Alfa 147 turbotus
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 09 Helmi 2014, 17:45
- Paikkakunta: Lieksa
Alfa 147 turbotus
Onko kenelläkään tietoa miten saisi jälkiturbotetun 1.6 ts muutoskatsastettua? Ei mielellään mututietoa vaan oikeata faktaa. Kiinnostaisi kaikki vaatimukset ja missä luokassa kustannukset esim. päästötestaukselle ym. pyörii. Ja ennenkuin joku sanoo ettei tuollaisessa ole järkeä niin ei välttämättä olekaan mutta mitä siitä Rahalla kun ei ole väliä suunnitteluvaiheessa... Tietenkin rakentamisen kustannuksissa voisi ajatella niinkin että ostaako 35k€ auton kaupasta vai ostaako 1k€ aihion ja pistää 34k€ siihen että rakentaa aihion mieluisekseen. Kuitenkin, löytyykö kenelläkään tietoa (mielellään mallia rautalangasta väännetty) aiheesta
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa 147 turbotus
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3 ... ilit=trafi
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... ilit=trafi
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 09 Helmi 2014, 17:45
- Paikkakunta: Lieksa
Re: Alfa 147 turbotus
Kiitos näistä. Paljonko lie maksanee päästötestaus... Ei mahda kannattaa ainakaan täällä Lieksan konttorilla koittaa tuollaista muutoskatsastaa.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Alfa 147 turbotus
Onko kukaan oikeasti kokeillut tuohon 2.0 TS 16V koneeseen 1.9JTD pakosarjaa, jostain luin että sopisi, mutta onko se paikkansa pitävä tieto.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa 147 turbotus
Muutama vuosi sitten päästötestien hintaluokka oli reilu 2000e, en tiedä mikä on nykyään mutta tuskin ainakaan on laskenutMTelinkangas kirjoitti:Kiitos näistä. Paljonko lie maksanee päästötestaus... Ei mahda kannattaa ainakaan täällä Lieksan konttorilla koittaa tuollaista muutoskatsastaa.
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 147 turbotus
Nyt en lukenut linkkejä, mut eikös Euro2-koneeseen vois huoletta laittaa turbon? Euro3 ei sit enää onnistukaan.
Eli kaiketi '99 mallinen 156 CF2-koneella, 2 litrasena, vois ottaa turbon itseensä kätevästi ja sitten jos tehot nousis tarpeeksi ,verrokkina olis GTA alustan/jarrujen ym. osalta?
Ainakin näin muistan täällä voorumillakin joidenkin pähkäilleen noita uusia säädöksiä. Tai siis tulkintoja. Eli siis arvauksia...
Tuossa Hestecin listassa ei ainakaan puhuta mitään näistä uusista määräyksistä, joiden kohdalla Euro2-koneen tapauksessa pussitusta ei tarvitsisi tehdä lainkaan, kunhan käy ottamassa päästöt putken päästä ja jos ne on hyvät = kelpaa... ?
Eli kaiketi '99 mallinen 156 CF2-koneella, 2 litrasena, vois ottaa turbon itseensä kätevästi ja sitten jos tehot nousis tarpeeksi ,verrokkina olis GTA alustan/jarrujen ym. osalta?
Ainakin näin muistan täällä voorumillakin joidenkin pähkäilleen noita uusia säädöksiä. Tai siis tulkintoja. Eli siis arvauksia...
Tuossa Hestecin listassa ei ainakaan puhuta mitään näistä uusista määräyksistä, joiden kohdalla Euro2-koneen tapauksessa pussitusta ei tarvitsisi tehdä lainkaan, kunhan käy ottamassa päästöt putken päästä ja jos ne on hyvät = kelpaa... ?
- kivirok
- Viestit: 460
- Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
- Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
- Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa 147 turbotus
Eikös 147:t ole euro 3? Eli ei onnistuisi pelkällä konttorin päästömittauksella. Euro 2-koneiset 156:t sen sijaan kyllä. 156 1.8 turbo olisi kyllä kiinnostava.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Alfa 147 turbotus
Vuosimallista sen kai pääasiassa tunnistaa, eikös euro 3 tullut 2001?
