öljytukos
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
öljytukos
Tajusin tossa että alfassani on öljykanavissa? tukos, eli siis kone käyntiin, ottaa öljyt ja vähän ajan päästä tikku on aivan kuiva, ja öljyt palautuu takas öljypohjaan suunnilleen 1-3h, joku kertoi että diisseliä laittais litran pari että seos olis tosi laiha joka puhdistais nää kanavat, en oikein ihan usko toimisko, mut jos täältä löytyisi joku vähän fiksumpi korjaamaan asia? riittääkö ihan joku normaali puhdistusaine mitä öljyn sekaan yleensä laitetaankin?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: öljytukos
Kai tuo ongelman olemassa olosta on öp-valolla ilmoitellut? Jos silti ajettu, niin eipä taida alakertaa enää kanavien putsaus pelastaa. 

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: öljytukos
TS-koneissahan oli joissakin (ja joissakin ei?) joku laakerikuula venttiilikopan kanavissa - tai jossain siellä suunnalla - jotta ei valu liian nopeasti alas ölpät. Voisikohan joku tällainen olla jumissa? Ei kyllä kuulosta järkevältä, että kaikki kanavat samalla tavalla tukossa olis....
EDIT:
Lisätäänkös vielä, että olikos V6-koneissa samaa?
EDIT:
Lisätäänkös vielä, että olikos V6-koneissa samaa?
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: öljytukos
Ei ole öljyvalo palanut, kone on siis 2.5litranen bensa v6, en tiedä tosiaan voiko olla normaalia näissä alfoissa tämmönen
pidetty enimmäkseen tyhjäkäynnillä nyt talven aikana kun pitää muutakin korjailla..

-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: öljytukos
kai se on kohta haettava sitä kiisseliä ja koittaa onnistuisko sillä, jos ei silläkään ni varokaa nettiautossa ;D
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: öljytukos
Ja tosiaan ei varmasti ole normaalia, ettei öljy valu alas vilkkaasti.
Kyllä sen siellä viimeistään minuuteissa pitäisi olla ~ylämerkissä asti, lyhyemmässä ajassa jo selvästi tikusta löytyvää määrää. Jos sitä öljyä ei alas pääse tulemaan, niin kuka alakertaa voitelee? Ja miten pirussa siellä mukamas öljynpaineet voi säilyä?
Ja siis, 1-3h ja on ylämerkissä, käytät 10s konetta ja tikku kuiva?
Kyllä sen siellä viimeistään minuuteissa pitäisi olla ~ylämerkissä asti, lyhyemmässä ajassa jo selvästi tikusta löytyvää määrää. Jos sitä öljyä ei alas pääse tulemaan, niin kuka alakertaa voitelee? Ja miten pirussa siellä mukamas öljynpaineet voi säilyä?
Ja siis, 1-3h ja on ylämerkissä, käytät 10s konetta ja tikku kuiva?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: öljytukos
Siis mikäs tässä nyt on ongelmana? Öljynpainetta on eikä kuulu ylimääräisiä ääniä? En kyllä todellakaan lähtisi mitään naftamiksejä tekemään. Tai kohta on ylimääräisiä ääniä.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: öljytukos
Ei varmaan olisi huono idea mitata öljynpaineita.
Jos siellä on tukos ja sen takia paineet alhaisena tai voitelu kadoksissa jostain kohtaa, niin ainakaan minä en kovin mielelläni yrittäisi liottaa sitä käyttämällä moottoria vaan jollain muulla keinoin (esim. kansien paluukanavista suoraan löpöä/dieseliä läpi ja katsoen että kuinka nopeasti se tuleekaan alas ja öljyt vaihtoon heti tuon jälkeen). Ilman voitelua pyörittely kun ei koskaan ole hyvästä.
