaessa kuuluu vikinää vähäisesti ja kun autolla on sellaisen 5-10km ajellut niin taajamanopeuksilla käännöksissä pitää vikinää. Ikkunoita avaamalla sai paikallistettua, että ääni tulee oikean takarenkaan luota. Jarruttaessa tuo ääni lakkaa siksi aikaa kun jarru poljin on painettuna. Onkohan tuossa lisää käsijarruvaijeriin liittyvää korjattavaa vai levyjarruissa jotain mitä voisi ehkä itse katsoa tarkemmin?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samaa mieltä Desmon kanssa.Desmoquattromaschio kirjoitti:Siltähän tuo äkkisältään kuulostais että oikea takajarru jää laahaamaan osittain päälle. Jarrut tutkintaan että vaijeri palauttaa normaalisti ja on oikein säädetty ja että levyt, palat ja satuloiden liu´ut ovat ok.molsky kirjoitti:Käsijarruvaijerien jälkeen pakittaessa kuuluu vikinää vähäisesti ja kun autolla on sellaisen 5-10km ajellut niin taajamanopeuksilla käännöksissä pitää vikinää. Ikkunoita avaamalla sai paikallistettua, että ääni tulee oikean takarenkaan luota. Jarruttaessa tuo ääni lakkaa siksi aikaa kun jarru poljin on painettuna. Onkohan tuossa lisää käsijarruvaijeriin liittyvää korjattavaa vai levyjarruissa jotain mitä voisi ehkä itse katsoa tarkemmin?
Tuo säätöhän tehdään noihin simppelisti kahvan alta: 13mm (muistaakseni, ei siellä muita ole) mutteri löysälle -> vaijerin vaihto -> mutterista "löysät pois" (niin, ettei kahva vielä kiristy ennen ekaa napsua HUOM!!!) ja sit kiskotaan käkkäristä paljon. Siis monta kertaa.
Tuossa on ns. automaagisäätö ja jos mutteri on liika tiukalla = jää laahaamaan, jos ei nyt takuuvarmasti niin melkein taatusti.
Itse jätän "löysät pois"-vaiheessa löysää sen verran, että kahva alkaa tuntua jäykemmältä vasta reilusti yhden napsun jälkeen; ehkä jopa kahden. Vähän tilanteesta riippuen jne.
Lisäksi tuo kannattaa fiksata ennen ku sulatat sun jarrupalan/palat ja sitten rikot satulan. Kokemuksia on "ihan vähän" laahaavasta käsijarrusta. Ei se oikeesti laahannutkaan ihan vähää - vaikka ajossa sitä ei edes huomannut...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä sen ajossa huomaa jos se laahaa yhtään enempääAquatica kirjoitti:Ei se oikeesti laahannutkaan ihan vähää - vaikka ajossa sitä ei edes huomannut...

- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minuutin kuluttua kuuman auton startista. Menen kohta loggaamaan kylmän auton startin. Taitaa olla vain yksi lambda.Desmoquattromaschio kirjoitti:Tuo ei varmaankaan ole minuutin kuluttua kylmästä startista koska anturi on heti pelissä mukana, eli minuutin kuluttua mistä? Dataloggauksen alusta?alamajy kirjoitti:Osaako kukaan sanoa miksi Lambda-anturi kuolee n. minuutin jälkeen?
Auto 156V6 1999.![]()
Ja toi on varmaan se ainoa lambda joka on ennen kattia? Vai onks ysiysissä jo 3 lambdaa?
Ja ei se välttämättä kuole vaan seos menee hirmuisen rikkaalle. Millaiseksi käynti muuttuu kun lambda mittaa nollaa volttia?
Siis nolla volttia on ihan normaali, jos hirmuisen rikkaalla? Käynnissä ei juuri huomaa eroa.
Tässä autossahan taitaa olla jako hiukka pielessä...
