Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tiige kirjoitti:Kokemuksia tuulilasin pinnoituksesta jollain aineella? Homman nimi on se että 164 Q4 pyyhkiät hyppivät ja pärisevät todella häiritsevästi jos lasi on vain vähän kostea. Kunnon sateella ei mitään ongelmaa. Sulat uudet valeon rungottomat jotka toimivat ainakin GT:ssä moitteetta tilanteessa kuin tilanteessa. Tämä hyppiminen johtuu ilmeisesti siitä että lasi taitaa olla alkuperäinen 21v vanha ja kulunut aika karkeaksi. Täysin ehjä kuitenkin ja läpi näkee vielä ihan ok niin ei viitsisi vaihtaa. Tuli mieleen että auttaisiko tähän joku pinnoite joka tekisi pinnasta liukkaamman? Vai voiko lasia myllyttää? Das-6 pro kone löytyy.
Kannattaa testata Sonaxin lasinhiomatahnaa sekä laikkoja, niitä löytyy esim. Motonetista. Noilla saat pienet naarmut ja karheuden pois ihan kotikonstein ja tuotteen on koettu toimiviksi.
Tässä video aiheesta:
KLIKS
Tuon jälkeen lasin voi pinnoittaa vaikka Finest:n mainitsemilla tuotteilla tai esim. Turtle Waxin 5 sateesta-litkulla. Tuokin pelaa ihan hyvin, mutta käsittelyn saa toistaa melko usein.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Laitoin kolme kerrosta tuota gtechnq g1:stä. Pyyhkiöiden hyppiminen ja pärinä loppui siihen! :) Voisi tuon lasin kyllä koneella myllyttääkkin joskus. Sen verran paljon on hiusnaarmua.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Joskus aiemmin valitin ettei AutoGlymin protection-litku vahan päällä kestänyt pitkään. Syy olikin se, että tuo vaatii pesun saippualla, entinen tyyli pelkällä vesiharjalla ei enää toiminut vaan jätti likakerroksen. Jotain vahashamppoolitkua ostin Prestan pojilta Vanajanlinnalla ja vieläkin näyttää pesun jälkeen hyvältä. Myös AutoGlymin vannepesu tuntuu toimivan, kun lähti kellastumat Pepperpoteista joita ei millään normipesuaineilla saanut pois.
Juu tiedän että on varmaan parempiakin pesuainemerkkejä, en vain viitsi mennä Motonettiä pidemmälle kauppaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

sämpy kirjoitti: Juu tiedän että on varmaan parempiakin pesuainemerkkejä, en vain viitsi mennä Motonettiä pidemmälle kauppaan.
Motonetissa on nykyään yllättävän hyvä valikoima autonhoitotuotteita.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

Motonetin valikoima on tosiaan parantunut huomattavasti, Schollin tuotteet on ihan päteviä. Mutta ei välttämättä tarvitse lähteä edes kotia kauemmas autonhoitotuotteita ostelemaan, esim. kotimaisia hyviä firmojakin löytyy joten eikun netistä tilailemaan.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

No se nettishoppailu ei ole kovin äkkiä vaihtoehto, kun niitä vaihtehtoja on heti tuhansia eikä aikaa ruveta selaamaan nettikeskusteluja että mitä sitä ostaisi. Tuntuu viikossa tulevan sata uutta merkkiä ja tuhat uutta tuotetta. Siksi ostan joko niukasta valikoimasta tai sitten myymälästä josta voin kysyä neuvoa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

sämpy kirjoitti:tai sitten myymälästä josta voin kysyä neuvoa.
Tähän lauseeseen ei Motonet kyllä istu (Hml:n myymälässä on kyllä ainakin 1 pätevän oloinen varaosamyyjä).

