164 TS starttimoottorin asennus takaisin autoon?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

164 TS starttimoottorin asennus takaisin autoon?

Viesti Kirjoittaja lai »

Starttimoottorin sain irti autosta, mutta nyt pitäisi saada asennettua se sinne takaisin. Miten startti asennetaan sinne helpoimmin?

Pitääkö tukirauta olla kiinni startissa vai pitääkö startti laittaa kiinni koneeseen ja sen jälkeen sovittaa tukirauta starttiin. Kaikki asennusohjeet tervetulleita.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

itse lähtisin tekemään päinvastoin kuin irroittaessa, jos siis sait sen irti rikkomatta paikkoja :mrgreen:

Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

On kyllä tosi surkea paikka, tunnin yritin asentaa takaisin, mutta loppui sen jälkeen into ja ajattelin kysyä neuvoa muilta jos joku osaisi neuvoa miten se sinne saadaan takaisin.

Tämä tukirauta on kyllä oikea insinööritaidon näyte. Aloitetaan aamulla asennusharjoitukset jos sen saisi sinne takaisin alle viidessä tunnissa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kytkin remontin yhteydessä tuli irroitettua mutta nyt ei enää muista. Ahdas väli tosiaan. Muistaakseni kiristin pi-räikällä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kyllä sen saa vaihdettua alakautta tukirauta kinnitettynä, ei muuta kuin tiukkaa anlyysiä ennen kuin alat yrittää uudelleen. Löytyy toinenkin keino mikä tietty vaatii hiukan enemmän purkamista. Imusarjan voi irroittaa ja yläkautta ottaa/asentaa startin. Pultti mikä sijaitsee startin yläpuolella on todella ikävä, mutta siihen löytyy kanssa keino minkä hoksasin, tarpeeksi pitkä varsi räikkävääntimeen (yksi pitkä ja lyhyt, "taisi olla 13mm hylsy mikä käy") niin saat sen todella helposti auki/kiinni, no probelms :wink:.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Startti onkin sitten takaisin autossa. Seuraavalla kerralla sujuukin sitten helpommin.

Tuon startin pahimman lähinpänä lohkoa olevan takapultin saa helposti paikalleen, kun irrottaa öljynpainemittarin anturin, ja ilmamassamittarin ilmanpuhdistimineen. Startti meni heittämällä paikalleen alakautta. Metallisesta tuesta täytyy sahata pois takapään mutterin reiän yläosa pois. Tukeen tulee tehdä hahlo tähän takapään kiinnityspultille. Nyt menee startti heittämällä alakautta paikalleen. Toinen tukiraudan pultti tulee olla kiinni vain huulilla jotta tukirauta pysyy kiinni startissa kun sen alakautta pistää paikalleen.

Vastaa Viestiin