Sekalainen koeajoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
TTi
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Marras 2009, 22:05
Car(s): ex-α β κC
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja TTi »

stoichiometric kirjoitti:
TTi kirjoitti:Kokonaisuutena pikkuautomaisuus yllätti
No mikäs se sitten olisi?
Pikkuautohan se toki on nykymittapuulla. Mutta pikkuautomaisuus yllätti silti, kun lehdistö tuota on niin kehunut vuosien varrella. Saman kirjoitin edelliseen viestiini. Mulla on vuosien takaa paljonkin kilometrejä pikkuautoilla, enkä tarkoita termillä pikkuautomainen välttämättä pelkästään kielteisiä ominaisuuksia. Herkkyys, käsiteltävyys, ajettavuus on niitä positiivisia. Negatiivisia puolestaan alttius kelimuutoksille, ja tietty yleinen kevyt olemus ja tuntuma. Mutta kun tuollainen Fiesta alkaa alustan mitoitukseltaan ja massaltaankin lähennellä 10-15 vuoden takaisia kompaktiautoja, ja kun muitakin pikkuautoja ollut viime vuosina ajossa, edelleenkin voin todetan olevani yllättynyt Fiestan pikkuautomaisuudesta. Kuivalla kelillä kesärenkailla voisi vakuuttaa enemmän, mutta siinäpä taas tullaan yhteen pikkuautomaiseen ominaisuuteen: alttius kelimuutoksille.

156:n mittaristo ja kojelauta on kyllä edelleenkin tosi hyvän näköinen, 159:ssö on ehkä yksinkertaisempi ja selkeämpi, mutta tyylikäs molemmissa. Fiestaan turha verrata. Moderni ei välttämättä tarkoita parempaa sen paremmin designin kuin käytettävyyden kannalta.
TTi

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^en minäkään pikkuautoa yhdistä pelkästään negatiivisiin asioihin, mutta pöhöttyneinäkin ovat edelleen pikkuautoja. Valmistajasta huolimatta panostukset lisääntyvät auton koon kasvaessa, joten sellainen 10-15v ikäinen, lähes saman kokoinen kompaktiauto, on kuitenkin suuremmilla panostuksilla aikanaan tehty.
Pieni esimerkki: Lähipiirissä on 2013 ostettu astra sedan, edellinen oli -01 vectra B. Autot ovat mitoiltaan hyvin samankokoiset, astra vain vähän painavampi. Takapenkkiläinen sai kyllä paremman kyydin vectrassa (melu, tilat, penkit ja jousitusmukavuus).

159:n kojelauta yms on ok, itsellä vain tökkää se turhankin massiivinen pikkumittareiden/radion/lämmönsäätimeien tausta-"lauta".

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja legza »

TTi kirjoitti:No jaa. Naisystävän 35 tkm ajetulla Fiestalla ajellut, jossa 1,6 bensakone, varustelutasoa en tiedä, mutta riittävästi on heebeleitä. Ohjaus, alusta ja ajettavuus tuossa on ihan hyvät, mutta vaihteiston sujuvuutta ei voi kehua, päinvastoin välillä takertelee oikein kunnolla. Rengasmelu nastoilla melko voimakas. Istuimet ok, mutta mulla selkä väsyy jo sadan kilometrin matkalla. Mittaristo oikeastaan aika halvan ja vanhanaikaisen näköinen. Aivan hirveät jarrut tuntumaltaan, ihan samanlaiset kuin muistan vuosien takaa Mondeosta. Poljinta saa painaa oikein urakalla ennenkuin joku jousi antaa myöten niin, että saa tuntumaa itse jarruttamiseen.

Kokonaisuutena pikkuautomaisuus yllätti, kun tuota lehdistö on niin vuosien varrella kehunut. Silti varmaan luokkansa parhaimmistoa, ja hinta/laatusuhteella pärjää vw-konsernin tuotteille, joita ehdottomasti kielsin hankkimasta.
Jarrujen tuntuma noissa 2008 -> Fiestoissa on tyyppivika, mikä on korjattavissa. Ja aikamoinen kaikukoppahan tuo on rengasmelun suhteen, siihen ei halpaa ratkaisua taida tosin olla.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Suzuki 4x4 1.6 (Bensiini)
Kuva

Kiva peli, nelivedolla kun ajaa ei ole riemulla rajaa....paitsi, kun tehoa on yksinkertaisesti liian vähän ajo/pito-ominaisuuksiin on auto lähes vaarallinen.
Tällä ei saa edes perää irti todella liukkaassa mutkassa alle 60kmh nopeuksissa kaasulla ja sitten kun se perä lähtee on turvallisuudentunteeseen turtuneena jo vauhtia kerätty aivan liikaa...ja sitten se lähteekin, no ajonvakautus onneksi pelastaa ainakin johonkin pisteeseen asti.

Plussat:
Ajoasento ja istuimet, ergonomia yleensäkin.
Neliveto
Ulkonäkö ja tilat
Varusteet, mm avaimeton auto
Jousitus, voi ajaa huoletta isonkin hidastetöyssyn yli sallituilla nopeuksilla.

Miinukset:
Moottoriteho, toki varauksin koska on aivan riittävä normiajossa
Alaväännön puute, sammuilee helposti.
Lyhyet vaihdevälit
Ohjaus maantiellä, keskikohta on "luonnoton" ja tahmea...sähköinen ohjaustehostin.
Hieman meluisa, rengasäänet

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Eikö Italiassa noi ole Fiatin keulamerkeillä? Ainakin muistan viime vuoden visiitistä moista, kun näytti Suzuki-Fiateja olleen melkoinen määrä pohjoisessa.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Juu, Fiat Sedici on sama auto.
Järkiautoilija

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Kävin tänään katsomassa/ajamassa EP3 civic type-r -03 78tkm.

Ei vaan miellytä. Ulkonäkö on siinä rajoilla,onhan se tylsä sit kuitenkin. Sisusta on erittäin pelkistetty,vähän liiankin "vanhanaikainen". Penkeissä
ei ole korkeus-säätöä.
Ja myöskään ratissa ei ole syvyyssäätöä,mikä ihmeen type-r tämmönen on ?

Ajossa tuntee hyvin,että nyt ajetaan pientä kippoa (riisi) :lol: Rengasmelu,alustan melu,renkaista lentelevät kivet yms. tuntuu sisällä selvästi. Kytkinpoljin oli erittäin miellyttävä,hondamainen. Ottaa heti alhaalla kiinni. Jarrut tuntuivat hyviltä vaikka auto oli seissyt pihalla jonkun aikaa. Kaasupoljin oli oudon jäykkä,vaijeri vanhuuttaan ?

Moottori vetää yllättävän hyvin alhaalta,siis vääntää kivasti. Tyhjäkäynniltä 5500rpm asti on kuin tavanomainen perusauto,tosin kivasti vääntävänä. Sen jälkeen kone herää kunnolla ja alkaa laulaa aina lähes 9000rpm asti ! Tosin,tuo tehopiikki olikin yllättävän vaisu. Muistelin teinivuosilta, että tuo "vtec potku" oli aivan älytön :lol:

Tuo sama potku voimakkaampana tulee gta:lla jo 4000rpm paikkeilla *kjehkjeh* :lol: Ohjaus on mutkassa tarkka ja mukavan "vasteellinen". Keskialueella oudon tahmea ja ei oikeen tiedä missä se on keskellä (sähkönen prkl...). Myöskään en saanut vitosta päälle kertaakaan koeajolla. Jos käytti kutosella niin sitten sai vitosen sisään. Muutenkin vaihdekeppi tuntui tosi tahmealta ja sohlolta,mikä on outoa hondassa. Accordissa vaihteet "paukahtaa" pykäliinsä ja seuraava vaihde oikein imeytyy pesään ja on tarkan tuntuinen.