Onko Motox vannepesu (https://www.motonet.fi/fi/tuote/603517/ ... umppupullo), oikeasti hyvä tuote?
Tai tämä https://www.motonet.fi/fi/tuote/389487/ ... el-500-mll

Valet Pron Dragons Breath alkaa olemaan vähissä ja pitäisi parit vanteet pestä tänään.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

Schollin vannepesuaine on ainakin kokemusten perusteella hyvää, ei toki mitään Bilt Hamber Auto-Wheeliä ja hieman kalliimpaakin, mutta todella käyttökelpoista. Sonaxin vannepesuliemetkin toimii ja ovat edullisempia kuin tuo Schollin, mutta eivät kyllä tehokkuudessa pärjää sille. Tärkein kysymys lieneekin se, että kuinka paskaisia vanteita olet pesemässä? Velipojan MiTon kesän yli muhineisiin talvivanteisiin puri ainakin tuo Schollin liemi oikein mallikkaasti, mutta peruslikaisiin ja muutoin hyväkuntoisiin vanteisiin riittää Sonax heittämällä. Motoxista ei ole käyttökokemuksia, mutta ilmeisesti sekin on peruspesuhommiin pätevää.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Äärimmäisen paskaisia kesävanteita, varsinkin 2kpl sisäpuolelta. Niillä on ajettu n. 100 km / päivä hyvin suolattua moottoritietä.
Toisessa ehkä 1mm ja toisessa 2-3mm kerros tiukkaan pakattua tatinaa. Samanlaista kuin vetarinrasva + hiekka.
Kumit on ehjät, lisäksi takavanteet likaantuivat nopeammin, joten ovat varmaan taka-akselilta.

5% pinelineä laittelin useampaan kertaan, mutta meni silti vannesienellä hankaamiseksi. Näkyvät pinnat puhdistuivat helposti.
Motonetissä en käynyt, kiitos silti vinkeistä.

Millä talvivanteet saa näppärimmin keväällä puhtaaksi?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tyhmä voisi sanoa, että muutaman kerran talvella kun pesee, ni vähän helpottuu...

Mutta Pinelineä tuli itse käytettyä, tosin aivan liian vahva seos, jos oli likaiset vanteet. Yhtään en onnistunut tuhoomaan, mutta kai sekin on mahdollista liikavahvalla myrkyllä.
Sitten oli se toinen, melkein samannäköinen purnukka samalta valmistajalta, joka toimi noihin erityisen likaisiin tapauksiin paremmin, mut painepesuri oli todella iso apu. Ensin painepesurilla kaikki mikä irti lähtee ilman lakkapinnan hajottamista ja sitten oikein kunnon vaahdotus myrkyllä, annettiin vaikuttaa sen verran mitä kesti käydä kaikki vanteet molemminpuolin läpi. Ja sit pesua.
Yksi tapaus oli semmonen, ettei edes tuolla lähtenyt puhtaaksi vaan vaati harjaamista. Asiakkaat oli erittäin tyytyväisiä vanteiden puhtaudesta, joten kai se nyt aika hyvin meni...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Suositteln välttämään vanteiden pesua happopohjaisilla aineilla SILLON kun vanteet on alla.... Happo syö sinkkiä mm. jarruosista.

Olen huomannut että happopohjaisissa ei ole kovinkaan isoja eroja, kun vaikuttava aine tuppaa olemaan se oksaalihappo kaikissa. Jos jostain saat fosforihappopohjaista (kuluttajatuotteena kielletty EUssa jos yli 5%), niin sillä lähtee tehokkaimmin.

Dodo Juicen vannelitku oli yhtä tyhjän kanssa kun sitä aikanaan testailin. Pinelinellä on nyttemmin tullut läträttyä melko vahvalla seoksella, eikä ole haittavaikutuksia ilmaantunut.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Noin itsekin arvelin ettei kannata joka pesussa käyttää. Autoglymin vannepesulla puoli minuuttia vaikutusta, sitten reilu minuutti harjausta vanneharjan kanssa ja lopuksi huuhtelu letkulla hemmetin hyvin. Kaikki piintymät lähti.
AG:lla on myös herkkien vanteiden pesuaine, liekö siinä happoa ollenkaan.
Mennään nyt sitten tavallisilla pesuaineilla ja katsotaan talven mittaan miten piintyvät uudestaan. Ainakin viime pesussa lähtivät ihan vanneharjalla ja vedellä puhtaiksi. Semmoinen harja joka kytketään vesiletkuun.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pasi kirjoitti:Suositteln välttämään vanteiden pesua happopohjaisilla aineilla SILLON kun vanteet on alla.... Happo syö sinkkiä mm. jarruosista.
Ihan uus juttu, kiitos varotuksesta. Joo, pääosin ihan perus pinelinellä nuo tulee pestyä (ainakin uskosin olevan pinelineä), sitten vähän painepesua ja näin jos on auton alla.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

