Joo. Tällä pakkasella ei ole herkkua, kun auto ei lähdekään käyntiin, joten autetaan kun voidaan. itse lähden vasta n. 19 ajamaan Imatralta Lappeenrantaan, joten kaveri siitä yliopistolta soitti Emmille.
Jaa no sitä en tiedä ko ite olin jo Kouvolassa, hinanneet olivat...Jännä et siellä koulun pihalla tuntu et teki mitä vaan niin se akku vaan tyhjeni eikä tuntunut ottavan virtaa vastaan
Akku voipi olla viimesimmillään jos ei lähde apuvirralla, mutta työntämällä/hinaamalla hörähtää. Itellä vastaavanlainen kokemus vuosien takaa, kyseessä tosin Micra.
Akku ei ilmeisesti ole se ongelma. Meillä oli parhaimmillaan 4 akkua rinnnan ja yksi 159 vielä syöttömässä virtaa kaapeleilla, käynnissä, kierroksilla.
Kokeilimme myös ohittaa oman akun, jos se vaikka olisi ihan jäässä. Ei apua siitäkään ja startin pyörtitys heikkeni koko ajan.
Virran vähyys on syynä. Takakontin valo jaksoi palaa, mutta esim. pitkät valot eivät.
Arvaisin, että syy olisi:
- moottorin maadoituksen kiinnistyspisteet hapettuneet, löysät ...
- startin piuhojen kiinnistykset hapettuneet, löysät, ...
- startin hiilet ehtoopuolella tai jumissa
- plus-piuha akulta moottoritilaan vaurioitunut tai sen moottorintilan puoleinen kiinnike hapettunut, löysä, ...
Hinaamalla (kaksi hehkutusta) lähti aika kevyesti parin kymmenen metrin matkalla. Näin saatiin auto ajettua yöksi talliin lämpenemään.
Akun plus-navan kiinnistys on aika surkea ja saimme vähänä paremman tiukkuuden laittamalla väliin tulitikun, käyttämättömän ...
Kyllä taitaa tosiaan olla maadoitusongelmia eikä starttiongelmia: Myös hehkutus kesti n. 30s, mutta kun hinattiin käyntiin, niin 10min käytön jälkeen hehkutus kesti n. 1 sekunnin. Ja starttasi hienosti.
EmmiMaria kirjoitti:Sain juuri puhelun Lappeenrannasta, Lady käy ja kukkuu kiitos Alamajy ja "Jussi"! Ihan paras palsta ihania ihmisiä ja käyhän nää miittinki näinkin
Eipä kestä. Sählyn jälkeeen sitten haettiin Jussilta hinausköysi ja nykästiin käyntiin. Se oli ihan sopivaa hommaa sählyn jälkeen, hikisenä, ennen suihkua ...
Mutt miitti kuitenkii !
Startin liittimet putsattiin hapettumista, kuten myös vaihteistolta koriin tuleva maakaapeli oli vaihteiston päästä vähän heikossa kunnossa. Ainakin pyöritti herkästi tuon operaation jälkeen ja tulitikulla vahvistettu akun kiinnityskin todettiin pitäväksi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.