166 2.0 v6 turbo

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

166 2.0 v6 turbo

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Paljon tollasesta saa vakio osilla voimaa ulos/osia vaihtamalla hv/vääntöä kärsii ottaa. Tai mites vastaavasti 2.4 jtd?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: 166 2.0 v6 turbo

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

JVTL kirjoitti:Paljon tollasesta saa vakio osilla voimaa ulos/osia vaihtamalla hv/vääntöä kärsii ottaa. Tai mites vastaavasti 2.4 jtd?
V6TB kone nyt ei ihan sama ole 166:ssa kuin GTV:ssä mutta oman GTV:n "tehokatto" osia vaihtamatta tuli vastaan n.240hv/340Nm. Ahdin tuolla loppuu kesken.

Osia vaihtamalla saakin sitten mitä haluaa ja riippuu täysin siitä paljonko tahtoo touhuun sijoittaa? Omassa nyt n.400hv / 550Nm laskelmien perusteella, dynotettu ei ole.. Ja osia on vaihdettu koppaa myöden :P mutta kulkee kivasti.

tällä kaverilla oli about samat lukemat ainakin aiemmin, alfaowner saitilla oli jossain juttua että nyt menis jo 700+hv luokassa https://www.youtube.com/watch?v=EVHDQ-xrR30

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 166 2.0 v6 turbo

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mikäs turbo 166:ssa on?
164:ssa oli Mitsun valmiste ja ilmeisesti "isompi" kuin Gtv:n Garret.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: 166 2.0 v6 turbo

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

GTV:ssä, 166:ssa ja 164:ssa olis sama ainakin tuon lähteen perusteella mutta itsekin muistelen 164:ssa olleen mitsun puhallin :roll:

http://www.turbomaster.info/eng/garrett ... 4-0002.php

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 166 2.0 v6 turbo

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mitsubishin TD05:n "löysin" ulkomaan foorumeilta, lienevät oikeammassa.
164:ssä myös paremmat arvot moottorille.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: 166 2.0 v6 turbo

Viesti Kirjoittaja Garmund »

alfa 156 v6 kirjoitti:
JVTL kirjoitti:Paljon tollasesta saa vakio osilla voimaa ulos/osia vaihtamalla hv/vääntöä kärsii ottaa. Tai mites vastaavasti 2.4 jtd?
V6TB kone nyt ei ihan sama ole 166:ssa kuin GTV:ssä mutta oman GTV:n "tehokatto" osia vaihtamatta tuli vastaan n.240hv/340Nm. Ahdin tuolla loppuu kesken.

Osia vaihtamalla saakin sitten mitä haluaa ja riippuu täysin siitä paljonko tahtoo touhuun sijoittaa? Omassa nyt n.400hv / 550Nm laskelmien perusteella, dynotettu ei ole.. Ja osia on vaihdettu koppaa myöden :P mutta kulkee kivasti.

tällä kaverilla oli about samat lukemat ainakin aiemmin, alfaowner saitilla oli jossain juttua että nyt menis jo 700+hv luokassa https://www.youtube.com/watch?v=EVHDQ-xrR30

Oho, gtv tb saakin paljon pirteämmän, kuin oletin :) Kestkääkö laatikko miten hyvin noi tehot? Siulla on varmaan joku lukko asennettuna siihen kanssa? Kun ainakin noiden vapari alfojen laatikot ei taida tykätä yhtään yhden pyörän sutimisesta.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: 166 2.0 v6 turbo

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Garmund kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
JVTL kirjoitti:Paljon tollasesta saa vakio osilla voimaa ulos/osia vaihtamalla hv/vääntöä kärsii ottaa. Tai mites vastaavasti 2.4 jtd?
V6TB kone nyt ei ihan sama ole 166:ssa kuin GTV:ssä mutta oman GTV:n "tehokatto" osia vaihtamatta tuli vastaan n.240hv/340Nm. Ahdin tuolla loppuu kesken.

Osia vaihtamalla saakin sitten mitä haluaa ja riippuu täysin siitä paljonko tahtoo touhuun sijoittaa? Omassa nyt n.400hv / 550Nm laskelmien perusteella, dynotettu ei ole.. Ja osia on vaihdettu koppaa myöden :P mutta kulkee kivasti.

tällä kaverilla oli about samat lukemat ainakin aiemmin, alfaowner saitilla oli jossain juttua että nyt menis jo 700+hv luokassa https://www.youtube.com/watch?v=EVHDQ-xrR30

Oho, gtv tb saakin paljon pirteämmän, kuin oletin :) Kestkääkö laatikko miten hyvin noi tehot? Siulla on varmaan joku lukko asennettuna siihen kanssa? Kun ainakin noiden vapari alfojen laatikot ei taida tykätä yhtään yhden pyörän sutimisesta.
Nojoo, nyt mulla on GTV TB:n kone "hieman" muokattuna tuossa 75:n kopassa. Mutta ihan sama kone oli aikanaan myös GTV:ssä ~350hv tehoilla ja 450 väännöllä ja kesti ihan ok sen 30tkm ainakin mitä tuolla kokoonpanolla ajelin. voimansiirron kanssa ei mitään ongelmaa, uusi vakiokytkinkin kesti ok..