Lisäksi jos palataan alkutietoihin, niin vahvistatko tai korjaatko nämä väittämät:
-Ennen käynnistystä öljypinta on ylämerkissä tai lähellä sitä
-Ennen käynnistämistä, kun laittaa virrat päälle, öljynpainevalo palaa, mutta sammuu nopeasti kun moottori käynnistyy
-Öljyt laskeutuvat hitaasti myös lämmettyään kunnolla eivätkä pelkästään lyhyen käytön jälkeen vielä kylmänä
Uteliaisuudesta lisäksi:
-Mitä öljyä koneessa on sisällä?
-Koska öljyt on vaihdettu ja paljonko niillä on ajettu?
Jos siellä on tukos ja sen takia paineet alhaisena tai voitelu kadoksissa jostain kohtaa, niin ainakaan minä en kovin mielelläni yrittäisi liottaa sitä käyttämällä moottoria vaan jollain muulla keinoin (esim. kansien paluukanavista suoraan löpöä/dieseliä läpi ja katsoen että kuinka nopeasti se tuleekaan alas ja öljyt vaihtoon heti tuon jälkeen). Ilman voitelua pyörittely kun ei koskaan ole hyvästä.
Lisäksi jos palataan alkutietoihin, niin vahvistatko tai korjaatko nämä väittämät:
-Ennen käynnistystä öljypinta on ylämerkissä tai lähellä sitä
-Ennen käynnistämistä, kun laittaa virrat päälle, öljynpainevalo palaa, mutta sammuu nopeasti kun moottori käynnistyy
-Öljyt laskeutuvat hitaasti myös lämmettyään kunnolla eivätkä pelkästään lyhyen käytön jälkeen vielä kylmänä
Uteliaisuudesta lisäksi:
-Mitä öljyä koneessa on sisällä?
-Koska öljyt on vaihdettu ja paljonko niillä on ajettu?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: öljytukos
V6 koneissa on öljynpaluu kanavat kannesta kyllä niin reilut ettei varmasti tukkeennu millään öljyntöhnällä. Vähintäänkin vaseliinit pitää olla koneessa
Etummainen lohkon paluukanavan näet kun irrota öljykorkin, on ihan oikeassa reunassa.

Etummainen lohkon paluukanavan näet kun irrota öljykorkin, on ihan oikeassa reunassa.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: öljytukos
polforea :
Lisäksi jos palataan alkutietoihin, niin vahvistatko tai korjaatko nämä väittämät:
-Ennen käynnistystä öljypinta on ylämerkissä tai lähellä sitä,
-Ennen käynnistämistä, kun laittaa virrat päälle, öljynpainevalo palaa, mutta sammuu nopeasti kun moottori käynnistyy
-Öljyt laskeutuvat hitaasti myös lämmettyään kunnolla eivätkä pelkästään lyhyen käytön jälkeen vielä kylmänä
Uteliaisuudesta lisäksi:
-Mitä öljyä koneessa on sisällä?
-Koska öljyt on vaihdettu ja paljonko niillä on ajettu?
=öljypinta on ylämerkissä juu, ja öljyvalo palaa virroilla ja käynnistyksessä sammuu, öljyt laskeutuu juuri tuolloin kun lämmöt siinä 90 tienoilla niin menee aikas pitkään,
- öljyinä 5w-40 castrol
-öljyillä ei ajettu kun 1kilometri testilenkki, kun on seisonnassa kahen muun vian takia.
Lisäksi jos palataan alkutietoihin, niin vahvistatko tai korjaatko nämä väittämät:
-Ennen käynnistystä öljypinta on ylämerkissä tai lähellä sitä,
-Ennen käynnistämistä, kun laittaa virrat päälle, öljynpainevalo palaa, mutta sammuu nopeasti kun moottori käynnistyy
-Öljyt laskeutuvat hitaasti myös lämmettyään kunnolla eivätkä pelkästään lyhyen käytön jälkeen vielä kylmänä
Uteliaisuudesta lisäksi:
-Mitä öljyä koneessa on sisällä?
-Koska öljyt on vaihdettu ja paljonko niillä on ajettu?