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 09 Helmi 2014, 17:45
- Paikkakunta: Lieksa
Re: Alfa 147 turbotus
Jotenkin muistelisin että Euro 3 olis tullu jo 90-luvun puolella mutta eikös näissä häiritse vielä se, että käytössä on siirtymäajat jonka aikana on vanhaa tekniikkaa saanut myydä. Saatan olla väärässäkin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa 147 turbotus
Euro 3 tullut voimaan 2000 ja jotenkin sellainen mielikuva, että eikös 156:det muuttuneet CF3:een loppuvuodesta -99, jossa yhteydessä TS-koneisiinkin tuli sähköinen kaasupoljin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Alfa 147 turbotus
Euro 3 oli oltava 2001 alussa ja tuskin oli Italialaiset yhtään ennakoineet asiaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 147 turbotus
'99 156 2.0TS oli Euro2.
'01 156 1.8TS oli Euro3. Huomas hyvin eron; Euro2:ssa oli vain yks katalysaattori ja sekin vaihdekepin alla about, kun Euro3:ssa oli pakosarjassa 2kpl ja sitten yks vielä vaihdekepin alla.
'01 156 1.8TS oli Euro3. Huomas hyvin eron; Euro2:ssa oli vain yks katalysaattori ja sekin vaihdekepin alla about, kun Euro3:ssa oli pakosarjassa 2kpl ja sitten yks vielä vaihdekepin alla.
Re: Alfa 147 turbotus
Kyllä, pojat netissä sanoo että sopii se pakosarja siihen. Bolt-on ratkaisu.
http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... rsion.html
Tarkistin vielä pakosarjan tiivisteen sopivuus. Sama tiiviste sopii TS, JTS ja JTD.
ALFA ROMEO 156 (1997-2006)
ALFA 156 1.6 TS 16V
ALFA 156 1.8 TS 16V
ALFA 156 2.0 TS 16V
ALFA 156 2.0 JTS 16V
ALFA 156 1.9 JTD 8V
ALFA 156 1.9 JTD 16VV
Eli aika helpolla näyttäisi päästä kokeilemaan, oletettuna että löytää pakosarjan halvalla jostain.
http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... rsion.html
Tarkistin vielä pakosarjan tiivisteen sopivuus. Sama tiiviste sopii TS, JTS ja JTD.
ALFA ROMEO 156 (1997-2006)
ALFA 156 1.6 TS 16V
ALFA 156 1.8 TS 16V
ALFA 156 2.0 TS 16V
ALFA 156 2.0 JTS 16V
ALFA 156 1.9 JTD 8V
ALFA 156 1.9 JTD 16VV
Eli aika helpolla näyttäisi päästä kokeilemaan, oletettuna että löytää pakosarjan halvalla jostain.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa 147 turbotus
Hyvällä säkällä myös dieselin pakoputkea ja ehkä myös imupuolen putkistoa sekä IC:tä voisi onnistua hyödyntämään.
Eurokolmonen tuli tietääkseni niin, että 1998 alkaen markkinoille tulevat uudet mallit oli eurokolmosia, siis myös 147.
Eurokolmosen päästötestistä sen verran, että huhut, jotka kertovat 1-2ke hinnoista, kertovat myös hinnan olevan ns. kertaveto, meni rajoihin tai ei. Todennäköisesti moottorinohjausta saa viilata moiseen proggikseen siinä määrin, että yrityksiä saattaa tulla muutama ja ilmaan heitetty 35ke esimerkkibudjetti voi jäädä pieneksi.
Tästä tuli mieleen myös 147+turbobusso -kombo, mutta turbobussot taitaa kaikki olla eurokakkosia, joten ei menne sekään tässä maassa järkevästi.
Eurokolmonen tuli tietääkseni niin, että 1998 alkaen markkinoille tulevat uudet mallit oli eurokolmosia, siis myös 147.
Eurokolmosen päästötestistä sen verran, että huhut, jotka kertovat 1-2ke hinnoista, kertovat myös hinnan olevan ns. kertaveto, meni rajoihin tai ei. Todennäköisesti moottorinohjausta saa viilata moiseen proggikseen siinä määrin, että yrityksiä saattaa tulla muutama ja ilmaan heitetty 35ke esimerkkibudjetti voi jäädä pieneksi.
Tästä tuli mieleen myös 147+turbobusso -kombo, mutta turbobussot taitaa kaikki olla eurokakkosia, joten ei menne sekään tässä maassa järkevästi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Alfa 147 turbotus
Mitähän nuo 209 hevosvoimaiset novitec-turbot ovat, mitä välillä mobilessa näkee..?