Ei vaan miellytä. Ei tommosta kyllä tuu koskaan oikeesti hankittua. Ehkä sitten S2000 joskus tai FN2 korinen avaruusmalli.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Porche Gayman S -06 aj.70tkm

+ ulkonäkö
+ jakkara
+ moottori
+ vaihteisto (tiptronic)

- riittämätön penkin pituussäätö 186cm:lle
- ohjauspyörän "vaihdeläpyskät" eli napit, täydet fiaskot käyttää.
- vetopito, olematon.
- kaarrepito (märkä asfaltti) olematon.

Auto ei oikein tuntunut miltään osin vain 70tkm ajetulta, jotenkin kaikesta huokui että jokin mättää ajomäärässä tai laatu on melkoista kuraa.
Tämä koeajo olisi pitänyt jättää tekemättä niin olisi se glamouri porcheihin säilynyt, nyt se mureni kertaheitolla.

Koeajon alussa 100m...
Kuva

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

UupunutRomeo kirjoitti:laatu on melkoista kuraa.
Tähän en kyllä jaksa Possun kohdalla uskoa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Kävin tuota SW JTS:ää kattomassa/koittamassa

Miinukset

- kolisee epätasasuuksissa
- ruostetta paikotellen (takavalon alla kontin reunas, helmoissa, takalasin alla..)
- lakka/maali virheitä mm etupuskurissa
- käsijarru todella jäykkä
- ovet naksuu

Plussat

- hiljanen rengasmelu (vrt omaan 156:een)
- vaihteet pelaa hienosti
- kytkin tuntuu hyvältä (kaikkien pedaalien tuntuma hyvä)
- muutenkin kaikinpuolin hyvä ajaa eikä kolinaa lukuunottamatta kuulu ylimääräsiä ääniä. (jotain pientä sisustan nitinää oikeelta satunnaisesti)
- 2.0 JTS oikein mukava ajaa moottorina, jopa V6:n jälkeen.
- sähköpeilit pelaa, lasinnostimet pelaa (takana vähä laiskat) kuskinpenkinlämmittin pelaa, tai ainakin valo sytty.

Muuten yleisesti tosta Boseliftistä:

Lämmönsäätimet hienot, mutta vähä lelun tuntuset, ainakin ensalkuun. Ajotietokone vaikutti ihan näppärältä, mitä nyt kulutuslukemaa en saanu sitä näyttämään. Bosen Hifejä en koittanu. Ihan mukava tuokin sisusta on, mutta kyllä vanhempi enempi omaan makuun.
Viimeksi muokannut Macela, 26 Helmi 2015, 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Pitäisi tulla kulutus ihan öhm, kerran tai pari INFO-nappia viiksen päästä painaessa.
Jäykkä käsijarru tarkoittanee käsijarruvaijeriremppaa, vähintään. Huonolla tuurilla satuloita...

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Aa se oli sieltä, koitin näppäillä vaa niitä keskikonsolin - + info -nappeja, kyl sen viiksenkin huomasin, mutten muistanukkaa sitä enää sitte.
Noni

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Streider »

Käytiin ottamassa ~30-35min tyypit uudesta Jeep Renegadesta. Koeajoauto oli 1.4 MultiAir2 140hp koneella ja kuusilovisella manuaalilla varustettu, alla Bridgestonen kesärenkaat.

Jämäkkä peli, ulkoa ja sisältä viimeistellyn oloinen ja sympaattinen möhkylä. Penkit oli varsin passelit jopa isoperseiselle kaverille, reisitukea riittävästi ja leveyttäkin piisaa. Ajoasento hyvä ja luonteva, tuntuma kaikkeen oikein miellyttävä. Viikset ja sisäilme noin yleisestikin tuttua Alfasta, tyylikäs ja mukava kabiini mutta sellaisella hyvällä roisilla tavalla Jeep. Kaikenlaisia hauskoja yksityiskohtia siellä täällä ja kokonaisuus toimii. Peilit isot ja pätevät, autosta näkee muutenkin ulos todella hyvin.

Ensin istuin kyydissä takapenkillä, ja mahtuu kiitettävästi vaikka kolme kookasta ukkoa meitä ajamassa olikin. Nahka tuoksuu ja kyyti on mukavaa, pääntilaa on enemmän kuin tarpeeksi ja kättä on kiva lepuuttaa massiivisella pokkauksella ikkunalinjan kohdalla. Sisämelutaso on "ihan ok", odotin ehkä pahempaa, toki teiden kunto talven jälkeen ja iso rengastus tekee osansa.

Ratin takana se lysti sitten vasta alkaakin, voi voi sentään, vieläkin hymyilyttää. Vähän kuin olisi ajanut.. noh, ehkä vähän kuin MiTo:n ja 166:n pikkumaasturiyhdistelmällä. Todella lystiä painaa mutkatietä, enpä tiennyt että tuollaisella pikkumaasturilla voisi olla noin hauskaa ja vakaata menemistä. Maantiellä (60-80km/h) jämäkkä menemään, ison auton tuntua ja vakautta, kaikenkaikkiaan todella miellyttävää kyytiä. Kaupungissakin kiva mennä, tuntui olevan aika ketterä eikä kääntösäde ollut suuri. Hidastetöyssyt ottaa hyvin pehmeästi, ei kolise, nitise eikä natise mistään. Metsässä/huonoilla väylillä ei käyty rämpimässä, olihan kyseessä etuveto ja ei ensimmäisinä koeajajina viitsinyt lähteä heti rylläämään. Eikä sitä oikein viitsinyt muutenkaan, sillä sen verran positiivinen menijä asfaltilla ja mutkatiellä että siellä tuota mieluummin ulkoilutti. Ohjaus on hyvä ja napakka, alusta toimii todella hyvin ja sellaista kivaa Italofiilistä etenemisessä. Alfasta tuttu mylly oli tuonakin versiona varsin riittävä, vaihteisto pelaa ja autoilu on kivaa.