=öljypinta on ylämerkissä juu, ja öljyvalo palaa virroilla ja käynnistyksessä sammuu, öljyt laskeutuu juuri tuolloin kun lämmöt siinä 90 tienoilla niin menee aikas pitkään,
- öljyinä 5w-40 castrol
-öljyillä ei ajettu kun 1kilometri testilenkki, kun on seisonnassa kahen muun vian takia.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: öljytukos
Aquatica:
yleensä käyttänyt konetta sen 15min, en tiedä, saattaa olla jo vähemmästäkin ajasta että öljyt katoo, nytkun tullu vasta huomattua
yleensä käyttänyt konetta sen 15min, en tiedä, saattaa olla jo vähemmästäkin ajasta että öljyt katoo, nytkun tullu vasta huomattua
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: öljytukos
Uutta infoa, otettiin moottorin huohotusletku pois ja lämmitettiin kone, tarkistettiin heti sammutuksen jälkeen niin oli jopa tikku märkä, saattokoha olla huohotinletkus sit yks vika? Noh kai se pitäs saada ajoonki ja tutkia enemmä, jos ei ala toimimaan niin oikein niin kuusakoski kutsuu.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: öljytukos
en tiedä näistä, mutta tuntuu et ainaku ottaa alkuperäisosan irti niin alkaa kone tuntumaa luotettavammalta, otan kohta koneen kokonaan pois, saattais toimia paremmin?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: öljytukos
mmake_ kirjoitti:otettiin moottorin huohotusletku pois ja lämmitettiin kone, tarkistettiin heti sammutuksen jälkeen niin oli jopa tikku märkä, saattokoha olla huohotinletkus sit yks vika?
oliko siellä huohottimessa sitten paljonkin öljyä? siis luokkaa pari-kolme litraa tarvis olla että tikku ei enää kastuis.
Ellei ollut noin paljoa niin tuskin huohotinletkussa oli vika

Ei tuollanen öljyn jääminen yläkertaan lymyämään ole oikein busso v6:ssa mahdollista noilla paluukanavan halkaisijoilla, ellei tosiaan ole rätti jäänyt venakopan alle tukkimaan paluureiät

Silloinkin öljy löytäisi tiensä ulos muuta kautta todennäkösesti...
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: öljytukos
Just, en tiedä onko tää ketju trolli mutta oikeassa olet, älä usko tuota...joku kertoi että diisseliä laittais litran pari että seos olis tosi laiha joka puhdistais nää kanavat, en oikein ihan usko toimisko

-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: öljytukos
Kyllähän kansi hikoilee joka pirun nurkasta ja jäähdytin nestettä kuluu mutta öljyt ei sinällänsä katoo mihinkää, pitäis tiivisteet ainaki vaihtaa, vittuku en tiedä miten edelline omistaja on tätä hienoa yksilöä kohdellu, helmikuussa vasta pääsen kannen avaamaan ja saa nähä mitä kaikkea sieltä oikein löytyy..alfa 156 v6 kirjoitti:mmake_ kirjoitti:otettiin moottorin huohotusletku pois ja lämmitettiin kone, tarkistettiin heti sammutuksen jälkeen niin oli jopa tikku märkä, saattokoha olla huohotinletkus sit yks vika?
oliko siellä huohottimessa sitten paljonkin öljyä? siis luokkaa pari-kolme litraa tarvis olla että tikku ei enää kastuis.
Ellei ollut noin paljoa niin tuskin huohotinletkussa oli vika![]()
Ei tuollanen öljyn jääminen yläkertaan lymyämään ole oikein busso v6:ssa mahdollista noilla paluukanavan halkaisijoilla, ellei tosiaan ole rätti jäänyt venakopan alle tukkimaan paluureiät
Silloinkin öljy löytäisi tiensä ulos muuta kautta todennäkösesti...
