156:sen tehot puuttuu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Pale
Viestit: 21
Liittynyt: 14 Maalis 2005, 15:45
Paikkakunta: Pori

156:sen tehot puuttuu

Viesti Kirjoittaja Pale »

Olisko kellään minkäänlaista ideaa mistä mahtaa johtua 156 2.0 T.SPARKin tehojen puute 2000-3000 kierroksen kohdalla kylmällä koneella ajettaessa? Ja toinen asia erikoinen kilkatus etupäässä? :?

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Ei se omakaan TS juuri kylmänä potkua alakierroksille tarjoa. Mä oon aina tyytynyt ajelemaan pari kilometriä pintakaasulla rankomatta ja odotellut koneen lämpenemistä. Kun kuitenkin eteenpäin pääsee mukisematta?
156 2.0 TS ['98]

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ohessa englanninkielistä selitystä asialle, ei siis vika vaan ominaisuus:

Cold/low revs/jerky/lack of power???

That's built in the the ECU!

Reason?

When cold the emission figures (CO) should be o.k. as well!
But, when cold, the CO emission differs from "warm".
That's why they measure exhaust gas temperature (yes, at the lambda probe!!)
and let that probe "tell" the ECU to use the "cold" progam.
When "warm" the "normal" setting will come into force and the engine will
perform 100% o.k.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Kuuluuko kilkatus kuopissa, normaaliajossa vai vain kiihdyttäessä kylmänä? Worst case scenario: Tuli vaan mieleen ettei vaan tehon puute johtuisi laihana käymisestä ja kilkatus olisikin nakutusta. Kuvaile kilkatusta tarkemmin. Jos kuulostaa siltä kuin vasaralla hakattaisiin moottorin lohkoon tai hevoset laukkaisivat konepellin alla, kannattaa tutkia asiaa tarkemmin.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

x

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Onko ääni nyt kilkatusta vai venttiilien nakutusta? Nakutus meinaa että ei ole saanut nostettua kylmää ja paksua öljyä venttiilinokille.

Tehot puuttuvat kylmänä minultakin. Rauhallisella lämmittely ajolla siitä pääsee 90%. Uskon ja väitän omalla kohdallani että kun on reilusti pakkasta, niin tehot eivät tulekaan esille 100%:sti. Vanhassa vm.2000 koneessani ei ollut tällaista ominaisuutta mutta tässä uudessa (2004) on.

Tehon puute tuntui ihan samalta kuin ilmin likaisuus, (jota sitten puhdistinkin ilman tuloksia) jolloin kun kaasua painaa aukeaa ilmanotto kurkku mutta kaasutin ei älyä syöttää vastaavasti bensaa. Ääni on komia mutta mitään ei tapahdu.

t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."

Pale
Viestit: 21
Liittynyt: 14 Maalis 2005, 15:45
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Pale »

Kilkatus ei tuu koneesta. Se tulee jostain eturenkaan läheltä, kilkatus nopeutuu ja hidastuu sitä mukaan mitä rengas pyörii... :?

Ja tuo tehon puute on oudon olonen siinä että auto vetää 2000 kierrokseen saakka ihan hyvin mutta sitten tulee sellainen kuin joku ottaisi koko koneen pois ja vetoa ei ole ollenkaan... Kuulostaa minusta hullumaiselta ominaisuudelta.

himik
Viestit: 57
Liittynyt: 14 Loka 2003, 14:37
Car(s): 159 2.2, Lada Samara 1.5i
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja himik »

Mulla tekee 98 2.0 TS aivan samaa jokaisen käynnistyksen jälkeen.
2000 kierrokseen vetää normaalisti, sen jälkeen tukehtuu hetkeksi ja kun 3000-3500 kierrosta on ohitettu alkaa veto normaalisti.
Tämä tapahtuu joka kerta käynnistyksen jälkeen oli kone sitten kylmä tai kuuma. Kerran kakaistuaan kone kyllä sen jälkeen pelaa normaalisti aina seuraavaan käynnistykseen saakka.
Voisiko olla ilmi vika? Ajoituksen muunnin on ainakin sökönä kylmäkäynnistysäänistä päätellen. Voisiko johtua tuosta?

