Sähköautoilujorinaa

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Sähköautoilujorinaa

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

Bio-polttoaineissa ainakin itse olen havainnut tapahtuvan nesteiden erottumista niin E bensuiineissä kuin bio dieseleissä. Nykyaikaiset hienot sumutus ohjelmat kärsii varmaan pahoista käyntihäiriöistä, jos kuluttajalle ei ole tietoa lisäaineista.

Aurinkopaneeleita ja tuulivoimaloita on tarjolla yksityis käyttöön. Eihän niitä asuntoyhtiön omistamalle tontille tietenkään saa asentaa omin päin. Pitäis ottaa selvää ja keskustella asiasta isänntien kanssa. Kilpailuttamalla sain nollapäästö sähkösopimuksen edullisesti. Jonka lisäksi aurinkopaneelisetti vähentäis 10% laskusta ja varaimen(Asuntokohtainen) kanssa jopa 80% laskusta. Toimis varmaan sähköauton latauksen suhteen, vaikka akuista ei taloussähköä otetakkaan. 8)
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Sähköautoilujorinaa

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mikä on nykyaikainen?
Itse en ole pahaa sanaa kuullut kummankaan bionaftasta (ST1 ja Neste) ainakaan; keneltäkään. Tuntuu kuluttavan kumpaakin vähemmän ko ei-bioversiota ainakin tuo vanhus ('01 JTD).

Likaista sähköä sieltä seinästä tulee, jos lähin voimala on hiilivoimala. Tämän vuoksi itse maksan sähköyhtiölle suoraan aurinkopaneelista vuokraa (!) ja otan halvinta mahdollista (ydin/vesivoima) sähköä.

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Sähköautoilujorinaa

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

Aquatica kirjoitti:^
Mikä on nykyaikainen?
Itse en ole pahaa sanaa kuullut kummankaan bionaftasta (ST1 ja Neste) ainakaan; keneltäkään. Tuntuu kuluttavan kumpaakin vähemmän ko ei-bioversiota ainakin tuo vanhus ('01 JTD).

Likaista sähköä sieltä seinästä tulee, jos lähin voimala on hiilivoimala. Tämän vuoksi itse maksan sähköyhtiölle suoraan aurinkopaneelista vuokraa (!) ja otan halvinta mahdollista (ydin/vesivoima) sähköä.

Katalysaattorilla ja hiukkassuodattimella varustettujen autojen moottorit vaatii puhdistusta määräajoin toimiakseen taloudellisesti siinö missä automatiikka hoitaa pönttöjen tyhjennyksen. Kausisäilytykseen seospolttoaineet olleet aina huonoja.

Itse ajattelin kehittyvää tekniikkaa, että otan osaan kannattamalla sähkösopimuksella tuulivoimaa. Aurinkopaneelit laittaisin oman talouden tukemiseen, kun kotimaiset on edullisia ja tehokkaita.
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Sähköautoilujorinaa

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kausisäilytys on tietysti oma asiansa. Mutta mitä ihmeen tekemistä DPFllä ja seosnaftalla on? Tukkoon se menee ihan yhtälailla "tavallisella" naftalla.
Minä taas en halua tukea epämääräistä ja huijaamalla tuotettua tuulivoimaa (se S-ryhmän tuulivoimasäätö mm)...
Ja vuokrattu aurinkopaneeli myös tuottaa sähköä ja se tuotto vähennetään sähkölaskusta.

Vastaa Viestiin