Kylmäkäynti seilaa 800 ja 1200 tuntuu kuin saisi liikaa polttoainetta.Käynti epätasaista häviää kun lämpömittari alkaa nousta.
Tulpat ja happianturit vaihdettu ei vaikutusta.Merkkihuollossa ei vikakoodeja ole löytynyt.
Löytyykö korjaus ehdotuksia!
147 kylmäkäynti
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 147 kylmäkäynti
Kerro nyt ekana että mikä tekniikka.
Potentiaalisia mahdollisuuksia useammilla tekniikoilla: lämpöanturi antaa väärää tietoa tai kaasuläpän (tai mahdollisen tyhjäkäyntiventtiilin) kyljessä on likaa, joka aiheuttaa kylmänä kankeata liikkumista ja näin saa tyhjäkäynnin säädön hyppimään isoissa pykälissä edestakaisin.
Potentiaalisia mahdollisuuksia useammilla tekniikoilla: lämpöanturi antaa väärää tietoa tai kaasuläpän (tai mahdollisen tyhjäkäyntiventtiilin) kyljessä on likaa, joka aiheuttaa kylmänä kankeata liikkumista ja näin saa tyhjäkäynnin säädön hyppimään isoissa pykälissä edestakaisin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 147 kylmäkäynti
Tarkistuta moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturin lukemat. Jos ECU saa väärää tietoa niin seokset on varmasti mitä sattuu. Ei anna vikakoodia jos mittausarvo on suunnilleen järkevä mutta kuitenkin täysin väärä.
Seilaamiset on monesti johtuneet myös likaisesta kaasuläppärungosta tai imuvuodosta. Mutta jos lämpimänä ei seilaa niin silloin syy lienee toisaalla. Itse ehkä putsaisin tuon kaasuläpän ensimmäisenä kun ei ole mitenkään vaikea tehtävä.
Käynti häviää kun lämpömittari alkaa nousta?
Seilaamiset on monesti johtuneet myös likaisesta kaasuläppärungosta tai imuvuodosta. Mutta jos lämpimänä ei seilaa niin silloin syy lienee toisaalla. Itse ehkä putsaisin tuon kaasuläpän ensimmäisenä kun ei ole mitenkään vaikea tehtävä.
Käynti häviää kun lämpömittari alkaa nousta?