Finest kirjoitti:Millä talvivanteet saa näppärimmin keväällä puhtaaksi?
Itse olen noita oikein ryöttäisiä talvivanteita pessyt ennen säilöönlaittoa ensin jollain hyvällä vannepesuaineella (Bilt Hamber Auto-Wheel, raudanpoistoa samassa), sen jälkeen pien ja- raudanpoisto (ValetPRO Citrus Tar and Glue remover tai Gyeon Tar, myös Bilteman kylmärasvanpoisto toimii, raudanpoistoon toimii tuo Auto-Wheel tai saman valmistajan Korrosol, muidenkin valmistajien tuotteet varmasti toimii), lopuksi pehmeällä claybarilla valssit läpi ja vahat pintaan. Itse olen pääasiassa noihin Bilt Hamberin tuotteisiin tykästynyt, vaikka muidenkin tuotteita käytän. Äskettäin kokeilin CarPron TriXiä, jossa on pien ja- raudanpoisto samalla, toimivaa kamaa, sopisi varmaan tuohon vanteidenkin putsailuun. En kyllä tiedä onko tuo nyt se näppärin tapa saada vanteet puhtaaksi, mutta ainakin saa puhtaaksi ja kaiken paskan irti pinnasta. Pienpoistoaineilla lähtee kaikki rasvat ja mäskit kyllä komeasti.

Perus ylläpitopesuissa tulee ympärivuotisesti käytettyä pääasiassa Bilberryä, tuohon ValetPRO:n Bilberryyn olen ollu tyytyväinen hinta/laatu-suhteeltaan. Jos ja kun vanteet pääsee aika-ajoin oikein likaiseksi, niin käytän BH Auto-Wheeliä. Harjailla ei vanteita kyllä usein tarvitse noiden kanssa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

hyvin pisaroi (mielestäni) 8)
Liitteet
pisaroi.jpg
(121.16 KiB) Tiedosto ladattu 6918 kertaa

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

+10C lämmintä ja kuivat tiet nii oli hyvä hetki käydä pesemässä kurat veke.

Kuva

Kuva

Kuvien hyöty- sekä kiinostavuusprosentti melko alhainen paskasta puhelimen kamerasta johtuen. Kyllä se vähä myllytystäki kait kaipais..
Viimeksi muokannut Macela, 22 Joulu 2015, 03:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Spämmätään ny koko sivu täyteen kun kävin nokialaisella nappasees vähä edustavamman kuvan vielä kun se on puhdas :)

Kuva
Noni

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Miks rekkari pyyhitty alemmassa kun se on esillä ylemmis? :D

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Nyt on tasa-arvon vuoksi kaikista pyyhitty :D

No ei, alempi on upattu myös Flickr:ään johonka yleensä pyyhin syystä että en tiedä, näyttää varmaan kliinimmältä.
Noni

132 Coupe
Viestit: 247
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

Tapaninpäivän vahaus ulkona suoritettu onnistuneesti.. hyvä tuuli haihdutti hiilivedyt tehokkaasti

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

159 sai pesun ja pienpoiston.... Sitten vähän konepellille kiillotusta, johon oli tullut jotain lumiharjanaarmuja varmaan.

Eilen kerros 476s:ää ja tänään vielä toinen, niin pärjää kevääseen. :)

Jos tässä vielä tulisi pakastamaton päivä, niin sais 156:kin pesastua.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Pakkasta ja kuivaa kun tarjoavat Tampereen nurkille tulevaksi viikoksi niin pesin auton ja kokeilin Colliniten 410 Pre-Wax treatmenttia....Hyvin tuntuu poistavan paskan/suolan/pien pinnasta ja jättää kivan kiillon "puhtaaseen" pintaan. Tähän päälle 476S ja pinta tulee todella hyväksi ja kiiltäväksi! Silminnähden parempi lopputulos kuin pelkkä pesu+vahaus collinitella......mielestäni Well worth the extra effort! :-D
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Onkohan mitään kikkaa korjata vanteiden kanttari osumia? Jotain semmoista hyper-ihme-ainetta vaikka. Ennen kesää olisi kiva saada jonkunlaiseen kuntoon.