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja kylmällä autolla lambdan jännite menee nollaan volttiin 86 sekunnissa. Silloin tyhjäkäyntikierrokset putoaa johonkin 700 tienoille ja käynti muuttuu huonommaksi.alamajy kirjoitti:Minuutin kuluttua kuuman auton startista. Menen kohta loggaamaan kylmän auton startin. Taitaa olla vain yksi lambda.Desmoquattromaschio kirjoitti:Tuo ei varmaankaan ole minuutin kuluttua kylmästä startista koska anturi on heti pelissä mukana, eli minuutin kuluttua mistä? Dataloggauksen alusta?alamajy kirjoitti:Osaako kukaan sanoa miksi Lambda-anturi kuolee n. minuutin jälkeen?
Auto 156V6 1999.![]()
Ja toi on varmaan se ainoa lambda joka on ennen kattia? Vai onks ysiysissä jo 3 lambdaa?
Ja ei se välttämättä kuole vaan seos menee hirmuisen rikkaalle. Millaiseksi käynti muuttuu kun lambda mittaa nollaa volttia?
Siis nolla volttia on ihan normaali, jos hirmuisen rikkaalla? Käynnissä ei juuri huomaa eroa.
Tässä autossahan taitaa olla jako hiukka pielessä...
- Liitteet
-
- Lambdakuolee2kylma.jpg
- (81.53 KiB) Tiedosto ladattu 1235 kertaa
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli voisi vielä itse kokeilla kiskoa käkkäristä monta kertaa ja katsoa miten käy. Muuten sitten pitääkin jo huomenna soitella korjaamolle takaisin päin jos tuo vielä tänään jatkuu kunhan taas pääsee vähän pisempää lenkkiä ajamaan.Aquatica kirjoitti:Samaa mieltä Desmon kanssa.Desmoquattromaschio kirjoitti:Siltähän tuo äkkisältään kuulostais että oikea takajarru jää laahaamaan osittain päälle. Jarrut tutkintaan että vaijeri palauttaa normaalisti ja on oikein säädetty ja että levyt, palat ja satuloiden liu´ut ovat ok.molsky kirjoitti:Käsijarruvaijerien jälkeen pakittaessa kuuluu vikinää vähäisesti ja kun autolla on sellaisen 5-10km ajellut niin taajamanopeuksilla käännöksissä pitää vikinää. Ikkunoita avaamalla sai paikallistettua, että ääni tulee oikean takarenkaan luota. Jarruttaessa tuo ääni lakkaa siksi aikaa kun jarru poljin on painettuna. Onkohan tuossa lisää käsijarruvaijeriin liittyvää korjattavaa vai levyjarruissa jotain mitä voisi ehkä itse katsoa tarkemmin?
Tuo säätöhän tehdään noihin simppelisti kahvan alta: 13mm (muistaakseni, ei siellä muita ole) mutteri löysälle -> vaijerin vaihto -> mutterista "löysät pois" (niin, ettei kahva vielä kiristy ennen ekaa napsua HUOM!!!) ja sit kiskotaan käkkäristä paljon. Siis monta kertaa.
Tuossa on ns. automaagisäätö ja jos mutteri on liika tiukalla = jää laahaamaan, jos ei nyt takuuvarmasti niin melkein taatusti.
Itse jätän "löysät pois"-vaiheessa löysää sen verran, että kahva alkaa tuntua jäykemmältä vasta reilusti yhden napsun jälkeen; ehkä jopa kahden. Vähän tilanteesta riippuen jne.
Lisäksi tuo kannattaa fiksata ennen ku sulatat sun jarrupalan/palat ja sitten rikot satulan. Kokemuksia on "ihan vähän" laahaavasta käsijarrusta. Ei se oikeesti laahannutkaan ihan vähää - vaikka ajossa sitä ei edes huomannut...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siinä on se, että jos se on kireälle vedetty niin tuo ei lohduta. Ottaako se heti suoraan jo, kun alat kahvaa vetämään ylös? Jos niin, niin väitän sen kulissin alla olevan 13mm (muist.) mutterin vedettäneen liian tiukalle.molsky kirjoitti: Eli voisi vielä itse kokeilla kiskoa käkkäristä monta kertaa ja katsoa miten käy. Muuten sitten pitääkin jo huomenna soitella korjaamolle takaisin päin jos tuo vielä tänään jatkuu kunhan taas pääsee vähän pisempää lenkkiä ajamaan.
