Alfa 147 lämppärin valot
Valvoja: Moderators
Alfa 147 lämppärin valot
Heips...
Iltojen pimetessä tuli huomattua, ettei pikku-alfan lämmityssäätimissä ole valoja. Sulake on ehjä, takalasin lämppärin ja ilmastoinnin valot toimii. Mikähän olisi paras taktiikka lähteä purkamaan paneelia? Yläkautta purettavaa on aika paljon, pääseekö käsiksi alakautta?
timo
Iltojen pimetessä tuli huomattua, ettei pikku-alfan lämmityssäätimissä ole valoja. Sulake on ehjä, takalasin lämppärin ja ilmastoinnin valot toimii. Mikähän olisi paras taktiikka lähteä purkamaan paneelia? Yläkautta purettavaa on aika paljon, pääseekö käsiksi alakautta?
timo
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa 147 lämppärin valot
Muistaakseni piti purkaa soitin ja ne yläpuolella olevat lokerot pois, jotta saa lämppärinkehyksen pois.
Re: Alfa 147 lämppärin valot
Ok, tätä vähän pelkäsinkin. Kiitos kuitenkin tiedosta.
Re: Alfa 147 lämppärin valot
Vähän myöhään huomasin tämän, mutta laitetaan nyt kuitenkin.
Soitinta ei tarvitse irroittaa. Ainoastaan muki/korttilokerot. Lähtee vetämällä.
Sen jälkeen saatkin lämppäripanelin kuusioruuvit auki.
Muistelen että paneliin tulevaa töpseliä ei kannattanut irroittaa, vaikka se helposti käykin ja lamppuja olisi paljon mukavampaa vaihdella pöydällä.
Taisi vaatia sen jälkeen jotain akunkaapeli irroittelua ja virrat päälle/pois kertaa x?
Muuten alkoi matkamittari vilkkumaan...
Sellainen muistikuva vaan että mulle ois käynyt niin ekalla kerralla...
Alkuperäiset polttimot on juotettu muovikantoihin, mutta ne voi korvata ihan perinteisillä polttimokannoilla joihin saat sitten vaihdettua lamppua tarpeen niin vaatiessa.
Muistelen että itse otin ne silloin jostain vanhasta Fiat Tipon mittaristosta.
Tulipa silloin räpsittyä pari kuvaakin, ja ne löytyivät vielä laatikon pohjalla olevasta vanhasta puhelimesta.
Soitinta ei tarvitse irroittaa. Ainoastaan muki/korttilokerot. Lähtee vetämällä.
Sen jälkeen saatkin lämppäripanelin kuusioruuvit auki.
Muistelen että paneliin tulevaa töpseliä ei kannattanut irroittaa, vaikka se helposti käykin ja lamppuja olisi paljon mukavampaa vaihdella pöydällä.
Taisi vaatia sen jälkeen jotain akunkaapeli irroittelua ja virrat päälle/pois kertaa x?
Muuten alkoi matkamittari vilkkumaan...
Sellainen muistikuva vaan että mulle ois käynyt niin ekalla kerralla...
Alkuperäiset polttimot on juotettu muovikantoihin, mutta ne voi korvata ihan perinteisillä polttimokannoilla joihin saat sitten vaihdettua lamppua tarpeen niin vaatiessa.
Muistelen että itse otin ne silloin jostain vanhasta Fiat Tipon mittaristosta.
Tulipa silloin räpsittyä pari kuvaakin, ja ne löytyivät vielä laatikon pohjalla olevasta vanhasta puhelimesta.

- Liitteet
-
- 09112009213.jpg
- (77.77 KiB) Tiedosto ladattu 875 kertaa
-
- 09112009214.jpg
- (92.09 KiB) Tiedosto ladattu 875 kertaa
Re: Alfa 147 lämppärin valot
Avot! Kiitokset, tämä helpottaa hommaa huimasti!
ts
ts
Re: Alfa 147 lämppärin valot
Moi..enpä saanut irti, vaikka kuinka nyhjyttelin ja vääntelin. Tuntui olevan aika tanakasti kiinni jollain klipseillä tms. Etulevy kyllä lähti kivuttomasti. Eli löytyiskö lisävinkkiä?Pele kirjoitti:Vähän myöhään huomasin tämän, mutta laitetaan nyt kuitenkin.