Lopputulemaksi jäi sellainen autokuumeinen fiilis ja vahvoja omistushaluja. Alfan ja Jeepin hyvät puolet yhdistetty ja tuloksena on aivan helvetin hauska auto. Trailhawkia ja automaattilaatikollisia odotellessa, täytyy ehdottomasti päästä kokeilemaan eri koneilla ja askeilla.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Peugeot 108, vm.2014/2015:
+ pieni koko on plussaa, ketteryyttä ja herkkyyttä
+ 1.0 mosan alavääntö. Taas kerran ihmetyttää miten nöyrästi vetää tyhjäkäynniltä alkaen, vaikka välitykset ovat tosi pitkät. Kakkonen on liian pitkä melkein kaikkiin risteyksiin ja kolmosella (Tuulilasin koeajon perusteella, ei kokeillusti..) pääsee 150km/h. Ja silti vaihdenäyttö haluaa viitosen silmään 45km/h vauhdeissa!
+ kulutus. Mieltä lämmittää kun 80km/h vauhdeissa ajotieturin lukemat vaihtelevat 2.5 - 4.5 litran haarukassa tasamaalla.
+ jotenkin oikean auton olemusta tässä on, jousitus toimii maantiellä, eikä mukavuutta edes tässä mielessä ajattele
- ohjaus. Ratti tuntuu olevan liisteröity kojelautaan, eikä halua liikkua keskeltä ollenkaan. Ja kun "tahdot" liikettä, se on jo liikaa ja auto luikertelee. Ei ollenkaan niin mainio maantieauto kuin vaikkapa uusi Twingo tai VW Up!, vaikka TM testissään 1/2015 asiasta onkin toista mieltä. Perä tuntuu olevan tässä kaikessa ikään kuin irti tiestä (sulaa asfalttia alla..)
- vaihteisto ei oo mieleen. Vaihteet toki loksahtaa ok paikoilleen, mutta melkoinen arvontapulikka se keppi alkuunsa on. Kytkinpoljin typerässä asennossa, joten mieluummin ei vaihtaisi ollenkaan.
- yleinen halpuus. No ok, halpahan tämä ok, mutta ei sitä tarttis alleviivata. Citroenin versio on värikkäämpi ja mm. jonkun esittelyauton rättikatto toi luksusvaikutelmaa. Tässä perus-Pösössä fiilis on vähän turhan ankea - tää on oikea auto, eikä leluauton symppis Fiat 500
- ranskalaisen mukavat penkit. Näitäkin Tuulilasissa kehuttiin, vaan aika kurjat ovat. Ei mitään tukea missään kohtaa ja sitten uppoat sisälle. Sama vika oli Citroen Cactuksessakin tosin, mutta siihen se vielä jotenkin sopi mukaan.
- onneton kiihtyvyys oli 80km/h vauhdeissa nelosella ja vitosella. Kolmosella vielä jotain tapahtuu, muttei ylämäessä silläkään.
- mosan soundit. Ei niitä ole, vaikka kolmipyttyisessä on luonnostaan makeat soundit (mm. II gen smart fortwo ja III Twingo). Tää kurnuttaa.. :(
- radion kuuluvuus ja soundit. Tai no mitä niillä tekee kun nastojen rälläkkä-ääni huumaa jo muutenkin...

Että miten sitä voikin olla niin eri mieltä autosta kuin TM/Tuulilasi..?? Tuulilasissa tosin verrattiin edelliseen Aygoon (sehän on rinnakkaismalli tälle 108:lle) ja ensimmäinen Aygo oli vallan kamala. Että jos siihen vertaa, on eteenpäin tultu. Muttta että yksi luokkansa kunkkuista kuten TM:n testissä, no way!

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Ford Fiesta Trend 1.0 65/80hp:
+ kyllähän tällä ajaa. Ohjaus kertoo mitä tapahtuu ja alusta kanssa. Menee isoa tietä kuin itsestään.
+ fun factor mutkatiellä! Kun jouduin poikkeamaan syrjäteille, puhkesi auto kukkaan! Vaihteet imeytyy napakasti, ohjaus kertoo kaiken ja on tarkka kuin kirurgin veitsi. Jousitus on tosi myönteisesti progressiivinen, sellaista kuoppaa tai töyssyä ei ole mihin ei uskaltaisi laskea.
+ ohjaamossa ergonomia tuntuu hyvältä
- jarrutuntuma äkkiseltään outo. Jalan alla on iso kivi, jota painamalla auto lopulta pysähtyy. Tai ainakin siihen on vain luotettava
- jos ergonomia toimiikin, on muu sisustan tyyli mallia SOKEVA. Ei hitto miten sekavaa ja tylsää yhtä aikaa. Surkeimman tuntuinen muoviratti kautta aikain, kulmikas ja karheaa muovia. Käsihoito samaan rahaan?
- boostiton eco-moottori... Ei tästä 3-pyttyisestö isoja kehuja saa kirjoitettua. Pörisee ja tärisee, mutta ei vedä oikein tyydyttävästi millään kierrosalueella pintakaasun ja tyhjäkäynnin jälkeen. Hetken hereillä 3-4000 kierroksella. Auto voisi olla kyllä tosi nannaa ecoboostilla, silä 140hp versiolla tosin!

edit: pakkotarkennus kun mutkapätkän tunnelmat hymyilyttää vieläkin!

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Tuli ajettua maanantaina toyota yariksella jonkun matkaa, luultavasti noin 2006 vuosimallia.

Lyhyesti:
+Ketterä
+Ei susiruma ulkoa tai sisältä
+alusta ok, söi töyssyt hyvin, tosin keinutti joissain
+hyvät peilit
+riittävän hiljainen
+Selkeä nopeus ja kierrosmittari

ok kytkin ja vaihteisto, vaikka kertaalleen sammutinkin auton liikkeelle lähdettäessä

-Sähköinen ohjaustehostin, osittain
-penkit
-vähän tehoton maantielle
-Mittaristo keskellä ja näyttää vain nopeuden, kierrosluvun ja polttoaineen määrän
-ei vakionopeudensäädintä

Oli kyllä aluksi melkoisen outoa, kun tullut talvi ajettua lähes pelkästään 155 Q4:sella.
Ei itseasiassa ollut niin huono, kun odotin :D

Empä ole muistaakseni ennen ajanut autolla, missä on sähköinen ohjaustehostin.
En oikein vielä tolla reilun tunnin ajokokemuksella osaa sanoa onko se ihan surkea vai ei.
Tässä ei kyllä ohjaus välittänyt, ainakaan maantiellä, yhtään mitään tiestä.
Yllätti, miten paljon säätää ohjauksen raskautta nopeuden mukaan. Varsinkin maantiellä veti ohjauksen melkoisen raskaaksi, oli selvästi raskaampi, kuin 155 sen ohjaus.
Pelit oli hyvät, eli kohtuu isot ja sähkösäädöllä.
Kytkin ja vaihteenvaihto tuntui ihan hyvältä, vaihdekepin liike melko pitkältä. Tosin huono vertailupohja, kun q4:ssa on "vaihdevälin lyhennin" vai mikä on kaan oikea termi suomeksi.
Voimaa kaipasi (tietenkin :D) jossain kohdin hieman lisää, vaikka ihan hyvin tollakin sai rampissa tarpeeksi vauhtia, kuhan vain muisti käyttää kierroksia ja antaa reilusti kaasua.
Nelikaistatien alettua vähän ennen Lappeenrantaa ei rekan ohitus mennyt ihan nappiin, kun tuli vain painettua kaasua ja ei tapahtunutkaan mitään, joutui sitten odottelemaan, ohituskaistan vapautumista rekan perässä.

