GT?
Valvoja: Moderators
GT?
Nyt iski autokuume. Ongelmana on se, että kuumeen on aiheuttanut tuo järjetön kulkupeli, Alfa GT.
Toisaalta, farmari-Alfa olisi fiksumpi veto. Mutta siinä joutuisi odottelemaan 159:n saapumista, joka tapahtunee joskus vuoden päästä, jos silloinkaan.
Mikä avuksi? Jos hankin GT:n nyt ja vaihdan sen farkkuun joskus puolentoista vuoden kuluttua, tulee finanssipuolella takkiin niin että tuntuu.
Pitäsikö olla luopio ja ottaa turvallisempi Sportback/A4 Avant saman tien vai laittaa aivot narikkaan, pysyä uskollisena, ruodussa ja marssia kiltisti Deltaan?
Toisaalta, farmari-Alfa olisi fiksumpi veto. Mutta siinä joutuisi odottelemaan 159:n saapumista, joka tapahtunee joskus vuoden päästä, jos silloinkaan.
Mikä avuksi? Jos hankin GT:n nyt ja vaihdan sen farkkuun joskus puolentoista vuoden kuluttua, tulee finanssipuolella takkiin niin että tuntuu.
Pitäsikö olla luopio ja ottaa turvallisempi Sportback/A4 Avant saman tien vai laittaa aivot narikkaan, pysyä uskollisena, ruodussa ja marssia kiltisti Deltaan?
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: GT?
Ota vaan se GT ja soittele mulle sitten puolentoista vuoden päästä kun meinaat luopua siitä..tzrp kirjoitti:Mikä avuksi? Jos hankin GT:n nyt ja vaihdan sen farkkuun joskus puolentoista vuoden kuluttua, tulee finanssipuolella takkiin niin että tuntuu.

156 2.0 TS ['98]
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 23 Tammi 2005, 16:04
- Paikkakunta: -Porvoo-
Re: GT?
Olikos tossa muka joku kysymys piilotettuna...häh,???tzrp kirjoitti:Nyt iski autokuume. Ongelmana on se, että kuumeen on aiheuttanut tuo järjetön kulkupeli, Alfa GT.
Toisaalta, farmari-Alfa olisi fiksumpi veto. Mutta siinä joutuisi odottelemaan 159:n saapumista, joka tapahtunee joskus vuoden päästä, jos silloinkaan.
Mikä avuksi? Jos hankin GT:n nyt ja vaihdan sen farkkuun joskus puolentoista vuoden kuluttua, tulee finanssipuolella takkiin niin että tuntuu.
Pitäsikö olla luopio ja ottaa turvallisempi Sportback/A4 Avant saman tien vai laittaa aivot narikkaan, pysyä uskollisena, ruodussa ja marssia kiltisti Deltaan?
GT!!!
Mennään sit Porvoon mitalla...täysii!
- Kustaa
- Viestit: 96
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
- Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: GT?
Aivot narikkaan, tunne ratkaisee, myös perheasioissa, vauvat tykkää läheisyydestä, vaunut/kärryt kotiin ja isi kantaa kantojutskassa rinnan päällä. Ei kai farmaria muuhun tarvi? Koirat voi juosta ja hirvisaalis siirretään traktorilla/Hiluxilla.tzrp kirjoitti:Pitäsikö olla luopio ja ottaa turvallisempi Sportback/A4 Avant saman tien vai laittaa aivot narikkaan, pysyä uskollisena, ruodussa ja marssia kiltisti Deltaan?
Hanki GT!
No niin - näyttää siltä, että raati on yksimielinen...
Tiedossani on, että GT on tökerösti ylihinnoiteltu Suomessa, kun vertaa esimerkiksi espanjalaiseen hinnoitteluun; tämä siis suhteessa muuhun merkin mallistoon, vaikkapa juuri 2-litraiseen 156:een.
Tuo muutaman mainitsema saksan-vaihtoehto; miten se kannatttaa? Kyllähän siihen päälle lätkäistään sellainen autovero, ettei se oikein houkuttele. Saksassa tietysti autot värustellaan hieman paremmin, mutta on tuossa perus-GT:ssäkin jonkinlainen perusvarustelu ihan kohdallaan.
Eli hinta-arvio: hyvä 10tkm ajettu GT 2.0 Saksasta 25.000€ + Autoverot noin kolmannes (n. 9000€) plus hakukustannukset 1000€, eli päästään lukemaan 35t€, joka kuitenkin on käytetystä autosta melkoinen summa. Toisaalta, viisi tonnia vähemmän kuin uusi Suomesta.
Vaikeaa on...
Tiedossani on, että GT on tökerösti ylihinnoiteltu Suomessa, kun vertaa esimerkiksi espanjalaiseen hinnoitteluun; tämä siis suhteessa muuhun merkin mallistoon, vaikkapa juuri 2-litraiseen 156:een.
Tuo muutaman mainitsema saksan-vaihtoehto; miten se kannatttaa? Kyllähän siihen päälle lätkäistään sellainen autovero, ettei se oikein houkuttele. Saksassa tietysti autot värustellaan hieman paremmin, mutta on tuossa perus-GT:ssäkin jonkinlainen perusvarustelu ihan kohdallaan.
Eli hinta-arvio: hyvä 10tkm ajettu GT 2.0 Saksasta 25.000€ + Autoverot noin kolmannes (n. 9000€) plus hakukustannukset 1000€, eli päästään lukemaan 35t€, joka kuitenkin on käytetystä autosta melkoinen summa. Toisaalta, viisi tonnia vähemmän kuin uusi Suomesta.
Vaikeaa on...
Mikä järki, miten se Alfan ostoon liittyyalfista kirjoitti:Järki mukaan ja GT Saksasta!