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: öljytukos
Juu, en mä trollina täällä ole, mutta näin kaverilta kuulin että dieselillä sais puhistettua öljykanavia...fahlsjy kirjoitti:Just, en tiedä onko tää ketju trolli mutta oikeassa olet, älä usko tuota...joku kertoi että diisseliä laittais litran pari että seos olis tosi laiha joka puhdistais nää kanavat, en oikein ihan usko toimisko
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: öljytukos
Jep kerosiiniä eli lentobensaa ne moottorinpuhistusaineet taitaa suurimmaksiosaksi olla(STP, Valvoline,,yms) .En nyt kylläkään litratolkulla laittas öljyihin mitään puhistus tai muitakaan aineita. Ja missään nimessä autolla ei saa ajaa kun puhistusaine on koneessa!!!!!!mmake_ kirjoitti:Juu, en mä trollina täällä ole, mutta näin kaverilta kuulin että dieselillä sais puhistettua öljykanavia...fahlsjy kirjoitti:Just, en tiedä onko tää ketju trolli mutta oikeassa olet, älä usko tuota...joku kertoi että diisseliä laittais litran pari että seos olis tosi laiha joka puhdistais nää kanavat, en oikein ihan usko toimisko
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: öljytukos
Kyllä ennen moottorin sisäpesuaineita ainakin meillä maalla saatettiin koneita huuhtoa iskemällä pööt hetkeksi öljyjen tilalle... Parin minuutin tyhjäkäyttö ja liemien vaihto.fahlsjy kirjoitti:Just, en tiedä onko tää ketju trolli mutta oikeassa olet, älä usko tuota...joku kertoi että diisseliä laittais litran pari että seos olis tosi laiha joka puhdistais nää kanavat, en oikein ihan usko toimisko
Toimenpiteen järkevyyteen en ota kantaa, ei kuitenkaan muistu mieleen yhtään näin hajonnutta (ainakaan heti paikanpäälle).
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: öljytukos
Nouseeko lämpimänä vedet paisuntasäiliössä? Aikoinaan minulla kutosesta hajosi öljynlauhditin joka sijaitsee öljynsuodattimen jalassa. Silloin kävi niin että öljyn pinta laski alle mittatikun ja paisuntasäiliö tulvi. Pitkän ajan päästä mittatikusta näki jälleen öljyn pinnan. Ja tietysti paisarikin tyjentyi. Vedet ja öljyt menivät sekaisin. Ja remonttia riitti. Jännä juttu että valvoline max life 5w-30 ja valvoline max life pakkasneste eivät mitenkään vaahdonneet keskenää. Sormien välissä paisarista otettu näyte tuntui öljyiseltä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: öljytukos
^
Ei siellä lauhdutinta ole missään.
Tai jos on niin sitten pitää huolestua, jos öljy ensin höyrystetään...
Jäähdytin siellä voi (taitaakin olla?), mutta ei se jalassa ole.
EDIT:
Selvisi, että ainakin jäähynestekierto on pikkubussossa, isossa bussossa on sitten oma jäähdytin tuolle.
EDIT: Vaihdettu schaiba esittelykuva näyttämään oikeata rakennetta (ainakin eperin mukaan).

Ja sit vähän ehkä kritisoitava tuota öljyä, väitän 5w-30:n olevan aivan liian ohutta tuohon koneeseen. Mut toisaalta minä oon 10W-60-liputtaja...
Ei siellä lauhdutinta ole missään.
Tai jos on niin sitten pitää huolestua, jos öljy ensin höyrystetään...
Jäähdytin siellä voi (taitaakin olla?), mutta ei se jalassa ole.
EDIT:
Selvisi, että ainakin jäähynestekierto on pikkubussossa, isossa bussossa on sitten oma jäähdytin tuolle.
EDIT: Vaihdettu schaiba esittelykuva näyttämään oikeata rakennetta (ainakin eperin mukaan).

Ja sit vähän ehkä kritisoitava tuota öljyä, väitän 5w-30:n olevan aivan liian ohutta tuohon koneeseen. Mut toisaalta minä oon 10W-60-liputtaja...