PS. Pahoittelut väärästä keskiön logosta ja edellinen omistaja on tykännyt ajaa reunoja pitkin ;)
Liitteet
vanne1.jpg
(78.63 KiB) Tiedosto ladattu 6281 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kysäise Järvenpäästä Amrif -nimisestä firmasta, oikovat ja täyttävät vanteita, luulisi moisten kanttarikolhujenkin onnistuvan. Vanteet toki joutuu maalaamaan, sen osalta ko. lafkasta on kuulunut vähän kaksisuuntaisia kommentteja.

Muita potentiaalisia vaihtoehtoja on Rokkimäkin kulmalla oleva putka, jonka nimestä minulla ei ole harmainta hajua, L-Weld Lappeenrannassa ja Sunila Pirkammaalla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Näyttää kuskin jalkatila tällä hetkellä ihan kuolemalta.. saakoha tuosta vielä mattoa tehtyä :roll:
Kuva
Noni

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^no saa. Youtubesta pesuohje video niin kyllä lähtee

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja uniiq »

quppe kirjoitti:Onkohan mitään kikkaa korjata vanteiden kanttari osumia? Jotain semmoista hyper-ihme-ainetta vaikka. Ennen kesää olisi kiva saada jonkunlaiseen kuntoon.

PS. Pahoittelut väärästä keskiön logosta ja edellinen omistaja on tykännyt ajaa reunoja pitkin ;)
Useimmiten riittää hiominen tasaiseksi ja maalaaminen/lakkaaminen. Jos tarvii täytettä niin kannattaa hitsata ja hioa. Joku kemiallinen metalli pakkelikin käy.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

jkk kirjoitti:^no saa. Youtubesta pesuohje video niin kyllä lähtee
Varmaan joo, tosin taidan sittenkin jättää vuokrakämpän ammeen sotkemisen väliin ja kiikuttaa johki autopesuvirmaan ja kympillä puhtaaks. Tulispa jo se kesä että pääsis heittää kesäpyörää alle ja kunnolla puunaileen taas Alfa edustukuntoon :)
Noni

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Moritz »

quppe kirjoitti:Onkohan mitään kikkaa korjata vanteiden kanttari osumia? Jotain semmoista hyper-ihme-ainetta vaikka. Ennen kesää olisi kiva saada jonkunlaiseen kuntoon.

PS. Pahoittelut väärästä keskiön logosta ja edellinen omistaja on tykännyt ajaa reunoja pitkin ;)
Jostain täältä sivustolta bongasin joskus linkin Ebayhin, missä oli myynnissä joku setti millä sai kanttariosumat fiksattua. Jotain pakkelia siinä oli ainakin...
Kiinnostais vaan itseänikin koittaa saiskos sillä 166:en vanteet siistimmiks!

Itse itseäni lainaten! Löytyyhän noita vaikka mitä kun viitsii etsiä...
http://www.ebay.com/itm/Alloy-Wheel-Rim ... xy0x1TRBSt
http://www.ebay.com/itm/Alloy-Wheel-Rep ... 99&vxp=mtr
Viimeksi muokannut Moritz, 21 Maalis 2016, 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Kanttariosumien paikkamaalaamiseen näin tämmöisen kikan:
Lasipurkkiin suihkii spray maalia, toiseen pohjamaali ja väri, sitten ohuella pensselillä sutisee siitä lasipurkista maalia paikkamaalausta vaativaan kohtaan. Lasi purkki toimii siis palettina.
Ei tuolla monttuja saa pois, mutta ei ainakaan näy niin kauaksi kolhut. Ohuena pensselinä joku oikeasti ohut, semmoinen millä penskana maalaili vesiväreillä :)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Tuli tänää tehtyä suurpirteinen eka "kevätpesu", melko hyvin peilaa vielä viimekevään vahoilla jos niistä jotain jäljellä vielä on. Valehtelematta käänsi muutamia päitä tuolla ikkunalinjoihin asti paskasten autojen joukossa :) En tie sitte käänsikö sen takia että "kuka pesee autoa näillä keleillä" vai että "näyttää hyvältä" :D
Noni

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 346
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

quppe kirjoitti:Onkohan mitään kikkaa korjata vanteiden kanttari osumia? Jotain semmoista hyper-ihme-ainetta vaikka. Ennen kesää olisi kiva saada jonkunlaiseen kuntoon.