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Mulla sama vika... :(
Onko kukaan saanut asiaan selvyyttä??

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

ILMI

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

KUINKA?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Kuuluisa ilmamäärämittari on varmaankin rapaantunut kaasuläpän kanssa.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Minun käsittääkseni tukkoisuus kylmänä on ominaisuus, tuon KJS:n lainauksenkin perusteella. Joitakin vanhempia keskustelujakin aiheesta on. Mulla myös kylmä kone melkoisen tukkoinen, sitten parin kilometrin ajon jälkeen selvä nykäisy ja meno muuttuu.

Mutta muuten tuollaisiin oireisiin kai sitten pitäis veikata sitä ilmiä. Minulla ainakin tekee niin että kun länttää kaasupolkimen johonkin asentoon ja pitää siinä niin kierrokset ja kiihtyvyys ei ole tasaista vaan nykii jonkun verran. Ilmin ja kaasuläpän puhdistuksella ei mitään vaikutusta, kai se ilmi pitäis vaihtaa uuteen niin näkis miten muuttuu.

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Paljos tommone ilmi kustantaa? Jos ei kallis ni vois ihan mielenkiinnosta kokeilla. Onko hankala vaihtaa...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ilmi on aika kallis kts http://tinyurl.com/begh6
jostain muualta voi löytyä halvemmalla esim joku bosch myyjä tms
vaihtotyö on ainakin kutoskoneeseen helppo 5-10min.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

MInulla oli juuri tuo kuvattu ilmiö edellisen 156 TS 2000:n kanssa uudesta lähtien joten mistään viasta ei tosiaan ole kyse.

Kuten sanottu niin kylmänä nykii/teho putoaa 2000 -3000 rpm välillä. Tätä kestää n. 3 minuuttia jonka jälkeen tuntuu pieni nykäys ja moottorin käynti paranee selvästi. Ei pahemmin haittaa mutta piti ottaa huomioon kun aamulla töihin mennessä se osui juuri siihen kun kiihdytän rampilta moottoritielle. Piti kelata kierrokset yli 3000 niin meni hyvin.

Tässä nykyisessä V6:ssa ei ole moista ilmiötä :)

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kyseinen ominaisuushan säästää konetta, kun ei voi revittää kylmää pataa.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja virtti »

hain tätä aihetta ja löysinkin. +3000rpm ja tessu löytää, lämpöisenäkin, kierrokset. ilmi vaihdettu eli siinä ei syy. ei hauskaa kun ajaa nelosella n. 2500rpm ja alfonso nykii kuin kevätlaitumella pomppiva ori... kertokaas alfa-gurut mistä vois johtua. se ajoituksen muunninko?
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Teeppäs Jiipeen ohjeiden mukaan kaasuläpän puhdistus/resetointi ja ecun resetointi ja, kun ajelet jonkun aikaan niin itseoppiva systeemi alkaa saada uutta potkua. Ja ennen ajoa puhdista sähkö- ja elektroniikalle tarkoitetulla puhdistusaineella se lanka-anturi, jos ei noilla tehoa niin sitten haet uuttaa kohdetta kehiin.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... hlight=ecu
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja virtti »

kiits dobber :)

tänään en tee koska cossucolloo liika omassa koneessa
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Siis kilkatus? Sitten sulla on ajoituksen muunnin menossa. Täällä puhutaan dieselmäisestä käyntiäänestä eli se on vaihdettava ehdottomasti, jos kalketta ylenmäärin.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja virtti »

Dobber kirjoitti:Siis kilkatus? Sitten sulla on ajoituksen muunnin menossa. Täällä puhutaan dieselmäisestä käyntiäänestä eli se on vaihdettava ehdottomasti, jos kalketta ylenmäärin.
ei ole tiisselimäisestä äänestä kyse, sen bongasin alfa156 sivuilta. pelkästään nykimisestä: pintakaasulla n 2000-2999rpm. sen jälkeen iskee tulta kuin taivaasta as usual :-D
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Vastaa Viestiin