Kiitoksia! Kuuden vuoden tauon jälkeen taas uskalsi Alfaan siirtyä Juu Automaa Lahdessa oli myyjäliike ja olivat huoltaneet auton ja oikean sisemmän raidetangon pään olivat vaihtaneet. Siihen liittyen saa huomenna soitella huoltoon, kun just tallissa huomasin, että olivat jättäneet sitten suojakumin kierteelle, kunnolla rutussa. Huollon Alfa-harrastaja, kuka tuon kuulemma kävi läpi, saa palautetta Bongasin myös pienen pienen reiän siinä suojakumissa, putsasin kohdan ja laitoin liimatiivistemassaa ensiavuksi.
^^ Kaverin entinen. Pyöränkulmat kannattaa säädättää jos automaa ei sitä ole tehnyt. (vianorin jäljiltä, siksi uudet kesäkumit)
Ei foorumilaisia, mutta jotain saatan tietää/saada selville jos tarvetta. -> yv
Pedrofin kirjoitti:^^ Kaverin entinen. Pyöränkulmat kannattaa säädättää jos automaa ei sitä ole tehnyt. (vianorin jäljiltä, siksi uudet kesäkumit)
Ei foorumilaisia, mutta jotain saatan tietää/saada selville jos tarvetta. -> yv
Soittelinkin entiselle omistajalle vasta auton ostamisen jälkeen, kun löysin numeron huoltokuitista. Tyhjäkäynnillä röpötystä oli joskus kuulemma ollut, johon merkkiliikkeessä oli huoltotoimena suuttimia liuoteltu. Olisiko suosituksia osaavasta pyöränkulmien säätäjästä Lahdessa? Tai mitkä arvot tuolle alfalle olis passelit?
Edit: Automaa oli kuten kuuluukin,tehnyt nelipyöräsuuntauksen, ja tekee uudestaan, kun vaihtavat kiltisti ehjän suojakumin tuon rikkinäisen tilalle, huoltoaika meni vaan tammikuulle
Noista pyöränkulmista on täällä aika paljon keskustelua, kannattaa vähän käyttää hakua (olis linkki, mut puhelimella kökköä kaivaa). Projektiosastolla johonkin 159- ketjuun linkkasin 159n kulmiensäätöön liittyviä keskusteluja pari kappaletta.
Kiitoksia! Kuuden vuoden tauon jälkeen taas uskalsi Alfaan siirtyä Juu Automaa Lahdessa oli myyjäliike ja olivat huoltaneet auton ja oikean sisemmän raidetangon pään olivat vaihtaneet. Siihen liittyen saa huomenna soitella huoltoon, kun just tallissa huomasin, että olivat jättäneet sitten suojakumin kierteelle, kunnolla rutussa. Huollon Alfa-harrastaja, kuka tuon kuulemma kävi läpi, saa palautetta Bongasin myös pienen pienen reiän siinä suojakumissa, putsasin kohdan ja laitoin liimatiivistemassaa ensiavuksi.
Pitää paikkansa, että kävin auton läpi ostomielessä, sen jälkeen toinen asentaja kävi sen virallisesti läpi. Mitään korjauksia siihen en tehnyt, eli onneksi ei oo palautetta tän suhteen tulossa. Ilmeisesti meillä on töissä muitakin Alfa harrastajia Hyvä kuitenkin, että siihen on tärkeimpiä laitettu. Poltteli vähän itselle se, mutta tuli hiljattain mieleinen auto jo hommattua.
Kaiken järjen mukaan mukana pitäisi olla nelipyöräsuuntauksen lappu, josta näät arvot mihinkä ne on säädetty.
Kuka hommasi nettiautosta mustan 2003 GTV:n punaisella nahkasisustalla ja rikkinäisellä moottorilla? Itsekin tuota projektia hieman jo mietiskelin mutta eilen taisi tulla trailerilla vastaan siinä tampere-hämeenlinna välillä..
- pyöränlaakerit taakse
- ilmamassamittari OEM Bosch
- apulaitehihnasarja kaikkineen
- ilmastoinnin painekytkin
- öljynsuodatin
- jarrusatula eteen oikealle.....(ja näitä ei mukamass pitänyt enää löytyä mistään?? HA! )
- ajovalopesurin pumppu....