Ei mutta, hommaa se GT ja unohda Saksan tekeleet.
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
Tuossa on linkki tullin sivulle jossa on jo verotettujen autojen tietoja. En noin äkkikatsomalla nähnyt yhtään GT:tä mutta saa niistä jotain hajua varmaan.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Samaa mieltä, mutta taidan olla jäävi...Cuore Sportivo kirjoitti:GT ei sytytä läheskään yhtä paljon kuin GTV.
Toisaalta GT:n viimeistelyn laatu on GTV:hen verrattuna toiselta planeetalta, samoin käytännöllisyys (tavaratila, takatilat, autoon kulkeminen jne.). Se on sitten jokaisen oma asia paljonko noille laittaa painoarvoa.
- Epäkelpokeräilijä -
Mun silmääni miellyttää enempi tuo GT. Varsinkin takapää on maukas. Tosin, jos käydään kritisoimaan Giugiaron linjoja, niin joku voisi löytää vähäsen Astraa tuosta sivuprofiilista. Se on kai tuo auton korkeus.
Kuten mainittu, tuossa näyttää olevan kunnon takaboksi, ja takapenkillekin mahtuu jotenkuten. Ei tosin varsinainen perheauto.
Ei tuossa olisi kahta sanaa, jos vain hinnan saisi kohdalleen. Myös jälleenmyyntiarvon putoaminen huolestuttaa.
Kuten mainittu, tuossa näyttää olevan kunnon takaboksi, ja takapenkillekin mahtuu jotenkuten. Ei tosin varsinainen perheauto.
Ei tuossa olisi kahta sanaa, jos vain hinnan saisi kohdalleen. Myös jälleenmyyntiarvon putoaminen huolestuttaa.
Niinpä tietysti, Bertone. Itse asiassa sehän tuli varmaan mieleen tuo Astra siitä - tarkoitin siis edellisen sukupolven coupe-Astraa - että saman firman käsialaa ovat. Mutta tuo huomio sikseen - ei GT:llä ole paskaakaan tekemistä Astran kanssa...
Miten muuten perustelet sen, että GT olisi modernimpi kuin Brera? Eikös GT perustu 156:een - sehän on jo vanhaa tekoa (tosin hyväksi todettua).
Miten muuten perustelet sen, että GT olisi modernimpi kuin Brera? Eikös GT perustu 156:een - sehän on jo vanhaa tekoa (tosin hyväksi todettua).
GTV on ehdottomasti eksoottisemman näköinen, ei ehkä varsinaisesti klassisen kaunis. GT lähestyy enemmän, liikaakin valtavirtaa, hieno toki sekin.Cuore Sportivo kirjoitti:Osta GTV.
GT ei sytytä läheskään yhtä paljon kuin GTV.
Toisinaan tuntuu paineita uudemman ,siis etuvetoauton hankintaan. Kun asiaa miettii, niin GTV tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. 3.0 V6-malleja ei tunnu Suomessa olevan tarjolla. Liekö 2.0 Turbo liian eksoottinen. Ainankin Areffin viime lehdessä viitattiin yhden yksilön ongelmiin. Tuskin maltan odottaa seuraavaa lehteä.
ei, tarkoitin vanhaa GTV:ta!tzrp kirjoitti:Niinpä tietysti, Bertone. Itse asiassa sehän tuli varmaan mieleen tuo Astra siitä - tarkoitin siis edellisen sukupolven coupe-Astraa - että saman firman käsialaa ovat. Mutta tuo huomio sikseen - ei GT:llä ole paskaakaan tekemistä Astran kanssa...
Miten muuten perustelet sen, että GT olisi modernimpi kuin Brera? Eikös GT perustu 156:een - sehän on jo vanhaa tekoa (tosin hyväksi todettua).

- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos DA ei suoraan mieltä lämmitä, auton haluaa heti, ja vielä nahkapenkkeineen vanteineen ja 5k euroa uutta halvempana niin on siinä jokunen argumentti. Kun itselleen ostaa auton missä on vielä tehdastakuuta niin riskikään ei ole ihan mahdoton.tzrp kirjoitti:Tuo muutaman mainitsema saksan-vaihtoehto; miten se kannatttaa?
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Taas sama vanha kysymys; toimiikohan se takuu myös täällä Suomessa ? Kuinkahan pitkä tehdastakuu Alfalle annetaan Saksassa ?Rolle kirjoitti:Jos DA ei suoraan mieltä lämmitä, auton haluaa heti, ja vielä nahkapenkkeineen vanteineen ja 5k euroa uutta halvempana niin on siinä jokunen argumentti. Kun itselleen ostaa auton missä on vielä tehdastakuuta niin riskikään ei ole ihan mahdoton.
No Turussa taitaa olla jonkinlainen keskittymä sitten tai ainakin bongasin peräti kolme GT:tä hyvin pienen ajan sisällä suunnistaessani kohti Siljan/Vikingin huvipursisatamaa. Tai sit Alfan omistajat vain tykkäävät yleisemminkin venematkailustaMirafiori kirjoitti:pari kpl olen nahnyt liikenteessa
varmaan niita myydaan sellainen muutama kpl/kk

- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: GT?
Järkevyys ja järjettömyys on niin suhteellista. Itselläkin on käynyt mielessä GT:n tuominen Saksasta v. 2006 ja minulla taas perusteena mallin ostamisella voisi olla juuri siirtyminen järkevämpään ja perhelliselle paremmin sopivaan autoon.tzrp kirjoitti:Nyt iski autokuume. Ongelmana on se, että kuumeen on aiheuttanut tuo järjetön kulkupeli, Alfa GT.