Ja ainakin yksi korjaamo ei edes osannut tuota asiaa tehdä, edes autodatan ohjeiden perusteella....
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä.alamajy kirjoitti: Tässä autossahan taitaa olla jako hiukka pielessä...
Tosin se ei selitä tuota lambdan täyskuolemaa, mielestäni. Ei tuossa kohtaa ainakaan. Mut jos jako on hampaan pielessä = päästöt voi olla mahdoton saada paikalleen.
CF2 (ei pakosarjakatalysaattoreita, siten ei myöskään lambdoja siellä) on erityisen hankala saada päästöistä läpi pielessä olevan jaon kanssa.
Eikä tosiaan tarvitse olla kuin yksi pakonokka hampaan pielessä, sikäli kun foorumin muihin kohtalotovereihin luottaminen?
Voi myös olla, että lambda on kuollut: eli se lämpenee tarpeeksi = kuolee. Monesti nuo vaan jumittavat jossakin tietyssä volttiluvussa koko ajan, mutta miksipä ei voisi lambda hajota noinkin?
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt tämä keissi mättää. Jäähd.nesteen lämmöt on jo alussa yli 30 astetta ja ihan kylmänä startissa menee oikeasti jonkin aikaa (minuutteja ehkä) ennen kuin lambda herää ollenkaan. Ja miksi se kuolisi aina saman ajan kuluttua??alamajy kirjoitti:Ja kylmällä autolla lambdan jännite menee nollaan volttiin 86 sekunnissa. Silloin tyhjäkäyntikierrokset putoaa johonkin 700 tienoille ja käynti muuttuu huonommaksi.
Viimeksi muokannut Desmoquattromaschio, 11 Marras 2015, 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin ja siis toi 0 volttia on erittäin laiha seos. Millaiset kierrokset on koneessa piirron aikana vai tyhjäkäynnillä koko ajan? Ilmavuoto jossain kenties... eiks se suunnilleen tuon ajan startin jälkeen ala naputtamaan se bensahöyryventtiiili? Mikä se nyt on... purge valve???
- Liitteet
-
- sensorlambdagrafico.gif
- (19.91 KiB) Tiedosto ladattu 1166 kertaa
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tyhjäkäynnillä koko ajan.Desmoquattromaschio kirjoitti:Niin ja siis toi 0 volttia on erittäin laiha seos. Millaiset kierrokset on koneessa piirron aikana vai tyhjäkäynnillä koko ajan? Ilmavuoto jossain kenties... eiks se suunnilleen tuon ajan startin jälkeen ala naputtamaan se bensahöyryventtiiili? Mikä se nyt on... purge valve???
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei lämmitetyllä lambdalla sentään minuutteja kestä herääminen kylmässäkään koneessa, aika nopeasti ne herää.Desmoquattromaschio kirjoitti:Nyt tämä keissi mättää. Jäähd.nesteen lämmöt on jo alussa yli 30 astetta ja ihan kylmänä startissa menee oikeasti jonkin aikaa (minuutteja ehkä) ennen kuin lambda herää ollenkaan. Ja miksi se kuolisi aina saman ajan kuluttua??