PS. Pahoittelut väärästä keskiön logosta ja edellinen omistaja on tykännyt ajaa reunoja pitkin ;)
Sen verran pahan näköisiä kanttariosumia että suosittelisin kemiallisella metallilla pahimpien monttujen täyttöä. Hiomalla viimeistelet pinnan maalaamista varten. 8)
Through difficulties to defeat

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Eilen katselinkin youtubesta tuollaisia "how to" videoita fixaamisesta eikä kovin vaikealta näyttänyt. Ebaysta saa vielä oikealla värillä varustettuja fixaus settejä :) Tuon olisi voinut hoitaa tässä talvella, mutta aina menee viime tippaan kaikki ..

Avatar
alum
Viestit: 473
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja alum »

Onkohan tässä puleerausketjussa joskus kerrottu millä tavalla onnistuisi peittää esimerkiksi vanhassa valkoisessa tai keltaisessa maalipinnassa harjapesun aikanaan tekemät pintanaarmut? Suunnilleen sama kysymys taitaa löytyä ketjun aloituksessa vuodelta 2005. Silloin yhtenä kommenttina oli, että auto kannattaa viedä ammattilaisen fiksattavaksi.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Naarmuthan lähtee myllyttämällä. Jos haluaa peittää niin mä oon kuullu että bilt hamber auto balm peittää rankastu nutta voi olla työläs ja saa olla nopea liikkeissään.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Myllytyksestä puheenollen, sattui silmään Bilteman katalookista tällainen uusi kiillotuskone, joka vaikuttaisi ainakin painonsa puolesta pätevältä. Tuollainen menisi aloittelijalla varmaan hyvin tällaisessa satunnaisessa sunnuntaipuleerauksesssa, vai mitä luulette?

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

jkk kirjoitti:Naarmuthan lähtee myllyttämällä. Jos haluaa peittää niin mä oon kuullu että bilt hamber auto balm peittää rankastu nutta voi olla työläs ja saa olla nopea liikkeissään.
Juuri näin, koneellisesti saa hyvän ja sitten kannattaa jo pinnoittaakin. Jos oikeasti hyvän haluaa, niin sellaisiakin puljuja löytyy kourallinen tästä maasta. Mikään ei ole niin hirveää kuin sellanen autokaupan fiksarin pilaama maalipinta ja järkyttävät hologrammit.

Auto-Balm on hyvä fiksari hybridivaha, ja ominaisuuksiltaan hyvä paremmallekin pinnalle. Ei se kovin työläs ole kun muistaa tehdä vain sellaisia 30x30cm sektoreita kerralla ja kiilloittaa pois samantien. Yhden V70 Volvon sipaisin autobalmilla, kyllä se vähän siistimmän näköisen 14v vanhasta ja rujosti pidetystä katiskasta teki, kun alle teki raudan- ja pienpoiston sekä savetuksen. Peittää jonkin verran pieniä pesunaarmuja, kestosta ei havaintoa kun Volvo on jo jatkanut matkaa toisiin osoitteisiin.

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Streider kirjoitti: Jos oikeasti hyvän haluaa, niin sellaisiakin puljuja löytyy kourallinen tästä maasta. Mikään ei ole niin hirveää kuin sellanen autokaupan fiksarin pilaama maalipinta ja järkyttävät hologrammit.
Mistä pirusta tietää mikä pulju on hyvä? Hinnat kaikilla noin samat ja kehuja ja haukkuja löytyy myös liki kaikista. Ite pitäis, vaan ei vanhus enää ehdi(viitsi)...
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Macela kirjoitti:Tuli tänää tehtyä suurpirteinen eka "kevätpesu", melko hyvin peilaa vielä viimekevään vahoilla jos niistä jotain jäljellä vielä on. Valehtelematta käänsi muutamia päitä tuolla ikkunalinjoihin asti paskasten autojen joukossa. En tie sitte käänsikö sen takia että "kuka pesee autoa näillä keleillä" vai että "näyttää hyvältä"
Kuinka tuo vanha Alfa toimii näillä keleillä?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