Selvittelin hiukan GT:hen liittyviä juttuja ja alla muutamia tähän keskusteluun liittyviä kommentteja:
GT:n rekisteröinnit Suomessa: muistaakseni v. 2004 rekisteröintitilaston mukaan viime vuoden puolella ehdittiin rekisteröidä 8 kpl GT:tä. (täytyy varmistaa luku myöhemmin kotona)
GT:n hinnat Suomessa ja muualla: Vertailin hieman GT:n ja muutamien kilpailijoiden sekä parin muun Alfan ja GT:n välisiä hinnaneroja Suomessa, Saksassa ja Englannissa. Joissakin malleissa on melko suuria eroja eri maiden hintojen välillä. Esim. Audi TT on Suomessa erittäin kallis Saksaan ja Englantiin verrattuna. GT:n hinta on aika hyvin linjassaan muutamiin kilpailijoihin verrattuna, mutta esim. samalla koneella varustettuun 156:seen verrattuna GT 2.0 on Suomessa hieman kalliihko. Ero ei kuitenkaan ole dramaattinen. Voisin vaikka myöhemmin pukata nettiin taulukon jonka tein hintaeroista. Homma ei nyt onnistu tältä työkoneelta.
GT:n varustelutaso Suomessa ja muualla: Pikaisen tutkimisen perusteella Suomen GT 2.0:n varustelutaso näyttäisi vastaavan Saksan halvempaa Progression varustelua lisättynä Winterpaketilla. Saksan varustelutasoon, hintoihin yms. voi tutustua oheisessa linkissä:
http://www.alfaromeo.de/ALFAROMEO_GERMA ... 022005.zip
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Samaa mieltä suhteellisuuden kanssa. Ajatus GT:hen siirtymiseen jollain aikavälillä perustuu itselläni juuri "järkevämpään" autoon vaihtamisella. Iltasanomia lainatakseni GT on "urheilullisuuden ja käytännöllisyyden yhdistelmää arvostavalle". Kaikenkaikkiaan, toiset ostaa järjellä ja toiset tunteella.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Alfa GT hintavertailu
Tuossa aiemmassa viestissäni mainitsemani Alfa GT-hintavertailutaulukko löytyy nyt alla mainitusta paikasta:
http://www.pertti.com/Alfa%20GT%20hinta ... 005-01.htm
Siinä on hiukan vertailtu Alfa GT 2.0:n ja kilpailijoiden hintoja Suomessa, Saksassa ja Englannissa. Taulukon alapuolella on hieman selitetty sarakkeiden merkityksiä.
http://www.pertti.com/Alfa%20GT%20hinta ... 005-01.htm
Siinä on hiukan vertailtu Alfa GT 2.0:n ja kilpailijoiden hintoja Suomessa, Saksassa ja Englannissa. Taulukon alapuolella on hieman selitetty sarakkeiden merkityksiä.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
No sen tuosta pystyy lukemaan, että BMW:n halvin coupe ja esim Celica on otettu GT:n hinnan mittatikuksi. GT:n hinta on kaikissa maissa n.5% nipussa niihin verrattuna.
Onko se sitten hyvä vertailukohta... mielestäni ei koska senkin näkee, kuinka ylihintaisia bemut, meset ja coupet suomessa ovat.
Otitko huomioon varustetasojen erot kaikissa vertailuautoissa? Suomessahan myydään karvalakkimallia ja lisävarusteita kovaan hintaan, verotussyistä?
Onko se sitten hyvä vertailukohta... mielestäni ei koska senkin näkee, kuinka ylihintaisia bemut, meset ja coupet suomessa ovat.
Otitko huomioon varustetasojen erot kaikissa vertailuautoissa? Suomessahan myydään karvalakkimallia ja lisävarusteita kovaan hintaan, verotussyistä?
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Tuo on yksi havainto taulukkojen perusteella. Muitakin mielenkiintoisia havaintoja sieltä on minusta löydettävissä. Palaan kenties tähän asiaan joskus paremmalla ajalla.alfista kirjoitti:No sen tuosta pystyy lukemaan, että BMW:n halvin coupe ja esim Celica on otettu GT:n hinnan mittatikuksi. GT:n hinta on kaikissa maissa n.5% nipussa niihin verrattuna.
Eikö sekin ole mielenkiintoinen havainto, jos huomataan joitain muita merkkejä ylihintaisiksi? Taulukko on alkujaan tehty vain omaksi ilokseni kun halusin hieman vertailla Alfa GT:n hintoja joihin kilpailijoihinsa. Taulukossa on ne mallit, jotka tuli mieleen GT:n kilpailijoina. Mallit on valittu täysin subjektiivisesti ja alunperin ei ole ollutkaan mitään aikomusta julkaista taulukkoa. Pistinpä sen vaan huvikseni nettiin, jos aihe jotakuta vaikka kiinnostaisi ja joku jopa jotain pystyisi saamaan vertailusta irti.alfista kirjoitti:Onko se sitten hyvä vertailukohta... mielestäni ei koska senkin näkee, kuinka ylihintaisia bemut, meset ja coupet suomessa ovat.
Varustelueroja ei ole otettu huomioon (kuten taulukossa totesinkin). Eroja varmastikin on tosin esim Alfa GT:n kohdalla Saksan ja Suomen varustelutasot ovat hyvin lähellä toisiaan.alfista kirjoitti:Otitko huomioon varustetasojen erot kaikissa vertailuautoissa? Suomessahan myydään karvalakkimallia ja lisävarusteita kovaan hintaan, verotussyistä?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Kiitoksia Alfan täyteläisen luonteen, riittää "perusmalleissakin" pureskeltavaa pitkäksi toviksi.tzrp kirjoitti:Ihan perusmalli, mutta siinäkin kyllä riittää sulattelemista.

Onko ketään muu kanssa-alfisti huomannut kulkuneuvonsa nostavan hymynkareen suunpieleen kuukaudesta ja vuodesta toiseen, kun pitää lähteä aamulla duuniin tai reissun päälle?

156 2.0 TS ['98]
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Erinomaista toimintaa!
Erinomaista toimintaa! Kohta palstalaisilla on myös käytännön kokemuksia GT:stä. Hienoa!tzrp kirjoitti:No niin;
nyt on GT-kaupat tehty. Auton pitäisi saapua joskus lähitulevaisuudessa. Odottavan aika on pitkä, mutta levollinen.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;