Sisustan ulkonäkö oli kanssa ihan ok mielestäni, lähinnä keskellä sijaitseva digitaalimittaristo vaati hetken totuttelua. Eli tuli siis tuijotettua ratin läpi tyhjää kojelautaa monta kertaa aluksi :)
Kuva
Jäin jonkunverran kaipaamaan tietoa moottorin lämpötilasta, tai kai senkin saisi jostain näkyviin, mutta vakiotilassa näytti vain nopeuden, kierrosluvun ja polttoaineen määrän. Digitaalinen nopeuden näyttö oli sinänsä kiva, vielä kun olisi lähes 0 mittarivirhe olisi näppärä nopeuden sopivana pidossa. Latistaisi, ainakin tuon näköisenä, auton tunnelmaa. Tuossa ei voi, kun ei ollut/tullut itselle mitään tunnetta/tunnelmaa autosta...
Keskikonsolin ilmastoinnin säätimet tuntuivat turhan jäykiltä pyörittää.

Samoin yllättävän hyvin mahtu istua myös takapenkillä, tosin minä tai auton omistaja, ketä ensiksi ajoi ei olla kovin pitkiä.
Penkkiä ja ajoasentoa en nyt hirveän kauaa yrittänyt säätää optimiksi.
Penkki tuntui aluksi ihan ok, mitä nyt vähän huono reisituki, mutta jo vajaan tunnni ajon jälkeen alkoi tuntua epämukavalta.
Tosin nykyään olen tottunut parempiin istuimiin autossa (156 ja 155, 156 parempi, kuin 155) ja ollut laiska, eli lihaskunto heikentynyt.
Suoraan vaan suoraa

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Garmund kirjoitti:Tuli ajettua maanantaina toyota yariksella jonkun matkaa, luultavasti noin 2006 vuosimallia.

Lyhyesti:
+Ketterä
+Ei susiruma ulkoa tai sisältä
+alusta ok, söi töyssyt hyvin, tosin keinutti joissain
+hyvät peilit
+riittävän hiljainen
+Selkeä nopeus ja kierrosmittari

ok kytkin ja vaihteisto, vaikka kertaalleen sammutinkin auton liikkeelle lähdettäessä

-Sähköinen ohjaustehostin, osittain
-penkit
-vähän tehoton maantielle
-Mittaristo keskellä ja näyttää vain nopeuden, kierrosluvun ja polttoaineen määrän
-ei vakionopeudensäädintä

Oli kyllä aluksi melkoisen outoa, kun tullut talvi ajettua lähes pelkästään 155 Q4:sella.
Ei itseasiassa ollut niin huono, kun odotin :D

Empä ole muistaakseni ennen ajanut autolla, missä on sähköinen ohjaustehostin.
En oikein vielä tolla reilun tunnin ajokokemuksella osaa sanoa onko se ihan surkea vai ei.
Tässä ei kyllä ohjaus välittänyt, ainakaan maantiellä, yhtään mitään tiestä.
Yllätti, miten paljon säätää ohjauksen raskautta nopeuden mukaan. Varsinkin maantiellä veti ohjauksen melkoisen raskaaksi, oli selvästi raskaampi, kuin 155 sen ohjaus.
Pelit oli hyvät, eli kohtuu isot ja sähkösäädöllä.
Kytkin ja vaihteenvaihto tuntui ihan hyvältä, vaihdekepin liike melko pitkältä. Tosin huono vertailupohja, kun q4:ssa on "vaihdevälin lyhennin" vai mikä on kaan oikea termi suomeksi.
Voimaa kaipasi (tietenkin :D) jossain kohdin hieman lisää, vaikka ihan hyvin tollakin sai rampissa tarpeeksi vauhtia, kuhan vain muisti käyttää kierroksia ja antaa reilusti kaasua.
Nelikaistatien alettua vähän ennen Lappeenrantaa ei rekan ohitus mennyt ihan nappiin, kun tuli vain painettua kaasua ja ei tapahtunutkaan mitään, joutui sitten odottelemaan, ohituskaistan vapautumista rekan perässä.

Sisustan ulkonäkö oli kanssa ihan ok mielestäni, lähinnä keskellä sijaitseva digitaalimittaristo vaati hetken totuttelua. Eli tuli siis tuijotettua ratin läpi tyhjää kojelautaa monta kertaa aluksi :)
Kuva
Jäin jonkunverran kaipaamaan tietoa moottorin lämpötilasta, tai kai senkin saisi jostain näkyviin, mutta vakiotilassa näytti vain nopeuden, kierrosluvun ja polttoaineen määrän. Digitaalinen nopeuden näyttö oli sinänsä kiva, vielä kun olisi lähes 0 mittarivirhe olisi näppärä nopeuden sopivana pidossa. Latistaisi, ainakin tuon näköisenä, auton tunnelmaa. Tuossa ei voi, kun ei ollut/tullut itselle mitään tunnetta/tunnelmaa autosta...
Keskikonsolin ilmastoinnin säätimet tuntuivat turhan jäykiltä pyörittää.

Samoin yllättävän hyvin mahtu istua myös takapenkillä, tosin minä tai auton omistaja, ketä ensiksi ajoi ei olla kovin pitkiä.
Penkkiä ja ajoasentoa en nyt hirveän kauaa yrittänyt säätää optimiksi.
Penkki tuntui aluksi ihan ok, mitä nyt vähän huono reisituki, mutta jo vajaan tunnni ajon jälkeen alkoi tuntua epämukavalta.
Tosin nykyään olen tottunut parempiin istuimiin autossa (156 ja 155, 156 parempi, kuin 155) ja ollut laiska, eli lihaskunto heikentynyt.

Sikälimikäli kuva on koeajoautosta, ei siinä taida kytkintä olla ? :-D

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Ei ole kys auto :) Googlen kuvahausta, ensimmäinen, missä näkyi mittaristo ja sisusta hyvin. Huomasin kyllä kuvaa käyttäessä, että automaatista. Unohdin kirjoittaa kuvan olevan havaintokuva mittaristosta ja muusta sisustasta, itselle oli outo tuo keskitetty mittaristo.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Fiat 500X 1.4 Multiair II Popstar 2015:
+ kivannäköinen ja yleensä tylsä hopeanharmaakin pukee autoa
+ sisällä ihan omanlaisensa, erottuu edukseen tuossa n. 20k€ hintaluokassa. Eikä edes pahasti ämpärimuovia esillä. Mm. ovissa pehmeää toppausta "yli tarpeen". Mittaristo on siisti ja kerrankin nopeudelle on ISO lukema keskellä ruutua. Tai jos haluaa, saa siihen g-mittarinkin esille sport-moodissa. Tarpeellisuudesta voi olla monta mieltä. Kyynärnojan puute hämmästytti.
+ 1.4 Multiairissa on melkein liikaakin moottoria, vaikka onhan sen joustavuus ja herkkyys tietenkin ilo ajaa.
+/- ajomoodit. Koeajo alkoi sport-moodissa ja meno oli hermostunutta ja ryntäilevää. Ohjaus tuntui liian kevyeltä ja samalla tuntuma vaikutti etäiseltä pyörien tapahtumiin. Auto-moodissa kaasuun vastaaminen oli luontevammalla tasolla, ohjaus vastoin odotuksia jäykistyi liiaksi ja oli samalla kokolailla tunnoton. No, ei ihan tarttenu kuulolla ajella, mutta parempaakin olisi voinut toivoa. Odotin kai parempaa kun ohjaus ei ole timanttia 500:ssa tai 500L:ssä etenkään
+/- eristetty, etäinen ja mukavan jämäkkä. Pitkällä matkalla hyveitä, mutta eipä tätä hauskaksi ajajan autoksi voi luonnehtia. Ainakaan jos poistuu paikalta 500 dieselillä. Se on aktiivinen, ketterä ja herkkä tuohon verrattuna.
+/- soundit. Ei jyrää renkaat, ei kohise tuuli, ei metelöi kone. No, eipä ollut eloisuutta tai fiilistäkään. Lisäksi 290km ajetussa autossa epämääräisiä räminöitä.
- varusteita saa ruksia sitten listalta, että päästään nykytasolle. Tai jos sellaiseksi kokee vm. -13 500L Loungen, niin listalta saa ruksia mm. peruutustutkan, autom.ilmastoinnin ja multimediahärpäkkeen pop/popstar-tasoille. 500L:ssä ne ovat olleet samassa hintaluokassa uutena. Tiedä sitten mitä lasikatto mahtaisi vielä maksaa. Että hinta nousee ja mä kun koin, että 500L:n matka tyssäsi juuri hintaan.
- multimediahärpäke on uudempi kuin 500L:ssä. Se on tarkoittanut sitä, ettei cd:t enää pyöri autossa. Minusta se on puute, mutta olenkin 30+ ikäinen

