Nyt loppuu äly
Vaihdoin siis toimivan ilmin (pihaan itse ajetusta autosta otettu, toimi moitteetta) ja lambdan (samasta raadosta). Pelasi päivän, tänään rupes taas nykimään 2000rpm kohdalla, nypytti muutenkin ja välillä vilautti moottorin merkkivaloa, ei jättänyt kuitenkaan palamaan. Kotona tietokoneeseen kiinni ja P0100 taulussa. Kokeilin nollata monta kertaa, aina lähti pois mutta kun kierrokset nousi yli 4000 valo syttyi ja sama koodi tuli takaisin. Samalla huomasin että jos nosti kierrokset n. 4000 tuntumaan ja piti kaasun paikallaan niin kierrokset putosivat n. 2200 kohdalle, taas jos painoi lisää kaasua niin sama juttu, nousi 4000, poljin paikallaan niin putosi kierrokset.
Vaihdoin alkuperäisen ilmin takaisin ja ennenkuin edes käynnistin niin katsoin vikakoodit: P0100 ja P0110 Kuitenkin air flow meter ja intake air temperature sensor. koodit pois, kone käynitiin ja samat koodit välittömästi takaisin, ei syttynyt vikavalo missään vaiheessa.
Koitin ECU-resettiä, ei apua. Seuraavaksi kolmannesta raadosta ilmi, myös tuo on pihaan ajettu täysin toimivana. Tietokone kiinni, ja tadaa, vikavalo palaa koko ajan ja P0100 taulussa.
Semmoinen muistikuva on että ekalla ja tokalla ilmillä olisi tuon P0100 lisätiedoissa ollut että voltage above maximum, ja tietokoneella käyrää katsoessa välillä käytiin melko lähellä yläreunaa. Tämä viimeinen taas ilmoittaa voltaage below minimum, ja käyrä on tasainen viiva alareunassa.
Mitähäh? Viikonloppuna tarvis autoa, mutta mitäs tälle nyt vois sitten tehdä?
Edit: korjasin koodit oikeiksi