Alfa 147 lämppärin valot

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tsorm
Car(s): Alfa 156/ 2,5 V6 /2011

Alfa 147 lämppärin valot

Viesti Kirjoittaja tsorm »

Heips...
Iltojen pimetessä tuli huomattua, ettei pikku-alfan lämmityssäätimissä ole valoja. Sulake on ehjä, takalasin lämppärin ja ilmastoinnin valot toimii. Mikähän olisi paras taktiikka lähteä purkamaan paneelia? Yläkautta purettavaa on aika paljon, pääseekö käsiksi alakautta?

timo

jmi
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Alfa 147 lämppärin valot

Viesti Kirjoittaja jmi »

Muistaakseni piti purkaa soitin ja ne yläpuolella olevat lokerot pois, jotta saa lämppärinkehyksen pois.

tsorm

Ok, tätä vähän pelkäsinkin. Kiitos kuitenkin tiedosta.

Pele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Vähän myöhään huomasin tämän, mutta laitetaan nyt kuitenkin.
Soitinta ei tarvitse irroittaa. Ainoastaan muki/korttilokerot. Lähtee vetämällä.
Sen jälkeen saatkin lämppäripanelin kuusioruuvit auki.
Muistelen että paneliin tulevaa töpseliä ei kannattanut irroittaa, vaikka se helposti käykin ja lamppuja olisi paljon mukavampaa vaihdella pöydällä.
Taisi vaatia sen jälkeen jotain akunkaapeli irroittelua ja virrat päälle/pois kertaa x?
Muuten alkoi matkamittari vilkkumaan...
Sellainen muistikuva vaan että mulle ois käynyt niin ekalla kerralla...
Alkuperäiset polttimot on juotettu muovikantoihin, mutta ne voi korvata ihan perinteisillä polttimokannoilla joihin saat sitten vaihdettua lamppua tarpeen niin vaatiessa.
Muistelen että itse otin ne silloin jostain vanhasta Fiat Tipon mittaristosta.

Tulipa silloin räpsittyä pari kuvaakin, ja ne löytyivät vielä laatikon pohjalla olevasta vanhasta puhelimesta. :)
Liitteet
09112009213.jpg
(77.77 KiB) Tiedosto ladattu 875 kertaa
09112009214.jpg
(92.09 KiB) Tiedosto ladattu 875 kertaa

tsorm

Avot! Kiitokset, tämä helpottaa hommaa huimasti!

ts

tsorm

Pele kirjoitti:Vähän myöhään huomasin tämän, mutta laitetaan nyt kuitenkin.
Soitinta ei tarvitse irroittaa. Ainoastaan muki/korttilokerot. Lähtee vetämällä.
Muistelen että paneliin tulevaa töpseliä ei kannattanut irroittaa, vaikka se helposti käykin ja lamppuja olisi paljon mukavampaa vaihdella pöydällä.
Taisi vaatia sen jälkeen jotain akunkaapeli irroittelua ja virrat päälle/pois kertaa x?
Alkuperäiset polttimot on juotettu muovikantoihin, mutta ne voi korvata ihan perinteisillä polttimokannoilla joihin saat sitten vaihdettua lamppua tarpeen niin vaatiessa.

Tulipa silloin räpsittyä pari kuvaakin, ja ne löytyivät vielä laatikon pohjalla olevasta vanhasta puhelimesta. :)
Moi..enpä saanut irti, vaikka kuinka nyhjyttelin ja vääntelin. Tuntui olevan aika tanakasti kiinni jollain klipseillä tms. Etulevy kyllä lähti kivuttomasti. Eli löytyiskö lisävinkkiä?

seppo

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ilman radion irrotusta on laatikon poistaminen aika haastavaa. Radio pois em. Blaukkarin irrotuskoukuilla, niin saa käden laatikoston taakse, jolloin nykäisemällä se irtoaa helposti. Johtoliittimet voi irrottaa, kunhan virrat on pois kytketty tai akun kenkä irti.

Pele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

tsorm kirjoitti:
Pele kirjoitti:Vähän myöhään huomasin tämän, mutta laitetaan nyt kuitenkin.

Moi..enpä saanut irti, vaikka kuinka nyhjyttelin ja vääntelin. Tuntui olevan aika tanakasti kiinni jollain klipseillä tms. Etulevy kyllä lähti kivuttomasti. Eli löytyiskö lisävinkkiä?
Joo sellaiset klipsithän sen pitää paikoillaan. En sitten tiedä, onko tuossa meidän autossa ne jotenkin löysemmät, mutta olen kyllä pärjännyt ilman radion irroitusta.
Toki, eihän sekään paha ole irroittaa. Jos ei aitoja radion irroitustyökaluja ole, niin saa ne lukitukset auki vaikkapa sopivan kokoisilla ruuvareillakin.
seppo kirjoitti:Ilman radion irrotusta on laatikon poistaminen aika haastavaa. Radio pois em. Blaukkarin irrotuskoukuilla, niin saa käden laatikoston taakse, jolloin nykäisemällä se irtoaa helposti. Johtoliittimet voi irrottaa, kunhan virrat on pois kytketty tai akun kenkä irti.
Pelkkä virran poiskytkentä ei riitä. Mulla ei ollut virta päällä silloin kun irroitin liittimen, ja silti alkoi vilkuttamaan. Eli jos haluaa panelin irroittaa, niin suosittelen varmuudeksi avaamaan myös ennen sitä akun kengän.

Vastaa Viestiin