Summa summarum: tästä olisi ohjausta ja tyyliä hiomalla saanut vaikka Alfan ensimmäisen katumaasturin. MiTon jatkeeksi olisi mennyt ihan heittämällä! Fiatiksi jotenkin vieraan tuntuinen, vaikka ulkonäköseikat liittää sen kyllä 500-perheeseen tiukasti. Jotenkin liian hyvä ja eleetön ajaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kivijärvi kirjoitti:...hinta nousee ja mä kun koin, että 500L:n matka tyssäsi juuri hintaan...
Hinta osaltaan, mutta kyllä se oli ulkonäkö (makuasia) ja onnettomat moottorit (riippuu mihin vertaa, mutta vapari ainakin), joihin 500L:n matka Suomessa on hyytynyt.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Alfissimo kirjoitti:
Kivijärvi kirjoitti:...hinta nousee ja mä kun koin, että 500L:n matka tyssäsi juuri hintaan...
Hinta osaltaan, mutta kyllä se oli ulkonäkö (makuasia) ja onnettomat moottorit (riippuu mihin vertaa, mutta vapari ainakin), joihin 500L:n matka Suomessa on hyytynyt.
...unohtamatta maahantuontiin ja myyntiin liittyviä kuvioita.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

1.4-litrainen vapari ei tosiaan ole tätä päivää. Kyllä sillä ajaa, mutta pelisilmää olisi osoittanut tuoda se heti 0.9 twinairilla, 1.3/1.6 multijettinä ja jättää tää vapari kehittyville markkinoille. Vähän pelkään että tän 500x:n 1.6e-torq evo kuuluu samaan kategoriaan. Olisi edes ollut flexfuel-versio, eikös tuo ole jostain brassi-Fiatista kotoisin. Joku jekku miksi hankkia tavismotti perushintaan.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Itseni yllätti positiivisesti kuinka hienosti toimiva ajonvakautusjärjestelmä tuossa 500X:ssä on :shock: Sähköinen "tasauspyörästönlukko" toimii todella hienosti, tosin jarrut rupeavat tuoksahtaman melko nopeasti. Oikeasti tuntui, että hieman syheröisemmällä tiellä se perinteinen italialaisen auton hauskuus löytyi 8) Ehkä luokittelisin auton sarjaan "ihan kiva", muttei silti ole se mun juttu...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mutkatiellä 500X toimii paremmin, kuin moottoritiellä ja pintakova jousitus toimii tiettyyn rajaan asti paremmin vauhdin noustessa. 140 heppainen multiair vetää ihan kivasti ja tehoa riittää normiajeluihin vallan tarpeeksi, joten kaikki siis hyvin yleisesti, mutta jotenkin silti olisi pientä luonnetta kaivannut. Tasapaksu lienee oikea sana kuvaamaan moottoria.

Moottori-/valtatie siirtymä lyhyine koeajoineen antoi eilisen n. parin sadan kilsan keskikulutukseksi 7.3l/100km, kun aikaisemmat n.250km huomioiden kokonaiskulutus näytti 9.4l/100km auton palauttaessani.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Renegaden ajoin viime lauantaina. Samaa mitä Streider aikaisemmin. Kyllä se omistamisenhalua tuotti, vaikka en esim mittaristosta juuri välittänyt, mutta pikkujuttuja muuten hyvään kokonaisuuteen. Jos olisi rahaa vaihtaa, nelivetoinem bensa löytyisi. Isona miinuksena vain bensa manuaali neliveto -puuttuminen, nelikon kohdalla löytyy vain automaagia bensan jatkeeksi..
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mainitsemisen arvoinen asia 500X:ssä on myös asetusten säilyminen muistissa yönkin yli, eli start & stop pysyy pois päältä ja "DNA" pysyy Sport-asennossa, jos näin on sammuttaessa ollut. Tuosta moodi-valitsimesta huomionarvoisena, että Sport-moodissa kaasuun reagointi, kuten myös moottorijarrutus on melko terävät, jonka huomaa myös normaaliajossa siten, että kaasulta nosto ja taas kaasulle meno muuttaa etenemisen helposti nykiväksi jopa kuskin mielestä. Auto-moodissa moottorijarrutus ja kaasulle siirtyminen huomattavasti pehmeämpää, jolloin arkiajokin tapahtuu sulavammin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Alfissimo: Tasan samaa mieltä ajomoodista. Koeajon starttasi epähuomiossa sportilla ja mietin onko vika autossa vai kuskissa kun on niin perusteellisen hermostunutta meno. Mutta auto-moodilla selkeästi "tavallisemman" tuntuinen ja miellyttävä ajaa moottorin ja ohjauksen suhteen. Ellen siis väärin kokenut, olis ohjaus sportilla selkeästi jäykempi ja samalla vielä tunnottomamman tuntuinen. Hyvä kun kuskin omavalinta kuitenkin tallentuu muistiin. Sportissa taitaa keskimittariin oletuksena pläjähtää g-mittari nopeuden sijaan, mikä kokeilijaa kiusasi.