Kaikki tuli otettua ns. "kun halvalla sain", lähinnä tulevaisuuden varalle.........Thesis kun on jostain kumman syystä toiminut taas melko pitkään mallikelpoisesti ...
Jäsen Varttikuutoselta reilu 20 tonnia 0-32 mursketta. Hyvä palvelu. Kasat ja matot tuli juuri niinkuin pitikin...! Suosittelen samalla pidettiin läntisen Keski-Suomen foorumimiitti.
m.sa kirjoitti:Jäsen Varttikuutoselta reilu 20 tonnia 0-32 mursketta. Hyvä palvelu. Kasat ja matot tuli juuri niinkuin pitikin...! Suosittelen samalla pidettiin läntisen Keski-Suomen foorumimiitti.
Joo ja oli viimesen päälle asiakas kun sai kahveet ja kaikki. Se oli vähän niin kuin ennen vanhaan . Samalla itse hankin uuden takaovenlasin alfaan sekä takapuskuriin muovilätkän hinauslenkin reiän päälle. Kiitos niistä...
Flavian vesipumppu lähti tulemaan kohti kylmää pohjolaa Poste Italianen hellässä huomassa. Mullahan on jo yksi omakätisesti kunnostettu, mutta kun halvalla sai... onpahan sitten varalla, jos nyt on edes kunnostuskelpoinen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Green cyclone pussiton imppu ja Panasonic kombi invertteri mikro/grilli valkoinen. Oli se teräksinen hienompi kuvissa, mutta toimitusaika ei Verkkokaupasta ehtiny ennen joulua. Imuriin suodatinpaketti ja mikromunakasastia.
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
Törni kärkeen ei nyt mitään maailmankirjallisuuden merkkiteoksia ole,mutta johonkin se suomalaismiestä koskettaa. Piti tarkistaa, että tulee annettua isälle kunnon lahja, eli luin itse ensin.
Muuten viimeisin hankinta on flunssa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
m.sa kirjoitti:Jäsen Varttikuutoselta reilu 20 tonnia 0-32 mursketta. Hyvä palvelu. Kasat ja matot tuli juuri niinkuin pitikin...! Suosittelen samalla pidettiin läntisen Keski-Suomen foorumimiitti.
Joo ja oli viimesen päälle asiakas kun sai kahveet ja kaikki. Se oli vähän niin kuin ennen vanhaan . Samalla itse hankin uuden takaovenlasin alfaan sekä takapuskuriin muovilätkän hinauslenkin reiän päälle. Kiitos niistä...
YYA sopimus foorumilaisten kesken on kyllä kaikkein parasta mitä tämä sivusto tarjoaa. Mukavaa väkeä on tullut tavattua aina kun on jotain kauppaa on tehty tällä foorumilla. Tänään toivottavasti perinne jatkuu uuden tuttavuuden myötä.
m.sa kirjoitti:Jäsen Varttikuutoselta reilu 20 tonnia 0-32 mursketta. Hyvä palvelu. Kasat ja matot tuli juuri niinkuin pitikin...! Suosittelen samalla pidettiin läntisen Keski-Suomen foorumimiitti.
Joo ja oli viimesen päälle asiakas kun sai kahveet ja kaikki. Se oli vähän niin kuin ennen vanhaan . Samalla itse hankin uuden takaovenlasin alfaan sekä takapuskuriin muovilätkän hinauslenkin reiän päälle. Kiitos niistä...
YYA sopimus foorumilaisten kesken on kyllä kaikkein parasta mitä tämä sivusto tarjoaa. Mukavaa väkeä on tullut tavattua aina kun on jotain kauppaa on tehty tällä foorumilla. Tänään toivottavasti perinne jatkuu uuden tuttavuuden myötä.
Se on just näin. Tämän sivuston kautta olen saanut paljon kavereita ja hyviä kontakteja.
Omalla kuivan asiallisella tavallaan on hyvä. Kaikki toimii jämptisti oletetulla tavalla. Ehkä parasta on voimalinja kahdeksanpykäläisine robottilaatikoineen käsikäyttömahdollisuudella. Ja tietysti neliveto.
Ohjaus on omaan makuuni himpun liian kevyeksi tehostettu. Bemarin sporttipenkit ovat ainakin omaan ruotooni mainiot.
Ihan kiva, mutta yksinäisellä sivutiellä hymyn korviin repivää ekstrafiiistä vähän kaipaa. Tässähän Alfa on aina ollut hyvä.
