Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Sydäntä lähinnä bensa berlina, mutta aina ei käytännöntodellisuus ole ollut sydämen puolella, eikä varmaan tule olemaan aina jatkossakaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Sedan, lähes poikkeuksetta kauniimpi, puhtaampi, aerodynaamisempi, jäykempi ja hiljaisempi. Ja kyllä kipinäsytkän ylärekisterissä on sitä jotakin, vaikka ahtamalla (ja etenkin etanolilla) saadaan asioita tapahtumaan kivasti alhaisillakin kierroksilla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Omistan kaksi autoa mallia bensa ja sedan.
Sedan on auton muotoinen auto.
Sedan on auton muotoinen auto.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Vaihtoehtoista puuttuu ainakin 2D / coupé / cabriolet ja miksei myös maasturi / pick-up
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Kai niille kaikille on paikkansa.
Hyvä bensa on parempi kuin huono diesel.
Hyvä diesel on parempi kuin huono bensa.
Sedan on parempi kuin farkku jos ei kuljeta kuin terveisiä.
Farkku on parempi kuin sedan jos rakentaa, remontoi, harrastaa tai lisääntyy.
Minulle mieluisimmat korimallit ovat coupe ja avokas. Sitten ihan oikeassa elämässä tarvitsen farkun tai pienen tila-auton. Mielestäni sedan on se turhin koppa, ei yhtä nätti kuin coupe ja ei yhtä käytännöllinen kuin farkku.
Tapauskohtaisesti silti mennään. Harva coupe on niin hyvän näköinen kuin faceliftaamaton 166.
Hyvä bensa on parempi kuin huono diesel.
Hyvä diesel on parempi kuin huono bensa.
Sedan on parempi kuin farkku jos ei kuljeta kuin terveisiä.
Farkku on parempi kuin sedan jos rakentaa, remontoi, harrastaa tai lisääntyy.
Minulle mieluisimmat korimallit ovat coupe ja avokas. Sitten ihan oikeassa elämässä tarvitsen farkun tai pienen tila-auton. Mielestäni sedan on se turhin koppa, ei yhtä nätti kuin coupe ja ei yhtä käytännöllinen kuin farkku.
Tapauskohtaisesti silti mennään. Harva coupe on niin hyvän näköinen kuin faceliftaamaton 166.
- Epäkelpokeräilijä -
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Minä poikkean massasta. Aina tykännyt "auton muotosista autoista" (sedan) ja tupaöljyn hajusta.
Hatchbakkihan tuosta puuttuu, joka on omalle kohdalleni se käytännöllisyyden ja sopivuuden kulminaatio - kun vaan 156:n moisena ois saanut (147 ei ole sama asia!)
207:ssa tykkäsin siitä, että siinä oli tilaa n. kolmen berlina-156:n verta ja auto oli silti pienehkö. Kaatuvat takapentit ja pysty kontti tekee todella valtavan eron.
"Vielä joskus" kuitenkin hankin sen ison tupaöljymörön, jonkun vanhan märssun tai vastaavan. Siis niitä vehkeitä, jotka savuttaa parin hiilivoimalan verta joka talviaamu kun rykäsee käyntiin
Hatchbakkihan tuosta puuttuu, joka on omalle kohdalleni se käytännöllisyyden ja sopivuuden kulminaatio - kun vaan 156:n moisena ois saanut (147 ei ole sama asia!)
207:ssa tykkäsin siitä, että siinä oli tilaa n. kolmen berlina-156:n verta ja auto oli silti pienehkö. Kaatuvat takapentit ja pysty kontti tekee todella valtavan eron.
"Vielä joskus" kuitenkin hankin sen ison tupaöljymörön, jonkun vanhan märssun tai vastaavan. Siis niitä vehkeitä, jotka savuttaa parin hiilivoimalan verta joka talviaamu kun rykäsee käyntiin
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Luulen että kyseessä on jotenkin käyttökelpoisuuden/tarpeellisuuden alitajuinen ilmentymä, joka tekee omilla verkkokalvoilla kaikenlaiset tavarankuljetuslaitteet aina kauniiksi, kun taas takapenkki on tässä taloudessa täysin turha kapine, joten sellainen ei herätä mitään tunteita, tai siis jos on tilava takapenkki tai pitkä malli niin siitä ei synny mitään positiivisia tunteita. Ei myöskään olemattomasta maavarasta saati maata nuolevista lärpäkkeistä.
Toisaalta takaovista on helpompi pistää tavaraa sisään, ehkä siksikin 4-ovinen on useimmiten 2-ovista nätimpi omaan okulääriin.
Kumma kyllä 5-ovinen luiskaperä monikäyttömalli on sitten taas kaikista rumin vaihtoehto. Ehkä siksi että siitä olisi voitu tehdä kelpo farmari tahi berlina, mutta on sössitty ja yhdistetty molempien huonoimmat puolet.
Omalla listalla kauneusjärjestys nätimmistä rumimpiin:
-Farmari, ei toisaalta oleellista onko 3 vai 5 ovinen. Myös tämän korimallin maasturit mahtuu tähän kategoriaan.
-Pakettiauto
-Avolava
-Berlina
-muskeli/urheilumallin porrasperä
-kansanmallin keskimoottorimalli
-Hatchback
-erilaiset superautot
-pitkäperäiset 5-oviset monikäyttömallit. Myös citymaasturit joissa luiska takapää.
Toisaalta takaovista on helpompi pistää tavaraa sisään, ehkä siksikin 4-ovinen on useimmiten 2-ovista nätimpi omaan okulääriin.
Kumma kyllä 5-ovinen luiskaperä monikäyttömalli on sitten taas kaikista rumin vaihtoehto. Ehkä siksi että siitä olisi voitu tehdä kelpo farmari tahi berlina, mutta on sössitty ja yhdistetty molempien huonoimmat puolet.
Omalla listalla kauneusjärjestys nätimmistä rumimpiin:
-Farmari, ei toisaalta oleellista onko 3 vai 5 ovinen. Myös tämän korimallin maasturit mahtuu tähän kategoriaan.
-Pakettiauto
-Avolava
-Berlina
-muskeli/urheilumallin porrasperä
-kansanmallin keskimoottorimalli
-Hatchback
-erilaiset superautot
-pitkäperäiset 5-oviset monikäyttömallit. Myös citymaasturit joissa luiska takapää.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Sedan, bensa. Varmaan koska
Shakal kirjoitti:
Sedan on auton muotoinen auto.
Noni
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Upee cupee ja tosi nopee se kai lähinnä sydäntä on. Tosin itselle se tekninen kauneus näyttelee suurta osaa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Alfan kyseessä ollen bensaedan tai coupe. Toyotat, Skodat yms sitten oma lukunsa.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Kaikilla paikkansa, mutta jos kerran lähinnä sydäntä niin joku muu: Bensa coupe
Ayrton Senna da Silva forever
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Noista bensa sedan. Bensa coupe, jos olisi ollut valittavissa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Muu : Avoauto ja coupe -- pappamalli ja kartanoauto on jo tylsempiä hyötyajoneuvoja...
2-paikkainen avokas on moottoripyörää vastaava, vapauden tunteen antava ajoneuvo tien päällä.
JT
2-paikkainen avokas on moottoripyörää vastaava, vapauden tunteen antava ajoneuvo tien päällä.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Täältä ei kyllä lohkea tuohon mitään patenttivastausta... Toiset korit toimii tosi nätisti farmarina, eikä coupéna (156 ph1 farmari > GT, 406 farmari > coupé). Merkki voi vaikuttaa (Toyota voi käytöstä riippuen olla niin III Supra kuin Avensis Verso). Alfa on omiaan V6 koneella, PSA:n parhautta on hodarit, bemari kulkee suoralla kutosella.
Fordit kuuluu paaliin mallista ja koneesta riippumatta.
Fordit kuuluu paaliin mallista ja koneesta riippumatta.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Joku muu: Siirtymiseen nelikko SUV, Coupe ajamista varten.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Jaahans, Merkittävä osa foorumilaisista ajaa/haluaisi ajaa bensa sedanilla. Jos olis pressan vaalit, niin toinen kierros kutsuisi. Ääniä kaikenkaikiaan vain 85, mutta kyllä tämä gallupista käy.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mikä näistä sydäntä lähinnä?
Onneksi ei ole vaalit, että lopputuloksena KAIKKI joutuisi menemään enemmistön halujen mukaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.