Vaihdoin Xantiaan öljyt.
Ja korjasin edellisen säätäjän rävellyksiä - jälleen kerran. Kohta ne on loppu, huh.

Löysin siitä myös pari uutta vikaa... Hammastangon nurkilla oleva männän suojakumi on kuollut, pakoputken molemmat kiinnikkeet vaatinevat huomiota. Tuossahan on kaksi tankoa, jotka menee kardaanitunnelin puolelta toiselle nostaen pakoputkea ylöspäin - ei edes mitään joustinkumeja, ekasta on toinen pultti katkennut ja tokasta kadonnut se tanko kokonaisuudessaan. Joku muu korjaa (eli paikallinen ranskiskorjaamo).
Mutta olipahan operaatio taas. Vanhat öljyt lähti ihan OK pois, kunhan Morgonien Soittokunnalla kiinnilaitettu öljyproppu antautui - onneksi 6-kolokannassa oli myös hylsykanta (ehkä 17mm? En katsonut kokoa, kun ensimmäinen käteen osunut hylsy sopi

) joten sai vähän lisää voimaa vääntää.
Vanhat öljyt haisivat *pahalle*, olivat kuulemma Teboilin 10W-40:iä, mut haisi kakstahtibensalta (palaneelta). Konehan tuossa toimii varsin jees eikä syö öljyä, mutta seurataan tilannetta.
Sitten isäukko kysyi, josko voisin tutkia vähän miksei moottorin lämmitin toimi. No eihän se toimi, jos Y-haaralta lähtee yksi johto ja sekin sisärasialle, ei laisinkaan vastukselle... No, löytyi sinnekin sopiva ja laitoin sen kiinni ja samalla siirsin Y-haaran "hieman" järkevämpään paikkaan: vanhaltaan kun hankasi suoraan vetoniveleen (....) ja oli lisämaadoitus niin, että se hankasi vesiletkuun ja kaiken kukkuraksi nippusiteet laitettu samalla tavalla älyvapaasti erinäkösiin letkuihin ja johtoihin.
Nyt on laitettu siististi niin, ettei osu pakoputkeen, pakosarjaan, vetoniveleen/vetoakseliin ja on kiinnitetty liikkumattomista pisteistä: apurungon johtokiinnikkeistä ja tällaisista, jätetty reilu liikkumavara joka puolelle. Nyt soon hyvä. Ainakin parempi.