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: 166 2.0 v6 turbo

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Menee vähän ohi aiheen, mutta taitaa olla vähän jämäkämmät toleranssit sitten tuossa, kuin 155Q4. Ainakin mitä lukenut, niin varoitellaan yli 300hp tehoilla varomaan laatikkoa ja taidettiin suositella paremman kytkimenkin laittoa.

Varmaan vaatinut vähän sovittamista laittaa poikittan tarkoitettu kone istumaan pitkittäin. Eikös 75 ollut viel vaihdelaatikko takana?


Onkohan muuten 166 tb -koneessa sama homma, että saattaa joutua vaihtamaan paininkupit? Kulukos nokatkin, gtv:n tb -koneessa?
Suoraan vaan suoraa

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: 166 2.0 v6 turbo

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Garmund kirjoitti:Menee vähän ohi aiheen, mutta taitaa olla vähän jämäkämmät toleranssit sitten tuossa, kuin 155Q4. Ainakin mitä lukenut, niin varoitellaan yli 300hp tehoilla varomaan laatikkoa ja taidettiin suositella paremman kytkimenkin laittoa.

Varmaan vaatinut vähän sovittamista laittaa poikittan tarkoitettu kone istumaan pitkittäin. Eikös 75 ollut viel vaihdelaatikko takana?


Onkohan muuten 166 tb -koneessa sama homma, että saattaa joutua vaihtamaan paininkupit? Kulukos nokatkin, gtv:n tb -koneessa?
Niin sama 5v lootahan tuo on sisuksiltaan kuin muissakin V6:ssa, en ole ainakaan huomannut merkittäviä eroja vaikka usean olen purkanut. Kaikenhan saa kyllä rikki mutta normi ratapäiväkäyttöä tuntui sietävän hyvin GTV:n loota. Itsellä ei hirveätä hinkua kuminpolttoon tai muuhun suditteluun ole, saattaa sekin säästää laatikkoa. 155 Q4:ssa taas tuo nelipyöräveto rankasee lootaa/kytkintä kun pyörä ei niin helposti sudi, jos sutii niin sitten on kyllä voimaa 8)

GTV TB ja 166 TB paininkupit on samat niin ongelmatkin on samat. Luulis siis nokkienkin kuluvan, eroa ei ole kuin se että GTV:ssä pyörii virranjakaja etummaisen lohkon nokan päässä ja 166:ssa ei.

Ja kyllä, vaatii hieman modaamista että etuveto-V6:n sovittaa takavetokoppaan :P Aika kivuttomasti menee kuitenkin kun moottorilohkon ja moottorin pyrstön kiinnikkeet on samat kaikissa bussoissa.

JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 2.0 v6 turbo

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Missäs tehoissa alkaa vaatimaan järeempää palikkaa koneen sisään. Olis tuol nettiautos "kuvissa" siistin näköinen tutti free turbo 166:ne. Ostakees ekan poies nuo
Profiilin alfat :lol: Tosta vieraasta merkistä olis tarkotus ottaa nii paljon voimaa, et jaksais ruopastakkii, jos ei asfaltilla ni soralla sitten.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: 166 2.0 v6 turbo

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

JVTL kirjoitti:Missäs tehoissa alkaa vaatimaan järeempää palikkaa koneen sisään. Olis tuol nettiautos "kuvissa" siistin näköinen tutti free turbo 166:ne. Ostakees ekan poies nuo
Profiilin alfat :lol: Tosta vieraasta merkistä olis tarkotus ottaa nii paljon voimaa, et jaksais ruopastakkii, jos ei asfaltilla ni soralla sitten.
ameriikan ihmemaan isot poijjaat sanoo että 500hp kestäs ottaa vakiopaloilla.

JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 2.0 v6 turbo

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Ainut iso miinus, et raapii edestä.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 166 2.0 v6 turbo

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tuossa pari ketjua pikku virittelyistä, ei tosin 166:n kopassa/"tekniikalla".
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... turbo.html
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... turbo.html

Budjettiresepti lienee lyhyesti: isompien putkien ja mäntien istutus lohkoon, suuttimet ja turbo vaihtoon, palotilojen työstö tai kannet 3 litraisesta.

Vastaa Viestiin