Viimeksi muokannut Aquatica, 05 Tammi 2016, 06:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: öljytukos
Ei nouse vedet, ohut öljyinen kerros näkyy kyllä nesteen pinnalla, mutta väri on ollu vielä oikee, tyhmänä kysyn mut eikös tää melkein meinais vaan ihan kannentiivisteen vaihtoa?Antieko kirjoitti:Nouseeko lämpimänä vedet paisuntasäiliössä? Aikoinaan minulla kutosesta hajosi öljynlauhditin joka sijaitsee öljynsuodattimen jalassa. Silloin kävi niin että öljyn pinta laski alle mittatikun ja paisuntasäiliö tulvi. Pitkän ajan päästä mittatikusta näki jälleen öljyn pinnan. Ja tietysti paisarikin tyjentyi. Vedet ja öljyt menivät sekaisin. Ja remonttia riitti. Jännä juttu että valvoline max life 5w-30 ja valvoline max life pakkasneste eivät mitenkään vaahdonneet keskenää. Sormien välissä paisarista otettu näyte tuntui öljyiseltä.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: öljytukos
Aquatica kirjoitti:^
Ei siellä lauhdutinta ole missään.
Tai jos on niin sitten pitää huolestua, jos öljy ensin höyrystetään...
Jäähdytin siellä voi (taitaakin olla?), mutta ei se jalassa ole.
EDIT:
Selvisi, että ainakin jäähynestekierto on pikkubussossa, isossa bussossa on sitten oma jäähdytin tuolle.
Kuvasta vois päätellä, että öljynJÄÄHDYTTIMELTÄ tulee letku ja menee sinne letku...
Mulla on siis v6 moottorilla varustettu, viimeks kun koneen alla yritin öljynsuodatinta vääntää ulos joka oli muuten aivan vittumainen homma koska sijaitsee takana, niin en mitään jäähdyttimiä siellä nähnyt, voi se kai olla piilossa mutta sehän jo meinaa että moottori veks...
Ja sit vähän ehkä kritisoitava tuota öljyä, väitän 5w-30:n olevan aivan liian ohutta tuohon koneeseen. Mut toisaalta minä oon 10W-60-liputtaja...
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: öljytukos
Nyt menee oma koppa sekasin, pitäis varmaankin tutustua tohon alfaan hieman paremmin ja tutkia mitä kaikkea se sisältää konepellin alla..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: öljytukos
^
Pikkubusso on 2.5litrasena löytyvää ja isobusso 3.2litrasena löytyvä (GTA). Nyt puhutaan 2.5litrasesta, josta tuon kuvankin pitäs olla.
Pikkubusso on 2.5litrasena löytyvää ja isobusso 3.2litrasena löytyvä (GTA). Nyt puhutaan 2.5litrasesta, josta tuon kuvankin pitäs olla.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: öljytukos
Ei ooAquatica kirjoitti:^
Pikkubusso on 2.5litrasena löytyvää ja isobusso 3.2litrasena löytyvä (GTA). Nyt puhutaan 2.5litrasesta, josta tuon kuvankin pitäs olla.
Puuttuu pari sylinteriä....

- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: öljytukos
Tuskin keravan tietäjä edes käynyt busson alla
ja filsu ei ole tuossa asennossa ...mutkumutku mä luulen ehkä tjsp niinku sillee tällee tollee .Miten sait leivottua päästäsi tuon kuvan.Selitä taas joku hyvä selitys avunpyyntäjälle.

molex to sata, lose all your data.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: öljytukos
Katsos kun en minä tuota kuvaa kaivanut, kuvan toimitti 3.2:n omistaja.vesamaan kirjoitti:Ei ooAquatica kirjoitti:^
Pikkubusso on 2.5litrasena löytyvää ja isobusso 3.2litrasena löytyvä (GTA). Nyt puhutaan 2.5litrasesta, josta tuon kuvankin pitäs olla.
Puuttuu pari sylinteriä....ja muutenkin kaikki ihan väärin
Tuo kuva oli näemmä eperin "Lubrication System"-esittelykuva, eli ihan pävi tämänkin menee. Olisihan tuokin pitänyt älytä, kuitenkin tessu tutuksi tullut... Ei herännyt aivot tai kellot päässä.