Soitinta ei tarvitse irroittaa. Ainoastaan muki/korttilokerot. Lähtee vetämällä.
Sen jälkeen saatkin lämppäripanelin kuusioruuvit auki.
Muistelen että paneliin tulevaa töpseliä ei kannattanut irroittaa, vaikka se helposti käykin ja lamppuja olisi paljon mukavampaa vaihdella pöydällä.
Taisi vaatia sen jälkeen jotain akunkaapeli irroittelua ja virrat päälle/pois kertaa x?
Muuten alkoi matkamittari vilkkumaan...
Sellainen muistikuva vaan että mulle ois käynyt niin ekalla kerralla...
Alkuperäiset polttimot on juotettu muovikantoihin, mutta ne voi korvata ihan perinteisillä polttimokannoilla joihin saat sitten vaihdettua lamppua tarpeen niin vaatiessa.
Muistelen että itse otin ne silloin jostain vanhasta Fiat Tipon mittaristosta.
Tulipa silloin räpsittyä pari kuvaakin, ja ne löytyivät vielä laatikon pohjalla olevasta vanhasta puhelimesta.
Re: Alfa 147 lämppärin valot
Ilman radion irrotusta on laatikon poistaminen aika haastavaa. Radio pois em. Blaukkarin irrotuskoukuilla, niin saa käden laatikoston taakse, jolloin nykäisemällä se irtoaa helposti. Johtoliittimet voi irrottaa, kunhan virrat on pois kytketty tai akun kenkä irti.
Re: Alfa 147 lämppärin valot
Joo sellaiset klipsithän sen pitää paikoillaan. En sitten tiedä, onko tuossa meidän autossa ne jotenkin löysemmät, mutta olen kyllä pärjännyt ilman radion irroitusta.tsorm kirjoitti:Moi..enpä saanut irti, vaikka kuinka nyhjyttelin ja vääntelin. Tuntui olevan aika tanakasti kiinni jollain klipseillä tms. Etulevy kyllä lähti kivuttomasti. Eli löytyiskö lisävinkkiä?Pele kirjoitti:Vähän myöhään huomasin tämän, mutta laitetaan nyt kuitenkin.
Soitinta ei tarvitse irroittaa. Ainoastaan muki/korttilokerot. Lähtee vetämällä.
Sen jälkeen saatkin lämppäripanelin kuusioruuvit auki.
Muistelen että paneliin tulevaa töpseliä ei kannattanut irroittaa, vaikka se helposti käykin ja lamppuja olisi paljon mukavampaa vaihdella pöydällä.
Taisi vaatia sen jälkeen jotain akunkaapeli irroittelua ja virrat päälle/pois kertaa x?
Muuten alkoi matkamittari vilkkumaan...
Sellainen muistikuva vaan että mulle ois käynyt niin ekalla kerralla...
Alkuperäiset polttimot on juotettu muovikantoihin, mutta ne voi korvata ihan perinteisillä polttimokannoilla joihin saat sitten vaihdettua lamppua tarpeen niin vaatiessa.
Muistelen että itse otin ne silloin jostain vanhasta Fiat Tipon mittaristosta.
Tulipa silloin räpsittyä pari kuvaakin, ja ne löytyivät vielä laatikon pohjalla olevasta vanhasta puhelimesta.
Toki, eihän sekään paha ole irroittaa. Jos ei aitoja radion irroitustyökaluja ole, niin saa ne lukitukset auki vaikkapa sopivan kokoisilla ruuvareillakin.
Pelkkä virran poiskytkentä ei riitä. Mulla ei ollut virta päällä silloin kun irroitin liittimen, ja silti alkoi vilkuttamaan. Eli jos haluaa panelin irroittaa, niin suosittelen varmuudeksi avaamaan myös ennen sitä akun kengän.seppo kirjoitti:Ilman radion irrotusta on laatikon poistaminen aika haastavaa. Radio pois em. Blaukkarin irrotuskoukuilla, niin saa käden laatikoston taakse, jolloin nykäisemällä se irtoaa helposti. Johtoliittimet voi irrottaa, kunhan virrat on pois kytketty tai akun kenkä irti.