Ohjaus kun minusta saa olla eloisa, millä tarkoitan sitä, että urat, kivet ja kallistukset saavat heiluttaa rattia ja tuntua kehällä. Samalla olisi kiva tietää itsekin mitä tapahtuu kun rattia kääntää. Fiatissa ei näitä puolia ollut havaittavissa. En siis pidä helposta ohjauksesta joka autoihin rakennetaan nykyään. Vaimennusta on sen verran, että urat ei rattia heiluta, tärinöitä ei tunnu, eikä tasaisen tehostuksen takaa voi aistia oikein kääntökulmaa tai renkaat sortoa tm. Parasta ohjausta omissa autoissa ovat tarjonneet 156 tessu ja 850 Volvo. Volvossa ohjaus ei "maistunut" miltään, mutta eipä tarvinnut ajamiseen mitenkään sen kautta keskittyäkään. Neutraali? Surkeimmat vastaantulleet ovat olleet Toyota Urban Cruiserissa, jossa tehostusta oli 60-80 km/h vauhdeissa vielä ihan liikaa. Lisäksi autoa piti aktiivisesti ohjata/olla ohjaamatta suorillakin, mikä teki ajamisesta pitkän päälle tosi turhauttavaa. Paljon haukuttu Renault Scenic II oli tässä suhteessa terve tapaus, vaikka kevyt ja tunnotonhan se ohjaus oli. Sahauttikin mutkissa.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Alfa Spider -73.
Olen ollut epätavallisen kiinnostunut Spidereista tänä keväänä ja vaikka kohteena ovatkin yleensä olleet 916 Bussomoottoriset niin kyllähän nämä "aidot" Spideritkin voi silti aina jonkinlaista mielenkiintoa herättää. No nyt tuli hyvä tilaisuus tutustua suht hyväkuntoiseen toisen sukupolven yksilöön ihan siinäkin mielessä että sitten tietää kannattaako minun näitä haikailla. Täytyy sanoa että siirtyminen 42 vuotta vanhan auton rattiin oli aika mielenkiintoinen. Järkyttävin piirre oli hitaassa vauhdissa sairaan raskas ohjaus, en tiedä johtuiko siitä että autossa eli hieman turhan leveät renkaat mutta ihmettelin oikeasti että olivatko ne autot tällaisia tosiaan ennen. Olen nyt toki aikoinani 60, 70-luvun autoilla ajellut. Muuten auto liikkui leppoisasti, veti hyvin matalilta kierroksilta ja kiihtyi yllättävänkin kivasti kun antoi kierrosten nousta. Vaihtaminen sujui vaivatta, alusta ei kolissut ja jarrutkin purivat. Jotenkin olin kuitenkin odottanut että elämys tällaisen klassikon ratissa olisi ollut suurempi, olihan se kivaa mutta ei nyt tuossa ainakaan iskenyt sillä tavalla että olisin valmis maksamaan sen mitä autosta pyydettiin. Auton kokonaisilme oli siisti mutta oli siinä fixattavaakin. Nämä kammtailit alkaa myös olla suht harvinaisia ja hinta sen mukaan. Sen mitä opin oli että kyllä minulle kai sittenkin sopii hieman modernimpi Alfa eli haku jatkuu.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Lomareissulla tuli puikotettua paria aika erityyppistä vehjestä:

Kuva

Uusi, vuokrattu Fiat Scudo JTDm 120
+ Mukavat tilat yhdeksälle hengelle (6 aikuista, kolme lasta)
+ Mahtavat näköalat muuhun liikenteeseen
+ Yllättävän toimiva moottori näin isoon autoon
+ Varsin henkilöautomainen ajettavuus
- Yhdeksän hengen matkatavarat eivät sopineet täynnä ihmisiä olevaan autoon ihan ongelmattomasti
- Tunnoton ohjaus, pompottava alusta vajaalla kuormalla
- Ei vakkaria

Vanha, lomatalon varustukseen kuulunut BMW 730D
+ Mukavat tilat neljälle
+ Laadukas: ei nitissyt eikä kolissut
+ Väännökäs moottori tässäkin
+ Houkutteli rauhalliseen ajotyyliin
+ Tavallaan ymmärsin, miksi joku maksaa näistä uuden Golfin verran rahaa
- Mafiamainen ulkonäkö
- Tyhjensi akkua itsekseen
- En tiedä suoritusarvoja, mutta ei tuo kauhealta tykiltä vaikuttanut - automaatti reagoi aika hitaasti kickdownissa
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Uusi XC90 D5

+ Mielestäni paremman näköinen kuin vastaavat saksalaiset
+ Sisustan materiaalit ja design, tilatkin
+ Ylevä ajofiilis sopivasti proletariaattia korkeammalla
- Paino tuntuu mutkissa ja miksei muutenkin
- Mihin tarvitaan näin isoa autoa?
- Nelosdiesel - vaikkakin ihan hienostunut - ei ihan ookoo 100k autossa
- Ja rahasta puheen ollen, tuolla rahalla saisi jo aika paljon muutakin kivaa. Myös autoja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Fiat 500X, tällä kertaa Popstar -varustetasolla ja etuvetoisena 1.4 multijetin siivittämänä. Kokonaisuutena 27 kiloeuron hintaan autossa on vaikka mitä! Punaiset nahkasomisteet tyylikkäästi korostavat auton "hauskaa" vaikutelmaa ja sisätiloiltaan sekä materiaaleiltaan tuo on todella siisti pakkaus vrt. Lounge perusmalli joka lähtee alta 20 kiloeuron hinnassa avaimet käteen -pakettina. Moottori on tuttu ja turvallinen ja hyvinhän sillä pääsee. Edessä saa kuskille hyvin rukattua kaiken tarpeellisen ja isompi keskimittaristo kertoo kaikkea kivaa ja vähemmän tarpeelista infoa. Ratti on samanlainen kuin Jeepissä ja istuu käsissä ihan ok, on sitä parempaakin nähnyt kun en itse pieniä ratteja ihan hirveästi suosi.

Automaatti-ilmastointi vaikutti toimivan fiksusti ja vetoa ei tuntenut oikeastaan ollenkaan lämpötilan pysyessä mukavasti 19 celsiuksessa tunnin lenkin aikana. Moottoritiemelu on ehkä aavistuksen Jeepin Renegadea pienempi, mutta käytös muuten ihan 1:1. Renegadesta erona se, että tykkään 500X sisustasta noin 500 kertaa enemmän. Se on vähemmän muovinen ja siinä on jotain muutakin kuin hopeaa muoviritilää ja hopeituja muoveja paikat tungettu täyteen. Värileikittely tuollaiseen 500X vehkeeseen sopii kuin viagra varttuneen miehen iltahommiin.

Takatilat on ihan ok, ei mitään parhaita, mutta toimeen tulee. Testinä oli nainen ja lapsi kaukalossa takana ja itse etupenkillä. Tilaa vaikutti riittävän jokaiselle josko itselläni ei pääntila oikein meinannut riittää (186cm). Moottori tosiaan se sama tuttu ja vääntää hyvin, ohjaus on tarkka eikä ihan niin tunnoton kuin voisi olettaa. Kaupungissa tuolla pärjää varsin hyvin kompaktin ulkomuotonsa vuoksi - eipä ole vaikeaa hahmottaa auton linjoja parkkitilanteessa yms. Miinukset tosin a-pilareista ja niiden luomasta viiden kilometrin katveesta. Sisätila varmaankin paranisi jos tuohon saisi panoraamakaton, ei vaan taida Suomeen tuoduissa malleissa sellaista vaihtoehtoa olla. Lieneekö sellaista sitten ollenkaan vai ei onkin toinen asia.

Tavaratila on pienehkö, mutta näytti Emmaljungan taisteluvaunut sinne menevän irrottamatta mitään pyöriä tai muita sellaisia. Autotalo Pelttari Porissa hoitanee myyntiä ja heidän kautta saa ihan kivasti noita koeajoon. Huollosta jäi hyvä maku suuhun ja kokonaisuutena ko. autokauppa vaikutti hyvältä, mikä varmasti edesauttaa Fiatin menekkiä. Mikään oikea maasturihan tuo 500X ei ole, mutta vakio mökkitiet menee huoletta. Ilmeisesti pyöränkoteloissa käytetty kova muovi muistuttelee itsestään irtosoran merkeissä nopeampaa ajettaessa.