Mennään tämän kanssa nyt jonkin aikaa ja katsellaan mitä Alfalta on tullakseen.
Omalla kuivan asiallisella tavallaan on hyvä. Kaikki toimii jämptisti oletetulla tavalla. Ehkä parasta on voimalinja kahdeksanpykäläisine robottilaatikoineen käsikäyttömahdollisuudella. Ja tietysti neliveto.
Ohjaus on omaan makuuni himpun liian kevyeksi tehostettu. Bemarin sporttipenkit ovat ainakin omaan ruotooni mainiot.
Ihan kiva, mutta yksinäisellä sivutiellä hymyn korviin repivää ekstrafiiistä vähän kaipaa. Tässähän Alfa on aina ollut hyvä.
Mennään tämän kanssa nyt jonkin aikaa ja katsellaan mitä Alfalta on tullakseen.
Eikös tuo ole kuitenkin ihan perus automaatti tuo loota? Omassa f31: ssä ainakin on, samoin kaverin f10:ssä. nelosella en ole edes ajanut tosin...
Tuo bemari on kyllä hieno! Itse olen iskenyt silmäni uuteen bemarin 2 sarjan porrasperäiseen malliin, onko se nyt se m2? Tuli vastaan sellainen ja ois kyllä aika kova!
Eikös tuo ole kuitenkin ihan perus automaatti tuo loota? Omassa f31: ssä ainakin on, samoin kaverin f10:ssä. nelosella en ole edes ajanut tosin...[/
Laatikon voi asettaa toimimaan automaattina joko economy-,comfort-,sport-,tai sport+ moodissa. Sen. voi myös asettaa manuaalitoiminnalle,jolloin vaihdot tehdään joko kepistä sekventiaalisesti eteen/taakse nykimällä, tai ratin läpysköitä painelemalla.
^Toki, mutta eikös se laatikko itsessään ole ZF:n 8HP-sarjaa, eli perinteinen mehumaija momentinmuuntimineen eikä varsinainen robotti. Juhlavasti ohjattu kyllä ja nopea, todella hieno käytökseltään automaatiksi, ainakin sen parisataa kilsaa mikä tuli F30:stä tyypattua toissa kesänä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Robotti tai mehumaija - oikea määrä polkimia kumminkin! Harmi kuulla että BMW on mallissa vahvasti juurillaan niin hyvässä kuin pahassa. Ottaisin silti, vaikka kokemus bimmerimäisen kliininen onkin... Servotronic lienee ohjauksen herkkyyden syy, mahtaako nelossarjaa ilman saadakaan?
Polforea kirjoitti:^Toki, mutta eikös se laatikko itsessään ole ZF:n 8HP-sarjaa, eli perinteinen mehumaija momentinmuuntimineen eikä varsinainen robotti. Juhlavasti ohjattu kyllä ja nopea, todella hieno käytökseltään automaatiksi, ainakin sen parisataa kilsaa mikä tuli F30:stä tyypattua toissa kesänä.
Tosiaan!
Laatikon toiminta on saatu viritettyä sellaiseksi että oletin ilman muuta siinä siirrytyn uuteen toteutustapaan. Perinteisten automaattien helmasynnit kun loistavat poissaolollaan. Nyt asiaa tarkemmin penkoessani vaikuttaa kyllä siltä että tuo on tehty momentinmuuntimen avulla.
Ällistyttävää millaiselle tasolle perinteinen tekniikka on saatu viriteltyä! Toki onhan tuossa melkoinen määrä elektroniikkaa, automaatiota ja ohjelmistoja mukana. Olen itse lähinnä halveksivasti tuhahdellut automaattilaatikoille. Mutta kuten tuossa aiemmin totesin, tämän osalta täytyy nyt kyllä todeta että voimalinja on mainio!
Pioneer DEH-4700BT, jos asiat edes vähän paranisi vaihtamalla tuon vakio soittimen. Vaikka uusi soitin luultavimmin tulee rumentamaan sisustaa.
Kunhan CDON joskus saisi vielä tuon poistettua eteenpäin...
Leima Themaan hetki sitten. Ei leimamyyjä keksinyt mitään syytä, miksei sellaista antaisi. Jarruja pitäisi kuulemma käyttää enemmän, ettei mene takalevyt pilalle. Seuraavan kerran sitten viimeistään helmikuussa 2017.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta