Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kaikki on mahdollista.
Mutta voi jopa olla että tämän komponentin kohdalla se ei olisi sallittua. Ei suunnittelussa- eikä mestarihitsaaja-remppaajalle.
Mutta voi jopa olla että tämän komponentin kohdalla se ei olisi sallittua. Ei suunnittelussa- eikä mestarihitsaaja-remppaajalle.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Joo
Pyöräntuentaa tai ohjausakseleita ei saa hitsata... Mutta ei se *mahdotonta* ole
Joo
Pyöräntuentaa tai ohjausakseleita ei saa hitsata... Mutta ei se *mahdotonta* ole
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juuri näin, paineilmavinkua ja siihen teriä saa esim. biltemasta. Kannattaa varata kunnon kompura ja kuulosuojaimetm.sa kirjoitti:grunertee kirjoitti:156 V6 jakohihna vaihtumassa, alemmassa-edemmässä rullassa on se tilanne että kuusiokolo on valmiiksi pyöristetty ja jotenkin onnistuttu kuitenkin kiristämään tai sitten jätetty vaihtamatta. Kuusiokolopultissa on "venäläisen jakoavaimen" jälkiä (ainakin yksi ura reunassa), jotain valkoista ainetta kuusiokolon pohjalla. Olisko muita jippoja millä tuollaisen saisi avattua kone paikallaan? Huomenna yrittelemään, melko ahdas paikka siis...
Kunnon painajainen..tää vie jakorempasaa kiistatta eniten aikaa. Jos muu ei auta niin dremel tai vinku lienee paras ratkaisu. Eli kannan hionta kokonaan pois.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
palkus kirjoitti:siis onko pakotiiviste p*skana vai missä sitä pakkelia on?
Tuolta kuvan ympäröimältä alueelta. Itse en ollut tuota paikalla näkemässä.
Saako mistään uutena oven kahvoja takaoveen (ulkopuoli) vai pitääkö suosiolla tyytyä romuttamoista saataviin osiin? Pitäisi saada kuljettajan puoleiseen takaoveen uusi kahva.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saa kahvoja, vaikka täältä:
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=8888
Itse tilasin tuolta ja oli alkuperäinen osa.
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=8888
Itse tilasin tuolta ja oli alkuperäinen osa.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täällä on ollut juttua miten kahvan saa kohtuudella korjattuakin, jopa paremmaksi kuin uusi.
Ja tuo liitos on katalysaattorien ja lambdojen jälkeen, jotka on tuossa kuvan pakosarjassa. Liitoksen jälkeen on vain äänenvaimentimia. Mutta toki isot vuodot tuossa liitoksessa voi näkyä päästöissäkin. Kai. Ainakin pöristää. Mikä siinä olikaan ongelma?
Ja tuo liitos on katalysaattorien ja lambdojen jälkeen, jotka on tuossa kuvan pakosarjassa. Liitoksen jälkeen on vain äänenvaimentimia. Mutta toki isot vuodot tuossa liitoksessa voi näkyä päästöissäkin. Kai. Ainakin pöristää. Mikä siinä olikaan ongelma?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No siihen ei paljoo vaaditasämpy kirjoitti:jopa paremmaksi kuin uusi.
Ja tuossa ohjeet:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1233
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pari viikkoa sitten tuli P0430, Catalyst System Effiency Below Threshold (Bank 2) vikakoodia.sämpy kirjoitti:Täällä on ollut juttua miten kahvan saa kohtuudella korjattuakin, jopa paremmaksi kuin uusi.
Ja tuo liitos on katalysaattorien ja lambdojen jälkeen, jotka on tuossa kuvan pakosarjassa. Liitoksen jälkeen on vain äänenvaimentimia. Mutta toki isot vuodot tuossa liitoksessa voi näkyä päästöissäkin. Kai. Ainakin pöristää. Mikä siinä olikaan ongelma?
Tuon jälkeen vielä viikko sitten lisää mukavia yllätyksiä. Kahta kaveria tuli kuskattua ja kun toinen kaveri tuli kyytiin niin oikealta takaa alkoi kuulumaan kuin pohja olisi raapinut maata pitkin töyssyillä ja jyrkissä käännöksissä, piti jo 300m päästä pysähtyä ja ihmetellä mistä tuo ääni johtui, mutta mitään outoa en huomannut. Paluumatkalla kun jäi kyydistä niin ei enää mitään ääniä pitänyt kun takana ei ketään istunut.
Kahva on tosiaan sieltä alatapista jotenkin irronnut ja kahvaa pitää painaa tappeja vasten, jos haluaa oven saada auki. Pitääpä selata tuo ketju läpi ja katsoa, jos saisi tuon itse korjattua.
Viimeksi muokannut molsky, 31 Joulu 2015, 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nuo kahvat hajoaa tosiaan "väärällä käytöllä" todella monelta. Itse en vielä(kään) ole onnistunut
Tulevaisuuden varalle: painaa peukalolla kahvaa, sitten kääntää kahvaa auki - vasta sitten alkaa vetämään. Ei ole Volvotyylinen "riuhtase se ovi auki" kertaliikkeellä, vaan eleganssia Italialaista tyyliä
Ennen käytin Volkkaria vertailukohtana, mut kuulemma niis on vielä heikommat takaovien kahvat (ja etuovien) ku 156:ssa
Tulevaisuuden varalle: painaa peukalolla kahvaa, sitten kääntää kahvaa auki - vasta sitten alkaa vetämään. Ei ole Volvotyylinen "riuhtase se ovi auki" kertaliikkeellä, vaan eleganssia Italialaista tyyliä
Ennen käytin Volkkaria vertailukohtana, mut kuulemma niis on vielä heikommat takaovien kahvat (ja etuovien) ku 156:ssa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo vuotava tiiviste on aika paljon lambda-anturin jälkeen, aika pitkälle vastavirtaan pitäisi imeä happea että se sotkisi arvoja.molsky kirjoitti:Pari viikkoa sitten tuli P0430, Catalyst System Effiency Below Threshold (Bank 2) vikakoodia.sämpy kirjoitti:Täällä on ollut juttua miten kahvan saa kohtuudella korjattuakin, jopa paremmaksi kuin uusi.
Ja tuo liitos on katalysaattorien ja lambdojen jälkeen, jotka on tuossa kuvan pakosarjassa. Liitoksen jälkeen on vain äänenvaimentimia. Mutta toki isot vuodot tuossa liitoksessa voi näkyä päästöissäkin. Kai. Ainakin pöristää. Mikä siinä olikaan ongelma?
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ostettaessa jo oli hajalla. Sen verran tietoinen ettei noita ovia väkisin kannata ulkoa ainakaan yrittää repiä auki, jos ovat kerenneet jäätyä kiinni.Aquatica kirjoitti:Nuo kahvat hajoaa tosiaan "väärällä käytöllä" todella monelta. Itse en vielä(kään) ole onnistunut
Eipä sitten kai auta kuin seurata ilmestyykö sama vikakoodi lähiaikoina uudestaan. Toivotaan siis vielä, että oli taas ties mistä kuun asennoista johtuva haamukoodi.Tuomas K kirjoitti: Tuo vuotava tiiviste on aika paljon lambda-anturin jälkeen, aika pitkälle vastavirtaan pitäisi imeä happea että se sotkisi arvoja.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sama jutskanpuikulaAquatica kirjoitti: Itse en vielä(kään) ole onnistunut
Tosin talvella jos vähääkään vaikuttaa että on jäässä niin jätän suosiolla avaamatta ja avaan sitte vaikka sisältä jos aivan pakko avata.
Noni
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Kyllä sitä on ihan umpijäisiäkin avattu, se on vaan olennaista et ensin pitää saada lukko aukeamaan (sekin voi olla jumissa), sitten ihan sieltä kahvan juuresta kiskasta. Kestää selvästi paremmin kuin kahvan ulkoreunasta kiskominen, vaikka ulkoreunasta on helpompaa...
Kyllä sitä on ihan umpijäisiäkin avattu, se on vaan olennaista et ensin pitää saada lukko aukeamaan (sekin voi olla jumissa), sitten ihan sieltä kahvan juuresta kiskasta. Kestää selvästi paremmin kuin kahvan ulkoreunasta kiskominen, vaikka ulkoreunasta on helpompaa...
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missä sijaitsee 156 2.0 TS ECUn maapisteet?
Through difficulties to defeat
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tais olla suoraan nenän edessä
Mutta piuhat ym maapisteet vaikuttaa nyt hyviltä/ehjiltä ja liittimet putsattu ym ja edelleen samat viat. Vikakoodit o.c./s.c. ilmi, veden lämpötila, ilman lämpötila, self adaptive FRA-parameter below bottom limit ym. Edelleen auto nykii ja veden lämpömittari näyttää kyllä sisälle veden lämpötilan mutta voiko olla että ECU ei kytke flektiä päälle vaikka kone keittäis koska luulee veden lämpötilan olevan -30,4C? Eli nyt olis vuorossa ecu-resetti mutta voikohan sitä tehdä jos ei flekti suostu toimimaan?
Mutta piuhat ym maapisteet vaikuttaa nyt hyviltä/ehjiltä ja liittimet putsattu ym ja edelleen samat viat. Vikakoodit o.c./s.c. ilmi, veden lämpötila, ilman lämpötila, self adaptive FRA-parameter below bottom limit ym. Edelleen auto nykii ja veden lämpömittari näyttää kyllä sisälle veden lämpötilan mutta voiko olla että ECU ei kytke flektiä päälle vaikka kone keittäis koska luulee veden lämpötilan olevan -30,4C? Eli nyt olis vuorossa ecu-resetti mutta voikohan sitä tehdä jos ei flekti suostu toimimaan?
Through difficulties to defeat
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miljoonia ja jälleen miljoonia kiinnostava monologini saa taas vaihteeks jatkoa
Onko flektin releen kanta rikki jos ei flekti kytkeydy vikatilassa eikä muutenkaan ja ohmimittauksella muut ohjaus-vs-päämaa/flektin maa olivat kiloja tai megoja mutta yhdestä ohjaus vs maa löytyi 600ohmin vastus. Selittäiskö tämä vikakoodin FAN CONTROL : SIGNAL NOT FEASIBLE?
[Maita tulee releelle, yhteys on flektille ja akulle sekä virtaa tulee flektille mutta ei suostu edelleenkään kytkeytymään (mitattuna releen ohjausta sieltä tuli muistaakseni 6 V) ja rele on kokeiltu että on ehjä.]
Onko flektin releen kanta rikki jos ei flekti kytkeydy vikatilassa eikä muutenkaan ja ohmimittauksella muut ohjaus-vs-päämaa/flektin maa olivat kiloja tai megoja mutta yhdestä ohjaus vs maa löytyi 600ohmin vastus. Selittäiskö tämä vikakoodin FAN CONTROL : SIGNAL NOT FEASIBLE?
[Maita tulee releelle, yhteys on flektille ja akulle sekä virtaa tulee flektille mutta ei suostu edelleenkään kytkeytymään (mitattuna releen ohjausta sieltä tuli muistaakseni 6 V) ja rele on kokeiltu että on ehjä.]
Through difficulties to defeat
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla kun iski miljoonan random-vikakoodia tauluun, vika mitä ilmeisemmin oli päämaakaapelissa (laatikko -> runko -> akku). Hämeen autosähköstä sai mallin mukaan tehdyn parilla kympillä, willez taisi ostaa omaansa originaalin, jonkun matkaa toistasataa euroa.Naamapalmu kirjoitti:Tais olla suoraan nenän edessä
Mutta piuhat ym maapisteet vaikuttaa nyt hyviltä/ehjiltä ja liittimet putsattu ym ja edelleen samat viat. Vikakoodit o.c./s.c. ilmi, veden lämpötila, ilman lämpötila, self adaptive FRA-parameter below bottom limit ym. Edelleen auto nykii ja veden lämpömittari näyttää kyllä sisälle veden lämpötilan mutta voiko olla että ECU ei kytke flektiä päälle vaikka kone keittäis koska luulee veden lämpötilan olevan -30,4C? Eli nyt olis vuorossa ecu-resetti mutta voikohan sitä tehdä jos ei flekti suostu toimimaan?
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on ihmetelty näitä vikoja koko joululoma ja maapisteet putsattu ja mitattu enintään 0.01V jännitehäviö maapuolella. Virtapuolella sama homma ja sulakkeet, releet ym ehjiä. Piuhat päällisin puolin käyty läpi ja mittailtu että tulee loogisia arvoja. Viiminen yritys oli ecu-reset joka tuntui korjaavan kaikki muut viat paitsi flektin toimimattomuuden kokonaista 15 min koeajolle. Sen jälkeen nykiminen palas ja vääntö 2000-3000rpm hävis. Marmorille tieni vie testerillä tehtävään ecu-resettiin ja flektistäkin selvis että ohjauspiirissä vika. Kone vikatilaan ja relettä räpeltään flekti käynnistyy ja sammuu klik-klik ja mitattuna ohjausvirta flektin käynnistyessä yli 12V ja sammuessa alle 10V. Yhdestä palikasta löytyi sentään vikaa. Flektin ykkösnopeuden vastus lienee kuollut mutta sen ei kai pitäis sotkea ohjausvirtaa flektin kakkosnopeudelle
Through difficulties to defeat
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 07 Kesä 2011, 18:25
- Car(s): 156 2.0 SW Selespeed -01
Spider Veloce 2000 -80
Ex:
156 jts fl, 147 TS,
Fiat 600, Fiat 126 (gsxr1100 nos)
Fiat 133 Msquirt
Humber Hawk, Triumph Herald yms...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jts 2.0 Savuttaa tyhjäkäynnillä. Pikkusen antaa kierroksia, niin savutus loppuu.
Ei syö öljyä, eikö nestettä (ainakaan huomattavasti)
Päästöt ok (tyhjäkäyntpäästöjä en oo vielä mitannut)
Suuttimet vuotaa, vai joku muu.
Voiko viallinen ajotuksenmuunnin aiheuttaa savutusta?
Kerran hetkenaikaa tkattelin tuota savutusta (muistaakseni oli kohtuu viileä kone) niin tyhjäkäynnillä savutti, mutta hetkellisesti ääni kierrokset aavistuksen muuttui ja savutus väheni (vain muutamaksi sekunniksi kerrallaan). Tyhjäkäyntiventtiilin toiminta?
Ei syö öljyä, eikö nestettä (ainakaan huomattavasti)
Päästöt ok (tyhjäkäyntpäästöjä en oo vielä mitannut)
Suuttimet vuotaa, vai joku muu.
Voiko viallinen ajotuksenmuunnin aiheuttaa savutusta?
Kerran hetkenaikaa tkattelin tuota savutusta (muistaakseni oli kohtuu viileä kone) niin tyhjäkäynnillä savutti, mutta hetkellisesti ääni kierrokset aavistuksen muuttui ja savutus väheni (vain muutamaksi sekunniksi kerrallaan). Tyhjäkäyntiventtiilin toiminta?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Onko kyseessä savutusta vai ihan vaan vesihöyryä? Olen nähnyt JTS:n tykkäävän moisesta, mutta kokemuksia on etenkin TS:stä, joka tekee täysin ehjänäkin (ja tähänkin taitaa löytyä se poikkeus tai kaksi) tuota, nimimerkillä CF2-TS:n kanssa: -30celciusta ja kone lämmin, tyhjäkäynnillä duunipaikan pihalla vuonna 2011. Tyyntä, niin kolmen seinän piirittämä piha-alue oli aika lailla sakeana... Ja tuo ei muuttunut mihinkään 2.5v aikana
Onko kyseessä savutusta vai ihan vaan vesihöyryä? Olen nähnyt JTS:n tykkäävän moisesta, mutta kokemuksia on etenkin TS:stä, joka tekee täysin ehjänäkin (ja tähänkin taitaa löytyä se poikkeus tai kaksi) tuota, nimimerkillä CF2-TS:n kanssa: -30celciusta ja kone lämmin, tyhjäkäynnillä duunipaikan pihalla vuonna 2011. Tyyntä, niin kolmen seinän piirittämä piha-alue oli aika lailla sakeana... Ja tuo ei muuttunut mihinkään 2.5v aikana
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pakokaasu on suurimmaksi osaksi vesihöyryä, pakkasella se vain tiivistyy näkyväksi.
Jos se auto tupruttaa myös lämpimällä säällä kannattaa asiasta huolestua, muuten ei.
Jos se auto tupruttaa myös lämpimällä säällä kannattaa asiasta huolestua, muuten ei.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^-^^^Yllä olevien vastausten kanssa samaa mieltä. Öljyyn kertyy kosteutta ja kun se lämpenee tarpeeksi alkaa näkyä paljonkin höyryä. Mullakin höyrypilvi valloittaa perän muutama minuuttia kylmäkäynnistyksen jälkeen. Kun ajo on tarpeeksi pitkä ja öljy ehtii olla lämpimänä tarpeeksi kauan kosteuden pitäisi vähentyä. Jos piipusta tuleva mörkö on vaaleaa ja haisee 'makealle' se viittaa mahdolliseen jäähdytysnestevuotoon.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 07 Kesä 2011, 18:25
- Car(s): 156 2.0 SW Selespeed -01
Spider Veloce 2000 -80
Ex:
156 jts fl, 147 TS,
Fiat 600, Fiat 126 (gsxr1100 nos)
Fiat 133 Msquirt
Humber Hawk, Triumph Herald yms...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä se taitaa jäähytysnestettä olla.
Lämpimällä ilmalla savuttaa samanlailla.
Kylmällä koneella ei savuta, mutta heti parin minuutin käytön jälkeen alkaa savuttaa.
Ehkäpä kannesa, tai lohkosa pieni hiushalkeama, joka lämpölaajenemisen johdosta alkaa vuotaa.
Isosta vuodosta ei oo kyse, koska ei tee painetta jäähdytysjärjestelmään ja j-nestettä katoaa vain vähäinen määrä. (Nyt huomasin, että oli nestettä kadonnut, kun tarkistin).
Lämpimällä ilmalla savuttaa samanlailla.
Kylmällä koneella ei savuta, mutta heti parin minuutin käytön jälkeen alkaa savuttaa.
Ehkäpä kannesa, tai lohkosa pieni hiushalkeama, joka lämpölaajenemisen johdosta alkaa vuotaa.
Isosta vuodosta ei oo kyse, koska ei tee painetta jäähdytysjärjestelmään ja j-nestettä katoaa vain vähäinen määrä. (Nyt huomasin, että oli nestettä kadonnut, kun tarkistin).
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla tuo diesel höyryää kuumaksi asti ihan pilven pihalle, kun on pakkasta tai erittäin kosteaa säätä.
Jäähynesteen yleisin hukkumispaikka taitaa muuten olla sitten letkulämppärin liitokset, jos moinen löytyy. Toinen yleinen on alavesiletku, joka näissä vanheten hapertuu -JTS:ssä sitten on joku muoviputki, jonka o-rengas pettää (?).
3/3 156:sta, jossa jäähdytysnestettä on kadonnut (jokainen, mikä on mulla ollut), katoaminen on loppunut nimenomaa klemmareita kiristelemällä.
Itse olin kansivian puolella ex-ex-tessussa ('99 2.0TS), kuten moni muukin. Etenkin pakkasella haisi pakokaasu makealle. Kyseinen vehje myös höyrysi ja kunnolla. Nestevajaus oli kuitenkin todella vähäistä, siis jotain 1dl/6-12kk keleistä riippuen, vaikka jopa letkut olivat haperot.
Puristuspainemittauksen jälkeen todettiin, ettei siinä mitään vikaa ole ja sama oire tuli nimenomaa pakkasella joka vuosi ennen ja jälkeen... Seurattiin tilannetta öljynkäytön ja nesteiden suhteen ylipäänsä, eikä siellä sitten mitään kuitenkaan laukonut.
Jäähynesteen yleisin hukkumispaikka taitaa muuten olla sitten letkulämppärin liitokset, jos moinen löytyy. Toinen yleinen on alavesiletku, joka näissä vanheten hapertuu -JTS:ssä sitten on joku muoviputki, jonka o-rengas pettää (?).
3/3 156:sta, jossa jäähdytysnestettä on kadonnut (jokainen, mikä on mulla ollut), katoaminen on loppunut nimenomaa klemmareita kiristelemällä.
Itse olin kansivian puolella ex-ex-tessussa ('99 2.0TS), kuten moni muukin. Etenkin pakkasella haisi pakokaasu makealle. Kyseinen vehje myös höyrysi ja kunnolla. Nestevajaus oli kuitenkin todella vähäistä, siis jotain 1dl/6-12kk keleistä riippuen, vaikka jopa letkut olivat haperot.
Puristuspainemittauksen jälkeen todettiin, ettei siinä mitään vikaa ole ja sama oire tuli nimenomaa pakkasella joka vuosi ennen ja jälkeen... Seurattiin tilannetta öljynkäytön ja nesteiden suhteen ylipäänsä, eikä siellä sitten mitään kuitenkaan laukonut.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kyllähän se ex-Tessusi (2003) myös yllättävän paljon hyöryä tuottaa. Ihan ihmettelin asiaa, mutta taitaa siis olla ominaisuus. Nesteiden määrä ei pienene ja auto toimii hienosti.
Hienoa on myös, että käsijarru toimii todella kevyesti myös 20 asteen pakkasessa.
Vielä kun tuosta saisi sen luistoneston pois päältä, niin olisi todella kiva talviauto.
Hienoa on myös, että käsijarru toimii todella kevyesti myös 20 asteen pakkasessa.
Vielä kun tuosta saisi sen luistoneston pois päältä, niin olisi todella kiva talviauto.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Joo, höyrypilvi on aika kova. Jos saat kovan pakkasen kylmäkäynnistyksen höyrytyksen kuvattua niin näkee. Pitää ottaa tuosta dieselistä jossakin välissä.
PS.
Hieno kuulla, että Coflen käsijarruvaijerit toimii vieläkin... Toivottavasti nuo Ricambio GM:n vaijerit on vähintään yhtä hyvää laatua =) (TRW on pannassa.)
Joo, höyrypilvi on aika kova. Jos saat kovan pakkasen kylmäkäynnistyksen höyrytyksen kuvattua niin näkee. Pitää ottaa tuosta dieselistä jossakin välissä.
PS.
Hieno kuulla, että Coflen käsijarruvaijerit toimii vieläkin... Toivottavasti nuo Ricambio GM:n vaijerit on vähintään yhtä hyvää laatua =) (TRW on pannassa.)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
TRW vaijerit mullakin ovat historiaa. Käytössä nyt jotkut Motonet Italian halpikset ja pelaavat kuin unelma.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
koitin vähän oikein hakea, mutta ilmeisesti wanhaan ei tehdä ollenkaan näitä "hi carbon" jarrulevyjä eteen. Urallista ecb:tä ilmeisesti olis tarjolla, mutku sais olla ihan sileät. Brembolla on kalliit reikälevyt, mutta nekään ei oikein iske. Siis mitkä levyt nyt oikein kestäis kunnon ratapalat? Noi uralliset ei kiehdo metelin takia yhtään ja reikälevyt on kuulemma joskus murtuilleet.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä nyt ~2min käynnistymisen jälkeen. Tuo höyrypilvi ei näillä keleillä katoa kuin moottoritiellä, heti kun vauhti hidastuu ja moottorin lämpö tippuu hiemankin, ilmaantuu takasin...PenttiN kirjoitti:Kyllä se taitaa jäähytysnestettä olla.
Lämpimällä ilmalla savuttaa samanlailla.
Kylmällä koneella ei savuta, mutta heti parin minuutin käytön jälkeen alkaa savuttaa.
Ehkäpä kannesa, tai lohkosa pieni hiushalkeama, joka lämpölaajenemisen johdosta alkaa vuotaa.
Isosta vuodosta ei oo kyse, koska ei tee painetta jäähdytysjärjestelmään ja j-nestettä katoaa vain vähäinen määrä. (Nyt huomasin, että oli nestettä kadonnut, kun tarkistin).
Molemmat ex-TS:t höyrysi *ENEMMÄN* kunnon pakkasessa.
https://youtu.be/WtW9uI96oB4
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lämpiämisestä tyhmää kyssäriä, josko jollakulla olisi faktatietoa tai edes jotain hyvää mutua:
Tää JTD tekee niin, että pakkasella, mikä on vähemmän kuin 20 astetta (-20...+nn) tuo alkaa aika nopeasti puhaltamaan "lämmintä".
Mutta kun pakkanen on yli -20 (-21...-99) puhallus alkaa vasta, kun lämpömittarin neula kohoaa 90:iin. Sitten alkaa puhaltamaan melkolailla kuumaa samantien, tottakai täydellä teholla ja jäähdyttäen jäähynesteet taas sinne johonkin 60 asteen nurkille. Onko tämä ihan normaalia? Ymmärrän logiikan, jos halutaan ensin moottori lämpöseks, mutta miksi 1 aste korkeammassa lämpötilassa sitten se ei tee niin?
Tää JTD tekee niin, että pakkasella, mikä on vähemmän kuin 20 astetta (-20...+nn) tuo alkaa aika nopeasti puhaltamaan "lämmintä".
Mutta kun pakkanen on yli -20 (-21...-99) puhallus alkaa vasta, kun lämpömittarin neula kohoaa 90:iin. Sitten alkaa puhaltamaan melkolailla kuumaa samantien, tottakai täydellä teholla ja jäähdyttäen jäähynesteet taas sinne johonkin 60 asteen nurkille. Onko tämä ihan normaalia? Ymmärrän logiikan, jos halutaan ensin moottori lämpöseks, mutta miksi 1 aste korkeammassa lämpötilassa sitten se ei tee niin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miksi sitä näyttöä siinä keskellä ylhäällä kutsutaan? Se jossa esim lämpötila ja MCSF näkyy ei näy enää mitään? Koitin etsiskellä mutta hakusanani oli ehkä puutteellinen.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Infocenter hakusanalla pitäisi löytää enempi tietoa.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarkoitatko tätä:
http://www.diyspareparts.net/alfa.html
http://www.diyspareparts.net/alfa.html
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei taida näillä pakkasilla lähteä toimimaan ennen kuin sisälämpötila on riittävällä tasolla.SammyB kirjoitti:Miksi sitä näyttöä siinä keskellä ylhäällä kutsutaan? Se jossa esim lämpötila ja MCSF näkyy ei näy enää mitään? Koitin etsiskellä mutta hakusanani oli ehkä puutteellinen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyl se pakkasilla on vähän hitaampi. Mutta itellä ainakin toiminut normaalisti viime päivät.molsky kirjoitti:Ei taida näillä pakkasilla lähteä toimimaan ennen kuin sisälämpötila on riittävällä tasolla.SammyB kirjoitti:Miksi sitä näyttöä siinä keskellä ylhäällä kutsutaan? Se jossa esim lämpötila ja MCSF näkyy ei näy enää mitään? Koitin etsiskellä mutta hakusanani oli ehkä puutteellinen.
Nopeusmittarin km LCD tosin oli tänä aamuna sotkunen punainen pilvi vaan.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itsellä tuo on pysynyt pimeänä nyt näillä -20 pakkasilla jos ei ole ollut lämmityksessä. Muutoin myös tuo toimii hitaahkosti kylmällä.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo pikselivammainen taas toimii pakkasilla, mutta kun lämpenee niin tekstit häviää. Onneksi sitä ei tarvita ajamiseen, jos sitten joku vuosi vaihtaisi..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänä aamuna takalasin/sivupeilien sulatus ei mennyt päälle. Onko kyseisellä kylmä-alarajaa?
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla näyttö yritti ensin kertoa jotain eilenillalla ja sitten pimeni. Aamulla oli taas hereillä. Pakkasta liikaa...
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aina on toiminut pakkasessakin. Sulake? Rele? En muista mitä muuta on saman sulakkeen takana...Pujazuba kirjoitti:Tänä aamuna takalasin/sivupeilien sulatus ei mennyt päälle. Onko kyseisellä kylmä-alarajaa?
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep mullakin eilen viikon seisonnan jälkeen löin auton lämmityksestä tulille ja kävin kylillä. 20km.Ei ongelmia mutta kun ajoin autoa talliin päätin lakasta tallin lattian, auto rumpsuti tyhjäkäynnillä 10 min. ja kun menin sisään niin iloisesti loimotti go to dealer teksti paneelissa. No ajoin talliin ja jätin siihen, eiköhän tuo johtunu pakkasista, täytyy lukea koodit jahka ilmat hieman lauhtuu, nyt -27
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuoltakaan ei vissiin zeroa saa jtässään, ainakaan kohtuuhintaan. Noh ei tämä semmonen murhe, jotkut vain jostain.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Varastossa tuskin on kellään, mutta kyllä ne tilaamalla saa. Hintaa Taroxeilla kyllä on
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pojan JTS teki samaa kun annoin eilen kappasta lisävirtaa, eli siis reilun viikon seisottaminen ei ollut hyvästä ja sitä ennen pelkkää pätkäajoa.Aquatica kirjoitti:Aina on toiminut pakkasessakin. Sulake? Rele? En muista mitä muuta on saman sulakkeen takana...Pujazuba kirjoitti:Tänä aamuna takalasin/sivupeilien sulatus ei mennyt päälle. Onko kyseisellä kylmä-alarajaa?
-28 taisi olla lukemat pakkasta
Kunhan auto kävi jonkunaikaa, lähti toimimaan ilman korjauksia.
Lienee jonkinmoinen ominaisuus, koska seuraavan startin jälkeen toimi heti kun akussa oli jo pikkaisen sähköä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kiitos tiedosta!
Ihme kyllä että auto on kuitenkin tehnyt 2x onnistunutta uberkylmää käynnistystä per päivä koko viikon ja ajettu aina vain 2,5 km pätkiä kerralla ja silti jaksaa vääntää konetta. *koputtaa puuta*
Ihme kyllä että auto on kuitenkin tehnyt 2x onnistunutta uberkylmää käynnistystä per päivä koko viikon ja ajettu aina vain 2,5 km pätkiä kerralla ja silti jaksaa vääntää konetta. *koputtaa puuta*
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mamasanilla on ollut poistonurkassa varmaan jo pari vuotta EBC:n etu- ja takalevyparit.palkus kirjoitti:Tuoltakaan ei vissiin zeroa saa jtässään, ainakaan kohtuuhintaan. Noh ei tämä semmonen murhe, jotkut vain jostain.
Joku tilannut ja olleet väärät (Gta:han?)
Taitavat olla kilpailukykyisesti hinnoiteltu. Joskus niitä liikkeessä hipelöin.
http://shop.mamasan.fi/product/show/344 ... vyt-usr363
http://shop.mamasan.fi/product/show/344 ... vyt-usr365
Onhan niissä vähän uritusta..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Talvi yllätti alfakuskin ja huohotin jäätyi prkl . Öljytikun kautta porsi öljyt pihalle. Onkohan tilanne kuinka paha jos öljyt on tullu pelkästään tikun kautta ? Onko alfoihin huohottimeen mitään "lämmittimiä" tai eristeitä valmiiksi vai pitääkö itse alkaa askartelemaan ? Kiitos vastauksista
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
1.8TS:stä sait huohottimen jäähän? Ohhoh. On niin lämpönen paikka, ettei kyllä ihan heti tulis mieleenkään kyetä sitä jäädyttämään...
Onhan noita eristetty ihan lämpöeristeellä, jota jostain motonetista/biltemasta saa. On sukkamallista, on tuubimallista ja vaikka mitä - mistään valmiista ratkaisusta en ole kuullut, muuta kuin joissakin korjaamoissa rakennetut lämmitetyt (dieseleille).
Onhan noita eristetty ihan lämpöeristeellä, jota jostain motonetista/biltemasta saa. On sukkamallista, on tuubimallista ja vaikka mitä - mistään valmiista ratkaisusta en ole kuullut, muuta kuin joissakin korjaamoissa rakennetut lämmitetyt (dieseleille).
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo motaria tuli kellotettua Tampereelta Vantaalle niin otti siinä varmaan itteensä . Mukava kun ei autoa saa mihinkään lämpöiseen niin saako tota edes ikinä sulatettuaAquatica kirjoitti:1.8TS:stä sait huohottimen jäähän? Ohhoh. On niin lämpönen paikka, ettei kyllä ihan heti tulis mieleenkään kyetä sitä jäädyttämään...
Onhan noita eristetty ihan lämpöeristeellä, jota jostain motonetista/biltemasta saa. On sukkamallista, on tuubimallista ja vaikka mitä - mistään valmiista ratkaisusta en ole kuullut, muuta kuin joissakin korjaamoissa rakennetut lämmitetyt (dieseleille).
Käykö tuossa muutoin mitään vahinkoa kun aivan normaalisti auto kävi ja tuosta öljyn porsimisen havaitsemisesta ei ollut kuin 2 km kotiin ? Konehuone oli niin mukavassa kunnossa että laskin konepellin alas ja lähdin juomaan olutta