jyrkip kirjoitti: Mistä pirusta tietää mikä pulju on hyvä? Hinnat kaikilla noin samat ja kehuja ja haukkuja löytyy myös liki kaikista. Ite pitäis, vaan ei vanhus enää ehdi(viitsi)...
Itsekin tein kovan tutkimustyön, mutta yleensä ne joissa ei hintaa ilmoiteta suoraan on jo sinne päin. Sehän kun aina riippuu siitä mitä autolle tehdään ja mikä on lähtötilanne. Volvon käytin uutena Jyväskylässä Glosspointilla pinnoitettavana, sitä voin omakohtaisen kokemuksen perusteella ainakin kehua. No nyt on hallipaikka, niin Accordi tuli tehtyä itse kaverin kanssa. Nuo perus fiksaripaikat jossa on kaikella kiinteä hinta ja on "kovavahaa, vuosien takuita" yms, niin varmaan aika sama mihin sen autonsa vie. Tässäkin asiassa se menee vähän niin, että sillä rahalla saa sellaista. Eli satasella ei saa hyvää ikinä. Tai siis sekin on siitä kiinni, että mikä on kellekin hyvä, joillekin sekin kelpaa. Toki isän Volvosta aikanaan myllyttivät yhdessä Lohjalaisessa puljussa listatkin piloille siihen malliin, että meni maalarille asti se fiksaus lopulta.

Lopulta se kai on siitä kiinni minkälaista jälkeä haluaa ja kuinka paljon on valmis maksamaan. Itse hyväksyn paikat joissa tuotteet ja työmetodit ovat kunnossa, tehdään hommat kuin itselle eikä vain pikaisesti rahastuksen vuoksi, eli ns. rakkaudesta lajiin, toki niin, että firmakin pyörii. Eli ei mitään missä mainitaan "kovavaha, finikor" yms. paikkoja. Pesukinnas.com on hyvä paikka tutkia kaikkea aiheeseen liittyvää, sieltä löytää hyviä paikkojakin missä teettää jos oikeasti laatua haluaa. Toki voin alkaa noita laatupaikkoja listaamaankin, mutta ei koko maan kattavaa listaa nyt heti aleta vääntämään :)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Mulla pari tuttua jotka on fanaattisia autonhoito tyyppejä, ovat neuvoneet, että jos teettää, kannattaa välttää ainakin sellaisia paikkoja missä hinta on matala ja auto luvataan valmistuvan muutamassa tunnissa.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

jkk kirjoitti:Mulla pari tuttua jotka on fanaattisia autonhoito tyyppejä, ovat neuvoneet, että jos teettää, kannattaa välttää ainakin sellaisia paikkoja missä hinta on matala ja auto luvataan valmistuvan muutamassa tunnissa.
Nämäkin pointit täysin totta, muutamassa tunnissa ei saa hyvää lopputulosta aikaiseksi. Auton pesut ja valmistelut kiillotusta varten kyllä. Päivä tai pari ja 500€, niin alkaa saamaan laatutyötä ja jonkun markan vahan sijaista pinnoituksenkin, jonka kuivuminenkin IR-valoissakin vie oman aikansa. Esim. tuo tehdasuusi Volvo otti aikaa sen melkein kaksi työpäivää (vienti aamulla, auto ajoon seuraavana päivänä iltapäivällä) eikä sen pinnassa ollut kuin kuljetuksessa ja varustelussa aiheutuneet liat ja jäljet. Perus naarmuista ja haalistunutta pintaa saakin sitten hieroa vähän enemmän, ei mene ihan 1-steppinä jos haluaa hyvän.

Nopeasti saa sellaisen, että ensimmäisen pesun jälkeen meikin alta paljastuu totuus. Vähän sama ku naisten kanssa.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kuinka monesti tuollaista auton maalipintaa voi puleerata? Onko Alfa Rosson kanssa mitään erityistä, voivatko hioa koko lakkapinnan pois jolloin väri helposti alkaa muuntumaan violetiksi? Pohjamaalin asti ulottuviin naarmuihin ei varmaan saada parannusta puleeraamalla, esim kynäruiskulla ensin maalia paikkaan ja kuivumisen jälkeen puleeraus?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ensimmäinen pesu sitten jouluaaton. Kiertelin auton tärpätillä ja Bilteman tehopesulla. Vielä jäi rautaa ja jotain pinttynyttä likaa seuraavaan kertaan.