Jos tarvetta olisi kompaktille SUV-vehkeelle, todennäköisesti valinta kohdistuisi tuohon 500X:ään, koska se on kiva ja hauska kokonaisuus josta löytyy kaikki tarpeellinen. Lisävarusteena saa vaikka meikkipussin logoilla keskikonsoliin. Kaupunkipyöritykseen tuo sopii Fiatimaisen hyvin ja sisätiloiltaan Renegadeen nähden vaikutti laadukkaammalta laitteelta. Nuo kun olivat samassa kaupasssa oli vertailu helppo todeta paikan päällä.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kastor Karhu 27VV

Kiuas on iso, yli 90 cm korkea. Kivitilaan kasatut n. 50kg kiviä maastoutuvat mallikkaasti. Tulipesä on massiivinen, sinne saa heittää klapia toisensa perään. Tehokkaan lämmöntuoton lisäksi ison liekin seurauksena on iloinen, reipas loimotus joka valaisee lasiluukun läpi oikein kivasti. Vanha sauna lämpiää reippaasti ja suhteellisen pian pääsenkin istahtamaan lauteelle löylykipon ääreen. Dr.Pepper -tölkki sihahtaa auki ennenkö käsi tarttuu löylykauhaan. Vanha tuttu löylykauhan liikerata ei enää kelpaa, yli puolet ensimmäisestä kauhallisesta lävähtää kiukaan etuseinään, koska uusi kiuas on vanhaa korkeampi. Vähitellen löylyvesi alkaa löytää tiensä kivien sekaan. Löyly on asiallinen ja mukava - se tulee pehmeällä eturintamalla hitaasti hiipien, mutta pyydettäessä voimakkaasti. Löylyn voimakkuutta voikin säädellä tehokkaasti vesimäärällä. Yhdellä kauhallisella tulee maltillinen lenssunhäätölöyly, kahdella jo huomattavasti voimakkaampi. Löylyn pehmeä eturintama ja saunan tehokas ilmanvaihto varmistavat, että monille saunoille tyypillistä hengitystä hankaloittavaa "hapen loppumisen" tunnetta ei tule, vaan uutta löylyä voi nakata heti edellisen perään. Myös tuon löylyn kiuas tarjoilee reippaasti ja nikottelematta. Ja vielä seuraavankin. Ja tarjoilisi vielä seuraavankin, mutta pitää vissiin hommata isompi löylykippo. Heiteltyäni pari kipollista löylyä lähden vähitellen peseytymään. Sammuttaessani saunan valot käännyn katsomaan, miten liekki loimottaa lasiluukun takana - tätä ei sähkökiukaan kanssa tee.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

^Kuulostaa vaparimallilta. Kai siihen saa turbon?
Eipä silti, minulle maistuisi tuollaisenaankin ja puukiukaan uusiminen tulee joka tapauksessa eteen parin vuoden sisään.
Järkiautoilija

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kaikenhan voi ahtaa, ei tartte kuin tarpeeksi herkästi pyörivän turbaanisiiven savupiippuun. Turbo on ehdottomasti oikea ahdinvaihtoehto puukiukaaseen - remmiahdin on hieman haastava toteuttaa, kun järjestelmässä ei ole kampiakselia josta varastaisi pyörintäliikettä.

Jaa niin, mallimerkinnän VV meinaa siis vasemmanpuoleista vesisäiliötä. Teknisesti ajatellen vesisäiliö hidastaa hieman saunan lämpiämistä ja kun vesi lämmetessään haihtuu, alkaa se kosteuttamaan ilmaa (joskin aika vähän, koska säiliön kansi on yllättävänkin tiivis), mutta pääosin vesisäiliötön vastaava kiuas lienee melko samanoloinen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Laitetaanpas tänne nyt hieman raporttia tuosta uusimmasta hankinnasta, eli Fiat 500X:stä, kun sillä on ensimmäiset sadat kilometrit ehtinyt kurvailemaan. Alusta on oikeastaan turhankin pintakova, jokainen pienikin epätasaisuus tienpinnassa tulee läpi. Toki tässä on sitten se toinen puoli, eli kunnon mutkapätkällä tätä on oikein ilo heitellä menemään, varsin hauska ajettava kaikin puolin.

Tilat ovat varsin hyvät, mutta yhtään pidempää matkaa ajaessa alkuun niin hyvältä tuntunut penkki ei ehkä olekaan niin hyvä. Ajoasennon saa asialliseksi, kiitos laajojen säätövarojen, mutta jokin tässä ei vain kuitenkaan täysin toimi. Valot tässä ovat halogeenit, joissa lyhyet valot eivät valaise kovinkaan kauas, mutta leveyttä niissä riittää. Pitkät valot taas ovat asialliset, leveyttä ja kantamaa riittää.

1.4 multiair on edelleenkin hieno kone, ja toiminta DCT-kaksoiskytkinautomaatin kanssa on erinomaista, ei todellakaan tule perinteistä automaattia tai mitään DSG:tä ikävä. Kulutuslukemista ei vielä voi sanoa mitään, katsotaan myöhemmin mihin ne asettuvat.

Maantieajossa auto on todella hiljainen, luokassaan varmasti parhaasta päästä eikä häviä kalliimmillekaan merkeille. Samoin laatuvaikutelma yleisesti ottaen on hyvä, mitään narinoita tai kolinoita ei kuulu, ja suurin osa kojelaudan materiaaleista on mukavan pehmeitä ja kalliin tuntuisia.

Ohjaustunnosta tuleekin sitten iso miinus. Mitään tienpinnan muutoksia ei välity rattiin ja vaikka ohjaus periaatteessa keskittääkin ihan hyvin niin maantieajossa menosta tulee ajoittain vähän kulmikasta hakemista. Ohjaus ei vain toimi riittävän loogisesti, jolloin ikinä ei tarkalleen tiedä mitä tapahtuu. Tähän sitten taas loppuun iso mutta, eli kun päästään kunnon mutkatielle niin voidaan antaa paljon anteeksi, koska jostain syystä kun autoa taas pääsee vähän paiskomaan niin tuntuma paranee huomattavasti. Kuintekin näin vertailun vuoksi Opel Insigniassa, joka toimittaa meillä toisen auton virkaa, ohjaus on todella looginen ja helppo kaikissa olosuhteissa tunnottomuudesta huolimatta.

Loppujen lopuksi jäi aika ristiriitaiset tunteet tästä hankinnasta, onhan tuossa paljon hyvää mutta moni asia harmittaa vähän pidemmällä ajokokemuksella.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Itse tuli kanssa kokeiltua tuota 500X:ää ja ohjaustuntumasta pitää kyllä antaa pitkä miinus. Jotenkin auto oli isommilla teillä levoton, eikä ohjauksesta välittynyt oikein mitään responsea. Kaikki muuttui kuin taikaiskusta, kun mentiin pikkuteille :wink: Auton ajonvakautus jätti varsin positiivisen kuvan itsestään, mitä nyt jarrut pikkuisen tuppasivat käryämään kovemman ajon jäljiltä :oops:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kiitokset Fiiu-rapskasta. On tuo vieläkin harkinnassa... :)

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

Citroen C4 1.6 HDi. Pakasta vedetty Citikka odotteli Hertzin hallissa. Yllättävän tylsä harmaa väri jatkui tummassa sisustassa. Mittaristo oli kauttaaltaan digitaalinen ja keskinäyttö kohtuullisen iso, tosin tässä vuokra-autossa oli navi integroituna.

