Ajoituksen muunnin???
Valvoja: Moderators
Ajoituksen muunnin???
Mikä on ajoituksen muunnin??? Tyhmä kysymys todennäköisesti.
Ja milleen Alfa ottaa 2.0 koneesta tuon 155hv, yleensä muissa autoissa tuollaisen 2.0 tehot on noin 130-140hv???
Ja milleen Alfa ottaa 2.0 koneesta tuon 155hv, yleensä muissa autoissa tuollaisen 2.0 tehot on noin 130-140hv???
Re: Ajoituksen muunnin???
Pale kirjoitti:
Ja milleen Alfa ottaa 2.0 koneesta tuon 155hv, yleensä muissa autoissa tuollaisen 2.0 tehot on noin 130-140hv???
Kukas nyt Alfan koneita muihin ikinä onkaan halunnut verrataKJS kirjoitti: Onhan tänä päivänä 2 litraisia vapareita, joissa on jopa 200 hv

Alfahan otti suunnilleen nuo tehot jo kymmenen vuotta sitten 2-litrasesta 16v versiolla puhumattakaan aiemmasta ts koneesta (148hv), milloinkas se nyt 75:n keulalle tulikaan, 80-luvun lopulla....
Pitäs taas ryhdistäytyä ja siirtää teholukemat kolmannelle sadalle.
Citroen DS5 + Victory Hammer S
Re: Ajoituksen muunnin???
Oliko se 87 tai 88.Visconti kirjoitti:Alfahan otti suunnilleen nuo tehot jo kymmenen vuotta sitten 2-litrasesta 16v versiolla puhumattakaan aiemmasta ts koneesta (148hv), milloinkas se nyt 75:n keulalle tulikaan, 80-luvun lopulla....
Onko muuten tekokkaampaa 8-venttilistä 2-litraista ollut kenelläkään sarjatuotannossa?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Ajoituksen muunnin???
mielestäni tuli vuonna -87 myyntiin ja eipä äkkiseltään tule mieleen yhtä tehokasta, 16-venttiilisiä vastaavantehoisia kyllä löytyy samaan ikäluokkaan useampikin mutta eipä taida kasi venasia olla..Savo kirjoitti: Oliko se 87 tai 88.
Onko muuten tekokkaampaa 8-venttilistä 2-litraista ollut kenelläkään sarjatuotannossa?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
http://www.ajovalo.net/Varusteet.htm
Täällä väitetään että muuttuvan venttiilien ajoituksen otti ekaa kertaa käyttöön Alfa Romeo. Ja vuosi 1982 ja Spider mallissa. Itsellä muistikuva että TM ajoi AR 90 ja siinä kerrottiin että tämä on eka malli missä on muuttuva venttiilien ajoitus. Ja vuosi olisi muistin mukaan n.85. "kauan on aikaa siis..."
Täällä väitetään että muuttuvan venttiilien ajoituksen otti ekaa kertaa käyttöön Alfa Romeo. Ja vuosi 1982 ja Spider mallissa. Itsellä muistikuva että TM ajoi AR 90 ja siinä kerrottiin että tämä on eka malli missä on muuttuva venttiilien ajoitus. Ja vuosi olisi muistin mukaan n.85. "kauan on aikaa siis..."
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
tuo oli muistaakseni jenkkimallin spiderissa vuonna 82
edit:
"The 1980 Spider did indeed have Variable Valve Timing, but unlike 1982 and later cars, the 1980 and 1981 versions had a purely mechanical form of variable valve timing. They appeared the same time as the mono-butterfly version of Spica.
When Alfa switched to Bosch FI instead of Spica in 1982, the VVT became the electro-mechanical version more commonly seen."
edit:
"The 1980 Spider did indeed have Variable Valve Timing, but unlike 1982 and later cars, the 1980 and 1981 versions had a purely mechanical form of variable valve timing. They appeared the same time as the mono-butterfly version of Spica.
When Alfa switched to Bosch FI instead of Spica in 1982, the VVT became the electro-mechanical version more commonly seen."