Ei ihan heti tuolla koodilistalla tule mitään yksiselitteistä mieleen. Kai sieltä on sulakkeet (F3 etenkin) käyty läpi ja tarkastettu, että koodia antaville osille tulee jännite ylipäätään?
¨^Tai jos on vanhempi (valmistus ennen 2.99), niin sulake B40 pääsulakerasian yläpuolella. Kaikki vikakoodit antavat osat ovat sen takana, paitsi ajoitustunnistin? Olisiko sittenkin päärele? Vikakoodeista puuttuu vian oire (taitaa puuttua yleisesti näissä halvoissa lukulaitteissa), joka on esim. P0100 kohdalla "alle minimirajan" tai "yli maksimirajan". Ensin mainittu olisi todennäköisempi, jolloin mahdollinen syy voisi olla "Oikosulku maahan tai katkos" = yhtä kuin ei jännitettä.
Viimeksi muokannut seppo, 10 Joulu 2015, 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilmaantuuko noi viat vain lossilla? Siellä saa huonosti maita
Komppaan jarsania ja seppoa eli kyseessä on jokin noille laitteille yhteisen virransyötön ongelma.
Onko autoa käytetty multiecuscanissa kiinni jotta näkisi millaisia arvoja noi vikakoodia heittävät anturit antavat?
seppo kirjoitti:¨^Tai jos on vanhempi (valmistus ennen 2.99), niin sulake B40 pääsulakerasian yläpuolella. Kaikki vikakoodit antavat osat ovat sen takana, paitsi ajoitustunnistin? Olisiko sittenkin päärele? Vikakoodeista puuttuu vian oire (taitaa puuttua yleisesti näissä halvoissa lukulaitteissa), joka on esim. P0100 kohdalla "alle minimirajan" tai "yli maksimirajan". Ensin mainittu olisi todennäköisempi, jolloin mahdollinen syy voisi olla "Oikosulku maahan tai katkos" = yhtä kuin ei jännitettä.
Mietin kanssa päärelettä, mutta sehän ruokkii myös ECU:a ja lisäksi myös puolia ja ruiskuja, joten ei liene syyllinen. Ajoitustunnarihan on tosiaan eri piirissä. Epäilisin päällekäisiä vikoja noilla koodeilla. Tai sitten se ECU.
Noiden tunnistimien virran saanti olis kyllä aika helppo varmistaa, tietäisi onko vika syötön puolella...