Penkit vaikuttivat napsun paremmilta kuin edellisessä C4:ssä, mutta ratti oli epämiellyttävän liukasta tekonahkaa ja poikkeuksellisen ohut. Samoin ratissa olleen litteän osuuden muovilista tuntui täysin tarpeettomalta. Ensimmäinen taistelu käytiin parkkipaikalla, jotta saatiin vaihdettua naviin ranskan sijasta englanti. Ei ollut aivan helppoa...

Viimein kun päästiin matkaan, niin todeta täytyy, että paremmin suunniteltuja naveja on monissa autoissa. Jäljellä olevan matka yms. oli todella pienellä fontilla alanurkassa yms. Mut pitkään ei päästy eteenpäin, kun 10 km ajettu Citikka löi ensimmäisen moottorinvikavalon päälle... Auton sammutus ja käynnistys nollasi vikavalon. Päästiin n. 20 km ja sama uudestaan... Voi helvetti, kun olis vähän kiirekin. Auton sammutus ja seisottaminen. Valo sammui, mutta syttyi uudestaan 50 km jälkeen. Paloi ajoittain ja ajoittain ei. Ei kovin vahvaa laatuvaikutelmaan antanut uudessa autossa...

Ajoltaan Citikka oli nykyautoksi uskomattoman pehmeä. Harvoin näin pehmeää ja pitkäliikkeistä jousitusta tapaa. Ei kovin sporttinen missään nimessä, mutta ihan mukava matka-auto. Moottori oli perus-dieseli, jolla matka taittui, mutta erittäin pitkät välitykset ja vain 5 vaihdetta, söivät potentiaalin räväkämmästä menosta. Monelta osin C4 tuntui samalta kuin edeltävä C4 ja samalla vähän vanhanaikaiseltakin. Muotoilukin oli kaukana parhaasta Citikasta. Ei herättänyt omistamisen halua kyllä lainkaan.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

Itsekkin tossa mielenhäiriöstä ajoin kahta eri C5 2008 ja 2010 exclusive paketilla. ihan mukava automaatilla rentoon ajoon, mutta toisessa ei menny nelosta isompaa vaihdetta "sisään" eikä manuaali toiminto toiminu ja toinen taas nyki/täris pinta kaasulla ja heitteli vaihteita miten sattuu. Ei tullut hyvää laatuvaikutelmaa tuostakaan :D Aisinin laatikko noissa pitäis olla, mutta onko ohjausboksi tehty sitten Ranskassa.

pientä koeajon tynkää topicin tyyliin: Hyvät varusteet ja ilmajouset antoi hienoa kyytiä. Exclusive varustepaketin penkit tuntui erittäin hyvälle. Vielä kun pistää keskiselän hieronnan päälle niin jaksaa pidempääkin matkaa ajaa. Massan tuntee kiihdytyksissä ja kulutuksessa, mutta maantiellä menee taas kuin juna. kaupungissa voi tulla vaikeuksia näkyvyyden kanssa varsinkin taakse. Tosin tuossa oli parkkitutkat ja taskuparkki assistentti (mitä ikinä tarkoittaakaan). jaa.. Tuskin ketään täällä kiinnostaa sen enempää kuulla :D

Istahdin uuteen DS5:een minkä hinta oli lähemmäs 40t€ ja ihmettelen miten citikka on laittanu semmosta ämpäri muovia laskeutumaan hienosti kojelaudasta keskikonsoliin. Sitä kun naputteli niin tuntu millin paksuiselta ja rämisevältä.

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

^^ Tän hetkisessä uusimmassa C4:ssa on analoginen mittaristo normaalilla paikallaan kuljettajan edessä. Oliko kyseessä Picasso?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

Eero kirjoitti:^^ Tän hetkisessä uusimmassa C4:ssa on analoginen mittaristo normaalilla paikallaan kuljettajan edessä. Oliko kyseessä Picasso?
Ei. Myönnettäköön, että mittaristo ei tosiaan ollut täysin digitaalinen, mutta ei tuota analogista nopeusmittaria paljon tossa huomaa, kun nopeusnäyttö on isolla keskellä. Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Äitimuorilla oli tollanen pienen hetken. Karmea hytyli, jarrupoljin herkkääkin herkempi, kulkua ei nimeksikään. Keinui ja huojui ja rämisi. Uusi auto! Vaihtoi sen automaatti Mazda kolmoseen. Jonka luulisi olevan parempi. Ja onhan se, mutta ei niin paljon kuin luulisi! Vanhat ihmiset, tekevät outoja valintoja!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Eikös se ole hydejousihässäkkä? Siinä on herkkä.
Porukoiden Xantiassa on herkkä, verrattuna myös 156:een missä kuulemma on ihan yliherkkä jarru O_o

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kylä C4 on ihan rautavietereillä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

On 156:kin mielestäni vähän turhan herkäksi tehostettu jarru. Ainakin 98 primerassa ja 155 selvästi mukavampi mielestäni.
Tosin ei 156 ole läheskään niin ärsyttävä, kuin osassa uudempia autoja. Osassa ei uskalla edes pieraista kuskinpenkillä, saattaisi sekin riittää jo jarruttamiseen :D
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Uudemmissa 156:ssa (alk. "Boselift") jarru on mielestäni huonolla tavalla tunnottoman äkkinäinen, kun taas vanhemmissa, tai ainakin tuossa omassa ja myös aiemmassa JTD:ssä jarru on herkkä, mutta silti tunnokas ja tehoa pystyy säätämään suunnilleen lineaarisesti ja tarkasti. Äkkinäisen kun pistää rattiin, niin on otsa lasissa, jos ei yhtään kokeile jarrutuntoa, esim. heti parkista lähdön jälkeen. Itsellä jotenkin luontainen tapa tuo jarrutesti vieraalla autolla ennen liikenteen sekaan menoa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Garmund kirjoitti:On 156:kin mielestäni vähän turhan herkäksi tehostettu jarru. Ainakin 98 primerassa ja 155 selvästi mukavampi mielestäni.
Tosin ei 156 ole läheskään niin ärsyttävä, kuin osassa uudempia autoja. Osassa ei uskalla edes pieraista kuskinpenkillä, saattaisi sekin riittää jo jarruttamiseen :D
Omas -99 156:ssa pitkälti yhtä hyvän tuntuinen jarru kuin -99 Primerassa. Toisaalta voi olla että oon vaan tottunu molempiin.
Noni

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Alfissimo kirjoitti:Kylä C4 on ihan rautavietereillä.
No opinpas jotain uutta. C5 on sitten taas hifistelyä... Jotenkin luonnollisena ajattelin, että kai nyt C4:ssä on hifistelty. Aina oppii uutta :roll:

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ja tätä uudempaa c5:sta saa myös rautajousilla.
Jottain nykyistä perhevankkuria myös takapään ilmajousilla.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Jos yliherkistä jarruista puhutaan, niin kehoitan kokeilemaan vaikkapa BX:ää. Oli kavereilla monta kertaa nenä tuulilasissa kun "normaalisti" jarruja polkaisi ensimmäistä kertaa... :D
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Vastaa Viestiin