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa 147 turbotus
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 09 Helmi 2014, 17:45
- Paikkakunta: Lieksa
Re: Alfa 147 turbotus
Kaippa se pitää rakentaa kaksi konetta, vakio katsastukseen ja turbotettu katsastuksien välille... Tai sitten pukata konehuoneeseen GTA:n kone
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa 147 turbotus
^Helpommaksi taitaa mennä valmiin gta osto (mutta ei tietenkään läheskään niin hauskaa, kun itse säätäminen). Tuolla projektipuollahan on yksi 156->156gta muunnos menossa, tarvii vaihtaa aika paljon alustan osaa. Siihen gta koneeseenkin löytyy sitten kaikkea kivaa, nokkaa, imusarjaa ja kaasuläppää ainakin. Myös 3,8 konversio. Vaikka ei taida sinänsä olla kovin helposti ja halvasti viritettävä kone.
Jäisi vielä talviautoksi tuo 1.6ts
Mitehän onnistuisi 2,5 v6 istuttaminen tuohon 147, harmi, ettei sitä ole sillä koneella tehty. 156 on kai sama alusta jts ja 2,5v6 kanssa. Ts-koneisissa (ainakin vanhemmissa) on pienemmät takajarrut. Ei taida onnistua sekään vain kone kiinni pulttaamalla, kun ei taida pystyä vertaamaan 156:seen.
Myös 2.0v6 turbon -koneen istutus 147 nokalle voisi olla hauska. Siitä saa kai rakentamalla aika paljon iloa pihalle
Edit: Ehkä mielenkiintoisin kone voisi olla 4c:n alumiininen 1750tbi. Mahtaisikohan sitä saada vain mitenkään luvallisesti laitettua...
Jäisi vielä talviautoksi tuo 1.6ts
Mitehän onnistuisi 2,5 v6 istuttaminen tuohon 147, harmi, ettei sitä ole sillä koneella tehty. 156 on kai sama alusta jts ja 2,5v6 kanssa. Ts-koneisissa (ainakin vanhemmissa) on pienemmät takajarrut. Ei taida onnistua sekään vain kone kiinni pulttaamalla, kun ei taida pystyä vertaamaan 156:seen.
Myös 2.0v6 turbon -koneen istutus 147 nokalle voisi olla hauska. Siitä saa kai rakentamalla aika paljon iloa pihalle
Edit: Ehkä mielenkiintoisin kone voisi olla 4c:n alumiininen 1750tbi. Mahtaisikohan sitä saada vain mitenkään luvallisesti laitettua...
Suoraan vaan suoraa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa 147 turbotus
olikos se niin, että jos kukkaro pullottaa riittävästi, niin pussitestin ohessa voi harrastaa myös matkailua. Siis lähin hyväksytty testipaikka ruåtsissa?
"puhun niin totta kuin osaan"
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa 147 turbotus
Ei voi laittaa.Aquatica kirjoitti:Nyt en lukenut linkkejä, mut eikös Euro2-koneeseen vois huoletta laittaa turbon?
Jos auto on vähäpäästöinen niin vaatii norminmukaisen päästötyypityksen -> €€€
Asiaan on kyllä tiettävästi tulossa muutos kun asiaa määräävä asetus uusitaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 147 turbotus
^
Hmm, minäkin luulin että sen nimenomaa piti helpottua.
http://www.trafi.fi/filebank/a/14434324 ... aarays.pdf
Tuossa kaiketi se määräys, ehkä, jos osasin hakua käyttää. Selkeästi erotellaan Euro 3:a vanhemmat ja Euro 3 ja uudemmat.
Euro 3 ja uudemmat on selvästi tiukemmat, mut en mä noista määräystiedoista saanut irti kuin sen, että Turbon asentaminen on sama ku moottorin vaihto.
Hmm, minäkin luulin että sen nimenomaa piti helpottua.
http://www.trafi.fi/filebank/a/14434324 ... aarays.pdf
Tuossa kaiketi se määräys, ehkä, jos osasin hakua käyttää. Selkeästi erotellaan Euro 3:a vanhemmat ja Euro 3 ja uudemmat.
Euro 3 ja uudemmat on selvästi tiukemmat, mut en mä noista määräystiedoista saanut irti kuin sen, että Turbon asentaminen on sama ku moottorin vaihto.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa 147 turbotus
No on se aika pienellä metelillä tullut voimaan kun ei ole missään asiasta mainittu
No, jos tuo tosiaan nyt sitten on voimassa, niin sittenhän noita vanhempia vähäpäästöisiä ei enää koske tuo päästövaatimus eli homma on pirusti helpompaa.
