Onko tietoa mitä kilometrimääriä etupyörän laakerit kestävät normisti Alfoissa, vm.05-> ?
`Lähihuoltikselta´ tuli vaan vinoilua, että hyvä jos tuo toimittamani laakeri vuoden kestää, vaikka se oli erään Alfa-pajan toimittama osa..
Kun toiselle puolelle tulikin sitten skf:n laakeri, 100 euroa kalliimpi ! `Mutta tämä kun on maailman paras´. Varmaan.
Etupyörän laakerit
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Etupyörän laakerit
159:n SKF kesti 2 vuotta ~60tkm edessä....
Takana mennään jo 3 vuotta (kilomterejä en muista, mutta enemmän kuin 60tkm )
Takana mennään jo 3 vuotta (kilomterejä en muista, mutta enemmän kuin 60tkm )
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Etupyörän laakerit
Kyllä asennuksessa sössitään jos laakeri ei kestä 100tkm ja toki autoissa ja laakereissa on eroa.
Rouvan autoon vaihdoin ekan etupyörän laakerin 350tkm, muut onkin sitten vielä orkkista 385tkm jälkeenkin, kuten myös kaikki alustan nivelet ja puslatkin (pl yksi raidetangon pää). Vakaajan kumit kireät kuin uutena, edelleen.
Auto on isompi tila-auto 7 hengelle, made in Taiwan ja laakerit made By koyo.
Vaikka Alfisti olenkin niin tavarassa on eroa
ps. SKF paketissa ja leimalla myydään myös Kiinan ja Afrikan kuraa, osaa ei pysty edes SKF tunnistamaan piraatiksi ulkoa käsin...
Rouvan autoon vaihdoin ekan etupyörän laakerin 350tkm, muut onkin sitten vielä orkkista 385tkm jälkeenkin, kuten myös kaikki alustan nivelet ja puslatkin (pl yksi raidetangon pää). Vakaajan kumit kireät kuin uutena, edelleen.
Auto on isompi tila-auto 7 hengelle, made in Taiwan ja laakerit made By koyo.
Vaikka Alfisti olenkin niin tavarassa on eroa
ps. SKF paketissa ja leimalla myydään myös Kiinan ja Afrikan kuraa, osaa ei pysty edes SKF tunnistamaan piraatiksi ulkoa käsin...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Etupyörän laakerit
Näin on, ja epäilen että tuo meikäläisen oli sellainen. Asennus on kuitenkin sen verran helppo urakka 159:ssä ettei siinä oikeen voi mokata.gtvaj kirjoitti:
ps. SKF paketissa ja leimalla myydään myös Kiinan ja Afrikan kuraa, osaa ei pysty edes SKF tunnistamaan piraatiksi ulkoa käsin...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Etupyörän laakerit
Ihan sama mikä merkki siinä laakerissa on, tuuripeliä onko kuraa vai kunnollista. En tiedä onko kaikki ees piraatteja vai vaan jostain lipsahtanutta kuraa. Just kuulin yhestä merkkilaakerista joka oli väljä jo uutena, vaikka oikeaoppisesti asennettiin prässillä ja taustatuella.
Ainoa mihin voisi edes teoriassa luottaa on merkkiosana myyty laakeri eli valmistajan paketissa. No joku erikois laakeriliike voi oikeasti tietää mitä myy, mutta varaosaliike/tukkuri niin en juuri luottaisi että kalliimpi olisi oikeasti hyvä. On ehkä ollut silloin kun listat on tehty muutama vuosi sitten.
nimim. pari Timkenin laakeria vaihtaneena, jotka molemmat kesti n. 500km.
Ainoa mihin voisi edes teoriassa luottaa on merkkiosana myyty laakeri eli valmistajan paketissa. No joku erikois laakeriliike voi oikeasti tietää mitä myy, mutta varaosaliike/tukkuri niin en juuri luottaisi että kalliimpi olisi oikeasti hyvä. On ehkä ollut silloin kun listat on tehty muutama vuosi sitten.
nimim. pari Timkenin laakeria vaihtaneena, jotka molemmat kesti n. 500km.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Etupyörän laakerit
Itse ostin BTA-merkkisen (irakilainen traktorivalmistaja tms) halpislaakerin 156:een eteen.
On se jo 40tkm kestänyt, vaikka alusta asti hieman äänekäs ollutkin (odotus on, että tuo ei kestä mitään).
Alkuperäisillä mentiin kuitenkin 220tkm, mikä on aika OK. Laakerin asennuksessa voi sössiä, jolla se tapetaan 10tkm:ssä.
On se jo 40tkm kestänyt, vaikka alusta asti hieman äänekäs ollutkin (odotus on, että tuo ei kestä mitään).
Alkuperäisillä mentiin kuitenkin 220tkm, mikä on aika OK. Laakerin asennuksessa voi sössiä, jolla se tapetaan 10tkm:ssä.