Kyllähän mulla oli linkkinä toinenkin kuva, näemmä, joka olis ollutkin viksumpi veto.
Otan takkini siis takkini...

Juu, eipä ole paljoa busson alla tullut käytyä. Kerran nosturilla ihmettelin pakoputkea.Dio Natale kirjoitti:Tuskin keravan tietäjä edes käynyt busson allaja filsu ei ole tuossa asennossa ...mutkumutku mä luulen ehkä tjsp niinku sillee tällee tollee .Miten sait leivottua päästäsi tuon kuvan.Selitä taas joku hyvä selitys avunpyyntäjälle.
Se ei silti muuta sitä faktaa että:
1) Mä mikään tietäjä ole, vieläkään
2) Siellä ei ole lauhdutinta. Ei varmasti, vaikka olisit jumala
3) Tuossa on jäähynestekierto (ja isobussossa jäähdytin)
Mut joo, pitäs jaksaa ensin tutkia ja sitten hutkia, yhä edelleen.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: öljytukos
Minulla oli hieman sama ongelma, syynä oli öljynlisäaine mitä olin lisännyt. Tikku alkoin "hylkimään" öljyä. Eli kun tikun otti pois ja katsoi niin tikussa ei ollut mitään. Rätillä kun kunnolla pyyhki ja mittasi uudestaan oli öljy taso aina tikussa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: öljytukos
Onko tuo osa nro 8 öljynpaineanturi? Mikä on nro 7? Joku sokkotulppako? Tulipa vaan mieleen kun meinasin asentaa omaani ölpänpaine sekä lämpömittarit. Mä olisin kyllä sitämieltä että öljykello olis kun katsoo repsikanpuolelta öljypohjaa niin siinä takana, joku anturi siinä ainakin näkyy. Meinasin siitä haarottaa mittareille... Toinen vaihtoehto olis ryöstölaippa suodatinjalkaan mut on aika ahdas paikka.
Asiaan liittyen mitä jos öljynsuodattimen ylipaineventtiili olis lauennu, saattasko se aiheuttaa tollasia mystisiä öljyn katoamisia hetkeksi?Vai ohittaako öljynkierto vaan sit suodattimen?
Asiaan liittyen mitä jos öljynsuodattimen ylipaineventtiili olis lauennu, saattasko se aiheuttaa tollasia mystisiä öljyn katoamisia hetkeksi?Vai ohittaako öljynkierto vaan sit suodattimen?
Viimeksi muokannut Stiletto, 05 Tammi 2016, 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: öljytukos
Ohivirtausventtiilin ideahan on nimenomaa sallia öljyn läpikulku, jos suodatin on tukossa tai muuten sekaisin. Ajattelu "parempi suodattamaton öljy kuin ei öljyä lainkaan" soveltuu tuohon.
Tietysti suodatin itsessään voisi olla rikki, mutta näinköhän virtaus riittäisi painevalon sammuttamiseen?
Alfistipohjoosesta heitti myös aika hauskan ajatuksen - voisiko olla jotain noinkin simppeliä, ei kai?
Tietysti suodatin itsessään voisi olla rikki, mutta näinköhän virtaus riittäisi painevalon sammuttamiseen?
Alfistipohjoosesta heitti myös aika hauskan ajatuksen - voisiko olla jotain noinkin simppeliä, ei kai?
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: öljytukos
Nooh.. Päästään me sitten taas uusien uutisten pariin helmikuun puolessa välissä kuha on päässy hinaamaa ton hallille, öljynsuodattimen vaihan sen jälkeen kun oon käyttäny lisäaineet, ja jos ei vielä tule mitään tulosta niin pitää se kai alkaa purkamaan ja ihmettelemään mitä siel on mennyttä
ainiin, kannentiiviste vaihtuu samalla, mutta öljyn katoilu ei johdu vuotavasta kannen tiivisteestä kun polttaa mitä ilmeisemmin jäähdytysnestettä jostain välistä ellei se oo sitten alavesiletku joka vuotais vaikka ei siltä niinkään näytä

- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: öljytukos
Löytyy myös ns. minibusso ja semibussoAquatica kirjoitti: Pikkubusso on 2.5litrasena löytyvää ja isobusso 3.2litrasena löytyvä (GTA). Nyt puhutaan 2.5litrasesta, josta tuon kuvankin pitäs olla.
Eber (3.0.0) näyttää tarjoavan jokaiselle versiolle öljynjäähdytintä.Aquatica kirjoitti:Se ei silti muuta sitä faktaa että:
1) Mä mikään tietäjä ole, vieläkään
2) Siellä ei ole lauhdutinta. Ei varmasti, vaikka olisit jumala
3) Tuossa on jäähynestekierto (ja isobussossa jäähdytin)
Mut joo, pitäs jaksaa ensin tutkia ja sitten hutkia, yhä edelleen.
^Ajattelitko muuten tyhjentää mahdollisen jäähdyttimen, jotta saat kaikki ohentimet pois kierrosta?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: öljytukos
^
Saman version eper näyttää 2001-2005 "OIL COOLER"-osan lubrication system-puolella. Eli ei kai tuo jäähdytintä näytä millekään muulle kuin osalle JTD:stä ja GTA?
Osanumero 46520152 ja 46830020
Tuota osaa ei löydy 1997 - 2002 laisinkaan...
Ideahan on tietysti se ja sama, että onko öljyt kierrätetty oman grillin kautta vaiko jäähdytysneste jalan kautta. HEAT EXCHANGER-nimellä osa tuolta näyttäs löytyvän öljyjalasta, ainakin jos EI ole grilliä.
Versiot:
n. 1/1 : 10309/00 - OIL COOLER M20 ,M26 ,M27 ,M28 ,M29 ,M31 ,M33
M20 = 3200 GTA
M26 = 1910 JTD 16V CF3 93kW
M27 = 1.9 JTD 16V CF3
M28 = 1910 JTD F3 16V 150BHP 4x4
M29 = 1910 JTD CF3 136BHP DEPOT BELGIUM
M31 = 2400 JTD 20V 129kW C.MECC
M33 = 2400 JTD CF3 163BHP DEPOT BELGIUM
Saman version eper näyttää 2001-2005 "OIL COOLER"-osan lubrication system-puolella. Eli ei kai tuo jäähdytintä näytä millekään muulle kuin osalle JTD:stä ja GTA?
Osanumero 46520152 ja 46830020
Tuota osaa ei löydy 1997 - 2002 laisinkaan...
Ideahan on tietysti se ja sama, että onko öljyt kierrätetty oman grillin kautta vaiko jäähdytysneste jalan kautta. HEAT EXCHANGER-nimellä osa tuolta näyttäs löytyvän öljyjalasta, ainakin jos EI ole grilliä.
Versiot:
n. 1/1 : 10309/00 - OIL COOLER M20 ,M26 ,M27 ,M28 ,M29 ,M31 ,M33
M20 = 3200 GTA
M26 = 1910 JTD 16V CF3 93kW
M27 = 1.9 JTD 16V CF3
M28 = 1910 JTD F3 16V 150BHP 4x4
M29 = 1910 JTD CF3 136BHP DEPOT BELGIUM
M31 = 2400 JTD 20V 129kW C.MECC
M33 = 2400 JTD CF3 163BHP DEPOT BELGIUM
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: öljytukos
-Tietenkin, putsaan tiskikone tableteilla ja kiehuvalla vedellä, ainakin ton paisarin. en muista saiko se pesuaine liuos kiertää ympäri.. joku voi tietenkin korjata asianFinest kirjoitti:Aquatica kirjoitti:^Ajattelitko muuten tyhjentää mahdollisen jäähdyttimen, jotta saat kaikki ohentimet pois kierrosta?