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se tais olla sellanen sininen ohuempi muoviputki joka tulee siihen imusarjaan siltä venttiililtä. Otappas se sininen putki/letku irti imusarjasta ja tuki se imusarjan reikä. Ja sit uus dataloggaus... häviääkö problemo?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tätä pitääkin kokeilla. Meinasin jo kysyäkin mitä tuo tullainen letku oikein on ...Desmoquattromaschio kirjoitti:Se tais olla sellanen sininen ohuempi muoviputki joka tulee siihen imusarjaan siltä venttiililtä. Otappas se sininen putki/letku irti imusarjasta ja tuki se imusarjan reikä. Ja sit uus dataloggaus... häviääkö problemo?
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainiin ja toi piirto ei ala hetkestä nolla vaan noin 40 sekunnista.Tuomas K kirjoitti:Ei lämmitetyllä lambdalla sentään minuutteja kestä herääminen kylmässäkään koneessa, aika nopeasti ne herää.Desmoquattromaschio kirjoitti:Nyt tämä keissi mättää. Jäähd.nesteen lämmöt on jo alussa yli 30 astetta ja ihan kylmänä startissa menee oikeasti jonkin aikaa (minuutteja ehkä) ennen kuin lambda herää ollenkaan. Ja miksi se kuolisi aina saman ajan kuluttua??
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja siinä tais olla sellanen musta liitin jossa on valkoinen suorakaiteen muotoinen nappi. Nappia painamalla letku irtoaa.alamajy kirjoitti:Tätä pitääkin kokeilla. Meinasin jo kysyäkin mitä tuo tullainen letku oikein on ...Desmoquattromaschio kirjoitti:Se tais olla sellanen sininen ohuempi muoviputki joka tulee siihen imusarjaan siltä venttiililtä. Otappas se sininen putki/letku irti imusarjasta ja tuki se imusarjan reikä. Ja sit uus dataloggaus... häviääkö problemo?
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kiersitkö molsky männät sisään?
eli männät sisään, romut nippuu
n, pedaalilla pumppaukset
ja vasta sen jälkeen kahvaa repimään?
ja joskus joutuu palan metalliakin hiukka muokkaamaan.
itsellä oli joskus vähän piukka ja näin ollen jäi vinoon. vikisi, kului ja alkoi
kiljumaan .
eli männät sisään, romut nippuu
n, pedaalilla pumppaukset
ja vasta sen jälkeen kahvaa repimään?
ja joskus joutuu palan metalliakin hiukka muokkaamaan.
itsellä oli joskus vähän piukka ja näin ollen jäi vinoon. vikisi, kului ja alkoi
kiljumaan .
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sininen putki irti ja imusarja tulpattuna toimi n. minuutin pidempään. Kun Lambda sensor status=Closed loop homma toimii ja sitten kun se menee statukseen Open loop ongelmat alkavat.Desmoquattromaschio kirjoitti:Ja siinä tais olla sellanen musta liitin jossa on valkoinen suorakaiteen muotoinen nappi. Nappia painamalla letku irtoaa.alamajy kirjoitti:Tätä pitääkin kokeilla. Meinasin jo kysyäkin mitä tuo tullainen letku oikein on ...Desmoquattromaschio kirjoitti:Se tais olla sellanen sininen ohuempi muoviputki joka tulee siihen imusarjaan siltä venttiililtä. Otappas se sininen putki/letku irti imusarjasta ja tuki se imusarjan reikä. Ja sit uus dataloggaus... häviääkö problemo?
Mikäs tämän Evaporation canister controllin merkitys on? Multiecuscanilla sitä pitäisi pystyä testaamaan ja help-tekstissä sanotaan, että pitäisi naksua muutama sekunti, mutta mitään ei kyllä kuulu. Myös fan 1-nopeus on pimeä.
- Liitteet
-
- Lambdakuolee3.jpg
- (95.37 KiB) Tiedosto ladattu 1029 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ehkä se lambdan logittaminen lopetetaan vaan samaan aikaan kun kuuntelu, kun ECU syystä tai toisesta siirtyy open loopiin. Open loopia (karttaohjausta) käytetään tietääkseni yleensä kylmällä koneella ja kaasu pohjassa ja lambdakorjausta ns. normaaliajossa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.