Diesel Alfoja tullut myyntiin
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Kävin eilen turisemassa DA:ssa. 1.9 koneiset ovat 150 heppaisia ja 2.4 koneiset noita 175 hummaisia. Listahintoihin on ilmeisesti lisättävä 850 € pakollisesta "teholisäpaketista"
Jos toi 2.4JTD on 20V 175hv niin saatan olla kiinnostunutkin. Luulisi että olisi jotain muutakin tekstiä tuossa kuin JTD.

Sedan korisia Dieseleitähän ei ole näköjään hinnastossa, mutta ilmeisesti niitäkin on saatavilla ?
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08
kylla koska 2,4 150hv ja 175hv on suurempi ero kuin noissa 1,9 moottoreissa, jossa on vain pieni ero turbiinin saadoissaalfista kirjoitti:Pitää paikkaansa. Teholisää myyndäänkin vain 1.9 dieseliin. 140->150hp ?
hyva etta tulivat edes nytten koska 159:aa ja breraa saa taas odotella kauan ennen kuin saapuvat meille........
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Saimaannorppa
- Viestit: 37
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 21:28
- Paikkakunta: Järvenpää
Alkoi tuo 1.9 JTD teho kiinnostamaan tarkemmin kun tuli vaihdettua JTS sellaiseen. Esimerkiksi netissä delta ilmoittaa 1.9 JTD sw tehoksi 103 kw, 140hv. Onko tuo alkuperäinen teho... tuleeko tuo powerpack siihen päälle? Ainakin rekisteriotteessa lukee 110kw, 150hv.
Kiinnostaa siksi, että lastutus ei enään onnistu jos Delta on tehnyt sen jo
Kiinnostaa siksi, että lastutus ei enään onnistu jos Delta on tehnyt sen jo

No onhan se turbodiisseli ihan asiallinen laite,varsinkin perhekäytössä loistavan vääntönsä ansiosta. Ja on niitä tullu ajettua,vaikkei alfaa niin kyllä muut samantehoset kiisselit on samanlaisia moottorinluonteeltaan.. ite sen verta vanhanaikanen jotta se bensa kyllä mielestäni vielä kuuluu sporttien voimanlähteeksi
.

Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Onko ihan kokemuspohjaista tietoa?Silvio kirjoitti:Pilkun rakastelua..Muistetaanpa sitten että kaikki diisselit on ahdettuja.. mietitäänpä jos bensakoneet ois myös! Eli kyllähän se bensavärkki kovempitehonen kuitenkin on.
Ikinä päässyt ajamaan diesel-Alfaa?
Edit. Vastaushan olikin tossa ylempänä jo.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
^ No lähtee kai juu. Siinä on vaan pari muttaa:
a) Alfan alle kymmenvuotiaat bensaturbot ovat aika vähissä, 166 ei mahdu tuohon parkkiruutuun (oikeasti!) ja GTV ei muuten tule kyseeseen.
b) Diesel menee, yllätys yllätys, pienemmällä kulutuksella.
Ja "sporttien voimanlähteeksi"? Onkos 156 nyt sitten sportti? Pienehkö perheauto sanon minä, vaikkakin aika kiva sellaiseksi.
a) Alfan alle kymmenvuotiaat bensaturbot ovat aika vähissä, 166 ei mahdu tuohon parkkiruutuun (oikeasti!) ja GTV ei muuten tule kyseeseen.
b) Diesel menee, yllätys yllätys, pienemmällä kulutuksella.
Ja "sporttien voimanlähteeksi"? Onkos 156 nyt sitten sportti? Pienehkö perheauto sanon minä, vaikkakin aika kiva sellaiseksi.
- Epäkelpokeräilijä -
Korostan edelleen että tarkoitin moottoreita yleensä, bensa/diesel vertailua,en alfan malleja. Dieselit nykyään näennäisesti helvetin tehokkaita,kun kaikki ovat "tekohengitettyjä". Vapaastihengittävien diisseleitten tehot olisivat edelleen nokivasaraosastoa,jos niitä olis olemassa. ei ainakaan yhtäkkiä tuu mieleen yhtään tehokasta vaparidieseliä 

Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Minulla on pari kokemusta uudehkosta turbdieselistä, tosin ei Alfasta.
Viime syyskuussa Saksassa vuokra-autona oli kahdeksan hengen Vivaro-pikkubussi, jossa oli kai 1,9-litrainen turbokiisseli. Kyllähän sillä kuutta ihmistä liikutteli, mutta kuusipykäläisen vaihteiston valitsin tuli varsin tutuksi. En ihmetellyt, sillä painolla. Muuten hyvä kottero tuohon käyttöön, autobaanalla ajokin oli tavallista rennompaa hyvän näkyvyyden vuoksi. Pidennetty akseliväli taas tosin ei varsinaisesti helpottanut nurkka-ajoa ja pysäköintiä kaupungeissa...
Tämän vuoden kesäkuussa vuokraamo arpoi Saksassa alle TDI-Gloffin. Ajoin sitä ensin kuin wanhaa vaparidieseliä tai bensakonetta ja ihmettelin, miksei tapahdu mitään eikä edes vääntöä ole. Jossain vaiheessa sitten vahingossa pääsi kieppimittari heilahtamaan vähän ylöspäin ja laite alkoi liikkuakin jotenkin. Tosin tehoalue (tai vääntöalue, oli mikä oli) oli harvinaisen kapea, ehkä 1000 - 1500 kierrosta. Tuon Gloffinkin kanssa tuli vaihdespaaki harvinaisen tutuksi. Hämmentää sai kyllä paljon enempi kuin vaparibensakonetta.
Lisäksi siinä oli alavääntö varsin ohut, en ole aikoihin stumppaillut muita minulle tuntemattomia autoja lähdössä niin taajaan.
Polttoainetta ei kyllä kulunut juurikaan, mutta en pitänyt moottorin luonteesta. Se oli kuin kierroskone, jota ei voi kierrättää.
Näiden kahden yksittäistapauksen perusteella en vakuuttunut nykyaikaisen turbodieselin etevämmyydestä bensakoneeseen nähden muuten kuin polttoaineenkulutuksen suhteen. Koska omat ajoni ovat luokkaa 15 tkm vuodessa, ei dieselveron vuoksi lirpetinsäästö riitä tekemään kiisselikoneesta minulle edes taloudellisesti houkuttelevaa.
-Topi Kuusinen
Viime syyskuussa Saksassa vuokra-autona oli kahdeksan hengen Vivaro-pikkubussi, jossa oli kai 1,9-litrainen turbokiisseli. Kyllähän sillä kuutta ihmistä liikutteli, mutta kuusipykäläisen vaihteiston valitsin tuli varsin tutuksi. En ihmetellyt, sillä painolla. Muuten hyvä kottero tuohon käyttöön, autobaanalla ajokin oli tavallista rennompaa hyvän näkyvyyden vuoksi. Pidennetty akseliväli taas tosin ei varsinaisesti helpottanut nurkka-ajoa ja pysäköintiä kaupungeissa...
Tämän vuoden kesäkuussa vuokraamo arpoi Saksassa alle TDI-Gloffin. Ajoin sitä ensin kuin wanhaa vaparidieseliä tai bensakonetta ja ihmettelin, miksei tapahdu mitään eikä edes vääntöä ole. Jossain vaiheessa sitten vahingossa pääsi kieppimittari heilahtamaan vähän ylöspäin ja laite alkoi liikkuakin jotenkin. Tosin tehoalue (tai vääntöalue, oli mikä oli) oli harvinaisen kapea, ehkä 1000 - 1500 kierrosta. Tuon Gloffinkin kanssa tuli vaihdespaaki harvinaisen tutuksi. Hämmentää sai kyllä paljon enempi kuin vaparibensakonetta.
Lisäksi siinä oli alavääntö varsin ohut, en ole aikoihin stumppaillut muita minulle tuntemattomia autoja lähdössä niin taajaan.
Polttoainetta ei kyllä kulunut juurikaan, mutta en pitänyt moottorin luonteesta. Se oli kuin kierroskone, jota ei voi kierrättää.
Näiden kahden yksittäistapauksen perusteella en vakuuttunut nykyaikaisen turbodieselin etevämmyydestä bensakoneeseen nähden muuten kuin polttoaineenkulutuksen suhteen. Koska omat ajoni ovat luokkaa 15 tkm vuodessa, ei dieselveron vuoksi lirpetinsäästö riitä tekemään kiisselikoneesta minulle edes taloudellisesti houkuttelevaa.
-Topi Kuusinen
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä niitä vapareitakin vielä on, tai ainakin Volskilla oli joku aika sitten se SDI. Tehokkaaksi sitä ei kyllä pääse haukkumaan, se on selvä.Silvio kirjoitti:Vapaastihengittävien diisseleitten tehot olisivat edelleen nokivasaraosastoa,jos niitä olis olemassa. ei ainakaan yhtäkkiä tuu mieleen yhtään tehokasta vaparidieseliä
Alfa 159:n 2.4 JTD on melkoisen voimakas pakkaus, mutta kyllähän tietty 2.4-litraisesta bensaturbosta pitäisi ottaa jo selvästi enemmän tehoa kun kakspuolikas vaparikin siihen melkein pystyy (Hondalla jo kaksilitrainen). Mutta bensaturbon suorituskykyä ei varmaan kukaan ole kyseenalaistanutkaan, sen sijaan suht uusi juttu on, että nokilekoistakin alkaa löytyä voimaa. Eiväthän ne ennen turbollakaan pysyneet vapaastihengittävien bensavehkeiden vauhdissa.
- Epäkelpokeräilijä -
Basically we will take the car up as far as she will go without causing problems. I would suggest 200bhp and 320lb ft in your case (if its a 2.4 10v ...... kyllä noista vaan otetaan, tehokkain pelkällä softalla muutettu taitaa olla 215hv... mutta tossa siis järki käteen... pakoputken vaihdolla ja cuulerin päivityksellä voi varmaan huoletta tuon 200 ottaakkin squadran mies otti katin poistolla ja etu cuulerilla, 200hv / 435nm... onhan noita... ja paljon... ei ole tarkoitus puhua sontaa. 

MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4