Kuva

Kuva

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

jmi kirjoitti:Kuinka monesti tuollaista auton maalipintaa voi puleerata? Onko Alfa Rosson kanssa mitään erityistä, voivatko hioa koko lakkapinnan pois jolloin väri helposti alkaa muuntumaan violetiksi? Pohjamaalin asti ulottuviin naarmuihin ei varmaan saada parannusta puleeraamalla, esim kynäruiskulla ensin maalia paikkaan ja kuivumisen jälkeen puleeraus?
Se riippuu paljolti siitä, että kuinka paksulti tavaraa on pintaan tehtaalla suihkittu. Mutta ei mitään pintaa kymmeniä kertoja kiilloitella syvemmistä naarmuista pois, väärin sohimalla saa toki minkä tahansa kerralla poltettua läpi ja piloille. Alfa Rossosta en osaa sanoa, ja tosiaan syvien naarmujen korjaus menee jo maalihommiksi ja sitten kiillotteluksi. Pesukinnas.com on hyvä paikka saada vastauksia tähän aiheeseen jos se kiinnostaa, minä kun en varsinainen kiilloitusmestari ole, auton esivalmistelut kiilloitukseen ja viimeistely on ne omat vahvat osa-alueet. Ei siinä, on toki tullut myllytettyäkin, mutta ne haastavat ja tarkat työvaiheet jätän suosiolla kokeneempien käsiin. Viimeistely epäkeskon kanssa onkin sitten tuttua hommaa.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ja maali/lakkakerroksen paksuuden mittaamiseen on omat mittarinsakin. Pro myllyttäjä mittaa paksuuden ennen töihin ryhtymistä, ettei tuu vahinkoja.
Ihan perus huuhtaisu/sienipesu naarmuttaa myös. Ihan sama ku lumiharjalla - ei siihen pintaan mitään pellille yltäviä naarmuja tule, mut paskettuu lakka(/maali)pinta. Perinteisellä sienipesulla ylensä saa vaan enempi tuhoa aikaiseksi.
Myyntifiksit vedetään yleensä karvalaikalla ja filleriaineilla (yleensä erottaa kaukaa jo hologrammeista). Eka kunnon pesu ja ihmetellään pinnan sameutta/naarmuja.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

^ Näin on. Myyntifiksit on kyllä aina iloisia, liikkeestä ostetut vaihtoautot on lähes poikkeuksetta aivan kamalia. Mutta eipä sillä karvalaikalla 1-steppinä muuta saa aikaiseksi, kiire kiire ja näyttää rivissä ihan kivalta. Lähinnä pilataan maalipintaa turhaan. Väärillä pesutavoilla saa tosiaan iloista hämähäkinseittiä pinnan täyteen, mutta kyllä vanhat sieni ja säämiskä silti iloisesti on monen tapoihin jämähtänyt. Konepesut nyt on jo sitten oma juttunsa, se on sama kun kastelisi rätin paskaisessa vedessä ja alkaisi läpsimään sillä autoa. Ei paljon maksa hakea Biltemasta mikrokuitukinnasta ja paria ämpäriä hiekanerottajalla. Itseasiassa alle kymppi menee kaikkiin yhteensä. Bilikan kinnas on itseasiassa hinta-laatusuhteeltaan loistotuote.

Oikeasti tärkein vaihe on esipesu, mitä vähemmän paskaa siinä pinnassa on pyöriteltävänä, sen parempi. Ahh, hiekkainen auto ja letkulla roiskimista kera sienen..

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^hain viime vklo biltemasta ämpärin ja hiekanerottajan. Oisko maksanu yhteensä 3,5 e? Ei paha :D

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

Eilinen päivä meni lepposasti autoa puunaten.

Vahoissa olen tykännyt käyttää Autoglymin tuotteita, nyt pari kertaa käytän Super Resin Polish joka on hieman hankaava kanssa. Sen jälkeen siirryn sitten Simonizin kovavahaan. Tosi työlästä käyttää mutta ihan huippu lopputulos.

Sisällä käytin Autoglymin Vinyl & Rubber Care. Nahkasisustaan Korrekin Nahkabalsamia.

Oikein olen tyytyväinen lopputulokseen.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vastaa Viestiin