No, jos tuo tosiaan nyt sitten on voimassa, niin sittenhän noita vanhempia vähäpäästöisiä ei enää koske tuo päästövaatimus eli homma on pirusti helpompaa.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa 147 turbotus
Offtopic Uusi-Seelanti taitaa olla virittäjän paratiisi, siellä taitaa saada jos jonkimmoista häristintä katsastettua
Suoraan vaan suoraa
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfa 147 turbotus
Juu, paitsi suunnilleen kaikilla autofoorumeilla.Tuomas K kirjoitti:No on se aika pienellä metelillä tullut voimaan kun ei ole missään asiasta mainittu
Ensimmäiset leimaukset uudella systeemillä tehtiin muistaakseni muutaman päivän sisällä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa 147 turbotus
Tämä on ainoa autofoorumi mitä nykyään enää luen eikä ole isompaa meuhkausta asiasta osunut silmiin. Ehkä luen valikoivastimutt kirjoitti:Juu, paitsi suunnilleen kaikilla autofoorumeilla.Tuomas K kirjoitti:No on se aika pienellä metelillä tullut voimaan kun ei ole missään asiasta mainittu
No, enivei, hieno juttu että uudistus on toteutunut
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa 147 turbotus
Taisi olla voimaantuloa seuraava päivä, kun netissä kiersi kuva remmiahdetun E39 M5:n rekisteröintitodistuksesta. Nopeimmat ei siis tosiaan kauaa viivytelleet.mutt kirjoitti:Ensimmäiset leimaukset uudella systeemillä tehtiin muistaakseni muutaman päivän sisällä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa 147 turbotus
Tuomas: kaksi ketjua aiheesta linkitetty jo tämän ketjun alussa. Luetaan tarkemmin
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa 147 turbotus
Eikös ruotsissa voi kanssa viritellä aika vapaasti, kun katsastaa "omavalmisteiseksi" tms. Blocketissa tulee välillä vastaan volvoja / saabeja mielettömillä teholukemilla, jotka on täysin laillisiaGarmund kirjoitti:Offtopic Uusi-Seelanti taitaa olla virittäjän paratiisi, siellä taitaa saada jos jonkimmoista häristintä katsastettua
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa 147 turbotus
Miljoona linkkiä jossain ilman mitään selostusta mistä on kyse, joo, en lueAlfissimo kirjoitti:Tuomas: kaksi ketjua aiheesta linkitetty jo tämän ketjun alussa. Luetaan tarkemmin
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa 147 turbotus
Ei ole ainakaan ennen otettu mitenkään automaattisesti tehokkainta vertailumalliksi, tuskin otetaan uudenkaan säännön mukaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 147 turbotus
Tulkintani:
Turbotuksessa verrataan siihen moottoriin, joka on lähimpänä (mutta tehokkaampi). Eli jos esim. 1.6TS:n turbottaa niin sitä verrattaisiin 2.0:aan tai 2.5:een oletusarvoisena teholisäyksen vuoksi.
Tokihan sen voi vetästä niin, että sitten verrataan GTA:han ja saa olla 3.2v6:sta +20% max.
Onkohan tämäkään edes melkein tontilla? Vaikka tuo ehkä järkeen kävisi, se ei tarkoita että se niin menee Trafin kanssa...
Turbotuksessa verrataan siihen moottoriin, joka on lähimpänä (mutta tehokkaampi). Eli jos esim. 1.6TS:n turbottaa niin sitä verrattaisiin 2.0:aan tai 2.5:een oletusarvoisena teholisäyksen vuoksi.
Tokihan sen voi vetästä niin, että sitten verrataan GTA:han ja saa olla 3.2v6:sta +20% max.
Onkohan tämäkään edes melkein tontilla? Vaikka tuo ehkä järkeen kävisi, se ei tarkoita että se niin menee Trafin kanssa...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa 147 turbotus
Ainakin aikaisempi käytäntö oli, että vertailumalliksi kelpaa samantehoinen tai seuraava tehokkaampi malli. Mallisarjan sisällä ei voi laskea tuota 20 prosenttia, eli jos tehot menee jostain mallista yli niin vertailumalliksi vaihtuu seuraava tehokkaampi versio. Uuden säännön ennakkoversioissa ainakin oli tuo ennallaan, eiköhän se ole voimaantulleessakin.